Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vala

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 21:00

Ik snap het dat je er helemaal klaar mee bent, het is ook zo oneerlijk dat het maar niet goed wil gaan. Ik vind het knap hoe sterk jij je houdt. Maar ja wat moet je anders hè. Balen hoor....

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 21:19

Hele dikke knuffel meid! Volledig begrijpelijk dat je er helemaal klaar mee bent, en knap dat dit nu pas is.
Ik hoop dat je er snel aan toe bent naar het ziekenhuis te gaan, want die achteruitgang van ook je linkerkant erbij klinkt niet goed. Maar ik snap helemaal dat je er niet hard voor loopt nu

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 11:09

-O- :n :(:)
Ik ben leeg kwa woorden.
Potverdikkie!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 11:27

Echt piep dat je niet de gehoopte vooruitgang hebt na de operatie in Zweden.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 13:10

-O-
ik weet even niet meer wat zeggen. :n Hele dikke knuffel. :(:)

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 14:54

Veel aan je moeten denken vandaag, vind het gewoon zo ontzettend rot voor je!!

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 14:56

Wat vervelend zeg! -O-

Rustig aan :(:)

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-17 18:12

Lieve reacties. <3

Vanmiddag maar een mailtje gestuurd naar t ziekenhuis... op zich hoeven ze nu niet direct weer rot dingen als operaties te doen, de druk meten is pijnloos en de drain kunnen ze nog zo aanpassen zonder hoofd weer open te moeten maken. Maar toch...
T is een drempel die ik eigenlijk niet over wil.

T zijn ook gewoon veel dingen samen, dingen die ik zo graag nog zou willen doen en die waarschijnlijk nooit meer gaan gebeuren. Toekomst is weg, alles wat ik graag wil(de) lijkt verleden tijd te zijn.

Gewoon weer kunnen rijden, echt rijden, dat is eigenlijk t enige wat ik zo graag weer wil kunnen...

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 18:46

Edit 1e stukje even via pb
Zeker omdat jij nog zo ontzettend graag wilt rijden moet dat zó moeilijk voor je zijn, machteloos ook.. Is het eventueel een idee om tot het weer kan te gaan mennen met de pony die met je jonkie mee is gekomen (Die heeft een leeftijd waar het mee kan toch?) dan ben je er toch weer meer mee bezig?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-17 20:51

Ja t zou met haar inderdaad wel kunnen, ze is 16. Alleen ik heb weinig ervaring met mennen, wel eens gedaan, maar daar houdt t ook wel op. Heb verder ook geen wagen of tuig of iets. Ben nu met haar veel bezig met vrijheidsdressuur, ook leuk! Alleen rij ik liever en ook meer dan gewoon mee liften zeg maar... terug naar mijn oude niveau en verder.

Met Lib nu ook wat bezig aan de hand werken. Ze is echt nog enorm jong, dus nog niet echt zadelmak aan t maken. Vooral aan van alles laten wennen, gehoorzaamheid en de basis dingen leren.

En verder ben ik er ook best veel mee bezig, dagelijks en heb er drie staan. Hopelijk de andere twee ook snel hier, de twee witjes. Doel is om met de grote straks weer lekker op wedstrijd te gaan.

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 21:36

Och meissie
Dikke knuffel van ons
Je was zo blij met de eerste keer weer in het zadel en een pasje op zij.
Laat de moed niet zakken.

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 21:55

Ook vanaf hier een dikke knuffel!

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 22:40

Ik zou veel meel willen doen voor je maar behalve aan je denken en je een hele dikke virtuele knuffel sturen is denk ik het meeste wat ik kan doen. Ik vind het zo rot voor je.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 17:35

Mijn dochter lag een maandje terug in het ziekenhuis. Tegenover haar was een meisje met een wond die niet wilde sluiten. Na wat praten met de moeder bleek dat dit meisje ook hetzelfde heeft als jij. Ze zat nu op de hoogste dosis medicatie maar de druk in haar hoofd was nog te hoog.
Haar moeder was zelf arts en had zelf aan de bel getrokken want de kinderartsen geloofde het niet, die hielden het op stress.
Meisje was iets van 12, wat een vooruitzicht %)

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-17 18:51

Dankjewel allemaal weer voor jullie lieve berichtjes!

Hopelijk met jouw dochter alles goed Sizzle?

Zo jong al, arm kind. :(:)
Nu hebben ze op die leeftijd nog een kans er over heen te groeien, maar ze horen dan gewoon kind te kunnen zijn ipv ziek. Medicatie hiervoor is ook niets, enorm veel bijwerkingen van. Nog net niet erger dan de kwaal zeg maar. Ben er nu ook weer mee begonnen, ook al heeft t nooit gewerkt, toch hoop je ergens dat t dit keer wel wat doet...

Ze zijn wel bezig met onderzoek doen, nu met een chemo (eerst hoge dosis, daarna lage onderhoud dosis levenslang) met tot nu toe goede resultaten.

Maar dat zal verder nog jaren duren voor daar iets mee gedaan kan worden.

