Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 00:16

Femke_Tweety schreef:
@barbalientje

Jup.
Gaat niet goed.

Ik hoop dat jullie het een beetje trekken. (Zeg ik, terwijl ik weet dat die fase eigenlijk voorbij is, maar er geen echte keus is)

Nauwelijks, mijn afdeling is al vanaf eind september cohort, maar zie mijn collega’s stuk voor stuk struikelen.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 00:16

Lastig. Ik moet zeggen dat we hier nu pas beging te merken van wat besmetting. Echter draag kracht voor de corona regels is hier bijna niet meer doordat allemaal te lang duurt. Ik vermoed dat er veel meer draagkracht was geweest als er meer was gewerkt met lokale regels want je zag hier dat in beging heel goed aan de regels werd gehouden.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 00:19

Barbabientje schreef:
Femke_Tweety schreef:
@barbalientje

Jup.
Gaat niet goed.

Ik hoop dat jullie het een beetje trekken. (Zeg ik, terwijl ik weet dat die fase eigenlijk voorbij is, maar er geen echte keus is)

Nauwelijks, mijn afdeling is al vanaf eind september cohort, maar zie mijn collega’s stuk voor stuk struikelen.

Dit is zo'n moment dat ik wou dat ik met woorden concreet verschil kon maken voor jullie.
Is helaas niet zo.

Ik wens jullie sterkte, en dat is buitengewoon oprecht bedoeld.

Barbabientje

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 00:21

Lief <3

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 01:02

Afbeelding

Ik vond het bericht wel een beetje apart want ze weten wel dat de vrouw corona had maar nog niet waaraan ze is overleden. Ik zou zoiets zelf niet in zo'n artikel zetten als je het nog niet weet, althans het maakt mij angstig, nieuwe variant van het virus onduidelijk waaraan ze is gestorven, ze was ook niet oud en dan ook dat kinderen die voorheen zich niet zo aan regels hoefden te houden nu ook sneller kunnen besmetten. Ik denk dat de variant al niet meer te stoppen is.

Ik schrok ook wel van het ziekenhuis waar je niet meer terecht kan, ook niet voor de eerste hulp.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 01:12

bigone schreef:
Lees net op nu.nl dat er in totaal nog 1400 ziekenhuisbedden beschikbaar zijn, in heel Nederland. En dat is voor alles en niet alleen Corona.

Ik ben waarschijnlijk scheel maar zie dit nergens? Waar stond dit?

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 01:32

Ik vind eerlijk gezegd best veel. Maar ik vermoed dat hier bij ook de bed plekken zijn mee geteld die deze week zijn gecreëerd. Maar aan de Andre kant als zo doorgaat zit dat zo vol.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 01:37

Neonlight schreef:
HC, dat de echtgenoot negatief is zegt niets. Hier ook collega's gehad waar meer dan een week verschil zat in de positieve test van collega en partner. En gewoon iedere dag getest.

Vandaar tóch 10 dagen quarantaine én een tweede pcr tegen het einde.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 10:07

Ik was ook zondag negatief, maandag klachten waar ik niks achter zocht (dacht door stress) en dinsdag toch goed ziek. Woensdag positief. Kan dus heel snel gaan. Mijn man dacht er ook zo doorheen te fietsen, maar die werd met kerst toch ook ineens ziek.

Wat betreft die 100.000 besmettingen bij het zorgpersoneel, ik schrik daarvan. Maar aan de andere kant, binnen no time was bij ons meer dan de helft van het team besmet. Het gaat gewoon zo snel. We hebben keurig de pbm gebruikt zoals voorgeschreven. Enige wat ik kan bedenken is dat we beter ffpp2 maskers hadden kunnen hebben. Maar volgens de RIVM zouden chirurgische maskers voldoende bescherming moeten bieden. Ik geloof daar niet meer in. Zeker niet de zorg die wij verlenen waarin afstand houden en mensen 100% op de kamer houden niet lukt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 10:49

ruitje schreef:
bigone schreef:
Lees net op nu.nl dat er in totaal nog 1400 ziekenhuisbedden beschikbaar zijn, in heel Nederland. En dat is voor alles en niet alleen Corona.

