Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 12:38

Zooo nou ik ben weer thuis en heb een laptop. Dat werkt toch wel echt heel veel simpeler dan een telefoon.

Wat fijn dat het lopen wel redelijk goed gaat Samantha! Alleen wel klote dat slapen niet lukt natuurlijk.

Ik ben benieuwd wat er uit gaat komen Ninus! Hoop dat er een goede oplosisng uitkomt. Ik moet ze ook nog even gaan berichten...

Ahh jammer dat je te laat was Suliko maar een heel mooi alternatief gelopen! Ik zie er ooke en konijn in! Heb je nu een soort van sokker over je schoenen aan? Ik zie dat wel vaker, lijkt me best handig!

Onwijs balen van blessure Namiro. Ik vind krachttraining ook leuk maar het rennen is toch wel echt wat anders.

Wat leuk dat je les in borstcrawl gaat krijgen lies! Ben benieuwd hoe dat bevalt.

Lisitano hoop dat je leuke run hebt gehad. Als het 2x de zelfde ronde is, haak ik idd vaak af. Vind dat zo vreselijk saai.

heerlijk gelopen dus uiteindelijk Puera. en die lage hrv komt wel weer goed.

Ai Morris, beterschap! Ik hoop dat gekneusde/gebroken ribben niet besmettelijk is in dit topic. :') Geen tops voor het slapen behave idd, goede pijnstilling.

Respect hoor 9996 dat je met de kinderen gaat!

Wauw Sv "even" 21km met zoveel hm en een griepje :+ Ik vind het knap. En weer mooi terrein!

Wat fijn dat je pijnvrij bent Laura! Loopt toch een stuk fijner!

Piekosjj verhuizen en nieuwe baan zal er idd wel even inhakken maar als je er tijd voor maakt, komt het goed! Lekker aan het opbouwen nu dus.

Danseresje wauw wat ziet dat er tof uit en wat een kilometers leg jij toch af! De elfstedentocht lijkt me ook wel tof!

Wat betreft toiletten, ik moet vaak de eerste 3km rennen plassen en als ik dat negeer kan ik het heeel lang volhouden. Maar soms moet het gewoon. Niks aan te doen. Ik ben nog nooit bij een run, tijdens het rennen hoeven gaan gelukkig. Maar ervoor wil ik wel altijd een keer of 2/3 :')

Ahh irisje ergens stopt het natuurlijk een keer maar ik snap dat het vervelend is. VInd het al heel knap dat je zo lang hebt kunnen lopen. Mijn bekken zei al heel snel dat het tijd was om te stoppen helaas.

Ik ga hier even verder met koffers uitpaken en wil straks ook een rondje gaan lopen. Ben er nog niet over uit wat het gaat worden. :Y)

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 15:31

Balen dat je zo misselijk bent, Irisje. Je hoeft niet meer zolang toch?

Wat betreft toiletteren tijdens het lopen… alleen als er toiletten of dixi’s zijn. Meestal zorg ik dat ik voor vertrek/start ben geweest. Bij langere afstanden zorg ik dat ik voldoende vocht bij me heb want als ik van te voren veel drink, geheid dat ik moet plassen. :+ Na afloop drink ik dan wel veel om het vochttekort aan te vullen.

Morris

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 19:34

Samantha, ik heb nu Naproxen 500mg en paracetamol 1000mg.
Vannacht weer op bed geslapen, met rugleuning rechtop. Nog steeds veel pijn.
Morgenmiddag ga ik naar de fysio, ik ben benieuwd wat hij er van vindt.

Wat een lekkere loopjes zie ik voorbij komen, hihi een blaas als een walnoot….wel erg lastig.
SV wat een basisconditie heb jij. Voor jou misschien een stapje terug, maar die doe jij er zo weer bij. Komt goed.

