Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 08:07

linda2008 schreef:
Iedereen gaat al lekker met verlof :D werken jullie tot 6 of 4 weken door?

Hier tot 4 weken gedaan, was voor mij nog goed te doen en dan kan ik daarna wat langer

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 08:08

Sting schreef:
Ik lees ook nog steeds mee, maar reageer niet zo vaak. Hier tot 36 weken doorgewerkt, ging ook prima. Komende woensdag uitgerekend, we wachten het rustig maar ongeduldig af :') . Alles is er zo ongeveer klaar voor, manlief ligt in de kruipruimte om de verwarming aan te sluiten :)) . Gelukkig alleen voor de keuken en bijkeuken, de rest doet het allemaal. En met dit weer hoeft de kachel toch bijna niet meer aan <3 . Fijn te horen dat het met de baby’s hier goed gaat, lijkt me allemaal heel erg spannend de eerste weken := . Maar goed, we hebben ons voorbereid en anders is er Google _O-

Spannend!!

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 08:09

Gnome schreef:
Die kolfbh van medela is echt super!! Ging letterlijk als een tiet. :Y)

Denk dat het ook helpt bij de productie omdat je er dan psychisch niet zo mee bezig bent. Kolf nu mooi tussen de 60 en 100cc per keer. Vannacht heb ik met m'n slaapkop 80cc moedermelk weg staan spoelen omdat ik dacht dat het flesvoeding was die we vergeten waren op te ruimen |o

Denk dat ik vanaf vannacht dus mooi een klein voorraadje kan gaan aanleggen.

Hier de hele middag in de zon kunnen liggen met de kleine in de tuin in z'n kinderwagen. Wat een verademing om op je buik te kunnen liggen {:}

Hoe gaat het met jullie?

Klinkt heerlijk :D

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 08:16

Lisewiesje schreef:
Hier 36+1, krijg a.s vrijdag als ik 37 weken ben mijn inleidingsdatum gezien mijn waardes weer verhoogd zijn ondanks medicatie. Krab mij een ongeluk zoveel jeuk. Moet volgens protocol tussen week 37 en 38 bevallen, spannend!

Zijn druk met laatste voorbereidingen en hebben de paarden tijdelijk overgedragen.

Dan gaat het ineens snel!! Spannend

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 08:19

Gnome schreef:
Wij zijn aan het oefenen met slapen in z'n ledikant. Zonder nestje was het helaas echt paniek dus nu in z'n nestje in het ledikant gelegd. Hij was direct weg.

Lekker baby tv vanuit de tuin <3

[ [url=m/TOVW62.jpg]Afbeelding[/url] ]

<3

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 08:20

Azmay schreef:
Fijne moederdag iedereen.

Hier een beetje een lastige dag, Nimue weigert in haar bedje te liggen. Eigenlijk is ze echt alleen stil als ze op een van ons ligt. Temperatuur is 37,5 dus nog net acceptabel en ze drinkt goed maar vind het toch een beetje spannend. Elke luierwissel even temperatuur meten.

Ze is ook nog zo klein he, dan is het toch wel spannend

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 08:27

PeeltjE schreef:
Hier aan het strijden vóór slaap, volgens mij is mijn lichaam zich aan het voorbereiden op de nachtvoedingen ofzo, ik ben echt klaar wakker :') ;( kan meestal gewoon na half 3 niet meer in slaap komen. Ja straks wel, net even voor de wekker gaat waarschijnlijk :+

Ja zo stom he, je denkt kan nu nog slapen maar helaas :')

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 09:10

Kiwipitje schreef:
We hebben tot nu toe vanachter weer 5 en 4 uur tussen voedingen. Zo fijn.. duurt alleen wel even voor hij dan weer slaapt :=
Voor de ochtend voeding weer 3 dus heel tevreden over. Wel steeds wat spugen helaas. We blijven verschonen.

Sky_As

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 09:50

Ik lees nog altijd mee hier...alleen reageren is soms wat lastig omdat jullie zo hard gaan...hihi
Vind het wel mega interessant om te zien hoe dit topic van een Zwanger zijn topic langzaamaan verandert in een baby topic.

