2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 06:08

Linde99 schreef:
Hoi allemaal!

Ik wil me ook melden want ik wil 5 kg afvallen maar heb niet echt het doorzettingsvermogen helaas :o Afvallen gaat maar moeilijk en ik houd ook echt niet van sporten :roll: Ik heb wel een periode thuis gedanst en ik merkte dat dat wel beter ging en ik daar wel van afviel maar ik vind het zo lastig om zin te maken.

Wel wandel ik veel op een dag, ik kom altijd aan mijn stappendoel door in de weer te zijn met de paarden. Ik weeg nu 87 kg maar wil graag naar de 82 en het allerallerliefste naar de 78 (gewoon een supormooi getal := ) Ik probeer het al heel lang maar ik denk dat het beter gaat met medestanders :)

Welkom :D
Is er echt geen sport die je wel leuk vind? Zwemmen, squashen, skeeleren, fietsen, etc.? Je moet idd niet iets gaan doen dat je niet leuk vind, dat is ook zonde van je tijd.
Aan de andere kant, als je al genoeg beweging hebt op een dag waarom zou je dan nog een sport moeten zoeken? Abs are made in the kitchen :D

Wat probeer je nog meer buiten sporten om?

Linde99

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 07:50

Dreamy schreef:
Linde99 schreef:
Hoi allemaal!

Ik wil me ook melden want ik wil 5 kg afvallen maar heb niet echt het doorzettingsvermogen helaas :o Afvallen gaat maar moeilijk en ik houd ook echt niet van sporten :roll: Ik heb wel een periode thuis gedanst en ik merkte dat dat wel beter ging en ik daar wel van afviel maar ik vind het zo lastig om zin te maken.

Wel wandel ik veel op een dag, ik kom altijd aan mijn stappendoel door in de weer te zijn met de paarden. Ik weeg nu 87 kg maar wil graag naar de 82 en het allerallerliefste naar de 78 (gewoon een supormooi getal := ) Ik probeer het al heel lang maar ik denk dat het beter gaat met medestanders :)

Welkom :D
Is er echt geen sport die je wel leuk vind? Zwemmen, squashen, skeeleren, fietsen, etc.? Je moet idd niet iets gaan doen dat je niet leuk vind, dat is ook zonde van je tijd.
Aan de andere kant, als je al genoeg beweging hebt op een dag waarom zou je dan nog een sport moeten zoeken? Abs are made in the kitchen :D

Wat probeer je nog meer buiten sporten om?

Ik vind dansen heel leuk hoor :) en gisteren dus gedanst nadat ik hier een reactie geplaatst, werd gelijk weer wat enthousiast ;) Alleen na een dag werken, paarden verzorgen etc. heb ik dan meer zin in bankhangen en dan moet ik mezelf weer enorm motiveren. Terwijl het gisteren eigenlijk onwijs lekker was.

Buiten sporten let ik op mijn eten, dit gaat meestal wel goed, soms helaas de mist weer in. Zullen vast meer mensen last van hebben, als je een tijdje streng bent voor jezelf, je daarna een keer helemaal los gaat Y)(^)

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 07:58

SecritLIN: Beterschap!

Linde99: welkom. Ik ken het, ik vind buiten paardrijden geen enkele sport leuk :Y) Zwemmen heb ik een tijdje gedaan, dat vond ik nog wel leuk, maar verder... Wandelen is ook super goed voor je!

Ladybird: Bijna bij de 100! Dat is een mooi doel, zet 'm op *\o/*

Dreamy: Echt heel knap hoe je op vakantie zo goed kunt eten en gaat sporten. Dat doe ik je niet na.

Ik ben in 2 weken 2,5 kilo kwijt *\o/* Super blij mee. Al op de heft van mijn doel. Afgelopen weekend heb ik toch wat biertje gedronken en kwam er een vriendin met Dunkin Donuts :') Blij dat het geen invloed heeft gehad op mijn gewicht. Ben nu wel gemotiveerd door te zetten als ik dan de weegschaal zie.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 08:18

SecretLIN schreef:
ik zit aan de druiven..

