Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Toydoll schreef:Suus, Ben benieuwd. Heb zelf ooit eens EMDR therapie gehad nav traumatische ervaring en dat was zeer effectief. Maar er moet volgens mij wel een hele duidelijke aanwijsbare oorzaak zijn.
Ik twijfel zelf toch wel om naar de huisarts te gaan. Toch wel heel erg bedankt voor de reacties, ik ga er eens over nadenken.
Duplo schreef:Iedereen weer een beetje aan het opknappen?
Ik heb weer bloed geprikt om te controleren wat de waardes nu zijn.
De hyperventilatie sluimert wel en veel uren slaap heb ik niet maar denk toch iets van 6 uur per nacht
Gesprek met de psych was erg fijn, heb denk ik gevonden wat er nog spanning bracht en brengt.
Nu opzoek naar een eigen huisje, ingeschreven op een klein huisje waar ik hoog sta in de hoop dat het niet té klein is en de nummer 1 het niet wil want ik sta 2e
Ook al een sollicitatiegesprek gehad en dinsdag weer 1
Vind het wel eng om zo weer fulltime te gaan werken
Dinsdag ook een kennismakingsgesprek met een haptotherapeut.
Volgens de psycholoog zou dat mij ook weer verder kunnen helpen met het hyperen.
Duplo schreef:Iedereen weer een beetje aan het opknappen?
Ik heb weer bloed geprikt om te controleren wat de waardes nu zijn.
De hyperventilatie sluimert wel en veel uren slaap heb ik niet maar denk toch iets van 6 uur per nacht
Gesprek met de psych was erg fijn, heb denk ik gevonden wat er nog spanning bracht en brengt.
Nu opzoek naar een eigen huisje, ingeschreven op een klein huisje waar ik hoog sta in de hoop dat het niet té klein is en de nummer 1 het niet wil want ik sta 2e
Ook al een sollicitatiegesprek gehad en dinsdag weer 1
Vind het wel eng om zo weer fulltime te gaan werken
Dinsdag ook een kennismakingsgesprek met een haptotherapeut.
Volgens de psycholoog zou dat mij ook weer verder kunnen helpen met het hyperen.
UhNee schreef:Ik had vanavond eigenlijk een feestje van een goede vriendin van mij, maar dat heb ik heel laf afgezegd, terwijl ik met de psych had afgesproken om wel even te gaan... Ik ken daar bijna niemand en ik zie mezelf al binnen komen en een beetje awkward erbij gaan zitten... Zo jammer. Ik durf dat gewoon nog echt niet ofzo, terwijl ik dat vorig jaar juist hardstikke leuk had gevonden... Flink balen.
Aria_zz schreef:Het is alsof die angst alles aan het verlammen is en ik heel onzeker word over alles. Net belde mijn vader voor een kaart die ik geleend had. Hij zei dat ik het niet zo verloren in mijn kamer mocht leggen want die kaart was van hem en wou hem niet kwijt. Spontaan echt een slecht gevoel en bijna beginnen huilen. Zo nutteloos. Dus zo verlammend werkt die angst nu om iets fout te doen.
Janneke2 schreef:Rot hoor, dat je angst dat jou door de neus boort!
Het heeft niets met lafheid te maken, trouwens. De zin van naar een feestje gaan terwijl je je hondsberoerd voelt ontgaat mij nu eenmaal.
Laat je psych maar maken dat je snel weer van je angsten af bent, dat zet tenminste zoden aan de dijk. Ik heb het niet zo op die malle afspraken van bibberdend van ellende iets doen en dat dan (wees assertief! wees positief! ) aan jezelf verkopen als een stap in een goede richting. (Wat er goed aan zou moeten zijn? Wat je wilt is dat je van te voren al zin hebt in dat feestje, je vriendin wilt feliciteren en het ter plekke leuk wilt hebben. In geloof niet zo in maandenlang "in stapjes iets opbouwen" met dit werk. Angst is prima de nek om te draaien met bijvoorbeeld emdr, maar angst is geen gedachte en al helemaal niet iets dat je zou moeten afleren ofzo.)