Veel moeten afvallen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 20:24

Wel een video *\o/*

justkid

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 20:34

Wat leuk!! Mooie pony heb je. En dat shetje is ook te leuk

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 21:02

Afbeelding

Hier nog een fotootje van de vriendelijke vriend(in) die ik tegenkwam tijdens m'n run. Toch maar eventjes ruimte gemaakt voor hem/haar :P

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 21:14

Ah Red Bull lees ik, hier dus wel degelijk een grote liefde. :') Hier tot aan afgelopen december dagelijks energy gedronken. 1 per dag om het dan nog enigszins onder controle te houden maar alsnog niet fantastisch natuurlijk. Daarnaast veel frisdrank en ranja, met mijn zoete liefde neem ik aan dat jullie zo wel begrijpen dat ik de ranja belachelijk zoet dronk. Ik dronk uiteindelijk ook niet meer uit 'dorst' maar echt uit de behoefte naar suiker, kreeg echt regelmatig een heel apart niet te omschrijven gevoel in mijn keel ook en dan greep ik zsm naar suiker en werd het beter. Daar uiteraard allemaal mee gestopt en gelukkig ben ik die intense suikercraving kwijt. Merk wel nog elke dag dat drinken mijn struikelblok is, nu het meer moeten is zeg maar. Werk veel met flessen maken van 500/750 ml die dan leeg moeten maar weet dat ik regelmatig toch echt te weinig drink.

@Iloveiswan welkom! Je eten vond ik ook klinken als weinig maar dat is nu denk ik vaak genoeg gezegd. Moet zeggen dat toen ik begon in december dat ik ook echt schrok, vooral toen ik dacht dat ik 'goed' bezig ging. Met overdag alleen maar dingen als kwark en wafels of waar je ook maar voor kiest met kipfilet kwam ik op dagen soms aan de 900 - 1200 kcal in totaal. Het is voor mij inderdaad soms een uitdaging gebleken om wat je eigenlijk mag/moet eten op een dag dat ook daadwerkelijk en dan verantwoord binnen te krijgen. Als ik een combinatie heb van die dag toch wel laag in kcal en ook wel in vetten dan pak ik persoonlijk inderdaad al snel wat noten om het op te voeren, want dat gaat hard en tikt aan. :))
@Pallatin ik heb even niet gereageerd dus bij deze nog gefeliciteerd met het slagen voor je jurk, wat fijn ook dat je je zo goed voelde in die jurken!
@Firefly ook nog welkom! Zie genoeg grote en kleinere doelen voorbij komen en al een beloning waar je erg naar uitkijkt, dat moet goedkomen.
@Gaucho mooi hoor de foto's aan de muur. Zie het helemaal voor me dat je uitgeteld bent na je kettlebell workout die wat zwaar uitviel, volgens mij zit het met jouw motivatie en daardoor 'streng' voor jezelf kunnen zijn wel goed. Dat vind ik zelf heel lastig als ik thuis eens een workout probeer. :o Denk al snel nee, hier ben ik nog niet aan toe :') PT is ook meer overtuigd van mijn kunnen dan ikzelf, net alsof ik dat laatste stukje mis of er een barrière zit om mezelf af en toe echt tot het gaatje te laten gaan.
@Roos zie volgens mij vooral positieve dingen van jou voorbij komen, weer trouw aan de Foxy, goed bezig met eten en resultaat op de weegschaal. :D
@Nachocheese onder de meelees-steen vandaan, welkom. :D Volgens mij heb je al wat tips gehad, zijn ook genoeg mensen hier die al iets verder zijn die daar betere tips voor hebben dan ik.
@MuSli wauw, dus die 12 km was allemaal hardlopen? Blijf daar zoveel respect voor hebben en dat tof vinden! :D
@Esther dat filmpje, geniaal, gezellig zo! :D

