linda2008 schreef:Iedereen gaat al lekker met verlofwerken jullie tot 6 of 4 weken door?
Hier tot 4 weken gedaan, was voor mij nog goed te doen en dan kan ik daarna wat langer
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sting schreef:Ik lees ook nog steeds mee, maar reageer niet zo vaak. Hier tot 36 weken doorgewerkt, ging ook prima. Komende woensdag uitgerekend, we wachten het rustig maar ongeduldig af. Alles is er zo ongeveer klaar voor, manlief ligt in de kruipruimte om de verwarming aan te sluiten
. Gelukkig alleen voor de keuken en bijkeuken, de rest doet het allemaal. En met dit weer hoeft de kachel toch bijna niet meer aan
. Fijn te horen dat het met de baby’s hier goed gaat, lijkt me allemaal heel erg spannend de eerste weken
. Maar goed, we hebben ons voorbereid en anders is er Google
Gnome schreef:Die kolfbh van medela is echt super!! Ging letterlijk als een tiet.
Denk dat het ook helpt bij de productie omdat je er dan psychisch niet zo mee bezig bent. Kolf nu mooi tussen de 60 en 100cc per keer. Vannacht heb ik met m'n slaapkop 80cc moedermelk weg staan spoelen omdat ik dacht dat het flesvoeding was die we vergeten waren op te ruimen
Denk dat ik vanaf vannacht dus mooi een klein voorraadje kan gaan aanleggen.
Hier de hele middag in de zon kunnen liggen met de kleine in de tuin in z'n kinderwagen. Wat een verademing om op je buik te kunnen liggen
Hoe gaat het met jullie?
Lisewiesje schreef:Hier 36+1, krijg a.s vrijdag als ik 37 weken ben mijn inleidingsdatum gezien mijn waardes weer verhoogd zijn ondanks medicatie. Krab mij een ongeluk zoveel jeuk. Moet volgens protocol tussen week 37 en 38 bevallen, spannend!
Zijn druk met laatste voorbereidingen en hebben de paarden tijdelijk overgedragen.
Azmay schreef:Fijne moederdag iedereen.
Hier een beetje een lastige dag, Nimue weigert in haar bedje te liggen. Eigenlijk is ze echt alleen stil als ze op een van ons ligt. Temperatuur is 37,5 dus nog net acceptabel en ze drinkt goed maar vind het toch een beetje spannend. Elke luierwissel even temperatuur meten.
PeeltjE schreef:Hier aan het strijden vóór slaap, volgens mij is mijn lichaam zich aan het voorbereiden op de nachtvoedingen ofzo, ik ben echt klaar wakker![]()
kan meestal gewoon na half 3 niet meer in slaap komen. Ja straks wel, net even voor de wekker gaat waarschijnlijk
Sky_As schreef:Ik lees nog altijd mee hier...alleen reageren is soms wat lastig omdat jullie zo hard gaan...hihi
Vind het wel mega interessant om te zien hoe dit topic van een Zwanger zijn topic langzaamaan verandert in een baby topic.
Zo leuk om te lezen hoe jullie ritmes zijn enzo. Bereid je toch een beetje voor op wat je allemaal kan verwachten zeg maar. En ook alle tips zijn zo fijn om te lezen!
Ik kan me ook gewoon echt nog niet bijna voorstellen dat ik over een paar weken zelf moeder ben (ik ben nu bijna 31 weken zwanger). In tegenstelling tot sommige hier, schijn ik juist een (te) grote baby te hebben, en moet ik dus iedere 2-3 weken een groeiecho laten maken. (en met 36 weken een echo bij de gynaecoloog). Vorige week met 30 weken zwangerschap was hij volgens de berekeningen al 2 kg.
Verder groeit hij wel goed in de lijn, maar zit wel echt aan de bovenkant/top van de curve.
Sky_As schreef:Wij hadden ook een (te) grote baby. Schommelde van P90 tot P97Ik lees nog altijd mee hier...alleen reageren is soms wat lastig omdat jullie zo hard gaan...hihi
Vind het wel mega interessant om te zien hoe dit topic van een Zwanger zijn topic langzaamaan verandert in een baby topic.
Zo leuk om te lezen hoe jullie ritmes zijn enzo. Bereid je toch een beetje voor op wat je allemaal kan verwachten zeg maar. En ook alle tips zijn zo fijn om te lezen!
Ik kan me ook gewoon echt nog niet bijna voorstellen dat ik over een paar weken zelf moeder ben (ik ben nu bijna 31 weken zwanger). In tegenstelling tot sommige hier, schijn ik juist een (te) grote baby te hebben, en moet ik dus iedere 2-3 weken een groeiecho laten maken. (en met 36 weken een echo bij de gynaecoloog). Vorige week met 30 weken zwangerschap was hij volgens de berekeningen al 2 kg.
Verder groeit hij wel goed in de lijn, maar zit wel echt aan de bovenkant/top van de curve.
Nicje87 schreef:Vriendinnen vroegen aan mij voor cadeautips. Nu ben ik vannacht tot 03.00 uur bezig geweest met een lijstje te maken. Ik heb daar nu wel een beetje spijt van. Maar aan de andere kant kan ik alvast wennen aan de kortere nachten.