Ik ben waarschijnlijk scheel maar zie dit nergens? Waar stond dit?

De ziekenhuizen hebben steeds minder plek voor nieuwe patiënten. In totaal zijn nu nog iets meer dan veertienhonderd bedden beschikbaar, zowel voor coronapatiënten als voor mensen met andere aandoeningen. Dat komt neer op gemiddeld iets meer dan tien beschikbare bedden per ziekenhuis. Een paar dagen geleden waren er nog meer dan 3.200 bedden over.

Stukje gekopieerd, volledige artikel op nu.nl , kijken bij archief over Corona

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 10:58

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 11:01

Er stond voor de kerst al in de krant dat de Noordelijke ziekenhuizen al dik in code rood zitten en dat zwart dichterbij is dan veel mensen denken. Hier een vergelijkbaar artikel:
https://www.dvhn.nl/drenthe/Noodkreet-W ... 08741.html

Besmettingen lopen ook in de omgeving flink op. Voor de zomer eigenlijk niets, maar ook al meerdere collega's positief getest.

Ik hoop maar dat de hartoperatie van mijn vader begin januari door kan gaan. Die was al uitgesteld van afgelopen zomer. Maar is inmiddels wel echt nodig

(Meer noodzakelijk dan funshopping en feestjes in elk geval.)

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 11:14

Ik hoop het ook roodvos erg spannend al zonder de onzekerheid. Bij ons ziekenhuis is het echt alle hens aan dek.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 11:20

In het noorden dus ook al een ziekenhuis gesloten.

Er is vast wel ergens een overzicht van ziekenhuizen die opnamestop hebben, of op de grens zitten. Zo eens zoeken.

@Roodvos, ik hoop dat jouw vader gewoon geopereerd kan worden, en daar mooi van herstelt.

@raket, voor jou hetzelfde als ik al eerder ook -welgemeend- tegen barbalientje zei. Sterkte.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 11:32

Ik ga vandaag aan dag 8 beginnen van mijn werk. Wij hebben ook een corona uitbraak. De clienten zijn erg blij om elke dag je gezicht te zien en daar doe ik het voor :+:

Zelf ben ik gelukkig nog steeds negatief getest.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 11:37

Barbabientje schreef:
Overigens mogen ziekenhuizen voor bloedspoed nooit dicht. Dus echt urgente situaties moeten gewoon gezien worden.

Advies is gewoon aan de ambu om door te rijden, is dit gezondheidstechnisch niet haalbaar dan mogen ze gewoon stoppen.

Dat zal regeltechnisch vast zo zijn, maar als het niet kan dan kan het niet. Als deze mensen bezig zijn om anderen in leven te houden, dan is er niemand om nog urgentere urgentie te zien. Of wel en dan gaan er andere mensen mogelijk dood, omdat je een cruciale arts of verpleegkundige weghaalt bij iemand die het heel erg nodig heeft.

Dat is de grens waar we nu tegenaan lopen. Dat gaat niet meer over of je wel of niet dicht 'mag' maar over dat mensen zich niet in tweeen kunnen splitsen, en de zorg voor de een direct ten koste gaat van hele noodzakelijke zorg voor een ander.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 12:41

Mijn pap wacht op een hart operatie en zelfs de onderzoeken die voor die operatie nog moeten plaatsvinden, zijn niet eens in te plannen.
En dat zijn geen opnames maar “ gewoon” een dag opname en bezoek aan de hart poli