Zo leuk om te lezen hoe jullie ritmes zijn enzo. Bereid je toch een beetje voor op wat je allemaal kan verwachten zeg maar. En ook alle tips zijn zo fijn om te lezen!

Ik kan me ook gewoon echt nog niet bijna voorstellen dat ik over een paar weken zelf moeder ben (ik ben nu bijna 31 weken zwanger). In tegenstelling tot sommige hier, schijn ik juist een (te) grote baby te hebben, en moet ik dus iedere 2-3 weken een groeiecho laten maken. (en met 36 weken een echo bij de gynaecoloog). Vorige week met 30 weken zwangerschap was hij volgens de berekeningen al 2 kg.
Verder groeit hij wel goed in de lijn, maar zit wel echt aan de bovenkant/top van de curve.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 09:55

Sky_As schreef:
Ik lees nog altijd mee hier...alleen reageren is soms wat lastig omdat jullie zo hard gaan...hihi
Vind het wel mega interessant om te zien hoe dit topic van een Zwanger zijn topic langzaamaan verandert in een baby topic.

Zo leuk om te lezen hoe jullie ritmes zijn enzo. Bereid je toch een beetje voor op wat je allemaal kan verwachten zeg maar. En ook alle tips zijn zo fijn om te lezen!

Ik kan me ook gewoon echt nog niet bijna voorstellen dat ik over een paar weken zelf moeder ben (ik ben nu bijna 31 weken zwanger). In tegenstelling tot sommige hier, schijn ik juist een (te) grote baby te hebben, en moet ik dus iedere 2-3 weken een groeiecho laten maken. (en met 36 weken een echo bij de gynaecoloog). Vorige week met 30 weken zwangerschap was hij volgens de berekeningen al 2 kg.
Verder groeit hij wel goed in de lijn, maar zit wel echt aan de bovenkant/top van de curve.

Flinke baby al dan idd.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 09:58

Fijn dat het met de babys allemaal goed gaat en de borstvoeding ook goed loopt.

Gnome fijn van het kolven. Hier twijfels om fulltime te kolven of wel aanleggen. Heb van mn zus een kolf van Medela en kan ook handsfree alleen nog bh ervoor kopen.

En degene zonder baby slapeloze nachten.

Sting fijn dat alles gereed is voor een thuisbevalling.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 10:05

Hier enorme pijn met zitten en liggen. Lopen en staan niet maarja je wilt toch ook is even zitten.

Zat net alleen met ontbijt en al niet meer uit te houden. Nu met kussens onder me op rechter zij gaat een beetje.

Echt drama een baby die alleen rechts ligt en zo enorm hoog, gevoel dat alles wordt afgekneld.

Verder een van de kuikens in huis van bij mn zus. Of gepikt door een van de andere kippen of door een kraai geprobeerd te pakken? Lucky was gewond en zit nu in een hondenbench in mijn woonkamer. Mag elke dag eruit maar komt dan liever Knuffelen dan vliegen.

Net zijn wonden verzorgd en ziet er goed uit. Nacht goed doorgekomen ook. Zometeen even knuffelen Afbeelding

Klaag modus en enige houding dat me even lukt
Afbeelding

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 10:25

Sky_As schreef:

Wij hadden ook een (te) grote baby. Schommelde van P90 tot P97 :=. Geboren met 37+2 en net geen 3200 gram dus niks heel geks al met al. P60 geloof ik.

@Marlis Als het lukt zou ik proberen om live te voeden. Kolven kan altijd nog en je kunt het combineren.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 10:37

Vriendinnen vroegen aan mij voor cadeautips. Nu ben ik vannacht tot 03.00 uur bezig geweest met een lijstje te maken. Ik heb daar nu wel een beetje spijt van. Maar aan de andere kant kan ik alvast wennen aan de kortere nachten.

