[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 14:51

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 14:58

Yonker schreef:
Karma heet het merk, wordt hier verkocht in een winkeltje. Zal wel verkleuren helaas uiteindelijk, maar geen idee hoe of wat verder. https://www.karmajewelrystore.nl

Drunksheep schreef:
Mooi Yonker!

Aight schreef:
Oeh wat een mooi tweede knopje heb jij Yonker! Waar is die van?

Classic Ink & Mods/Classic Glamour/Dare2Wear hebben ze ook! Maken ze zelf (hun merk is Classic Gold). De hoge kwaliteit shops zullen ze allemaal wel hebben in titanium en goud.

Thanks!

Mijn piercer vond m'n conch mega goed genezen! (Hij vroeg eerst, oja welke piercing was het ook alweer toen ie m'n oor bekeek :') ). Nog 6 weken en dan mag ik hem wisselen naar een ringetje waarschijnlijk :)

Banyu

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 15:40

Thanks Yonker nog even bekijken voor de diameter haha

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 15:45

Die ik heb is 8mm :)

noakim0203

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 00:06

Yonker schreef:
[ [url=m/kEibbI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gisteren eindelijk mijn daith laten vervangen *\o/*

Echt super mooi <3 kriebelt bij mij ook wel om een daith te laten zetten... Heb je er in het begin erg veel last van gehad?

noakim0203

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 00:11

Misschien hebben jullie tips... Heb mijn navelpiercing nou ruim 2 maanden. Eerste maand 2x per dag schoongemaakt, daarna 2 weken 1x per dag maar heb een hele gevoelige huid en het was steeds super droog om de piercing dus ben toen gestopt met schoonmaken elke dag, behalve onder de douche met water, en heel af en toe met sebamed of unicura zeep. Vanaf dat moment was de gevoeligheid weg wat heel fijn is natuurlijk, maar er vormen zich wel steeds korstjes om beide bolletjes, en het ziet ook nog rood/droog... Is dit erg? En wat raden jullie aan qua verzorging? Normaal als ik last heb van een droge huid smeer ik zalf van de dokter, maar ben wat huiverig qua zalfjes en piercings..

Sas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 21:05

Hi ik heb een vraag, ik heb een triple forward helix. die zijn gezet met, uiteraard te lange, curved barbells. toen die niet meer vast gegroeid en helemaal genezen waren gingen die lange stokjes me irriteren als ik er op sliep dus heb ik ze na 8 maanden laten vervangen door de piercer door 6mm ringetjes. die hebben ruimte zat maar ook die gaan me irriteren als ik er langer op lig. vooral aan de buitenkant van mijn oor. wat is wijsheid en irritert het minste als je er op ligt te slapen? (behalve een kussen met een gat erin) een passende curved barbell? een passende labret?

en de volgende vraag? is Bioflex flexibel plastic of hard pastic? als het zachter is of een beetje meegeeft zou dat waarscheinlijk minder irriteren maar ik heb het spul nog nooit in mijn handen gehad dus iemand die me daar meer over kan vertellen? zou dat wat kunnen zijn voor mijn gevoelige oortje? :')

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 17:47

Bioflex is wel een beetje flexibel, maar ik denk niet dat het veel flexibeler is op het moment dat het in je oor zit aangezien het dan alleen de ruimte heeft van je gaatje. Ik heb bioflex met een titanium insert in mijn tragus maar dat voel ik wel als ik er op lig iig.

Sas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 20:22

Dank je Air, ik heb nu wat verschillende besteld en ga gewoon wat proberen. eens kijken wat werkt.

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 19:33

Ik heb vandaag mijn stoute schoenen aangetrokken en de tattooshop binnengelopen om 2 gaatjes te piercen :). Nu hopen dat het goed heelt. De piercer vertelde mij dat ik ook het gewicht van het staafje moet verplaatsen, dus de ene keer meer naar voren en de andere keer maar naar achteren. Zodat de gaatjes niet scheef helen. Is dit risico echt zodanig groot dat je daar goed op moet letten?

Afbeelding

Macyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 21:16

Wat gek, daar heb ik nog nooit van gehoord. Persoonlijk blijf ik er zoveel mogelijk van af, viezigheid spoel ik weg onder de kraan en that's it. De gaatjes staan mooi in je oor, gaaf!

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 21:23

Macyy schreef:
Wat gek, daar heb ik nog nooit van gehoord. Persoonlijk blijf ik er zoveel mogelijk van af, viezigheid spoel ik weg onder de kraan en that's it. De gaatjes staan mooi in je oor, gaaf!

Ik ben normaal ook heel erg van overal gewoon zoveel mogelijk afblijven. Maar zij raadde aan om het nu 2 weken tweemaal daags te wassen met unicura en dus bij de ochtend was het staafje bijvoorbeeld zo ver mogelijk naar voren te schuiven en 's avonds dan zo ver mogelijk naar achteren. Anders zou het dus kunnen dat hij scheef heelt en dus bijvoorbeeld met een ringetje je een grotere diameter nodig hebt omdat hij dan niet mooi recht is zeg maar.