Never nooit nie katoenen shirts met hardlopen.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 19:42

Plassen Isa tijdens de meeste van dit soort grotere evenementen vaak niet zo'n probleem.
Van het weekend hadden we op ongeveer 4km en 8km een stempelpost. In de duinen ook aardig wat posten. Geloof dat hier de grootste afstand tussen de posten 6km was en dat vind ik dus best kort.
Bij de Elfstedentocht hebben ze in ieder geval in elke stad een stempelpost met toilet en er zijn kleine posten tussendoor met toilet of Dixie of je maakt gebruik van horeca.
In Nijmegen zijn er Dixie-dorpen.... Alhoewel ze afgelopen jaar gekrompen waren.... En als je tussen twee toiletposten zit, kan je altijd vragen aan mensen of je bij hun thuis mag. De meeste mensen zijn daar wel om mee gelukkig!
Daarnaast heb ik altijd mijn Uixi/Liberpee mee voor als ik buiten de bebouwde kom moet. Bij evenementen nog niet meegemaakt, bij eigen wandeltochten al vaak heel blij er mee! Maar zou ik gister toch tussen twee posten het idee gehad hebben 'ik moet', dan had ik net als de heren en boom opgezocht :j :')

Voor de grote boodschap is het soms iets lastiger tijdens meerdaagse tochten. Ik merk dat mijn darmen dan gaan werken en soms kan het zijn dat je 'ineens' toch behoorlijk moet, terwijl dat een half uurtje eerder bij een toilet mogelijkheid niet het geval was en je het ook echt niet gaat volhouden tot de volgende mogelijkheid. Dit heb ik nu enkele keren met Nijmegen meegemaakt en gelukkig kon ik elke keer wel ergens terecht en vaak levert het leuke gesprekken op!

Overigens ben ik heel wisselend qua blaasfunctie, van walnoot tot uh.... Watermeloen ofzo? Soms wil het niet en kan ik elke 2km wel en andere dagen kan ik gerust door blijven lopen. Dit weekend heb ik eigenlijk zonder pauzes gelopen en ook niet geplast..... Terwijl ik wel gewoon goed gedronken had

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 21:22

Hahaha wat grappig danseresje. Gewoon bij mensen thuis, achja waarom ook niet. Stuk aangenamer dan een dixxie alleen ik zou wel de druk voelen van er is iemand op mij aan het wachten :+

Ik ben gaan lopen met als plan, 1km 5:30/5:40, 1 km 04:55/05:05 en dan gewoon even kijken hoe het voelde met een max van 10km. Wilde het niet te gek maken na de reis van gister.
Het vlakke land en de weg naar het bos ging heeel simpel, moest echt mezelf inhouden. Eenmaal in het bos bleek dat een soort van modderglijbaan dus daar was het soms wat lastig te managen in tempo omdat het echt TE glad was. Uiteindelijk na 5 km besloten het aangelegde bospad te nemen zodat ik me op mijn tempo kon richten. Dat ging echter zo simpel dat ik in km 7 nog even 2 sprintjes toevoegde en de 8ste km ook afsloot met een versnelling :Y) . Mijn tempo grafiek is een beetje een bende door de wisselingen ivm de ondergrond, maar de rondetijden zijn wel goed gelukt. Met de grafiek met de hartslag en de rondetijden eroverheen is het wel leuk om te zien vind ik.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Garmin blijft alleen zeggen dat ik te weinig hoog aeroob train maar wil die nou precies? ik had een score van 4.2 op mijn training en vorige keer ook zoiets. Veel in zone 3 gelopen. Dan ben ik toch hoog aeroob bezig of zie ik dat niet goed?

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 21:32

@puera. Zit nu op 34 weken, dus nog n stuk of 6.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 21:36

iirrssjjee schreef:

Of het komt gewoon morgen. Vanaf nu kan het echt gewoon elke dag komen zeg maar. Ik snap wel dat er nu wat ongemakken komen.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 21:39

germie schreef:
iirrssjjee schreef:

Of het komt gewoon morgen. Vanaf nu kan het echt gewoon elke dag komen zeg maar. Ik snap wel dat er nu wat ongemakken komen.

