Jillian Michaels workouts - deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Re: Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 14:57

Vandaag eerste keer met 1kg gedaan, yay.
Wel merkte ik dat ik veel last had van mijn knieen, dus heb de oefeningen wel zodanig gedaan dat ik niet extreem door mijn benen hoefde te buigen. Bij butkicks bijvoorbeeld niks aan de hand, maar er echt doorheen buigen is gewoon pijnlijk. Dat is toch nog echt een hoop gewicht op mijn knieen helaas...

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 18:35

Ik denk niet dat het perse ligt aan het gewicht op je knieeen. Eerder aan de klappen die je knieeen te verduren krijgen tijdens alle springoefeningen (cardio)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 18:38

Ik heb zelf meer het idee dat het overeind komen uit een buiging meer het probleem is (waarbij je dus je hele lichaamsgewicht mee omhoog moet nemen), ook uit ervaring in het verleden. Of zouden jullie adviseren dan bij de cardio ook een stapje terug te doen?

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 19:27

Ik heb het bij beide. Bij de lunges bijv doe ik ze minder diep en bij cardio schiet het er bij mij gauw in. Stapje terug vd cardio loste bij mij de pijn vrij snel op.

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 19:30

Dankjewel AnimalCare9!

Vervelend dat jullie last hebben van je knieën. Ik lees het hier best vaak :s Ik zou niet weten waar ik door zou komen. Klappen van het neerkomen klinkt logisch. Ik train op de vloerbedekking, misg dat dat scheelt.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 12:22

Hoi Bokkers!

Ik kom even binnen vallen met een vraag als dat mag :) !.
Mijn sportschool heeft vanaf volgende week een zomer programma. Betekend dat ik sowieso in de weekenden niet kan gaan en ook doordeweek minder structureel. Volg daar lessen zoals BBB, Cardiocore en bootcamp. probeer de laatste weken sowieso 4 keer te sporten en dat bevalt me goed.
Bedacht me opeens dat ik thuis natuurlijk ook lesjes erbij kan pakken.
Ik heb net jillian michaels: No More Trouble Zones- Complete Workout gedaan.
Wat ik me afvraag, is het belangrijk om deze dan steeds op nieuw te doen zodat je gericht dezelfde spieren traint? Of kan ik gewoon verschillende oefeningen pakken van Jillian. Ik hou erg van afwisseling van soorten lessen namelijk. Ik heb de 30 days shred geprobeerd maar ik merk dat ik de motivatie mis door de eentonig heid door de afwisseling. Of is het dan minder effectief? En hoe vaak trainen jullie met Jillian met de sessies die +- een uur duren? 30 days of shred mocht gewoon 5-6 dagen in de week maar die zijn natuurlijk maar een half uurtje. Ik begreep dat het ook belangrijk is om rust dagen te houden en wil geen spieren over belasten.
Hebben jullie wat tips?

Groetjes Chantal

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 12:35

Eerder heeft raponsje een keer uitgelegd dat door de opbouw van het 30ds programma het hiet nodig is om rust te nemen, doordat het programma kort is en de juiste afwisseling heeft. Verder weet ik het ook niet precies.

Wat betreft knieen: ik heb toch al slechte knieen, als kind al. Ik ben jaren geleden naar de huisarts geweest ermee die aangaf dat het vaak is bij jonge vrouwen in de groei(was toen net 20), dat de knieen te weinig kraakbeen en smeersel aanmaken. Ik moest terugkomen als het bleef oo mijn 25ste.
Ondertussen si het bij mij niet weg maar besef ik me wel dat het te maken heeft met mijn gewicht en het feit dat ik lichtelijk x-benen heb. Het is iets waar ik misschien nog eens voor terug moet gaan naar de huisarts, maar goed :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 13:07

Hoi Chantal :D

NMTZ is toch best een zwaar programma, dus ofwel zou ik die in twee delen doen, en dan M 1/2, D 2/2, W rust, bijvoorbeeld. Anders misschien om de dag?

