Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 19:02

Genoeg vrouwen met kind en carrière. Maar het is maar net waar je de nadruk op wil leggen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 19:06

Tja, niet willen is natuurlijk wat anders.
Ik ken zat mensen die niets willen en die hebben echt niet allemaal kleine kinderen.
Ik ken iemand die enkel specifiek werk wilde blijven doen dat hem in staat stelde in de zomer iedere ochtend even te surfen (op de zee) :D

Inkomen en carriere is voor mij ook maar beperkt interessant. Als ik mijn tanden erin zou zetten zou ik zo richting 2 ton per jaar kunnen gaan, maar echt zoooooo geen zin in die druk en al dat gereis :n
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 10-10-17 19:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 19:08

Het is vooral de mindset om ervoor te willen werken. En niet verwachten dat alles en iedereen zich maar gaat aanpassen en op een schoteltje aanbieden omdat je per toeval een kind (of meerdere) hebt rondlopen.

En daar gaat het denk ik vaak mis. Vroeger werd het huishouden ook niet stilgelegd omdat er een koter werd uitgepoept. Een zelfstandige moet ook gewoon door met de zaak na een bevalling, die rusttijd is veel en veel korter dan bij een werknemer in loondienst.

Er waren er zat die samen met mij afgestudeerd zijn als verpleegkundige, maar die gelijk al gingen roepen "oh maar ik ga geen shiften draaien als ik kinderen heb hoor, dan geven ze me maar dagdiensten". Ja hallo, waarom begin je dan aan die job?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 19:10

Als je ermee weg komt....wat is dan precies het probleem!?
Dat het niet 'eerlijk' is?
Er is zoveel niet eerlijk.

Een van onze productie managers, man (1 na hoogste functie binnen een vestiging) loopt 3x per week om 5 uur naar buiten om zijn kinderen op te halen.
Niemand die wat durf te zeggen hoor.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 10-10-17 19:12, in het totaal 1 keer bewerkt

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 19:11

Die zullen er zijn inderdaad maar even goed tussen de mensen die geen kinderen hebben, die hebben dan weer paarden waar ze op wedstrijd voor willen en daardoor bepaalde diensten niet willen draaien of tig andere redenen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 19:15

Nee, dat het daarom makkelijker is om iemand zonder kinderen meer uren te geven ipv de eindeloze zoektocht naar de speld in de hooiberg te beginnen :))

Ik vond het persoonlijk gewoon nogal opvallend dat ze me met dat argument ook die kans gegeven hebben hoor. Ben er erg blij mee, maar het geeft wel weer dat het toch vaak een issue blijkt te zijn bij vacatures en sollicitanten.
En het verbaasde me nog het meest van al dat het überhaupt het vrouwelijke diensthoofd was die dat naar voor bracht.

@ dromertje: dan vind ik persoonlijk dat je ook niet moet gaan solliciteren bij een job waarvan je weet dat dat soort tijdsregeling normaal is. Dat is een kwestie van gezond verstand, nee?

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 19:24

Inderdaad, voor iedereen, met of zonder kinderen.
Je doet precies of enkel mensen met kinderen eisen hebben maar vervang de kinderen met andere hobbys of zaken en je hebt hetzelfde.

Ik heb ook al een nieuwe collega gehad die van dag 1 eisen begon te stellen want op die dag had ze dit en op de andere dag dat of we daar allemaal rekening mee wouden houden of konden wisselen en dat waren geen kinderen maar allemaal hobbys en derg.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 19:31

1 van onze part-timers is single en kinderloos, ze wil niet meer uren omdat ze gewoon altijd een lekker lang weekend wil. Ze komt op die dag ook gewoon echt niet, ook niet voor management meetings waarin ze eigenlijk aanwezig zou moeten zijn als experte. Blijkbaar komt ze er mee weg. En geef haar eens ongelijk, lang leve de vrijheid :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 19:36

Whut? Dat heb ik dan weer nog nooit meegemaakt :')

Maar ook daarbij denk ik dan, hoe kom je erbij? Volgens mij krijg je tijdens sollicitatiegesprekken toch echt wel rare dingen te horen van potentiële kandidaten.