Vandaag iets anders gedaan:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

<3

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 18:58

Wow, stoer van je +:)+

Ja, bij ons alles weer goed gelukkig na een pennetje en een gipsje.
Maar wat een ellende zie je op zo'n kinderafdeling zeg...pfff
Ik hoop ook dat het meisje eroverheen groeit.

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 19:26

Super Alice
Lekker naar buiten.
Genieten van pown en de schitterende natuur

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 19:35

Heerlijk genieten meid!! pfft van zo'n foto kriebelt het hier zelfs hihi

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 13:42

Super zeg!! Hoop dat je dit meer kunt doen en kunt uitbouwen!!
Ik gun het je zo!!
Genieten!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-17 22:37

Moet zeggen dat ik t buiten rijden wel echt heel fijn vind, oneindige bossen en paden en zo'n ongelooflijk lieve brave pony! Rustig met lange teugel kunnen stappen, maar ook even flink gas geven en wat vind ze dat leuk zeg. Morgen gaan we weer samen op pad! "Beneden" is er een groot meer, dat meer heeft aan één kant en stuk strand. Wil kijken of ik daar met haar heen kan gaan, het is alleen wel een stuk langs de weg (drukke weg, maar wel afgezet fietspad) of ik moet nog even een andere weg vinden. Anders maar op de trailer laden, is maar 5 minuutjes met de auto denk ik. :)

Nog filmpje van zaterdag, lang teugeltje stappen:

En stukje galop (enige stukje ook trouwens), zie je pas hoe makkelijk ze is... teugels namelijk in mijn linker hand, die dus weinig kracht, controle of iets heeft. Glas vast houden is vaak al een hele opgave. :+

Beetje schokkerig, maar ach.

Misschien dus maar gewoon lekker een keer of twee in de week buiten rijden in plaats van "dressuur". :)

Wil eigenlijk eens kijken hoe t gaat als ik kleine Liberty als hand paard mee ga nemen, eerst natuurlijk in de rijbak en wei proberen, maar zou toch gaaf zijn als ik ze zo mee naar buiten kan nemen. Is dat blij ei vast nog blijer. :))

Begin wel een beetje conditie terug te krijgen, ook al bijna 15kg eraf. Nu nog wat minder vet en meer spieren, haha. De weg is lang, maar ooit...

Chirurg heeft een afspraak bij de oogarts gemaakt om mijn ogen te controleren en daarna bij hem. Zie er enorm tegenop, maar hopelijk is t gewoon makkelijk en snel "opgelost" deze keer. Begin t vermoeden te krijgen dat de drain in mijn hals opfrommelt en dat dat misschien t probleem is. Want hoe dan ook, de drain werkt, ik hoor m af en toe lopen. Alleen niet goed genoeg nu.

Sizzle schreef:
Wow, stoer van je +:)+

Ja, bij ons alles weer goed gelukkig na een pennetje en een gipsje.
Maar wat een ellende zie je op zo'n kinderafdeling zeg...pfff
Ik hoop ook dat het meisje eroverheen groeit.

Oei, was ze gevallen of? Hopelijk snel weer de oude!!
Ja, ellende is er veel en dan die arme kleintjes, pff.

esje01 schreef:
Super Alice
Lekker naar buiten.
Genieten van pown en de schitterende natuur

Genieten lukt wel met en van haar, ze is zo leuk en lief! <3
Wil van de week eens wassen, t wit is niet echt wit meer zeg maar haha, en dan vlechtjes erin en foto's maken. Afgelopen drie maanden is t hier zo droog geweest, nu in een week tijd is alles in een keer gevallen. Veel regen en onweer, dus is er nog niet van gekomen. Wil ze alle drie eens mooi op de foto zetten, kleine Lib monster hebben we wel wat werk aan ben ik bang. :+

knabbelgirl schreef:
Heerlijk genieten meid!! pfft van zo'n foto kriebelt het hier zelfs hihi

Hihi heerlijk hé. Het is hier ook zo mooi, oneindige natuur. Nu nog op de echte weg gebleven, maar je hebt tientallen kleine weggetjes en zo. Maar weet de weg nog niet zo goed hier. :+

Madje1992 schreef:
Super zeg!! Hoop dat je dit meer kunt doen en kunt uitbouwen!!
Ik gun het je zo!!
Genieten!

Dankjewel Madeleine! Genieten lukt hier wel van. :j
Misschien nog wel meer nu dan van t echte rijden op dit moment, omdat ik dan continue tegen beperkingen op loop en buiten rijden niet. Alsof je dan weer de hele wereld aan kan.
Hoe gaat t met jouw nieuwe pony?

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 09:47

Met buitenrijden is het genieten van het nu wel een stuk makkelijker. Ik vond dat ook altijd heerlijk.
Nog steeds super. Hij is een echte schat. Vind knuffelen fantastisch, komt altijd naar je toe.
Is onderdanig en wordt vanaf september ingereden.
Afbeelding

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 16:38

Wat Super dat buiten rijden van je Alice! echt geweldig,het is je idd. zó gegunt.
De kracht links komt ook wel weer terug hoor,heeft echt veel tijd nodig.

