Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
CalipsoLover schreef:Ik heb ook eens een vraagje. Ik ben nu ondertussen bijna 16, en heb al sinds mijn 10de menstruatie. Ik heb een dik half jaar geleden een kieste op mijn eierstokken gehad. Uiteindelijk is deze vanzelf weggegaan. Maar sindsdien is alles een beetje in de war, ik heb mijn menstruatie normaal altijd optijd. Maar sindsdien komt hij altijd te laat, of te vroeg. Super vervelend! Ook heb ik de afgelopen maanden veel meer bloedverlies dan ik normaal heb. Ik zou stilaan misschien dan toch de pil willen vragen, maar ik durf het niet echt te vragen omdat mijn mama hier echt niet zo 'losjes' mee omgaat. Toen de dokter er ooit over begon sloeg ze het meteen af, dusja... Iemand tips?
CalipsoLover schreef:Bedankt! Maar jammer genoeg is mijn huisarts een goede vriend van mijn mama, en denk dan niet dat dat zo'n goed idee is? En mijn mama is wel iemand die vaak door mijn spullen kijkt, wat als ze die pillen dan vind? Dan hang ik echt... Het is inderdaad lastig, 2 van de 5 van mijn 'vriendinnenklikje' op school hun ouders zijn zelf naar de dokter gestapt voor de pil. En die zijn dan beide een jaar jonger als mij. (Ook 15 of bijna) en is dat dan ook niet vanaf een bepaalde leeftijd dat je de pil gratis kan krijgen bij de aphoteker?
CalipsoLover schreef:Bedankt, jullie stellen me toch al meer gerust.ik denk dat ik er dan eerst toch maar eens met mijn mama over ga hebben. Als zij dan nee zegt, kan ik nog steeds overwegen om er zelf achter te gaan.
CalipsoLover schreef:Bedankt! Maar jammer genoeg is mijn huisarts een goede vriend van mijn mama, en denk dan niet dat dat zo'n goed idee is? En mijn mama is wel iemand die vaak door mijn spullen kijkt, wat als ze die pillen dan vind? Dan hang ik echt... Het is inderdaad lastig, 2 van de 5 van mijn 'vriendinnenklikje' op school hun ouders zijn zelf naar de dokter gestapt voor de pil. En die zijn dan beide een jaar jonger als mij. (Ook 15 of bijna) en is dat dan ook niet vanaf een bepaalde leeftijd dat je de pil gratis kan krijgen bij de aphoteker?
Pearlx schreef:Ik slik hem al iets meer dan twee jaar nu. Kan deze ineens te licht zijn? Het is trouwens de dianepil die is toch vrij 'zwaar'? Ik krijg hem voorgeschreven als medicijn tegen hormoonproblemen, de anticonceptie is niet de hoofdzaak dat ik hem slik.