@ sizzle: dat moet ik wel toegeven, het is wel handig zo parttime werken als kinderloze. Lekker veel vrije tijd :)) Maar ik doe de job bovenal enorm graag en het is dicht bij huis, dus meer uren doen maakt op het einde van de rit niet zo heel veel verschil. Ja financieel is het natuurlijk een stuk interessanter, maar voor de rest zal het vooral mijn partner zijn die zich zal moeten aanpassen in de periodes dat hij thuis is.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 07:47

Nog een voorbeeld van het egocentrisme van ouders.
Vandaag is in België een grote dierentuin gesloten omdat ze al jaren de wetgeving over dierenwelzijn aan hun laars lappen en dieren ronduit schandalig behandeld werden (welpjes alleen in een ronde glaze kooi dat bezoekers ze beter konden zijn bv). Meerdere ouders reageren erop dat het schandalig is dat de minister de dierentuin sluit. Hij neemt al het plezier van de kinderen weg... -:(- -:(- 8)7 8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 07:56

Typisch :')

Ik stond gisteren ook even te kijken op stal. Ik hoorde stemmen, dus hoofd om de hoek. Stond een oma met peuter (waggelde rond) op het erf onkruid te plukken en aan de paarden te voeren. Ik vroeg of ze bekend was met de eigenaren van stal. Nee. Of ze het privéterrein dan wou verlaten en de paarden niks voeren.
Kreeg me toch de wind van voren dat ik een trut was, kindje vond paardjes voeren zo leuk en ik moest ze dat maar gunnen.

Waaaaarom denken mensen met (kleine) kinderen dat alles zomaar mag omdat de kleine dat leuk vindt?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 07:58

Tsja... kinderen zijn heilig toch Varekaj? :+
Als ze wil voeren gaat ze maar lekker naar een kinderboerderij waar dat nog mag. Kansloze oma.

Zo vaak ook op straat meegemaakt... met een buitenrit HYSTERISCHE kinderen en diens ouders die achter me aankwamen rennen "PAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARD!!!!!!" *\%/*
Schreeuwen en dan boos worden als mijn paard niet geaaid mocht worden.
Als ze normaal deden en het vroegen bleef ik altijd even stilstaan, Ik hou niet van kinderen, maar Uni deed dat wel... en die gunde ik zijn moment of fame dan even :+

Ook een keer een heel schattig vrouwtje, jaar of 90 denk ik, was aan het wandelen (nou ja zat in een rolstoel) met haar dochter en zichtbaar in een verre fase van dementie. Dochter vroeg of ze Uni even mocht aaien omdat haar moeder vroeger paarden had gehad.
Ik liep met Uni naar haar toe en hij legde zo zijn hoofd in haar schoot, die vrouw bleef hem aaien met tranen in haar ogen (en ik ook :') ) zo mooi om te zien hoe paarden daarop reageren.

Ik heb de laatste tijd sowieso het idee dat ik om kom in tijd :+
Sinds mijn paard is overleden heb ik echt tijd teveel, ben maar sportief trampoline gaan springen en val vriendinnen even extra lastig... maar ook als je 36 uur werkt kan je te veel vrije tijd hebben blijkbaar :')
Laatst bijgewerkt door c_alsemgeest op 11-10-17 08:05, in het totaal 2 keer bewerkt

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 08:00

Nou niet alle mensen met kinderen denken dat hoor. Misschien een klein groepje. Maar die waren vast zonder kind ook wel asociaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 08:06

Volgens mij is er hier nergens een kinderboerderij... ene kant gat in de markt, andere kant... wil je dat die beestjes wel aandoen?

Oma was wel heel snel weg toen ik de camera aanwees die het terrein filmt. Hij filmt enkel het private gedeelte vanaf de poort, dus er hoeven geen bordjes te hangen. Woeps :))

Als ze het even vragen wil ik gerust een pluk hooi aanbieden die ze dan kunnen geven, mogen ze mijn paard aaien, maakt niet uit. Heb er alleen een pesthekel aan dat ze zomaar even zonder gêne een privéterrein oplopen en lekker zelf aan de pluk gaan.
De omheining is hout en de kleine kon zo met gemak onder de onderste lat door. 1 van die paarden durft pijlsnel en onverwacht omdraaien en meppen. Of in het slechtste geval was ie met zijn hoofdje tegen de dunne ijzeren stroomdraad aangetikt. Daar zit een beste klap netstroom op, moet je ook niet willen.

