Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 20:29

Mijn zusje was voordat de ze de positieve test had ook weer naar haar studentenkamer gegaan , scheelt toch wel een hoop als het dan gescheiden kan blijven inderdaad!

Als ik het wel had , was ik wel in isolatie gegaan op mijn kamer.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 20:36

Oh ik ben ook Corona patiënt. Dinsdag in de loop van de dag begon ik een droge keel te krijgen. In de avond een zelf test en ja hoor bingo.
De test van de GGD bevestigde wat ik al wist.

Ik heb nu 3 dagen geslapen ongeveer. Vooral verkoudheid, keelpijn en erg moe. Denk dat ik het “ergste” achter de rug heb.

Iedereen hier beterschap

Edit: ja ik blijf braaf binnen.

Earth

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 20:43

Ik heb nu sinds woensdag eigenlijk geen klachten meer, maar zojuist een test gedaan en ik test nog steeds positief. -O- Maar zondag is het al 2 weken terug dat ik klachten kreeg. En je hoeft niet te testen voordat je de deur uit gaat, dus nu weet ik niet wat ik moet doen. Ben ik nog steeds besmettelijk? Ik wilde eigenlijk wel graag de deur uit morgen, maar ik weet niet hoe ik me daarbij voel.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 20:44

Je kunt tot 8 weken positief testen. Geen paniek. Als je geen klachten hebt is het prima

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 20:45

capopjekop schreef:
Je kunt tot 8 weken positief testen. Geen paniek. Als je geen klachten hebt is het prima

Oh gelukkig, ik schrok al. Ik wil echt niet anderen besmetten.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 20:50

Had een collega van mij ook die heeft de laatste 8 weken geen zelftest meer gedaan omdat ze alleen maar positieve uitslagen kreeg.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 20:55

Dat ga ik dus ook niet meer doen :Y)

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 22:09

Zebrastreep schreef:
Mijn zusje was voordat de ze de positieve test had ook weer naar haar studentenkamer gegaan , scheelt toch wel een hoop als het dan gescheiden kan blijven inderdaad!

Toch is dat ingewikkeld. Je moet toch plassen, douchen, eten etc.
Wij zeiden ook dat doen we wel ‘even’. Zeker toen hij ziek was kon ik echt niet van hem verwachten dat hij het toilet en de badkamer zou poetsen als hij er was geweest.
Het advies van de ggd was zelfs afwas in aparte vaatwassers zetten. Ik vroeg mij echt af of er mensen zijn die dat kunnen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 22:16

lenaa_tje schreef:
Zebrastreep schreef:

Toch is dat ingewikkeld. Je moet toch plassen, douchen, eten etc.
Wij zeiden ook dat doen we wel ‘even’. Zeker toen hij ziek was kon ik echt niet van hem verwachten dat hij het toilet en de badkamer zou poetsen als hij er was geweest.
Het advies van de ggd was zelfs afwas in aparte vaatwassers zetten. Ik vroeg mij echt af of er mensen zijn die dat kunnen.

Wat een gedoe! Ik had dat ook wel eens gehoord inderdaad dat als iemand dan bijvoorbeeld naar de wc was geweest de hele wc direct schoongemaakt moest worden. Maar als je echt ziek bent ga je zeker niet lopen poetsen.

Gelukkig is de overdracht via voorwerpen redelijk klein. Blijkt dat het virus daar gelukkig niet al te lang op blijft leven. Zo deed ik de was en vond ik de pyjama waarin mijn zusje had geslapen , wel even met een ander kledingstuk de pyjama in de was gedaan. Maar goed dacht toen wel even is het nu slim om het aan te raken? Nou ja niks gebeurd dus zal wel goed komen.

Ik weet wel als het hier gebeurd dat mijn moeder echt wel weigert om in isolatie te gaan op haar kamer. Mijn vader overigens ook. En die gaan ook niet poetsen hun kennende. Ach andere kant heb ik nu zoiets van je voorkomt het toch niet.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 23:50

Zebrastreep schreef:
Ik ben toch nog negatief getest *\o/*

De booster werkt dus in ieder geval dat is fijn om te weten :j

Vindt het wel bijzonder 3 dagen met iemand in contact geweest ook wel binnen 1,5 meter en zeker langer als 15 minuten en het toch niet opgelopen. Mijn ouders zijn nog helemaal klachtenvrij en we zijn inmiddels een week verder. Ik had echt een positieve test verwacht.