Moet zeggen dat ik persoonlijk al wat in twijfel zat aangezien ik nogal een lezer ben en ook wel snel twijfel. Jullie verhaal over kcal en bmr maken het mij niet makkelijker, aangezien dat precies is waar ik nu al eventjes mijn hersens over kraak. Hier eet ik dus wel degelijk onder het bmr, zat al op het randje en ivm blijven hangen dus laatst in overleg/op advies nog wat gezakt. Ben 1.66 en mocht het nu op 1350-1400 kcal gaan proberen om het effect te bekijken. Zit dus sinds een korte periode erg in twijfel. Heb niet voor niks een PT die ook op dat gebied voldoende zou moeten kunnen ondersteunen. Maar hoe meer en meer ik lees en in me op neem hoe meer ik de indruk krijg dat alles >1500 al snel als een soort crashen gezien wordt en eigenlijk gewoon niet gezond is en niet nodig is. Extra feit waardoor ik twijfel maar lastig te zeggen of het ook maar iets met voeding te maken heeft (het kan maar kan ook tig andere oorzaken hebben natuurlijk) hormonaal gezien lijkt mijn lichaam van de leg. Misschien mensen hier die dat meegemaakt hebben? Ik zal vermoedelijk 12/13/14 jaar oid aan de pil zijn? En deze afgelopen week knalt de menstruatie gewoon keihard door een pilstrip heen zeg maar. Is totaal niet iets waar ik bekend mee ben, kan me überhaupt niet herinneren dat ik het eerder heb gehad eigenlijk. Beetje persoonlijk issue dit maar met de sfeer in dit topic, ik durf het aan. :D

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 21:17

Thanks! Inmiddels is ze 27 en verzorg ik haar nu 13 jaar *\o/* .

Afbeelding
Dit zijn jut en Jul samen <3

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 21:19

Es_ther schreef:
Thanks! Inmiddels is ze 27 en verzorg ik haar nu 13 jaar *\o/* .

[ [url=m/hdfgQi.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit zijn jut en Jul samen <3

Hoé schattig is deze foto?!?! <3 <3

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 21:19

Marielle die pil isseu zit ik dus ook mee. slik die dus ook al 15 jaar en zo vaak doorbraak bloedingen maar heb dan ook geen stopweken ivm vele klachten.

Ga nu gewoon de stap nemen compleet te stoppen volgende maand. Je hoort het over een paar maanden haha.

Ik zit nu nog aan een appel en had nog vruchtensap in koelkast. fles was 3,75 dat ga ik niet weggooien.

Mooie paarden esther <3

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 21:21

Wat is jouw dagelijks verbruik Mariëlle? 1350-1400 voor een periode klinkt op zich niet heel schrikbarend. Ik heb ook maandenlang 1500 gedaan bij een lengte van 1.74. op dagen met intensief sporten wel meer. Wat is de reden dat je twijfelt, voel je je er slecht bij?

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 21:21

Welkom voor de 2 nieuwe dames! Kijk eens op de site van project gezond voor ideeën voor tussendoortjes of maaltijden. Volgens mij kun je hun app 2 weken gratis proberen? Ik zou idd echt meer gaan eten en zsm professionele steun zoeken bij de HA of een diëtist... :(:)

Superleuk filmpje Esther! Gaucho weer lekker actief bezig! Ik ben even een dagje weg en jullie zijn 3 pagina’s verder :D
Ik ben gisterochtend lekker voor een nachtje naar een hotel met sauna complex geweest. Dus lekker gezwommen en gewandeld, maar de wind was echt extreem zeg! Verder heerlijk diner en ontbijt op de kamer gehad, maar gezond waren deze 2 dagen qua eten dus zeker niet, maar het was heerlijk om er even uit te zijn en even niet op eten te hoeven letten. Morgen weer terug naar het normale regime :D

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 21:22

gaucho schreef:
Ik eet echt enorm afwisselend, maar weet inmiddels redelijk goed hoe ik voor elke maaltijd uitkom qua kcal.

Ik heb net heerlijk gezond gesnacked :') ik had een gezonde versie van een pizza Doner gemaakt.

[ [url=m/ehQFJd.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/vuUgkN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bodem van zoete aardappel en een beetje volkoren speltbloem, tomatensaus, paprika, pepers, ui, magere kip doner en knoflooksaus op basis van kwark. Was verrassend lekker, heb er echt van gesmuld :P

Komt deze van een receptje? Ziet er heerlijk uit en volgens mij prima vega te maken.

