Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aria_zz

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 18:13

Als je olie ipv boter voor je gebakken aardappeltjes gebruikt is dat prima hoor :j
En kip is sowieso erg mager dus daar kun je niet veel verkeerd mee doen. Daarnaast eet je er nog groentjes/sla bij, dus dat is een prima maaltijd!

Als je nu overal mayo of ketchup bij smijt of er teveel van gaat eten (als in, je eet meer dan te stoppen als je je vol voelt) is het iets anders. Maar als je dat niet doet, een goede maaltijd.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 18:16

croyslover schreef:
IMANDRA schreef:
Sure, als je je kcal maar haalt in de rest van de dag :).

Makkelijk, probeer verder gezond te eten, helaas in de avond gebakken aardappeltjes kipjes uit de oven en salade (sta ik nu te maken, ook echt het gezondste haha)

Helaas? Daar is toch niks mis mee?
Kip uit de oven is super, kip is mager en uit de oven: even better! (Geen/minder boter of olie nl) Salade lijkt me logisch, en met gebakken aardappeltjes (mits nette portie) is t gewoon gezond. Afhankelijk van je middageten zou je misschien zelfs te weinig kcal hebben ^^

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 19:28

Het probleem is dat het al gekruide kipstukjes uit zak is , voor mij zie ik dat als soort van junk food omdat je het alleen maar in de oven hoeft te zetten en er niks meer aan hoeft te doen
Aan de andere kant heb ik het makkelijk met koken :p ik bak vdaag de aardappeltjes in olijfolie, met sausjes let ik sowieso op, net als overtollig eten :)

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 21:49

Ik meld me ook maar eens. Na een zwangerschap en niet kunnen en mogen sporten wegens lichamelijke problemen vond ik het 'time for change'. Ik reed al wel weer paard maar kon door ernstige bekkenproblemen niet hardlopen, niet goed fietsen etc. En daardoor een goede reden om vooral niet te sporten en te gaan mokken op de bank ;)

Nu eet ik wel biologisch, geen suiker etc. Maar toch merkte ik dat het randje over mn spijkerbroek iets groter werd...vandaag aangemeld bij een sportschool (met coaching, want ik ben zon sjaak afhaak die na 4 weken ermee kapt om welke goede smoes dan ook). Ik let al goed op wat ik eet. Maar ik schrok wel een klein ietsie pietsie beetje van de weegschaal vandaag .... OEPS ;)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 00:26

croyslover schreef:
Het probleem is dat het al gekruide kipstukjes uit zak is , voor mij zie ik dat als soort van junk food omdat je het alleen maar in de oven hoeft te zetten en er niks meer aan hoeft te doen
Aan de andere kant heb ik het makkelijk met koken :p ik bak vdaag de aardappeltjes in olijfolie, met sausjes let ik sowieso op, net als overtollig eten :)

Iets minder gezond dan kale kipfilet ja, maar heel erg is het niet hoor. Wat minder streng zijn op jezelf mag wel haha.

@storm: tel je kcal? Kan namelijk zijn dat je ondanks geen suiker (biologisch zegt weinig over kcal) toch onbewust te veel kcal eet en dus geen negatieve energiebehoefte creeert. Oh, en schrik niet dat je straks niks afvalt of zelfs aankomt als je gaat sporten, omdat je ook spier gaat ontwikkelen!

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 07:47

Eindelijk weer wat koeler vandaag! Heel fijn want ik hou zooo snel vocht vast. |(
Ik stond vanmorgen ook weer op -200 gram voor deze week. Dus hopen dat het zo blijft.

Kirja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 13:08

Daarstraks alle spulletjes voor de havermout appeltaart in huis gehaald, ben er wel benieuwd naar!

Hoe zit het eigenlijk met de calorieën in de zoete aardappelmuffins? Ik had ergens gelezen dat er best wat calorieën inzitten maar kan niet vinden hoeveel.

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 14:05

@Imndr ik ben daar een beetje voorzichtig mee door persoonlijke omstandigheden. Maar eet zeker niet meer als 1800 kcal per dag.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 14:07

Storm2009 schreef:
@Imndr ik ben daar een beetje voorzichtig mee door persoonlijke omstandigheden. Maar eet zeker niet meer als 1800 kcal per dag.

Wat is je BMR? Want het vervelende is dat afvallen echt compleet om een energietekort draait, dus als je per ongeluk meer eet dan jouw verbruik qua kcal, dan val je niet af. Is het niet een idee om je kcal een week/twee weken bij te houden? Dan krijg je een beeld van wat voor porties je kan eten, en dan hoef je in principe niet meer je kcal te tellen :).

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 14:13

Je hebt PB ;)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 14:14

Got it ^^.

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 21:01

Wat doen jullie als jullie een snackbui of vreetbui krijgen?