Nadeel is wel dat ik een vals positieve zelftest had.

Hier zelfs 2 kinderen tegelijk positief in huis. Dagelijks contact. Wij hebben geen afstand gehouden en ik heb ook geen extra maatregelen genomen. De jongste geknuffeld en gewoon een kus gegeven. En ook niet gekregen. Je hoort dat toch ook vaak vind ik. Ik ben er niet gevoelig voor denk ik.

Beide kinderen zijn hier alweer helemaal fit. Mijn jongste gaf wel aan dat ze minder hard en minder lang kon rennen met de gym. Dus wat eerder moe en buiten adem. Maar in principe is ze gewoon alweer fit.
Alleen nu is ze sinds vandaag ineens best verkouden en een beetje schor. Woensdag mocht ze uit isolatie. Of het er nog een beetje bij hoort of dat het gewoon een nieuw iets is door een wat verminderde weerstand?

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 00:07

Ik heb aardig de blaftering gehad maar mijn man blijft negatief testen :P

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 00:10

Vayo schreef:
Zebrastreep schreef:
Ik ben toch nog negatief getest *\o/*

De booster werkt dus in ieder geval dat is fijn om te weten :j

Vindt het wel bijzonder 3 dagen met iemand in contact geweest ook wel binnen 1,5 meter en zeker langer als 15 minuten en het toch niet opgelopen. Mijn ouders zijn nog helemaal klachtenvrij en we zijn inmiddels een week verder. Ik had echt een positieve test verwacht.

Nadeel is wel dat ik een vals positieve zelftest had.

Hier zelfs 2 kinderen tegelijk positief in huis. Dagelijks contact. Wij hebben geen afstand gehouden en ik heb ook geen extra maatregelen genomen. De jongste geknuffeld en gewoon een kus gegeven. En ook niet gekregen. Je hoort dat toch ook vaak vind ik. Ik ben er niet gevoelig voor denk ik.

Beide kinderen zijn hier alweer helemaal fit. Mijn jongste gaf wel aan dat ze minder hard en minder lang kon rennen met de gym. Dus wat eerder moe en buiten adem. Maar in principe is ze gewoon alweer fit.
Alleen nu is ze sinds vandaag ineens best verkouden en een beetje schor. Woensdag mocht ze uit isolatie. Of het er nog een beetje bij hoort of dat het gewoon een nieuw iets is door een wat verminderde weerstand?

Ik begin haast ook te denken dat ik er niet vatbaar voor ben. Maar nu ben ik ook wel heel voorzichtig geweest de afgelopen jaren. Maar goed je weet ook niet altijd wanneer je in contact bent geweest met iemand.

Het kan nog wel eens zou zijn dat er nog een andere infectie aan de luchtwegen achteraan komt omdat door corona je weerstand uiteraard naar beneden gaat. Collega van mij kreeg paar dagen na het klachtenvrij zijn weer klachten. Bleek een luchtweginfectie te zijn. Blijkt ook aardig vaak voor te komen. Dus even goed in de gaten houden en desnoods naar de huisarts voor een kuurtje.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 12:46

Hier de testen van mijn man, dochter en van mij positief. De dochter waar het mee begon mocht vandaag weer uit quarantaine, dus die kon mooi de boodschappen doen.

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 13:05

Haha ja onze oudste mag morgen weer uit quarantaine maar is met zijn 5 jaar nog iets te jong voor boodschappen :D

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 13:35

Ik ben er ook weer uit gelukkig, het viel me toch wel zwaar, paniekaanval in de nacht enzo :'). Maar goed, ik mag nu weer mensen zien :D.
Mijn conditie is nog niet terug. Als ik thuis zit voel ik me heel prima, maar gisteren ging ik even bij mijn bijrijdpaard kijken en de hele avond erna spierpijn, heel slap, beetje misselijk.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 13:47

Gwenvd schreef:
Haha ja onze oudste mag morgen weer uit quarantaine maar is met zijn 5 jaar nog iets te jong voor boodschappen :D

Ja, dat zou niet goedkomen :D. Mijn dochter is 18.

