Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 06:20

Lauraennala schreef:
Hier schijnt het zonnetje nu weer hoor! Het lijkt er op dat het de komende 1,5e week lekker weer gaat worden *\o/*

Yep, maar helaas ben ik dan onderweg en kan geen fiets meenemen. Misschien vanavond een kansje.

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 08:11

culaccino schreef:
Lauraennala schreef:
Hier schijnt het zonnetje nu weer hoor! Het lijkt er op dat het de komende 1,5e week lekker weer gaat worden *\o/*
Jaaa! Heb je al leuke plannen?

Mooie foto's weer, T2T! Hebben jullie ook een speciaal sportdieet deze week? Een kok die daar rekening mee houdt?

Klinkt als een mooi rondje beuken, dat rondje Loja, HC. Lekker hoor, zo'n trainingsparadijs om je heen en als beloning fantastische uitzichten!

Ahh germie, mis je het niet? Ik moet mezelf ook altijd naar buiten slepen om te sporten met slecht weer, maar als ik eenmaal bezig ben dan voel ik me heel stoer in de regen :')

Ik heb net een racefiets gereserveerd :)) Het wordt wel wat duurder dan ik voor ogen had, maar dan komt 'ie wel rechtstreeks van de fietsenmaker en goed afgesteld op mijn postuur. Eind deze week even passen en dan huur ik 'm; ben erg benieuwd of ik net zo verslingerd raak als sommigen van jullie! :D

Jaa zeker! Ik ga de klimclassic volgende week rijden *\o/*

Wat voor racefiets heb je gereserveerd? Foto? <<)

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 08:59

Zijn er nog mensen uit dit topic die zondag de Holland Classic gaan fietsen?

Wij gaan hem gebruiken als training voor Limburg Mooiste.

Speciale klikkers Doubtless..?

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 09:30

Hoi, tijdje niet geweest. Beetje druk :+

Wat voor een fiets heb je gekocht/gereserveerd Culaccino?

Gaaf programma daar T2T! Wel erg pittig! Mooie foto's ook.

Mooi dat je optijd terug was gisteren HC. Balen van het koude weer. Tijd voor de zomer *\o/*

Gaaf Musli! Wandelen in zo'n omgeving is zeker geen straf :D

Mijn mountainbikecursus is afgerond. Heb mijn diploma gekregen :+ Echt onwijs veel geleerd. Sta niet meer geparkeerd bij mul zand, wortelafdalingen e.d. Gisteren voor het eerst met de basic-groep van de MTB-vereniging mee geweest. Was leuk :D

Lauraennala

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 09:32

Haha gefeliciteerd :D

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 09:36

Lekker tayga, gefeliciteerd!

Scooby het zijn spd sl pedalen geworden :) weet niet of dat speciale klikkers zijn, zal wel meevallen :Y)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 15:11

Even snel een rondje gedaan; 50 km, 600 hoogtemeters, 1700 kcal.

Afbeelding

Berglief heeft ondertussen het dagelijks brood gebakken.

Afbeelding

Daarna zelf ook een rondje van 20 km en bijna 400 hoogtemeters gezwoegd _/-\o_

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 17:37

en hoppa schitterend weer {:}

Met mijn zoon naar het dorp gefietst en terwijl hij naar zijn vriendengroep ging een rondje campo gedaan met de mtb. Wat een luxe.

Kustlief belde met een +:)+ idee. Ik wilde nl naar haar fietsen, overnachten en dan weer terug: Aan de westkant omlaag en aan de oostkant omhoog. Twee totaal verschillend mooie routes.
Pakweg 190 km heen en weer, 2800 hoogtemeters.
Vind ze geen goed idee want dan moet ik dwars door Malaga. Voorstel is dat ik een dag daag blijf, ze me naar de andere kant rijdt en even boven Malaga voor (vroege) lunch uitnodigt.
Klinkt goed. Alleen even naar de weersvooruitzichten kijken want er zou WEER een kkkkoud regenfront aankomen.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 18:30

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het zijn dan wel geen fietsfoto's en in verband met de grootte gescreenshot, maar ik wilde ze jullie toch niet onthouden.

Fantastisch eiland <3
Als je van natuur houdt, kun je hier je hart ophalen!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 19:12

MuSLi schreef:
Fantastisch eiland <3!

Heel bijzonder ja; geniet er maar volop van :j

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 21:14

Gefeliciteerd met het behalen van je MTB cursus Tayga *\o/*

Gave foto,s MuSLi :j

Hier er weer een trainings dag opzitten .
Vanochtend om 07:00 zwemmen 1600 meter .
Daarna een super mooie ronde op de racefiets van 122 km met 1220 hoogte meters . Qua temperatuur rond de 18 graden maar wel zonnig .
Coll d,Orient gedaan , die kende ik nog niet .
Wat foto,s :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 00:11

Ok, plan aangepast bij weersverwachting.
Morgenochted vroeg, voor de regen, routine-ritje van 50 of zo km.
Vrijdag over pas van 850 meter naar westkant Malaga.
Daar kleren kopen want een lycra fietssetje is niet ideaal voor uitgaan.
Zondag met fiets in auto van vriendin naar oostkant Malaga. Dan via pas van 1100 meter weer naar de boerderij.