Wij maken ook altijd knoflooksaus van kwark, lekker verfrissend ook :j

Klinkt overigens wel als een geweldig weekend, Pallatin <3
Laatst bijgewerkt door Ine23 op 14-03-21 21:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 21:22

Oh wat een leuke foto <3

Wat een bijleespost!! Held!!

Ik vind 1350 klinkt heel weinig, en dat zegt deze dreumes van 1,58m die eigenlijk helemaal niet veel hoeft op te nemen. Ik heb de doorbraakbloedingen ook gehad. 10 jaar geleden toen ik een crashdieet volgde, maar ook een tijd geleden een keer. Ook ik slik de pil. Kan er alleen geen zinnig advies over geven. :+

Oh wat heerlijk Pallatin! Dat kan een mens zo goed doen. <3

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 21:26

@Marielle een PT is geen diëtist. Uiteraard weet hij/zij wel het één en ander over voeding, maar voor echt persoonlijk gericht advies zul je bij een (sport) diëtist moeten zijn...

Stoppen met de pil kun je natuurlijk altijd proberen en zien wat er dan gebeurt. Baat het niet dan schaadt het niet (nou ja, op het principe van anticonceptie na dan) ;)

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 21:32

@Iloveiswan kan me voorstellen dat je dan het stoppen gaat proberen. Hoor er wel vaker positieve dingen over, het stoppen maar daar wil ik eigenlijk nog niet aan haha! En het is hier dus normaal geen issue, heb nooit een doorbraak of ook maar iets wat erop lijkt, daarom vind ik het juist zo vreemd en vraag ik me af of er mogelijk een link is..

@Gaucho als ik de site die volgens mij Roos deelde pak zit bmr op 1534, energieverbruik weet ik nooit zo goed wat je nou in moet vullen, met lichte lichaamsbeweging zegt hij 2.109 en normaal 2.378
Reden dat ik twijfel is dus de laatste tijd zoveel gelezen hebben dat stelselmatig onder die 1500 niet goed zou zijn en zelfs 1500 op zich al twijfelachtig zou zijn. Wil het gewoon erg graag goed doen denk ik..en op een gegeven moment weet je gewoon niet meer wat goed is zeg maar. :')
Heb 2x pw de PT, verder moet ik het vooral hebben van wandelen of de crosstrainer. Doe voor mijn gevoel juist te weinig nog steeds omdat ik buiten die 'bewuste beweging' al snel stilzit maar zeker nu in coronatijd vind ik meer bewegen/sporten best lastig. Ohja en het feit dus dat mijn hormonen op dit moment warrig zijn doet me ook twijfelen of dat in de voeding ligt maar dat is een lastige vraag denk ik.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 21:35

Ine23 schreef:
gaucho schreef:
Ik eet echt enorm afwisselend, maar weet inmiddels redelijk goed hoe ik voor elke maaltijd uitkom qua kcal.

Ik heb net heerlijk gezond gesnacked :') ik had een gezonde versie van een pizza Doner gemaakt.

[ [url=m/ehQFJd.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/vuUgkN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bodem van zoete aardappel en een beetje volkoren speltbloem, tomatensaus, paprika, pepers, ui, magere kip doner en knoflooksaus op basis van kwark. Was verrassend lekker, heb er echt van gesmuld :P

Komt deze van een receptje? Ziet er heerlijk uit en volgens mij prima vega te maken.

Wij maken ook altijd knoflooksaus van kwark, lekker verfrissend ook :j

Klinkt overigens wel als een geweldig weekend, Pallatin <3

Dit is de basis voor de bodem: https://pin.it/yLZP45P heb zelf na 20 minuten omgedraaid en beleg er op gedaan en nog 15 minuten in de oven. Valt zeker iets met vega van te maken :j maar mijn tafelgenoot houdt erg van vlees, zelf eet ik wel regelmatig vega. Ik ga m zelf denk ik nog wel eens maken met bv vega pepperoni of vijgen en blauwe kaas.

Klinkt inderdaad heerlijk Pallatin *\o/*

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 21:37

Marielle_93 schreef:
@Iloveiswan kan me voorstellen dat je dan het stoppen gaat proberen. Hoor er wel vaker positieve dingen over, het stoppen maar daar wil ik eigenlijk nog niet aan haha! En het is hier dus normaal geen issue, heb nooit een doorbraak of ook maar iets wat erop lijkt, daarom vind ik het juist zo vreemd en vraag ik me af of er mogelijk een link is..