Vers of gefermenteerd uit een fles? :D

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 08:20

Ik heb besloten om dit topic te gaan ontstippen.
Ik merk zelf dat ik de sfeer binnen het topic niet heel fijn vindt en dat ik daardoor eigenlijk niks meer post. Ik schrijf wat, maar gooi het daarna niet weg omdat ik er erg onzeker door wordt.
Door dit topic wel een paar toffe bokkers leren kennen waar ik veel mee deel, meer dan alleen het dieet aspect.
Dus iedereen, succes met afvallen! Dat iedereen haar doel mag bereiken :).

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 08:22

Linde99 schreef:
Buiten sporten let ik op mijn eten, dit gaat meestal wel goed, soms helaas de mist weer in. Zullen vast meer mensen last van hebben, als je een tijdje streng bent voor jezelf, je daarna een keer helemaal los gaat Y)(^)

Dit kun je proberen te voorkomen door wat meer in balans te eten en dus niet al te streng te zijn voor jezelf :j Natuurlijk kun je dan alsnog een dag hebbeb waarin het helemaal even mis gaat, maar denk dat je de kans op het echte terugvallen er wel verkleind :j
Bovendien ga je niet je hele leven streng zijn op jezelf en zul je, om het gewicht eraf te houden, gewoon een goede balans moeten gaan vinden. En da’s lastig :D ik zeg dat wel makkelijk, maar ben zelf ook heel erg zoekende.

@ vaaleriee, topper! Wat goed :D
@ Es_ther, jammer dat je je hier niet prettig voelt. Voor jou ook nog veel succes! Je komt er wel!

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 08:24

Es_ther schreef:
Ik heb besloten om dit topic te gaan ontstippen.
Ik merk zelf dat ik de sfeer binnen het topic niet heel fijn vindt en dat ik daardoor eigenlijk niks meer post. Ik schrijf wat, maar gooi het daarna niet weg omdat ik er erg onzeker door wordt.
Door dit topic wel een paar toffe bokkers leren kennen waar ik veel mee deel, meer dan alleen het dieet aspect.
Dus iedereen, succes met afvallen! Dat iedereen haar doel mag bereiken :).

Oh, ik merk het niet dus misschien ben ik iemand die voor een slecht sfeer zorg maar iedereen reageert toch gewoon op elkaar? :) Jammer! Maar het is natuurlijk jouw keuze. Heel veel succes met afvallen en met het bereiken van je doel!

Dreamy

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 08:26

Ik snap haar wel, er is ook vaak zat niet prettig op elkaar gereageerd. Heb daardoor ook wel eens het topic links laten liggen. Maar inmiddels is de sfeer wel oke, al blijven er bepaalde “taboe’s”.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 08:27

jorika1986 schreef:
SecretLIN schreef:
ik zit aan de druiven..

Haha.
Ik ga me zo eens wegen. Ik ben benieuwd. Ik hou bergen vocht vast, maar ben denk ik wel afgevallen.
Jullie plannen om in beweging te komen houden me gemotiveerd voor straks.
Ik ben echt heel beroerd geweest. Maar het gaat nu gelukkig iets beter. Dus ik heb er weer zin in.

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 08:31

Dreamy schreef:
Ik snap haar wel, er is ook vaak zat niet prettig op elkaar gereageerd. Heb daardoor ook wel eens het topic links laten liggen. Maar inmiddels is de sfeer wel oke, al blijven er bepaalde “taboe’s”.