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 15:53

Ik test nog steeds negatief op de zelftesten… blijft bijzonder

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 16:14

Sheran schreef:
Ik ben er ook weer uit gelukkig, het viel me toch wel zwaar, paniekaanval in de nacht enzo :'). Maar goed, ik mag nu weer mensen zien :D.
Mijn conditie is nog niet terug. Als ik thuis zit voel ik me heel prima, maar gisteren ging ik even bij mijn bijrijdpaard kijken en de hele avond erna spierpijn, heel slap, beetje misselijk.

Maar dan ben je niet zonder klachten toch?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 16:21

tokedri schreef:
Sheran schreef:

Maar dan ben je niet zonder klachten toch?

Ik zit sowieso al op de 14 dagen. Maar de moeheid kon blijven volgens de GGD, dat telt blijkbaar niet als klacht...

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 16:46

Wat ik begrepen heb mag je na 14 dagen sowieso weer de deur uit. Mijn klachten zullen dan ook nog niet weg zijn. Ik blijf na een simpele verkoudheid ook al weken hoesten. Gelukkig hoef ik niet beslist de deur uit, want zou me niet echt prettig voelen in een supermarkt met mijn zeehonden blaf in deze Corona tijd.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 17:18

Nee ik vind het ook bijzonder... Ik zou zelf ook voorzichtig zijn. Maar ja, hoest kan wel weer heel lang aanhouden. Gelukkig test ik ook weer negatief op een zelftest :)

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 19:14

Gelukkig Sheran, dat je weer negatief test. Ik vind voorzichtig doen zeker belangrijk.

Bizar trouwens hoe verschillend Omikron zich uit. In ons gezin: dochter 1, keelpijn die steeds erger werd, heeft 5 dagen aangehouden en ze was zeker 3 ervan haar stem kwijt, verder hoestte ze soms. Dochter 2: hoofdpijn en algemene malaise maar geen keelpijn, begon bij haar gisteren en was vandaag iets beter maar zeker nog niet over. Man: klein beetje keelpijn gevolgd door af en toe een kuchje, heeft ongeveer 5 dagen geduurd. Ikzelf : vanaf woensdag hoesten, donderdag flink koorts en echt beroerd, daarna snipverkouden met alleen nog af en toe verhoging maar wel veel hoesten. Totaal geen keelpijn gehad. Kortom er is echt geen peil op te trekken hoe een omikron infectie verloopt.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 19:17

Wat ik heel bizar vind is dat ik dinsdag positief bleek maar tot nu toe verder niemand in mijn gezin.
Iedereen doet hier nu zelftesten…iedere dag.

Ik voel me overigens sinds vandaag een stuk beter. Niet meer zo moe en keelpijn is nagenoeg weg.
Nog wel een beetje kuchen en snotteren maar dat wordt ook snel minder.
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 05-02-22 19:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 19:18

Mijn man was ook iets van 3 dagen ziek en bij mij begon het heel licht maandag en die nacht koud, koorts en knallende koppijn. Smorgen ging het wat beter en daarna werd het weer erger, liep koorts weer op. En mega spierpijn.
Ben nu nog niet beter, verkouden en hoesten en moe.
Heb ook wel een auto-immuun ziekte en zit aan extra medicatie ivm opvlamming(na mijn 2e vaccinatie). Dus bij mij verloopt alles altijd wat anders.

Mijn zoontje van 10 maanden test ook positief nu.

Edit: Natasja mijn zelftesten bleven ook negatief maar bij GGD positief.

ShenaBell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 19:20

Ik heb de afgelopen week Corona gehad maar heb sinds gister dat de ketchup en de mayonaise chemisch ruikt en smaakt, ik heb geen reuk en smaak verlies gehad iemand die dit herkent??