Ik heb ook jullie tips gebruikt. Ik heb er nu opstaan:

-Luiertas
-Flessendroogrek
-Boxtas
-Zwitsal gift set
-Schouderspuugdoekjes
-Badmatras
-Autospiegel
-LD Maan met trekkoortje met muziekdoosje erin
-Zoutlamp in vorm van maan
-Difrax bewaarzakjes
-Magnetronbak
-Freddie de vuurvlieg
-Oball
-Electrische nagelknipper
-LD regenrammelaar
-Nifty washand (is extra lang waardoor je meer grip hebt wanneer je samen gaat douchen).
-Chicco projector voor op de co-sleeper
-Sokjes van kruidvat( las dat deze goed blijven zitten).

Ik vind het ook leuk en leerzaan om alle baby avonturen te lezen.

@Skyas dat is inderdaad al een flinke baby.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 10:40

Nicje87 schreef:
Vriendinnen vroegen aan mij voor cadeautips. Nu ben ik vannacht tot 03.00 uur bezig geweest met een lijstje te maken. Ik heb daar nu wel een beetje spijt van. Maar aan de andere kant kan ik alvast wennen aan de kortere nachten.
:')

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-23 10:50

Nicje87 schreef:

-Luiertas
-Flessendroogrek
-Boxtas
-Zwitsal gift set
-Schouderspuugdoekjes
-Badmatras
-Autospiegel
-Difrax bewaarzakjes
-Magnetronbak
-Freddie de vuurvlieg
-Oball
-LD regenrammelaar
-Nifty washand (is extra lang waardoor je meer grip hebt wanneer je samen gaat douchen).

Mooi lijstje! Ik zou wel zwitsal vervangen voor naif bijvoorbeeld. In zwitsal zit echt troep.. Alcohol zelfs. Geen dingen die je wilt hebben op een baby huidje. Onze kraamzorg was ook echt blij dat we dat niet in huis hadden gehaald. Als ik dat via dit topic niet had geleerd, had ik ook zwitsal gehaald.

En misschien handig om bij bijv een luiertas een voorbeeld te geven van wat je zoekt? Daar is zoveel in te krijgen en dan weet je zeker dat je iets naar je zin hebt :)

En bedoel je echt een knipper of vijl?

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 10:51

Kiwipitje schreef:
Sky_As schreef:

Wij hadden ook een (te) grote baby. Schommelde van P90 tot P97 :=. Geboren met 37+2 en net geen 3200 gram dus niks heel geks al met al. P60 geloof ik.

@Marlis Als het lukt zou ik proberen om live te voeden. Kolven kan altijd nog en je kunt het combineren.

Goed om te horen! Dat is wat ik ook al heel de tijd roep hoor, die cijfertjes zeggen ook niet alles.
Mijn sportlerares was pas bevallen, zou een kleine baby hebben, en die was bij de geboorte 53 cm en 3850 gram, dus leg maar uit.....

Gelukkig heb ik een vrij chille Verloskundige (die ik ken van de paarden...hihi), en die staat er wel een beetje hetzelfde in. Die is ook blij dat ik zo nuchter ben en begrijp dat het maar metingen zijn die ook niet alles zeggen. Ik heb geen zwangerschapsdiabetes, ben ook nog niet giga aangekomen ofzo, voel me verder vrij oke (voor zover dat zwanger kan..hihi). Op de 3d echo kun je op zich wel zijn dat het een vrij dikke baby is, maar ja, ook daar is weinig aan te doen lijkt me.
Ik heb overigens ook het gevoel dat ik niet tot de 40 weken ga hoor. rond de 37 weken zou ik prima vinden.
(dat zou betekenen nog 6 weken, dat vind ik wel een beetje een beangstigend gevoel, omdat het nog als zo'n ver van mijn bed show voelt).