Wat is dit nou voor gekke opmerking. Als het morgen komt, is het een vroeggeboorte en helemaal niet goed voor moeder en kind. Absoluut niet aardig om dit te insinueren...

Het komt goed Irisjee, de laatste loodjes wegen echt het zwaarst. En ik heb echt spijt dat ik te lang te veel ben blijven doen dus luister naar je lijf hoe lastig ook. Je kan nog heel veel jaren rennen hierna (ik weet het, mega cliche maar is het ECHT zo).

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-25 21:40

Leonie hoog aeroob, is bovenin zone 4 lopen. Die 4.2 geeft aan hoe zwaar je training was, dat heeft niks met aeroob of anaeroob te maken.

Dat valt mee danseresje, bij elke 6km een post. Dat is goed te doen ja.
Ik heb ook wel behoorlijk wat halve marathons op de weg gelopen een aantal jaar geleden, maar dan moet ik echt niet veel drinken van tevoren en tig keer naar de wc voor de start. Dan lukt dat wel.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 21:49

Leonie, bij Nijmegen voel je die druk niet hoor. De mensen die ja zeggen, bieden je vaak nog van alles aan. Tijdens mijn eerste Nijmegen heb ik al geroepen: 'als de wereld zou zijn zoals tijdens deze vier dagen in Nijmegen, dan hebben we een heel leuke wereld'

Mijn eerste jaar 50 in 2022, laatste dag, tweede lusje, ik echt helemaal kapot, moest echt echt echt. De eerste beste boerderij de mensen die met snoep en eten voor het huis zaten aangesproken en gevraagd of ik gebruik mocht maken van. Mijn box met muziek stond nog aan, gabbertje. Dus ik hoor ineens op de gang 'zo zo, mam, wat heb je nu ineens voor gezellige muziek op?'. Hilariteit alom en ik was die mensen zo ontzettend dankbaar <3

Ook al twee keer op eigen risico ivm verbouwen toilet. Die voorzichtig met de deurkruk, anders valt ie eraf. Uh, juist..... Wat gebeurde er ondanks al mijn voorzichtigheid?

------------------------

Iirrssjjee, nog even de laatste loodjes. Luister naar goed naar je lichaam en de kleine! Vind het al lang knap hoe je het zo lang zo 'makkelijk' hebt volgehouden qua rennen!

Leonie, knap loopje hoor!
Garmin snap ik ook niet altijd wat van. Ik kijk vooral naar trends, maar de aeroob, hoog-aeroob en anaeroob.... Ik snap er geen hout van

SV, misschien dat daar wel een verschil in zit qua wandelen en hardlopen. Mijn tic is sowieso voor het sporten te plassen, en meestal drink ik ook echt nog wel voordat ik start. Maar denk dat het met hardlopen eerder in de weg zit om het maar zo te omschrijven....

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 21:52

Ja inderdaad iris, rustig aan nu. Even rust nemen voor de kleine er is.

Lekker gelopen Leonie!

O dat is fijn danseresje, wat leuk dat je bij mensen thuis naar de wc mag.

Ik heb einde middag na werk ook nog rondje gelopen, 5 km op 6:30, dus lekker rustig.

Helaas nu de pijn aan mn ribben minder word, heb ik weer meer pijn aan mn heup/bil, zucht.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 21:54

Ik dat van aeroob en anaeroob ook niet altijd bij Garmin. Sowieso had ik vandaag wat bijzonders, een hartslag van 167 tijdens wandelen. Lijkt me erg raar.

Ik ga ook altijd voor een training nog naar de wc. Anders moet ik gegarandeerd onderweg en dat vind ik niet fijn.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 22:11

Supervixen schreef:
Leonie hoog aeroob, is bovenin zone 4 lopen. Die 4.2 geeft aan hoe zwaar je training was, dat heeft niks met aeroob of anaeroob te maken.