Een heel leuk programma is trouwens Body Revolution. Je doet elke workout maar 4 x, dus veel afwisseling, en duurt een half uurtje per keer :)
Het schema is: KT1, KT2, cardio, KT1, KT2, cardio, rust.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 13:45

Bhri bedankt voor de tip van de Body Revolution! Je zou dan dus 2 x de body revolution kunnen doen in de week, 2 x een andere training en 2 keer cardio? Of bedoel je dat als opbouw van de Body revolution zelf :P

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 13:48

Jep dat is de opbouw van BR zelf! Het duurt in totaal 12 weken, maar tijdens die drie maand heb je echt wel super veel afwisseling.

Ik geloof dan weer niet dat de filmpjes gratis online te bekijken zijn, als je begrijpt wat ik bedoel...

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 14:10

Pfff, nog 1 dag en dan eindelijk level 2. Begin het nu wel beu te worden, steeds hetzelfde. Merk wel dat het me nu makkelijk af gaat, krachttraining op die laatste na, die is killing. Cardio is echt easy en buikspieren zijn pffff, haha. Merk dat het wel beter gaat, maar vooral die laatste lig ik aan het einde alleen maar te puffen en te zuchten, lol.
Ben gisteren begonnen met de kilo en merk nauwelijks dat het zwaarder is (behalve die laatste dus). Maak me wel zorgen om level 2, wat ik zo gezien heb :wow:

Sylkai

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 12:18

Zo ik kom me melden hahaha!
Toen ik voor het eerst van de 30 days shred hoorde was ik zwanger.
Ik dacht het te onthouden tot ik bevallen was en dan zou ik na 6 weken beginnen.
Mis, toen gingen we verhuizen.....

Nu heb ik geen excusen meer.
Vanaf a.s. maandag op dieet en vanaf vandaag beginnen met 30 day's shred en start to run with evy.
Mjin conditie moet omhoog en mijn gewicht naar beneden.
Ik wil weer ik terug worden na mijn kids, trots op mijn eigen lijf en niet schaamte zoals nu |(

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 14:11

Je hoeft je helemaal niet te schamen hoor! Nee, wees trots op jezelf dat je nu gewoon de kracht en de wil hebt om de knop om te draaien, en je levenswijze aan te passen. Vanaf nu kan je enkel vooruit +:)+

Wel voldoende eten hoor. Strenge crashdiëten en light troep zijn nergens voor nodig. Een gezond en uitgebalanceerd voedingspatroon daarentegen wel :)

Sylkai

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 14:19

Nope geen crash dieet, gewoon letten op wat ik eet, lekkers laten staan en echt letten op mijn 2 liter water. ;)

Dank je voor je woorden, doet me goed....nu nog die knop in mijn hoofd :o

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 14:45

Heel simpel: willen we gezond en fit en strak in ons velletje bruisen van energie? --> sporten en veel groenten en fruit eten :)

Zijn we momenteel tevreden met ons zelf, en hechten we minder belang aan energiek, fit en gezond? --> op de bank blijven zitten.

Zo eenvoudig is het echt. De eerste dagen zijn de moeilijkste, maar eens het in je ritme zit, sta je zelfs na een rustdag te springen om aan de slag te mogen. Na een week of twee drie heb je ook echt geen trek meer in troep. Na een dagje cheaten word je wakker met water in de mond bij de gedachte en fruit en groente en havermout en en en...

Om van je boost in zelfvertrouwen nog maar te zwijgen. Er gaan plots veel meer deuren voor jou open omdat je echt gezien hebt hoe sterk je eigenlijk diep van binnen bent. En omdat je van jezelf bent gaan houden, en je ook vindt dat je daardoor heel wat waard bent. Wacht maar tot de eerste complimentjes binnenstromen, en mensen vragen welke pilletjes jij neemt met die bruisende energie van je :j

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 18:07

Die energie merk ik nu al. Loop de dansen op mijn werk omdat lopen te saai is, haha. Kan me ook echt oprecht verheugen op mijn workout zometeen...
Zou er graag nig iets aan willen koppelen, maar merk echt nog dat ik te moe ben na afloop en morgen level 2...