@ marlis, vervelend dat je pijn hebt, dat is echt irritant. De hele tijd blijven staan is ook geen optie idd.
Zou zo'n speciaal kussen misschien helpen? Of is het niet dat wat het probleem is? (sorry als ik daar langsheen gelezen heb)

@nicje87: ik heb op mijn lijstje.nl alvast (al bijna sinds ik wist dat ik zwanger was..hihi) een lijstje met spullen aangemaakt die ik nog moet of wil hebben (niet alleen voor andere, maar ook voor mezelf, dus die ben ik constant aan het bij vullen/weg halen)
Op dit moment staan er vooral wat speelgoed dingen op, omdat dat voor mensen vaak ook het leukste is om te geven. Mochten er straks mensen dan vragen of ik iets weet, stuur ik ze gewoon dat lijstje door :)

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 10:58

Gnome schreef:
Nicje87 schreef:

-Luiertas
-Flessendroogrek
-Boxtas
-Zwitsal gift set
-Schouderspuugdoekjes
-Badmatras
-Autospiegel
-Difrax bewaarzakjes
-Magnetronbak
-Freddie de vuurvlieg
-Oball
-LD regenrammelaar

Mooi lijstje! Ik zou wel zwitsal vervangen voor naif bijvoorbeeld. In zwitsal zit echt troep.. Alcohol zelfs. Geen dingen die je wilt hebben op een baby huidje. Onze kraamzorg was ook echt blij dat we dat niet in huis hadden gehaald. Als ik dat via dit topic niet had geleerd, had ik ook zwitsal gehaald.

En misschien handig om bij bijv een luiertas een voorbeeld te geven van wat je zoekt? Daar is zoveel in te krijgen en dan weet je zeker dat je iets naar je zin hebt :)

En bedoel je echt een knipper of vijl?

Thanx voor de tips, eens kijken of ze van Naif ook zo'n giftset hebben.
Het lijstje staat online op lijstje.nl met precies welke ik van wat wil hebben.
Zo'n electrische vijl die eerder in dit topic voorbij kwam.

https://www.bol.com/nl/nl/p/elektrische ... ontent=txl

Ik dacht ik zet het hier een beetje globaal, misschien brengt het anderen op ideeën.

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 11:22

Azmay schreef:
Ik wil toch wel graag een heel bijzondere foto voor mij delen. Het moment dat Nimue bij mij terug werd gelegd na de reanimatie. :(:)
Geen schokkende foto overigens, voor mij wel een tranen trekker.

Hoewel het enorm zwaar is nu is het toch ook wel genieten <3

Heftige bevalling, dat heb ik een beetje gemist geloof ik. Maar wat ontzettend fijn dat Nimue bij jou kon liggen na reanimatie. Dat os zo veel waard. Mathijs heb ik pas de volgende dag vast kunnen houden. Dat verhaal heb ik globaal ergens in dit topic staan.

Kun je haar start al een beetje een plekje geven, of in elk geval over praten?

Mocht je er nog over willen praten, je mag altijd contact opnemen.

Heeft ze door deze start nog een natraject? kinderarts of fysio?
Bij Mathijs sluiten we rond zijn 3e verjaardag waarschijnlijk zijn fysiotraject af. Kinderarts is rond zijn 2e verjaardag afgesloten.

@ Gnome, Wat werkt, dat werkt met slapen.

Ik zit nu op zo'n 9 tot 11 voedingen per dag. Vannacht een goede nacht gehad. 1x 5 uur en 1x 3 uur ertussen. Vooral de 5 uur heeft echt goed gedaan voor onze slaap. In de ochtend komt ze nu vaker, maar dat is logisch. Er zit nu 1,5 uur tussen de voedingen in de ochtend. Dat vind ik wel prima. Ik vind haar alleen nog steeds erg lastig lezen. Of ze honger heeft of krampjes. Deze ochtend bij twijfel gewoon aangelegd. Bleek het inderdaad overwegend honger te zijn :+ Leuk die babytaal, maar ik kan er bij Daphne echt geen wijs uit. Alleen het dwarsliggende boertje is makkelijk te herkennen.

Ook had ik de laatste dagen het idee dat ze last heeft van een verborgen reflux. Ze spuugt heel weinig, maar je hoorde het gewoon omhoog komen en het weggeslikt worden. We hebben haar bedje sinds gister schuin gezet en ik heb het niet meer gehoord. Na de voeding houd ik haar nu ook wat langer verticaal tegen mij aan.