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 08:15

Dat heeft echt niks met kleine kinderen te maken, maar met een asociale oma :')
Laatst bijgewerkt door Ryder op 11-10-17 08:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 08:26

Ik had ooit een collega die na de geboorte van haar zoontje 4/5 ging werken. Het ging toen op een moment over loon, kosten etc.

Die verklaarde doodleuk "al wat ik verdien is voor mij en mijn kind. Hij moet maar zorgen dat hij ons kan onderhouden". Dat deed in de ploeg toch ook de wenkbrauwen omhoog gaan :))

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 08:31

Varekaj schreef:
Typisch :')

Ik stond gisteren ook even te kijken op stal. Ik hoorde stemmen, dus hoofd om de hoek. Stond een oma met peuter (waggelde rond) op het erf onkruid te plukken en aan de paarden te voeren. Ik vroeg of ze bekend was met de eigenaren van stal. Nee. Of ze het privéterrein dan wou verlaten en de paarden niks voeren.
Kreeg me toch de wind van voren dat ik een trut was, kindje vond paardjes voeren zo leuk en ik moest ze dat maar gunnen.

Waaaaarom denken mensen met (kleine) kinderen dat alles zomaar mag omdat de kleine dat leuk vindt?

Oeh, ik ben dan zo'n bitch die ze eventjes wijst op de mogelijk dat ze dan wel giftige planten voeren aan paarden waarvan zij dus niet weten dat ze giftig zijn. Verder kunnen die plantjes mooi net besproeid zijn onkruidverdelger. Staat ook nooit iemand bij stil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 08:41

Dat is hier gelukkig niet het geval en er zit niks giftig tussen. Dan was ik lang niet zo kalm en rustig gebleven.

Ik vind het gewoon nogal apart dat men zomaar alle fatsoen opzij zet "omdat ukkie iets leuk vindt". Wat is er mis met even wachten tot je iemand ziet en het dan vragen? Of accepteren dat niet iedereen zijn dieren beschikbaar stelt als levende knuffel? Een aai vind ik ook helemaal niet erg trouwens, beginnen voeren daarentegen zonder toestemming wel.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 08:49

van aaien hebben we ook weleens last gehad hoor op een stal waar ik stond.... was tevens manege en paarden hadden buitenluiken... al die kindertjes lekker aaien en knuffen.
Alleen waren er nogal eens paarden met schimmel, waardoor dit erg snel verspreidde op die manier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 09:04

De enige manier om te aaien is als de poort los is, en dan is er altijd iemand aanwezig. Zo niet is de poort op slot. De buitenomheining is 2m hoog groene hokjesdraad met bovenop stroomdraad en aan de binnenzijde ook dacht ik. De binnenomheining op het terrein is vooraan hout en de rest stroomdraad.

Om te aaien/voeren moet je dus effectief het terrein op komen wanneer er minstens 1 persoon aanwezig is.

Het is een kleine privéstal die nergens aangeduid staat met bordjes, ligt afgelegen aan een doodlopend baantje dat zelfs niet verhard is. Vanaf de grote weg zie je het niet eens liggen.

Aandacht mogen ze altijd krijgen. Voeren en/of ongewenst het terrein betreden niet. Even vragen is nu de moeite niet :)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 09:10