Ah dat is al fijn om te weten. Ik dacht tot tot en met 3 laag was en alles erboven 3.
Hoog in zone 4 ga je toch echt naar anarobe inspanning toe want dat houd je nooit lang vol.

Ik vind dit op garmin zelf:
Belangrijkste voorbeeld Sprint-intervalruns
Hoge aerobe trainingsbelasting (oranje): Het getal op de middelste rij en de bijbehorende gekleurde balk geven aan hoeveel van je trainingsbelasting tijdens de afgelopen 4 weken het gevolg was van langdurige activiteiten met middelhoge tot hoge intensiteit. Dit is de belasting die zich ophoopt tijdens inspanningen waarbij je hartslag aanzienlijk hoger was dan normaal en waarbij je de hoge intensiteit een paar minuten tot soms zelfs meer dan 30 minuten hebt volgehouden.

Belangrijkste voorbeeld Tempolopen
Lage aerobe trainingsbelasting (lichtblauw): Het onderste getal en de bijbehorende gekleurde balk geven aan hoeveel van je trainingsbelasting de afgelopen vier weken is geproduceerd tijdens langdurige inspanningen met een lage intensiteit. Dit is het gedeelte van je trainingsbelasting dat zich tijdens inspanningen 'op conversatietempo' ophoopt, wat betekent dat je inspanning levert, maar nog steeds een gesprek kunt voeren.

Belangrijkste voorbeeld Lange hardloopsessies met laag tempo

Ik heb 50% van de tijd in zone 3 en 10% in zone 4 gelopen. Het ging vrij simpel maar ik heb er wel voor gewerkt. Als ik uitga van een max hartslag van 175 (nog nooit gehaald maar ik moet iets als uitgangspunt nemen) zou ik met 140 op mijn 80% zitten. Deze run was 142 gemiddeld. Dan zou ik toch aan de voorwaarde moeten voldoen? Voor ik op vakantie ging, was hij wel tevereden. Wellicht als ik week of 2/3 weer gewoon train, dat het wel weer "goed komt". Voor zover het wat uitmaakt. Ik wil het vooral gewoon begrijpen maar echt duidelijk staat het nergens uitgelegd voor zover ik het kan vinden.

Wat leuk zulke verhalen danseresje! Misschein inspireer je me wel om toch eindelijk eens de 4daagse te gaan lopen :D

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-25 22:26

Leonie volgens mij haal je trainings effect en trainings intensiteit door elkaar.
Hoog in zone 4 kun je best lang volhouden hoor.

Mijn max hartslag is ook zo'n 175, maar met 140 zit ik net in het begin van zone 3. Voor hoog aerobe training moet ik wel rond hartslag 155 lopen, dan zit ik wat meer bovenin zone 4.
Daar kan ik wel een 10km of 15km wedstrijd mee lopen.

Afbeelding

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 23:45

iirrssjjee schreef:

Schiet al mooi op! Sterkte nog even met de laatste loodjes.

Hopelijk heeft de fysio nog wat tips die verlichting kunnen brengen, Morris.

Mooie loop, Leonie!
Dat aerobe en anaerobe snap ik ook weinig van.
Bij mij is het vaak te weinig anaeroob, ik zou meer/betere intervaltraining moeten doen.
Mijn trainingsstatus gaat ook lekker. :+
Ik ben in een week tijd van herstel naar aanhouden naar overbelast naar productief gegaan. Steek mij maar lek. := Oh, en tussen overbelast en productief heb ik nog heel kort piek gehad. :))

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 07:45

germie schreef:
iirrssjjee schreef:

Goh je meent het? Het had ook al 10 weken geleden geboren kunnen zijn.... :')

Een voldragen zwangerschap is het pas vanaf 37 weken, dus ik mag en kan er vanuit gaan dat het nog zeker 3 weken blijft zitten. Misschien zelfs nog wel 8. Je hebt gewoon geen idee... Wat een rare opmerking dit :?