Ah oke. Misschien dat ik toen nog niet meelas. De taboe's zijn wat mij betreft niet nodig. iedereen doet het toch op zijn/haar manier :j Niemand zou zich bezwaard moeten voelen. En al helemaal niet op een forum waar niemand elkaar in principe kent.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 08:42

Ik post hier ook nooit. Heb t idee dat er vooral veel excuses en extremen zijn hier. Ik kan niet bewegen want... geen tijd/pijn/vul maar in.
Of er wordt 6x op een dag gesport. Er zit geen grijs gebied meer voor mijn gevoel. Nu ben ik ook een meester van excuzen verzinnen en opnieuw beginnen. Een topic waar dat ook in gebeurt helpt dan ook niet.

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 08:47

EmptyWords: Maar als je het zelf doet snap ik niet waarom je dan nu over het feit valt dat mensen excuses verzinnen om heel eerlijk te zijn :o

Nouja, ik heb nog geen slechte sfeer ervaren maar jammer dat dit door sommige wel zo wordt ervaren. Ik hoop dat er mensen toch motivatie uit het topic kunnen halen om hun doelen te behalen.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 08:55

Voor het geval je denk dat ik excuses verzin, prima. Ik zal het aan de artsen melden dat die 4 opnames in 3 maanden vooral waren om op bokt te kunnen zeggen dat ik écht niet kan bewegen. Grapje....
Ik ben 5.5 kilo afgevallen in totaal. Na 4 weken prednison mag deze afgebouwd en ik kan hopelijk snel weer naar buiten en wat boodschappen gaan doen.
En mijn 10 rittenkaart van de sportschool is ook nog 2 maanden geldig. Ik ga beginnen met bergop wandelen en eens met de longverpleegkundige gaan overleggen of ik voldoende aan fysiotherapie heb voor spieren en conditie of dat een korte revalidatie geschikter is.

Ik lees trouwens niet zoveel extremen hoor. Ik lees dipjes en mooie momenten. Maar misschien ben ik een selectieve lezer. Ik kan ook geen namen onthouden.

Ik heb in ieder geval zin om afvallen en conditie opbouwen op te pakken. Ik heb lang genoeg in de lappenmand gezeten. De wereld buiten is veel leuker.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 09:03

Precies dat bedoel ik raket. Je valt af. Top! Maar op bijna iedere pagina lees ik wat over opnames prednison etc. In n vast club hoeft dat toch niet bij bijna iedere post vermeld te worden. Jij bent niet de enige hoor.

Vaalerie. Juist als andere excuses verzinnen denk ik... och, die doet t ook. Dat motiveert mij niet.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 09:16

Goh. Ik wist niet dat ik je irriteerde. Mijn welgemeende excuses dat ik tijdens verveling op bokt zat.

Ik vind het juist wel prettig om de worstelingen van andere te lezen. Ik ga daar niet in mee. Maar afvallen is een moeilijk iets, anders zouden niet zoveel mensen er mee worstelen. Dus ik krijg hier een reëel beeld van hoe anderen er mee om gaan. Van sommige dingen denk ik niet voor mij. En uit andere dingen haal ik goede tips. Of ik denk over situaties na hoe ik er mee om wil gaan.

En ik zie mensen met een figuur waar ik persoonlijk de vlag voor uit zou hangen, die aangeven dat het lastig is om wat kwijt te raken. Maar ik had ooit ook dat figuur en ben er door veel pech en slechte gewoontes en vooral ook onwetendheid toch behoorlijk veel bij aangek9men. Dan denk ik ook ergens dat het juist goed is dat ze er nu op letten. Voor je het weet zit er zo 10 kilo aan.

Dus ik heb met niemand moeite in dit topic. Als er iets staat wij mij niet boeit, lijstjes bijvoorbeeld, lees ik er overheen.
Zou behoud ik mijn chronisch goede humeur.

En nu ga ik eens kijken of de banaan waar ik gisteren per ongeluk een doos opzette nog te eten is.

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 09:17

EmptyWords: maar als het komt door predison of andere redenen, dan mag dat toch vermeldt worden? Dat is al vervelend genoeg. Vind het een eigenlijk een beetje apart dat je deze mensen op deze manier afvalt. Dat jij daar niet gemotiveerd van wordt, dan komt dat toch niet door hen maar door jouw eigen instelling. Beetje vreemd.