Kirja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 21:18

Op dit moment even aan toe geven :Y)
Had zo'n honger vandaag. Neem al 2 weken vrij weinig calorieën, nu even een lekker broodje filet met uitjes en nog een saucijzenbroodje :o

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 21:29

laatst kwam ik een plaatje tegen, klopt helemaal: i am not losing weight i do not have the intention of finding it again, i am getting rid of it :))

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 10:46

croyslover schreef:

Heb ik weinig last van. Nu zit ik op mijn streefgewicht en mag ik sowieso meer, maar toen ik nog streng aan het afvallen was gunde ik mezelf ook af en toe iets lekkers als een muffin, stuk taart, pizza, chips oid. Als het maar binnen je caloriedoel past. En in het weekend gunde ik mezelf nog wel wat extra's.

Door jezelf niet alles te verbieden is het allemaal beter vol te houden :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 11:28

Maanlicht schreef:
croyslover schreef:

Heb ik weinig last van. Nu zit ik op mijn streefgewicht en mag ik sowieso meer, maar toen ik nog streng aan het afvallen was gunde ik mezelf ook af en toe iets lekkers als een muffin, stuk taart, pizza, chips oid. Als het maar binnen je caloriedoel past. En in het weekend gunde ik mezelf nog wel wat extra's.

Tja, dit dus. Ik heb ook weinig last van snackbuien eigenlijk....

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 11:33

Als ik een snack bui heb probeer ik water te drinken en het uit te stellen.
Als ik toch echt iets 'moet' eten, is dat vaak rijstwafels (met muisjes O:) ) of een chocolade fondue van 2 latjes pure chocola en een banaan.

Gezond is het niet, maar veel beter dan een Snickers ofzo.
Nootjes durf ik ook kopen dan :)*

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 11:37

Maanlicht schreef:
croyslover schreef:

Genoeg eiwitten eten! Van eiwitten zit je heel snel vol. En idd, in het weekend ben ik ook wat losser.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 12:13

Volle kwark is trouwens ook mijn nieuwe beste vriend. Was er eerst altijd doodsbenauwd voor, door het woordje "vol", maar het vult vele malen beter dan alle magere en 0% vet producten. Die Optimel koop ik niet meer, heeft mijn lijf niets aan.

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 14:02

dankjewel voor de tips! ja af en toe snacken doe ik zeker! alleen vaak heb ik na het snacken (de dagen daarna) zoooon ontzettende zin in iets zoets en of kan ik alles wat los en vast zit opeten, gister toegegeven en in de avond ook nog even gesport ik weeg mij standaart op zaterdag, vorige week zat ik op 65 nu weer op 63, heb een giga dip gehad en gewoon maar kwart dagen geleefd, deze laatste week veeeel geslapen en als ik wakker was veel gedaan , dus het is weer oke en nu ga ik het weer serieus oppakken :)

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 14:05

oh en even tussendoor, ik schoot naar beneden, dit doe ik niet vaak, ik had ongezonder gegeten en nu weer een tijd van appels en peentjes aangebroken, ik eet als ontbijt natuur yoghurt en een appeltje met een kom groene thee :) verder zijn we hier nog steeds aan het klussen en probeer ik zo gezond mogelijk te koken, gister had ik quiche gemaakt ,iedereen vond het lekker, ik niet en werd misselijk vandaar opeens naar 63 :)
edit: ik ben sinds een week gestopt met de pil ivm medische redenen, waarschijnlijk zal dat nog gaan tegenwerken, ben 3 kilo aangekomen en daarna weer 2 kilo eraf gesport, gaat de goede kant op, ik hoop maar dat ik er niet van ga aankomen!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 15:13

Maanlicht schreef:
Volle kwark is trouwens ook mijn nieuwe beste vriend. Was er eerst altijd doodsbenauwd voor, door het woordje "vol", maar het vult vele malen beter dan alle magere en 0% vet producten. Die Optimel koop ik niet meer, heeft mijn lijf niets aan.

Optimel vind ik zo nu en dan wel lekker maar heb met name Skyr. Lekker veel eiwit en vult heel goed!

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 16:05

Ik val juist af als ik met de pil stop, vreemd hoe dat bij iedereen anders werkt.

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 16:12

Maanlicht schreef:
Ik val juist af als ik met de pil stop, vreemd hoe dat bij iedereen anders werkt.

Geen idee hoe dat bij mij gaat uitpakken, ik hoop zoals bij jou! Ik ben flink aangekomen toen ik begon met de pil, ook is mijn gezondheid achteruit gegaan toen ik begon met de pil dus hopelijk word t beter!

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 18:34

Is dat Skyr een beetje gezond?

Ik heb vandaag een beetje een slechte dag door werk en moet ongesteld worden dan heb ik altijd iets minder motivatie :') heb wel een workout programma gevonden wat me echt wel iets lijkt dus daar ga ik morgen mee beginnen!