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 08:18

Lekker naar je lichaam luisteren iirrssjjee, wel super fijn dat je zo lang hebt kunnen blijven lopen!

En rare opmerking inderdaad, je wilt absoluut geen vroeg geboren kindje? :?

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 10:34

Balen dat je niet meer kan lopen Iris! Heb je er een beetje vrede mee? Lijkt me toch lastig als je je verder fit voelt. Wat Leonie zegt is wel waar. Het is uiteindelijk ‘’maar’’ een hobby/sport die je nog jaren kan beoefenen. Zwanger ben je niet zo vaak. Ik vond zwanger zijn zelf vreselijk maar ook ik had er meer bewust aandacht aan willen besteden met terugwerkende kracht. Je bent een mensje aan het maken en dat is echt bijzonder en knap van je lichaam! Hoop dat eten inmiddels weer een beetje beter gaat. Opmerkingen over vroeggeboorte lekker naast je neer leggen. Wordt vast niet zo bedoeld maar is onwijs taktloos en niet nodig. het grootste gedeelte van de kindjes komt gewoon tussen de 36 en 42 weken.

Leonie weer lekker thuis! Lijkt me gek om ineens weer op vlakke ondergrond te lopen! Wel een stuk makkelijker.

Samantha een lekker rondje na het werk. Ik vind dat dus oprecht lekker. Gewoon even stoom afblazen en je lijf gebruiken i.p.v. je hoofd.

Hier een hele drukke week op werk. Veel overwerk, een extra dag werken, schoonouders die komen logeren, een schoonmaakster die ziek is en een vriend die op zakenreis gaat. Garmin vindt dat ik deze week wel zes keer kan gaan lopen. Echt nog geen idee hoe ik dit allemaal ga doen := vanochtend in ieder geval al lekker 35 minuutjes voor het werk gelopen. Geen excuses. Wekker om 06:00 en gaan met die banaan. Morgen neem ik denk ik sportkleren mee naar het werk om direct na het werk te kunnen lopen. Donderdag een dag extern en dan geeft Garmin ook rust aan. Vrijdag zou ik voor het werk weer kunnen gaan als schoonouders de kids weg willen/kunnen brengen naar de opvang. En dan in het weekend hopelijk lekker. Misschien nog met schoonpa, die is met 70 jaar ook nog fanatiek loper :j

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 11:26

Beetje gekke opmerking ja, laat de baby nog maar even lekker zitten hoor!

Lekker 99681! Ja ik vind het ook lekker zo meteen na werk, inderdaad, hoofd leegmaken. Vaak hoofdpijn en gespannen nek enzo na werk, dat loop ik er dan lekker uit.
Vandaag na werk sportschool.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 12:34

Gaat weer hard hier!

Ik heb inderdaad gaiters aan, die gaan over je schoenen heen en voorkomen dat je zand en steentjes in je schoen krijgt. Deze van inov-8 zijn heel fijn, voel ze totaal niet zitten! Ik draag ze niet vaak, maar vind ze wel prettig bij routes met veel mul zand of modder.

Wij zagen ook al een konijntje in de route! :')

Piekosjj, spannend al die veranderingen, maar goed bezig! Ritme pakken wanneer het lukt en als het even niet lukt, lief zijn naar jezelf, je kan het later weer oppakken. :)

Samantha, fijn dat je kan rennen en je ribben al wat beter voelen! Wel vervelend van je bil/heup, kan het zijn doordat je meer zit door de ribben? Zitten en meer statisch bewegen is voor mijn billen/heup iig een reden om op te spelen.

Danseresje, goed gedaan joh, en ik vind dat je echt een knap wandeltempo hebt op zulke afstanden!