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 18:42

Mooi zo Secricible :D Ach, op sommige dagen merk je vast wel dat je er graag nog iets van beweging extra bij doet, zoals een yoga filmpje of een eind wandelen oid. Maar dat hoeft helemaal lekker niet, je bent op zich al keigoed bezig :)

Bakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 19:14

Ik ben nu ook 5 dagen met 30 day shred bezig :D
Weet iemand nog extra buikspier oefeningen voor na de workout?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 19:15

Hier in de beginpost staat die bikini workout.
Ik heb net besloten dat ik afwisselend 2-3x per week erbij ga hardlopen weer en 2-3x per week die bikini workout maar ga doen ;)

Bakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 19:32

secricible schreef:
Ik heb net besloten dat ik afwisselend 2-3x per week erbij ga hardlopen weer en 2-3x per week die bikini workout maar ga doen ;)

Ik denk dat ik voor ik ga slapen de bikini workout doe, of is dit ongezond en levert het minder resultaat op ´s avonds dan ´s middags?

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 19:33

Mooie voornemens ladies :D Super!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 19:41

secricible schreef:

Ik bedenk me net dat ik voeige week heb toegezegd op mijn werk mee te doen met de 30days ab challenge, haha. Dus die bikiniworkout laat ik even liggen tot na de challenge geloof ik, haha. Hardlopen wel 2-3x per week, dat red ik wel.

Ik sport wanneer het me uit komt, op werkdagen betekend dat dus in de avond :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 21:33

Yeah, officieel afscheid genomen van level 1. Morgen door naar level 2 *\o/* *\o/*

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 00:08

Hoera *\o/*

AnimalCare9

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 10:32

secricible schreef:
Yeah, officieel afscheid genomen van level 1. Morgen door naar level 2 *\o/* *\o/*

Woehoew, blijven doorgaan, je bent goed bezig! :D

Caelumm schreef:
Ik denk dat ik voor ik ga slapen de bikini workout doe, of is dit ongezond en levert het minder resultaat op ´s avonds dan ´s middags?

Ik denk niet dat het veel uitmaakt of je het 's middags of 's avonds doet! Zelf heb ik al op ieder uur van de dag workouts gedaan denk ik :)

Brhiseis schreef:
Jep dat is de opbouw van BR zelf! Het duurt in totaal 12 weken, maar tijdens die drie maand heb je echt wel super veel afwisseling.

Ik geloof dan weer niet dat de filmpjes gratis online te bekijken zijn, als je begrijpt wat ik bedoel...

Ik heb zelf alle filmpjes van BR gevonden op youtube :) Ook nog maar onlangs, want als ik ze ervoor opzocht vond ik ze ook nog niet op die manier...

Mijn BR loopt een beetje in het 100 momenteel. :o Ik heb een heel druk weekend gehad met 1 vriendin die het hele weekend bleef slapen, veel korte nachtjes en nog heel wat ander bezoek. Zaterdag dus nog gewoon workout 1 gedaan, maar zondag dan gaan lopen en gisteren was ik zo dood dat ik niets meer gedaan heb. MAAR vanaf vandaag ga ik weer verder!

Ik denk erover om eventueel ook terug te gaan lopen erbij. Zondag was ik zoooooooooo blij te merken dat mijn conditie echt heel veel vooruit gegaan is :D Vorig jaar kon ik mijn vriendin na 2 minuten al niet meer bijhouden EN kon ik al helemaal niet met haar praten. Nu konden we de hele weg praten en kon ik haar de hele tijd bijhouden. Ik was echt superblij dat de workouts dit ook als effect hebben!!