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 13:38

Groot ziekenhuis St Jansdal Harderwijk:
Eerst gisteren dit bericht:
Citaat:
Door de sterke toename van coronapatiënten in ons ziekenhuis, komen wij in de knel. Overplaatsen van patiënten naar andere ziekenhuizen gaat zeer moeizaam. Daarnaast hebben we veel uitval onder onze medewerkers. Dit alles heeft zijn weerslag op onze reguliere zorg, waardoor we moeilijke keuzes moeten maken. Alle operaties waarbij dat mogelijk en verantwoord is, worden uitgesteld t/m vrijdag 15 januari 2021. In Harderwijk vinden alleen spoedeisende en oncologische operaties plaats, de OK in Lelystad gaat voorlopig dicht. Wij vinden het heel naar voor de patiënten die dit raakt en wensen hen veel sterkte. Vooralsnog gaat de poliklinische zorg gewoon door.

2 uur later het volgende:
Citaat:
Wij hebben zojuist moeten besluiten om per direct de deuren te sluiten voor nieuwe patiënten tot in ieder geval woensdagochtend 30 december 10.00 uur. Deze ingrijpende beslissing hebben wij moeten nemen, omdat onze spoedeisende hulp vol ligt met patiënten met COVID-19. Zij wachten op een bed binnen de verpleegafdelingen, maar die zijn er helaas niet. Het overplaatsen van patiënten naar andere ziekenhuizen lukt onvoldoende, omdat deze met hetzelfde probleem kampen. Alle betrokken partijen zijn geïnformeerd en weten exact wat te doen in geval van spoed. Wij weten dat landelijk hard wordt gewerkt aan het vergroten van de ziekenhuiscapaciteit voor de opvang van coronapatiënten. Laten wij hopen dat dit op zeer korte termijn lukt!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 13:52

Olympia schreef:
Ik ga vandaag aan dag 8 beginnen van mijn werk. Wij hebben ook een corona uitbraak. De clienten zijn erg blij om elke dag je gezicht te zien en daar doe ik het voor :+:

Zelf ben ik gelukkig nog steeds negatief getest.

Sterkte Olympia, goed bezig jullie daar zo. Hou vol! :knuffel:

Ik hoop ook Muze dat die operatie door kan gaan.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 13:57

Zal vast doorgaan. Maar de wachttijd voor überhaupt een afspraak maken is al weken.
En dat is nog “ maar” voor onderzoek met catherisatie..

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 14:16

Huertecilla schreef:
Neonlight schreef:
HC, dat de echtgenoot negatief is zegt niets. Hier ook collega's gehad waar meer dan een week verschil zat in de positieve test van collega en partner. En gewoon iedere dag getest.

Vandaar tóch 10 dagen quarantaine én een tweede pcr tegen het einde.

Hier ook interessante case. Zowel mijn vriend als zijn vader zijn 2x negatief getest (Sneltest & PCR) terwijl zijn moeder ongeveer tussen de 7 tot 10 dagen eerder ziek is geworden.
Mijn vriend kon goed afstand houden dus dat kan prima, heeft ook geen symptomen. Maar zijn vader is ondanks het wel hebben van symptomen toch 2x negatief getest :Y) . In overleg met de huisarts nu vandaag nog een keer getest, ben benieuwd wat de uitslag gaat zijn.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 14:20

Olympia zet hem op en blijf negatief!

Ik wil heel graag weer aan de slag. Maar dat is gewoon echt nog niet verstandig. Ik voel me vandaag gelukkig voor het eerst wel wat fitter. Maar ben er nog lang niet.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 14:22

Positief bedoel je SusanH. Schrijffoutje.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 14:22

Ach, dit is toch ook sneu: mijn schoonmoeder belde net met de vraag of ze ook gebak in huis moet halen voor nieuwjaarsdag. Nee dus, want er komt niemand.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 14:26

pien_2010 schreef:
Positief bedoel je SusanH. Schrijffoutje.

Nee, negatief bedoelt susan, als in negatief voor corona :D negatief is het nieuwe positief toch?