Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
germie schreef:Even wat getallen. [ [url=m/qzVITJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hanafubuki schreef:ABN Amro gaat deels in 'lockdown'
https://nos.nl/liveblog/2326530-rivm-be ... enten.html
Helft personeel ABN Amro gaat thuiswerken
ABN Amro heeft besloten de helft van de medewerkers vanuit huis te laten werken. De bank heeft de medewerkers verdeeld in twee teams. De ene week werkt het ene team thuis en de andere week het andere team. Met deze maatregel hoopt de bank te voorkomen dat een groot deel van de medewerkers tegelijk besmet komt thuis te zitten.
De nieuwe maatregel zal ook gelden voor de raad van bestuur van de bank. Daarnaast worden de twee hoofdkantoren opgesplitst in verschillende torens die niet meer met elkaar in contact staan, zodat de kans op besmetting nog kleiner wordt. Bij lokale bankfilialen zullen de meeste medewerkers gewoon blijven werken zodat mensen er nog wel voor hun bankzaken terechtkunnen. Maar net zoals op de meeste plekken worden er geen handen meer geschud.
Eerste grote bedrijf. Ik gok dat er nu veel gaan volgen.
MarcoBorsato schreef:Ik weet dat je in het vaccinatietopic geen linkjes en plaatjes zonder uitleg mag plaatsen. Kunnen we die hulk hier ook krijgen?
Hanafubuki schreef:ABN Amro gaat deels in 'lockdown'
https://nos.nl/liveblog/2326530-rivm-be ... enten.html
Helft personeel ABN Amro gaat thuiswerken
ABN Amro heeft besloten de helft van de medewerkers vanuit huis te laten werken. De bank heeft de medewerkers verdeeld in twee teams. De ene week werkt het ene team thuis en de andere week het andere team. Met deze maatregel hoopt de bank te voorkomen dat een groot deel van de medewerkers tegelijk besmet komt thuis te zitten.
De nieuwe maatregel zal ook gelden voor de raad van bestuur van de bank. Daarnaast worden de twee hoofdkantoren opgesplitst in verschillende torens die niet meer met elkaar in contact staan, zodat de kans op besmetting nog kleiner wordt. Bij lokale bankfilialen zullen de meeste medewerkers gewoon blijven werken zodat mensen er nog wel voor hun bankzaken terechtkunnen. Maar net zoals op de meeste plekken worden er geen handen meer geschud.
Eerste grote bedrijf. Ik gok dat er nu veel gaan volgen.
LadyMadonna schreef:https://twitter.com/helpdeskert/status/ ... 58153?s=21
Van links...... naar rechts.....
Corona in Brabant
Citaat:Uit een steekproef onder medewerkers van het Elisabeth-TweeSteden Ziekenhuis (ETZ) in Tilburg blijkt dat 28 van hen het coronavirus hebben opgelopen. Het ziekenhuis, met twee vestigingen in de Brabantse stad, heeft 301 medewerkers getest. Geen van hen was in risicogebied geweest. Ze hadden ook voor zover bekend geen contact met mensen bij wie een besmetting is vastgesteld. Het is niet bekend of de 28 binnen de vandaag aangekondigde 61 nieuwe besmettingen vallen.
Het ETZ deed de steekproef op verzoek van het RIVM, dat beter in beeld wil krijgen hoeveel mensen daadwerkelijk het virus hebben opgelopen. Vooral in Brabant is van veel mensen die besmet zijn de bron niet duidelijk. De testresultaten uit Tilburg bevestigen dat besmettingen 'onder de radar' kunnen blijven.
Ook in vijf andere Brabantse ziekenhuizen is het personeel getest. De resultaten daarvan zijn nog niet bekend.
Het ziekenhuis test alle personeelsleden die verkoudheidssymptomen krijgen. Als blijkt dat ze het virus hebben, gaan ze thuis in quarantaine totdat ze zijn uitgeziekt. Ook patiënten met luchtwegklachten en koorts worden geïsoleerd en getest.
safina schreef:Joman schreef:
Nee natuurlijk doet hij dat niet. Want als hij dat doet, is de ellende helemaal compleet. Dan weten de burgers namelijk dat er helemaal geen grip is op het hele virus.
Blijkbaar zijn er mensen die in de weergegeven aantallen geloven, en dat biedt houvast.
Maar lieverd, er is ook geen grip op het virus. Daarom probeert men het tempo waarop het zich verspreidt in te dammen. Het is hier, het gaat niet één twee drie weg. Van een deel van de besmettingen kan niet meer achterhaald worden waar ze vandaan komen. Dus nu maar zorgen dat niet heel veel mensen tegelijk ziek worden.
Leer er maar mee leven dat het hier is. En dat er mensen besmet zijn waarvan we dat niet weten. Want elke dag zullen er weer nieuwe bij komen.
En volgens mij pretendeert niemand dat het onder controle is, want anders waren al die maatregelen in Brabant er niet. En het advies om geen handen meer te geven.
Weet jij trouwens hoeveel tests er gedaan worden op een dag? En hoeveel er daarvan negatief terugkomen?
germie schreef:Even wat getallen. Aantal doden gemiddeld per dag. Verbind er zelf je conclusies aan.[ [url=m/qzVITJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
MarcoBorsato schreef:Ik weet dat je in het vaccinatietopic geen linkjes en plaatjes zonder uitleg mag plaatsen. Kunnen we die hulk hier ook krijgen?
safina schreef:Storm schreef:Vanmorgen is mijn bacillenkind meegeweest naar mijn klant. Het was in een kleine kinderkledingwinkel. Terwijl ik mijn producten verkocht aan de eigenaresse van de winkel, zat ze heerlijk en lief te kleuren en te spelen. Klant vond het prima dat ze mee was.
Morgen kan ze weer naar school. Haar leraar is nog verkouden maar er is nu wel een invaller.
Je hebt gewoon een ontzettend braaf "bacillenkind".![]()
Dit is een situatie waarin we dingen soms creatief op moeten lossen, flexibel moeten zijn en vooral een beetje begrip moeten hebben voor elkaar. En dat kan dus prima, dat blijkt maar weer.