ja precies dat is fijn... is op mijn huidige stal ook

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 16:12

Er zijn in mijn omgeving weer allerlei inzamelingsacties voor sinterklaas snoepgoed en speelgoed voor arme gezinnen.
En ja tuurlijk kun je financiële problemen krijgen door ziekte of faillissement, terwijl je tijdens het krijgen van de kinderen de zaakjes prima op orde had. maar 9 vd 10 keer zijn het toch ouders die al niet zo veel te makken hadden, en die dan roepen "onze kindjes zijn zo zielig want we hebben geen geld om sinterklaas te vieren" en "mijn kinderen hebben óók recht op cadeautjes en snoep!" dat ik bij mezelf denk, dat heb je toch echt aan jezelf te danken, je hebt ze zelf genomen, dan had je dat vantevoren ook kunnen weten. En dan vervolgens het handje ophouden bij de goeddoeners van deze wereld. Zou me doodschamen :n
En dan mag ik nog zo'n hekel aan kinderen hebben, maar die zijn in deze gevallen wel mooi de dupe van de keuzes van hun ouders...
En dat ouders dan ook nog eens durven te beweren dat je egoïstisch bent als je geen kinderen neemt, alsof een kind er voor kiest geboren te worden, zeker in een situatie waar ze op welke manier dan ook achter gesteld worden op hun leeftijdsgenootjes.
Krijg toch bijna de neiging om bij bekenden in deze situatie het kind eens haarfijn uit te leggen dat papa en mama al geen geld hadden, en wísten dat hun sneeuwvlokje niet zo veel leuke dingetjes zou krijgen als andere kindjes, maar dat ze hem tóch persé wouden.

Ik begin te denken dat ik niet zo zeer een hekel heb aan kinderen (ondanks hun vervelende gedrag soms, maar a la, dat komt ook vaak door papa en mama) maar meer aan de ouders...

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 17:10

Oh ja, kinderen en paarden. Mijn ruin is dól op kinderen. Zijn hoofd is groter dan de gemiddelde koter, hij vindt ze denk ik aandoenlijk.

We waren laatst op buitenrit (in de stromende regen, dolle pret :roll: ) toen we een kudde kindertjes in ritselende poncho's tegen kwamen. Paard van stalgenootje stond :wow: achter ons, Flynn was helemaal in z'n sas. Klein én het ritselt, beter kan niet. Het werd pas spannend toen de oma die er bij stond zonder pardon haar grote paraplu uitklapte, récht in Flynn z'n gezicht. Hij is vreselijk koel en kijkt nergens van op, maar denk dat menig ander paard stukjes kind-in-poncho achter had gelaten := :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 17:13

Die kids in poncho had de mijne mogelijks nog kunnen handelen, maar zo'n paraplu recht in z'n bakkes... nop. Niet dat hij pijlsnel aan de kletter zou gaan, hij zou wel proberen om zich om te draaien.

Iets waar ik me ook vaak vragen over stel, is waarom ouders hun kind vol gas de straat op laten rennen als ze een paard horen aan komen. Ze komen vaak tussen geparkeerde auto's uit gevlogen. Niet alleen schrikt mijn paard daar wel eens van, het is ook gevaarlijk. Mijn paard kan zo op een langsrijdende auto springen, of die chauffeur schrikt zich een hoedje omdat er plots een kind tevoorschijn popt.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 17:36

Die keer dat ik met een vriendin een buitenrit ging maken op een voor mij verder onbekend paard, er twee kinderen van een jaar of 5 (ook met poncho's) achter ons aan gingen rennen, inclusief het bijbehorende gegil (OMAA WIJ GAAN PAARD AAIEN!) terwijl oma met een goedkeurende glimlach van een afstandje bleef kijken.
Mijn paard schrikt zich de pleuris, geeft een bok van jewelste, waarbij het jongste kindje nog net geen trap in dr gezicht krijgt, en gaat er snoeihard vandoor.
Paard van mn vriendin bleef netjes staan, en toen ik de mijne terug had gepakt en weer bij mijn vriendin was aangekomen heb ik oma zeer vriendelijk doch dringend verzocht de kinderen bij zich te houden en niet te laten gillen of rennen.
Kwáád dat ze werd! Ik mocht mijn mond wel eens gaan spoelen, want mensen zo aanspreken terwijl ik mijn paard niet onder controle kan houden en dat haar kleinkind door mij bijna een trap in dr bek heeft gekregen, dat kon echt niet.
Ik wist niet goed wat ik moest zeggen, dus ik heb nog een grom gegeven en we zijn doorgereden. Om vervolgens oma te horen mompelen "stelletje asociale poedersuiker, niet naar luisteren hoor kinders, jullie deden niks verkeerd"
Ik hoop van harte dat de kinders niet alsnog een keer een hoef in hun gezicht hebben gehad -O-
(en dan met name voor de eigenaar van het desbetreffende paard)