@Gaucho als ik de site die volgens mij Roos deelde pak zit bmr op 1534, energieverbruik weet ik nooit zo goed wat je nou in moet vullen, met lichte lichaamsbeweging zegt hij 2.109 en normaal 2.378
Reden dat ik twijfel is dus de laatste tijd zoveel gelezen hebben dat stelselmatig onder die 1500 niet goed zou zijn en zelfs 1500 op zich al twijfelachtig zou zijn. Wil het gewoon erg graag goed doen denk ik..en op een gegeven moment weet je gewoon niet meer wat goed is zeg maar. :')
Heb 2x pw de PT, verder moet ik het vooral hebben van wandelen of de crosstrainer. Doe voor mijn gevoel juist te weinig nog steeds omdat ik buiten die 'bewuste beweging' al snel stilzit maar zeker nu in coronatijd vind ik meer bewegen/sporten best lastig. Ohja en het feit dus dat mijn hormonen op dit moment warrig zijn doet me ook twijfelen of dat in de voeding ligt maar dat is een lastige vraag denk ik.

Met dat verbruik zou ik eerder aan 1600 denken.

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 21:42

Ja rond de 1600 eens proberen is ook een getal wat ik in mijn hoofd had. Echter doe ik dit sowieso sinds december dus al niet meer en heb ik in die periode eerder 1200-1500 gegeten. Ben dus wel heel benieuwd maar ook wel een beetje 'bang' voor het effect. Positief omdat het meer in balans is? Of moet het lichaam wennen en blijf ik mogelijk eerst iets hangen of kom ik in eerste instantie misschien wel een fractie aan? :o

@Pallatin wat een lekker weekend! O.a. de wind was erg aanwezig ja, maar lijkt me dan des te lekkerder dat je zo warm zat en lekker warm kon zwemmen! :D

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 22:16

Oeh die zoete aardappel pizza moet ik eens proberen.
Vind zoete aardappel heel erg lekker.
Ik bak het vaak in blokjes met een scheutje olie en zout in de airfryer. Zoooo lekker :~
Volgens mij zijn ze aankomende week ook in de aanbieding op mijn werk.
Ik denk dat dat recept ook wel met pompoen te maken is..

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 23:13

Welkom NachoCheese en Iloveiswan!

Iswan, als ik jou was zou ik eerst beginnen met bloedprikken voor je schildklier, en evt een verwijzing vragen naar een dietist. Want je eet echt heel weinig, als je daarvan kunt aankomen moet er wel ‘iets’ zijn. Dat bedoel ik niet verkeerd trouwens maar het klinkt echt oprecht zorgelijk. Van te weinig eten kun je nml feitelijk niet aankomen als er niks mis is met je metabolisme, anders was iedereen in de hongerwinter heel dik geweest. Dus pas goed op jezelf en ik zou echt eerst die stap nemen.
Enneh vooropgesteld: super dat je aan de slag gaat! Die eerste stap is echt de moeilijkste. Je kunt het!

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 09:22

Mijn ervaring is dat je een hoop kunt berekenen maar dat sommige factoren er toch voor zorgen dat er geen gouden formule voor iedereen is. Lomp gezegd kun je er inderdaad van uitgaan dat je minder moet binnen krijgen dan je op een dag verbrand en dat je ervoor moet zorgen dat je lichaam wel blijft functioneren. Maar dan toch is er geen gouden getal hoeveel dat dan moet zijn. Ik zit zelf met hormonen die niet doen we ze zouden moeten doen (PCOS) en nu ik zwanger ben merk ik dat ik op sommige vlakken beter in balans ben dan daarvoor (en dat herken ik van mijn vorige zwangerschap).
Als niet helemaal duidelijk is waarom het niet lukt om af te vallen zou ik zeker eens bloed laten prikken. Voor mij stopt het afvallen als mijn vitamine D te laag is en gaat mijn hormoonhuishouding weer goed als ik onder een bepaald gewicht terecht kom. Vitamine D wordt opgeslagen in vet en het kan zijn dat jouw lichaam te veel heeft opgeslagen waardoor er te weinig beschikbaar is. En zo zijn er nog tal van dingen die in het lichaam een rol spelen. Ik zou inderdaad eens naar de huisarts gaan en een en ander laten uitsluiten, wellicht is er een goede reden dat jouw lijf niet meewerkt en dan bespaar je jezelf een hoop frustratie en verdriet door dat eerst uit te zoeken :(:)