Ja, ik ben erg blij met de plek! Wil eerst dit even laten helen en denk dat ik dan later nog een extra gaatje laat piercen boven die helix. Heb hem nu bewust wat lager omdat ik dat mooi vind met een ringetje straks.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 21:43

Nog nooit van gehoord :=

Gewoon lekker vanaf blijven! Als je er aan gaat prutsen dan geneest hij niet!!

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 21:50

Okay top! Dan doe ik dat :)

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 02:13

Ik weet dat het beste is om te vragen aan de piercer. Echter kan ik daar woensdag eventueel pas heen.

Mijn rechterdaith wil ik dus verandeten voor een ringetje zoals Yonker. Maar kan kiezen tussen 6 of 8mm. Wat is raadzaam?

Foto is wat wazig ivm telefoon met kapotte voor camera! :+ :=

Afbeelding

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 10:32

Op foto is dat moeilijk in te schatten. Ik ga mijn daith laten vervangen bij de piercer zelf, die kan dan zien welke maat het best past. De mijne is gestoken door de piercer met een hoefijzerringetje, van 10mm, die zit er momenteel dus nog in want ik mag pas in juni veranderen.

Dit is dus 10mm:
Afbeelding

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 12:59

Ja klopt. Vind het alleen zo banketstaaf om eerst naar de piercer te gaan, piercing bestellen en vervolgens weer terug te gaan zeg maar. Vandaar :)

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 21:18

Het is erg lastig van de foto in te schatten inderdaad. Ligt heel erg aan de grootte van je oor, de curve waarin het gepiercet is, de anatomie van je oor en de look waarvoor je gaat. Ik heb een ringetje van 10mm:

Afbeelding

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 21:24

Als ik het zo bekijk zou ik niet denken dat 6mm daarin past, en misschien ook zonde om zo'n klein ringetje te nemen als je een mooi sieraad neemt? Dan valt het denk ik al snel weg in je oor. :)

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 22:44

Air schreef:
Als ik het zo bekijk zou ik niet denken dat 6mm daarin past, en misschien ook zonde om zo'n klein ringetje te nemen als je een mooi sieraad neemt? Dan valt het denk ik al snel weg in je oor. :)

Ja precies. 2mm verschil lijkt bijna niks. Kan al wel veel doen natuurlijk!

noakim0203

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 14:10

wordt een daith eigenlijk altijd eerst met een staafje gepiercet? En is het een erg lastige piercing qua genezing en verzorging dan of valt het mee? Wil hem denk ik binnenkort laten zetten maar kan niet heel veel erover vinden!

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 15:26

noakim0203 schreef:
wordt een daith eigenlijk altijd eerst met een staafje gepiercet? En is het een erg lastige piercing qua genezing en verzorging dan of valt het mee? Wil hem denk ik binnenkort laten zetten maar kan niet heel veel erover vinden!

Nee, mijne is gelijk met bovenstaand sieraad gepiercet. Genezing verschilt natuurlijk erg per persoon en hoe je er zelf mee omgaat. Mijne was al met 4 maanden genezen.

Je kan er wel redelijk vlot op slapen, omdat 'ie natuurlijk erg verstopt zit in je oor.

noakim0203

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 19:53

Drunksheep schreef:
noakim0203 schreef:

Nee, mijne is gelijk met bovenstaand sieraad gepiercet. Genezing verschilt natuurlijk erg per persoon en hoe je er zelf mee omgaat. Mijne was al met 4 maanden genezen.

Je kan er wel redelijk vlot op slapen, omdat 'ie natuurlijk erg verstopt zit in je oor.

En wat heb jij precies qua verzorging gedaan in de genezingsperiode als ik vragen mag? *D

en in die genezingstijd, kan je dan wel zwemmen? ik snap dat dat de eerste paar weken nog niet handig is maar na ongeveer 2 maanden? Ik wil hem namelijk binnenkort zetten, maar aangezien de zomer en mooi weer er ook aankomt over een tijd vroeg ik me dat af :j

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 21:29

Zwemmen in zwembad werd mij niet aangeraden, in de zee weer wel.

Links was na 3 maanden al genezen en vervangen.
Rechts is nog soms lastig. Maar die word over twee weken vervangen.

Enkel schoonmaken met unicura zeep en water deed ik onder de douche.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 22:50

Ik wil binnenkort een inner conch laten zetten, weten jullie of ze dan gelijk een ringetje plaatsen of moet dat eerst een staafje? Ik ben wel angstig voor het slapen. :=

Ik heb ondertussen 4 keer geprobeerd gaatjes te laten schieten in mijn oorlel, maar dat gaat continu mis. (Ontsteken + koorts etc) dus ik ben er maar mee gestopt, nu enkel gaatje. Ik zit te twijfelen als ik die laat piercen het beter zal gaan?