Raket: Ik deel jouw ervaring. Goede instelling! Super goed dat je er weer helemaal voor gaat :)

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 09:27

Ben het ook met jullie eens, raket en vaaleriee. En het zijn in ieder geval betere "excuses" dan "ik lust dit niet, lust dat niet, etc". En als excuus wordt het niet gebruikt (zijn het ook niet, iets niet willen, lusten, etc, dat zijn excuses), wel waarom het even lastiger is/gaat.

Maar hier wordt de sfeer in ieder geval niet beter van. :+

Hier gaat het qua afvallen de goede kant op, mijn eerste mijlpaal bereikt en 10kg kwijt. *\o/*

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 09:29

*\o/* Knap Quir! Gefeliciteerd met je mijlpaal

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 09:31

Wow 10! Dat is echt veel.
Mijn banaan hoefde ik niet meer te kauwen, die was tot moes... Gelukkig bleek ik nog een pak crackers te hebben.

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 09:32

raket schreef:
Wow 10! Dat is echt veel.
Mijn banaan hoefde ik niet meer te kauwen, die was tot moes... Gelukkig bleek ik nog een pak crackers te hebben.

Haha gadver :')

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 09:39

@ Quir; topper! :):)

@Emptywords, ik begrijp dat je niet meer in dit topic meepost als het voor jou niet werkt. Ik voel me aangesproken wbt het “extreme” als in het vele sporten. Sorry als ik je daarmee lastig heb gevallen..
Afvallen gaat niet alleen maar in een stijgende lijn en ik denk dat velen in extreme en excuse-fasen komen, mensen willen dit hier blijkbaar ook ventileren en steun zoeken (weten dat ze niet alleen zijn). Sommige komen daardoor juist niet meer uit de excuse-fase maar voor andere kan het wel een duwtje in de rug zijn. Als je behoefte hebt aan alleen (voor jou andere) motiverende posts, dan is dit topic inderdaad niet helemaal het juiste voor je. En dat spijt me, wel het beste gewenst natuurlijk! :)

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 09:58

Bah, wat een nare opmerkingen hier zeg. Dat iemand heel ziek is van de prednison en hier steun vindt is toch juist fijn. Ik vind het heel knap dat je in zo’n situatie weet door te zetten. Om af te vallen moet je soms door extremen heen. Ik vind het ook een beetje raar dat degene die daar wat op te zeggen heeft blijkbaar alleen gemotiveerd raakt van de excuses die hier voorbijkomen, maar ik heb haar topic ook gelezen en als er ergens smoesjes en excuses voorbijkomen dan is het daar wel. Juist daarom ben ik in dit topic aangehaakt, omdat ik het gevoel heb dat hier iedereen wel heel gemotiveerd bezig is.

Ik post nu ook niet zoveel meer. Ik heb mijn doel bereikt en probeer nu op gewicht te blijven. Maar ik hoop oprecht dat de rest even wel steun en motivatie hier nog uithaalt als ik heb gedaan. Zet ‘m op, jullie kunnen het *\o/*

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 10:21

Ik weet niet welk topic jullie lezen, maar ik lees geen nare berichten, excuses en dat soort dingen? Alleen maar de verhalen en lucht-je-harten. :)
Mijn excuses als het omgekeerd van mij verkeerd is over gekomen dan. -O-

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 10:24

Ik post vanwege drukte niet zoveel, maar lees nog steeds mee en moet zeggen dat ik die nare berichten ook niet zie. Ik vind dit juist een heel fijn topic, maar ieder zijn eigen beleving natuurlijk.

Zet 'em op iedereen! Als ik weer meer tijd heb zal ik wat actiever komen meepraten!

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 10:45

jorika1986 schreef:
SecretLIN schreef:
ik zit aan de druiven..

haha vers *\o/*
drink amper alcohol krijg gelijk enorm last van mn nier -O-