Wel top dat er zoveel wc’s onderweg worden geregeld. Bij trailruns duik ik inderdaad de bosjes in, maar ik moet ook echt vaak plassen en kom regelmatig knijpend terug van kortere afstanden in de stad. Bij mijn langere rondes door de stad pak ik vaak de singel mee, alleen al omdat er bij Lepelenpark een redelijk oké openbaar toilet is. _O-

Irisje, vervelend dat je nu meer last krijgt bij de laatste weken! Maar wat de rest al zegt, je hebt echt nog veel kunnen doen en rust is ook belangrijk. Dat je je nu nog zo goed voelt, betekent hopelijk ook dat je vlot herstelt van de bevalling en weer gauw lekker kan bewegen!

Leonie, fijn hé hoe simpel vlak opeens voelt na hoogtemeters gelopen te hebben? :D
En ach ja, die balans qua training om productief te zijn haal ik zelden met enkel rennen volgens garmin, ondanks dat ik ook intervallen doe en in verschillende tempo’s en zones train, door fietsen, bootcamps, klimmen en dergelijke haal ik alles van anaeroob, hoog/laag aeroob.
Ik kan trouwens gerust meerdere uren in zone 4 rennen, dat is echt wel te doen en voor mensen die nog niet lang/veel rennen is het zelfs standaard omdat ze nog niet goed met een lage hartslag kunnen lopen.

Puera, dat is wel een interessante trainingsstatus verloop :') garmin gaf mij vorige week een piek terwijl ik zwaar slaaptekort had en flink overstresst.

99, poeh ja, het is soms zoeken met drukte! Knap dat je het ertussenin weet te proppen, het helpt dan echt om het voor te bereiden en de momenten voor die week al duidelijk te hebben.

Ik heb heel lichtjes spierpijn van afgelopen zondag, maar dat is niet zo gek, had al een maand niet zulke hoogtemeters gepakt. Gisteravond naar Krav Maga gegaan, was een leuke technische les. Wel hilarisch trouwens, mijn bilspieren en hamstrings zijn blijkbaar gegroeid, want de koordjes van mijn toque (kruisbescherming voor vechtsport) die rond mijn bovenbenen en onderlangs mijn billen lopen zitten opeens veel te strak. _O-

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 13:45

Supervixen schreef:
Leonie volgens mij haal je trainings effect en trainings intensiteit door elkaar.
Hoog in zone 4 kun je best lang volhouden hoor.

Mijn max hartslag is ook zo'n 175, maar met 140 zit ik net in het begin van zone 3. Voor hoog aerobe training moet ik wel rond hartslag 155 lopen, dan zit ik wat meer bovenin zone 4.
Daar kan ik wel een 10km of 15km wedstrijd mee lopen.

[ Afbeelding ]

Hmm ja dit stukje tekst staat ook in mijn copy paste. Ik ga het eens in de gaten houden de komende weken.

Haha suliko dat komt door al die hoogtemeters! En niet gek dat je wat spierpijn hebt.

Ik heb een gekke vraag aan de trail runners. Ik ben aan het kijken naar een trail over 1.5 week. Deze is 24 km en dat vind ik eigenlijk net wat te ver voor het mooie. Nu ken ik dit bos en ik kan de route zelfstandig wat inkorten naar 21/22 richting het einde. Zou dit kunnen? Of is dit echt een no go? (ik weet niet of ik het uberhaupt wel durf hahaha want vreemde ogen dwingen).
Heb zo een beetje alles afgespeurd naar een leuk evenement en deze is dichtbij, leuk terrein en op een handige datum alleen is de 24km denk ik net een beetje te ver.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 14:08

Dat snap ik inderdaad wel dat je wat spierpijn hebt Suliko!
Knap dat je de Krav maga les hebt gedaan!