Ik heb ook jullie tips gebruikt. Ik heb er nu opstaan:
-Luiertas
-Flessendroogrek
-Boxtas
-Zwitsal gift set
-Schouderspuugdoekjes
-Badmatras
-Autospiegel
-LD Maan met trekkoortje met muziekdoosje erin
-Zoutlamp in vorm van maan
-Difrax bewaarzakjes
-Magnetronbak
-Freddie de vuurvlieg
-Oball
-Electrische nagelknipper
-LD regenrammelaar
-Nifty washand (is extra lang waardoor je meer grip hebt wanneer je samen gaat douchen).
-Chicco projector voor op de co-sleeper
-Sokjes van kruidvat( las dat deze goed blijven zitten).
Ik vind het ook leuk en leerzaan om alle baby avonturen te lezen.
@Skyas dat is inderdaad al een flinke baby.
Kiwipitje schreef:Sky_As schreef:Wij hadden ook een (te) grote baby. Schommelde van P90 tot P97Ik lees nog altijd mee hier...alleen reageren is soms wat lastig omdat jullie zo hard gaan...hihi
Verder groeit hij wel goed in de lijn, maar zit wel echt aan de bovenkant/top van de curve.. Geboren met 37+2 en net geen 3200 gram dus niks heel geks al met al. P60 geloof ik.
@Marlis Als het lukt zou ik proberen om live te voeden. Kolven kan altijd nog en je kunt het combineren.
Gnome schreef:Nicje87 schreef:Vriendinnen vroegen aan mij voor cadeautips. Nu ben ik vannacht tot 03.00 uur bezig geweest met een lijstje te maken. Ik heb daar nu wel een beetje spijt van. Maar aan de andere kant kan ik alvast wennen aan de kortere nachten.
Ik heb ook jullie tips gebruikt. Ik heb er nu opstaan:
-Luiertas
-Flessendroogrek
-Boxtas
-Zwitsal gift set
-Schouderspuugdoekjes
-Badmatras
-Autospiegel
-LD Maan met trekkoortje met muziekdoosje erin
-Zoutlamp in vorm van maan
-Difrax bewaarzakjes
-Magnetronbak
-Freddie de vuurvlieg
-Oball
-Electrische nagelknipper
-LD regenrammelaar
-Nifty washand (is extra lang waardoor je meer grip hebt wanneer je samen gaat douchen).
-Chicco projector voor op de co-sleeper
-Sokjes van kruidvat( las dat deze goed blijven zitten).
Ik vind het ook leuk en leerzaan om alle baby avonturen te lezen.
@Skyas dat is inderdaad al een flinke baby.
Mooi lijstje! Ik zou wel zwitsal vervangen voor naif bijvoorbeeld. In zwitsal zit echt troep.. Alcohol zelfs. Geen dingen die je wilt hebben op een baby huidje. Onze kraamzorg was ook echt blij dat we dat niet in huis hadden gehaald. Als ik dat via dit topic niet had geleerd, had ik ook zwitsal gehaald.
En misschien handig om bij bijv een luiertas een voorbeeld te geven van wat je zoekt? Daar is zoveel in te krijgen en dan weet je zeker dat je iets naar je zin hebt![]()
En bedoel je echt een knipper of vijl?
Azmay schreef:Ik wil toch wel graag een heel bijzondere foto voor mij delen. Het moment dat Nimue bij mij terug werd gelegd na de reanimatie.![]()
Geen schokkende foto overigens, voor mij wel een tranen trekker.
Hoewel het enorm zwaar is nu is het toch ook wel genieten
Citaat:Mriek1990 - 24 maart 2023 - jongen
Kiwipitje - 23 april 2023 - jongen4 april 2023
Carika - 27 april 2023 - geslacht nog onbekend
Cabelona - 8 mei 2023 - Meisje25 april 2023
Azmay - 9 mei 2023 - meisje
[***] - 10 mei 2023 - jongen
Gnome - 15 mei 2023 - jongen5 mei 2023
Sting - 17 mei 2023 - geslacht blijft onbekend
jenkins - 21 mei 2023 - jongen
Peeltje - 22 mei 2023 - geslacht nog onbekend
MissAnnemijn- 23 mei 2023 - meisje
Freetorun - 29 mei 2023 - jongen
Freekiee - 4 juni 2023 - meisje
_Marjon_ - 4 juni 2023 - meisje
Marlis - 7 juni 2023 - meisje
Lisewiesje - 9 juni 2023 - meisje
Flowery - 10 juni 2023 - jongen
QueenE - 12 juni 2023 - meisje
DonDon - 17 juni 2023 - jongen
Nicje87 - 17 juni 2023 - meisje
Smee__ - 21 juni 2023 - geslacht nog onbekend
Linda2008 - 30 juni 2023 - jongen
Ballard_L - 5 juli 2023 - geslacht blijft onbekend
Vivianhesen - 8 juli 2023 - meisje
UK_eef - 10 juli 2023 - jongen
HappyBuddha - 12 juli 2023 - jongen
Melanie_D - 13 juli 2023 - meisje
Lisette1987 - 21 juli - jongen
Charlotte446 - 14 augustus - jongen
Misschien leuk om naast de vlaggetjes de geboortedatum toe te voegen?