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 17:25

Ik vind het buiten rijden er ook erg fijn uit zien, heerlijke omgeving, vergeleken met de polder waar ik woon! Hopelijk kan de arts iets nuttigs voor je betekenen, op een niet te belastende manier...

igor001

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 22:36

Wauw Alice! Je galoppeert zelfs! Topper! Dan ben je toch echt wel een heel stuk verder gekomen, vergeet dat niet. De rest komt dan vast ook wel weer. Beetje geduld mag wel hoor. Dit is al een hele vooruitgang!

Ik ga niet zeggen dat het allemaal niks is wat je meemaakt, in tegendeel zelfs. Ik zal mezelf in jouw situatie niet staande hebben gehouden. Maar soms moet je ook terug kijken op wat je nu wél kan en waar je vorig jaar alleen maar van durfde te dromen. Vergeet niet hoe ver je al bent gekomen. Het begin is er, je gaat er echt wel komen met jouw doorzettings vermogen. Zoveel bewondering voor jou!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-17 09:09

Madje1992 schreef:
Met buitenrijden is het genieten van het nu wel een stuk makkelijker. Ik vond dat ook altijd heerlijk.
Nog steeds super. Hij is een echte schat. Vind knuffelen fantastisch, komt altijd naar je toe.
Is onderdanig en wordt vanaf september ingereden.
[ [url=m/yzFr5N.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh wat is ie toch knap! Ben benieuwd hoe hij het straks onder het zadel gaat doen!

Wat zijn je plannen met hem? Lekker buiten rijden of ook mee op wedstrijd (als ie oud genoeg is)?

gohya schreef:
Wat Super dat buiten rijden van je Alice! echt geweldig,het is je idd. zó gegunt.
De kracht links komt ook wel weer terug hoor,heeft echt veel tijd nodig.

Kan er nu inderdaad best van genieten! Hoop dat het weer straks wat beter is, nu giet het. Dan gaan we nog een stukje rijden. :)
Helemaal leuk is dat zij er ook zo enorm van geniet, maar ook enorm braaf is. Ho is vrijwel meteen ho. <3

Ik weet niet of dat terug komt. Binnen een jaar is er de grootste verbetering mogelijk. Het is nu ruim een jaar geleden, maar het wordt alleen maar slechter ipv beter...

Miran schreef:
Ik vind het buiten rijden er ook erg fijn uit zien, heerlijke omgeving, vergeleken met de polder waar ik woon! Hopelijk kan de arts iets nuttigs voor je betekenen, op een niet te belastende manier...

Hihi ja, de omgeving is echt prachtig! Eindeloze bossen en je komt geen mens tegen, wel reeën, elanden, etc.

Ben benieuwd of ie iets kan doen, prikken of operatie gaat nu in ieder geval niet gebeuren... maar eerst naar de oogarts.

igor001 schreef:
Wauw Alice! Je galoppeert zelfs! Topper! Dan ben je toch echt wel een heel stuk verder gekomen, vergeet dat niet. De rest komt dan vast ook wel weer. Beetje geduld mag wel hoor. Dit is al een hele vooruitgang!

Ik ga niet zeggen dat het allemaal niks is wat je meemaakt, in tegendeel zelfs. Ik zal mezelf in jouw situatie niet staande hebben gehouden. Maar soms moet je ook terug kijken op wat je nu wél kan en waar je vorig jaar alleen maar van durfde te dromen. Vergeet niet hoe ver je al bent gekomen. Het begin is er, je gaat er echt wel komen met jouw doorzettings vermogen. Zoveel bewondering voor jou!

Ja dat klopt ook wel, een jaar geleden zat ik in een rolstoel en was ik blij dat ik mn schimmel een aai over haar hals kon geven. Maar voor mijn gevoel zit ik vast een verbeterd het niet, in tegendeel, het wordt slechter ipv beter.

Hoop gewoon weer eens echt te kunnen rijden, zonder pijn (dat zal waarschijnlijk nooit gebeuren, die illusie ben ik al lang geleden verloren dat ik zonder pijn kan leven, helaas) en zonder beperkingen door dat de helft het gewoon niet doet.

Maar ik rij weer, al is t heel minimaal, een jaar geleden was t doel alleen al om er überhaupt op te zitten.

Gaan gewoon door, maar t frustreert wel. Merendeel die hetzelfde heeft als ik heb ligt gewoon altijd in bed en laten zich volledig afkeuren, terwijl 80% nog niet bijna hetzelfde meegemaakt heeft, tig minder operaties gehad hebben (zeker in die korte tijd) en nog niet bijna dezelfde (ernstige) complicaties gehad hebben...

Kosten wat t kost, ik ga weer rijden en ook op wedstrijd. :j

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Drie knappe paardjes. <3
Binnenkort eens alle drie er knap op zetten, wassen, toiletteren en vlechten. Zal Libby het varkentje leuk vinden. :D

Heeft er iemand trouwens nog tips om wat meer spek op de ribben te krijgen? De grote blijven zijn ribben wat zichtbaar, ondertussen van alles geprobeerd. Hij is verder niet mager of iets, maar die ribben blijf je wat zien.

Afbeelding