Ik zit sowieso veel ja, kantoor baan.
Ik voel het ook al met wandelen, net ruim 2,5 km gewandeld in m’n pauze, maar bij elke stap voel ik aan de achterkant (is dat de bilspier?) pijn/dat het bekneld zit.
En dat terwijl ik medicatie nog slik. Word er wel beetje moedeloos van. Eigenlijk voel ik dus met wandelen of zitten hetzelfde als met rennen.

Leonie, is het voor je gevoel te ver? Want eigenlijk is het maar 2-3 km meer? Ik zou de gok nemen en voor 24 gaan.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-25 16:12

Leonie ik zou gewoon de volle afstand lopen en dan wat meer wandelen tussendoor.
Zitten er veel hoogtemeters in? Of is het plat?

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 16:29

Het zou vast wel kunnen, wel grote kans dat mensen achter je gaan roepen dat je verkeerd loopt of je per ongeluk volgen.

Maar als je je geen zorgen maakt om 21 of 22 kilometer, zou ik me eerlijk gezegd ook geen zorgen maken om 24 kilometer. :') Waarom niet gewoon die afstand lopen en rustig aan doen? Met jezelf afspreken halverwege even te wandelen of blijf even bij een verzorgingspost rusten om wat te eten en drinken. Die afstand gaat niet hetgeen zijn dat te veel gaat zijn voor jou denk ik zo, wel het tempo waar je het misschien op wil lopen. :+

Samantha, kan idd een van de bilspieren zijn die dan strak is of geïrriteerd, of de zenuw eronder. Heb je zo’n foamroller of balletje? Of tennisbal? Daar met je bil op zitten en rondjes cirkelen/overheen rollen richting je onderrug, heupbot en zitbeenknobbel geeft mij vaak verlichting en wat ruimte! Maar kan me goed voorstellen dat je baalt hoor!

Hier heerlijk 6 km gewandeld in het bos met peerd! Heb deze week even geen studie, wel werk, maar dat geeft vooral overdag lekker de ruimte. Morgen wil ik denk ik zo’n 15-20 km op de weg lopen.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 16:44

Ja wandelen kan natuurlijk ook SV (had ik nog niet aan gedacht :') ) Het haalt mij alleen altijd wat uit mijn ritme en ik ren liever aan 1 stuk. Ik kan natuurlijk wel het einde gewoon wandelen. Het is wel vlak maar ik train normaal bijna alleen maar vlak. Persoonlijk denk ik dat je wel kan afsnijden maar dat ik het zelf gewoon erg spannend zou vinden om te doen ivm de reacties :7

haha Suliko zou wel banketstaaf zijn als door mij iemand verkeerd loopt. :P

Samantha_ schreef:
Ik zit sowieso veel ja, kantoor baan.
Ik voel het ook al met wandelen, net ruim 2,5 km gewandeld in m’n pauze, maar bij elke stap voel ik aan de achterkant (is dat de bilspier?) pijn/dat het bekneld zit.
En dat terwijl ik medicatie nog slik. Word er wel beetje moedeloos van. Eigenlijk voel ik dus met wandelen of zitten hetzelfde als met rennen.

Leonie, is het voor je gevoel te ver? Want eigenlijk is het maar 2-3 km meer? Ik zou de gok nemen en voor 24 gaan.

Wat onwijs balen dat je van het 1 in het ander valt. Vaak is het wel zo, als je ergens last hebt, dat je bewust of onbewust gaat compenseren waardoor je misschien weer nieuwe problemen krijgt?

Ik vind mentaal alles boven de 10/12km ver :+ (hoewel dit langzaam wel oprekt merk ik) maar het is meer dat het gewoon niet in mijn opbouw schema past. Ik hoop deze week 18km te lopen in mijn long run. Om dan volgende week 24 te lopen en dus 33% te verhogen vind ik gewoon niet slim. Ook omdat het voor mij een afstand is die ik nog nooit heb gelopen.

aahhh lekker even wandelen Suliko! Dat is soms ook gewoon echt heel fijn.