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 09:23

Recept klinkt heerlijk gaucho, ga ik zeker een keer maken komende tijd. Deze week hebben we gewone flammkuchen op het menu met kant en klaar deeg. Ik zie inderdaad regelmatig lekkere vega dingen van je voorbijkomen in het show je maaltijd topic! Lekker die afwisseling. Mijn vriend is omnivoor maar eet doordeweeks wat de (vega) pot schaft. Als we afhalen of hapjes maken, eet hij wel vlees.

Mariëlle, om gezond af te vallen reken ik zo’n 500-600kcal per dag minder dan mijn energieverbruik. Maar dat is dan gemiddeld. Doordeweeks zit ik op iets meer dan mijn bmr en in het weekend zit ik daar wel een stuk overheen. Mijn bmr is 1630 en ik probeer doordeweeks rond de 1700-1800 uit te komen. Ik heb normale lichaamsbeweging dus verbruik zo’n 2500 per dag. In het weekend tel ik 2 dagen niet en zit ruim boven die 1800, want dan doen we ook altijd een keer afhaal en eet ik lekkers van de bakker etc. Ik snap dat je het graag echt goed wilt doen, maar het is ook een kwestie van tijd geven, dingen uitproberen en er niet veel te hard op te focussen. Komt gewoon goed als je je pt doet en daarnaast bewuster gaat bewegen elke dag + je voeding gezond en gebalanceerd houdt. En als het niet lukt, kan je altijd wat anders proberen.

Hier is de bootcamp spierpijn opgetreden. Maar spierpijn is lekker moet ik van mezelf geloven :+

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 10:10

Goeiemorgen! Wat hebben jullie veel gekletst de laatste dagen! Veel adviezen weer en ik zie een leuk handpaardfilmpje! Welkom alle nieuwe mensen!

Omdat ik vandaag start met het traject van de orthomoleculair voedingscoach heb ik dit weekend alles wat ik voorlopig niet mag eten en drinken opgemaakt. Bovendien was ik jarig, dus het was een klein beetje alle remmen los met pizza, hamburger en gister nachos uit de oven en lekkere wijntjes erbij. :9 Nu dus 8 weken heul strak in het gareel. Vanmiddag flink fruit en groente inslaan. Voor vanavond staat een salade met bietjes, ruccola, pecannoten en appel op het programma, moet nog even kijken wat ik daar voor eiwitbron bij ga bedenken.

Wel veel beweging gehad dit weekend. Vrijdag 5km door het bos gewandeld en daarna priveles, zaterdag buitenritje gemaakt en 7km door de stad gewandeld, gister 8km over de hei gelopen. Heerlijk!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 10:33

Nog van harte gefeliciteerd, Imre! Veel succes komende weken!

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 10:45

Imre schreef:
Voor vanavond staat een salade met bietjes, ruccola, pecannoten en appel op het programma, moet nog even kijken wat ik daar voor eiwitbron bij ga bedenken.

Van harte nog! Veel groente en fruit is een feestje *\o/* als eiwitbron hierbij zou ik kiezen voor feta (light) of een vega (linzen) burger of (kaas) schnitzel. Gehaktballetjes is ook lekker maar wel heel veel meer kcal en past ook niet bij orthomoleculair denk ik. Oh, een wat vettere vis als gerookte makreel, forel of haring zou ook heel lekker zijn denk ik.

Ik heb vanochtend al heerlijk hardgelopen, was mooi droog. Goede start van de dag / week dus :D

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 10:48

Hoe kan jij zo actief zijn in de ochtend :')

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 10:49

Ik lig serieus nog op bed, dus ik vroeg me hetzelfde af. :') (moet laat werken)

Ik zal me wel eens uit bed hijsen voor de Foxy. :O