Citaat:
Mriek1990 - 24 maart 2023 - jongen :)F
Kiwipitje - 23 april 2023 - jongen :)F 4 april 2023
Carika - 27 april 2023 - geslacht nog onbekend
Cabelona - 8 mei 2023 - Meisje :)F 25 april 2023
Azmay - 9 mei 2023 - meisje :)F
[***] - 10 mei 2023 - jongen
Gnome - 15 mei 2023 - jongen :)F 5 mei 2023
Sting - 17 mei 2023 - geslacht blijft onbekend
jenkins - 21 mei 2023 - jongen
Peeltje - 22 mei 2023 - geslacht nog onbekend
MissAnnemijn- 23 mei 2023 - meisje
Freetorun - 29 mei 2023 - jongen
Freekiee - 4 juni 2023 - meisje
_Marjon_ - 4 juni 2023 - meisje
Marlis - 7 juni 2023 - meisje
Lisewiesje - 9 juni 2023 - meisje
Flowery - 10 juni 2023 - jongen
QueenE - 12 juni 2023 - meisje
DonDon - 17 juni 2023 - jongen
Nicje87 - 17 juni 2023 - meisje
Smee__ - 21 juni 2023 - geslacht nog onbekend
Linda2008 - 30 juni 2023 - jongen
Ballard_L - 5 juli 2023 - geslacht blijft onbekend
Vivianhesen - 8 juli 2023 - meisje
UK_eef - 10 juli 2023 - jongen
HappyBuddha - 12 juli 2023 - jongen
Melanie_D - 13 juli 2023 - meisje
Lisette1987 - 21 juli - jongen
Charlotte446 - 14 augustus - jongen

Misschien leuk om naast de vlaggetjes de geboortedatum toe te voegen?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 12:19

Mocht haar maar een minuut vast hebben voor wat fotos voordat ze de couveuse in ging en ik de operatiekamer in werd gereden. Was heel gemixt wat gevoeo betreft want we wisten nog niet of het goed ging komen allemaal.

Hongersignalen worden hier even subtiel gegeven met de mond een beetje open en de tong eruit, maar daarna is er niets subtiels meer aan. Mond wijd open en hoofd opzij gooien :O

Nagelvijl die ik heb is deze.
https://www.amazon.nl/Elektrische-Nagel ... 4456&psc=1

Dadelijk weer even een mini uitje naar het consultatiebureau om te wegen, ben benieuwd. Sinds gisterenmiddag houd ze niet meer op met om de tiet vragen _O-

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 12:23

Wij hebben vandaag onze eerste ‘echte’ afspraak bij het consultatiebureau. Ben benieuwd :)

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 12:24

Succes beide op het cb

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 12:30

Succes bij het cb.
Echt heftig Azmay als je niet weet of ze het gaat redden.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-23 13:25

Succes bij het cb!

Ik kreeg dit plaatje onlangs en wij beginnen de geluidjes wel te herkennen inmiddels. Misschien helpt het jullie ook.

Afbeelding

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 14:33

Paar hadden gebroken nachten lees ik.
Gnome fijn dat het kolven nu zo goed gaat! En kan bijhouden hoeveel Boris drinkt.

Was alles goed bij beide baby’s bij het CB?

Gister vloer leggen is niet echt van gekomen. Wel de zolder trap eruit tijdelijk zodat vooral in de kraamweek een normale doorgang naar de badkamer hebben _O- was niet zo breed en gedeelte over de trap naar beneden heen. Wij zijn het gewend, maar vele die boven komen vinden het doodeng. Nu zolder trap weg is, is er normale doorgang. En die komt dan terug maar dan omgedraaid.

Vanmiddag is ie wel verder met de vloer. En ik een gedeelte schoongemaakt waar alle troep stond. Is heel naar tapijt nog. Dus duurt heeeel lang met zuigen voordat dat wat is. Maar daar komt ook pvc