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 08:22

Wat een prachtige plaatjes zeg MuSli :wow:

Time2Tri, goed bezig geweest weer zeg. En een hele mooie omgeving om een trainingsstage te hebben!

HC, veel plezier!

Gisterenavond hadden we krachttraining :Y) Hele stukken op zwaarste verzet moeten fietsen en dan gewoon stevig trappen. Vervolgens klein stukje op aller lichtste verzet (fijn met een 32 achter :') ) en zo'n hoog mogelijke cadans draaien. Was best pittig, maar de benen voelde goed :D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 12:55

Lekker weer dus wat verder gereden; bijna de hele mtb marathon;

Afbeelding

...en weer thuis;

Afbeelding

Nog steeds zonnig, dus snel de achterrem afstellen en dan even opwarmen in de zon op de patio {:}

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 16:49

Lauraennala schreef:
Jaa zeker! Ik ga de klimclassic volgende week rijden *\o/*

Joepieee, de weersvoorspellingen zijn ook supergoed! Je hebt lekker getraind dus. Voelt goed he, even flink afzien :D

scooby09, succes zondag!

Tayga, schattig van dat diploma :D Leuk dat je er zoveel aan hebt gehad. :j

MuSLi, wat is het daar onwijs mooi, dat ruige landschap! Steile kliffen, zeg.

Huertecilla schreef:
Vrijdag over pas van 850 meter naar westkant Malaga.
Daar kleren kopen want een lycra fietssetje is niet ideaal voor uitgaan.
Hehe, ga in je musclesuit! :D Weer lekker gesport dus, leuk dat dat altijd weer beloond wordt met zulke mooie uitzichten! :j

Foto houden jullie tegoed, maar mijn huurracefiets staat thuis! Oudere Stevens San Remo met tiagra erop (2x10). Nu een paar weken uittesten bij de beginnerscursus en dan koop ik 'm misschien. Ik weet nu weer even hoe het vroeger voelde om een nieuwe fiets te krijgen, ik wil er nu de hele tijd op :D
(al voel ik me nog mega-instabiel, zo ver voorover, en ik durf nog bijna geen handje van het stuur te doen om richting aan te geven :') )

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 17:07

Dat 'afstellen' was wat anders. Ik kon de remklauw achter niet goed centreren omdat deze dan tegen de zwevende remschijf aanliep.
Gemonteerd en met dremel steunpunt wat veranderd. Nu ging centreren +:)+

Even van de zon genoten en de wegfiets aandacht gegeven. Ketting schoongemaakt en gesmeerd, banden op spanning gebracht.

Vanavond mini-rugzakje klaarmaken voor weekeinde. Moet wel geldclip, scheerset, tandenbostel, wubbahs kunnen meenemen.
Nee Culaccino, dat is op een langere tocht een beetje een drama want uit 1 stuk en bezweet weer aantrekken is een verhaal op zich. Zit bovendien in de was. Was ik het ding eens een keer niet zelf met de hand, duurt het een paar dagen en wee mijn gebeente het pak alsnog zelf te wassen...
Ga met een lekker losse broek met binnenbroek, zonder bretels. Thermo shirt en windstopper erover.

Nightingale

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 18:49

Wat een prachtige uitzichten komen hier voorbij! Kan ik ook komen meelezen/meekletsen hier?

Vorige zomer heb ik mijn eerste racefiets aangeschaft, een tweedehands Giant Avail. Ik heb altijd een hekel gehad aan bijna sporten naast paardrijden, heb een tijdje hardgelopen maar dat vond ik zo vreselijk dat ik er weer mee gestopt ben. Maar mijn fietsje heeft me een nieuwe wereld laten zien <3 Het is voor het eerst in mijn leven dat ik er naar uit kan kijken om te gaan sporten en er ook echt van geniet tijdens het rijden. Het is een dure hobby maar ik ben erg blij dat het werkt voor mij.

Ik ben echt een hobbyfietser, ik ben er ook niet zo goed in :+ Maar vind het heerlijk om regelmatig een uurtje mijn rondje te rijden. In de vakanties maak ik langere tochten samen met mijn vriend, het record staat nu op 160 km in een dag. Wel op een heel relaxed tempo, maar ik was toch best trots stiekem.

Hebben jullie trouwens een idee wat een normale gemiddelde snelheid is voor een beginnende fietser? Voor mijn gevoel ga ik echt keilangzaam, bij de spinninglessen voel ik me ook altijd zo'n kneusje :') Maar goed, het gaat me om het genieten.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 19:44

Welkom Nightingale +:)+

Leuke polivalente fiets een Liv Avail.

Nightingale schreef:
Het is een dure hobby

Die begrijp ik niet.
Helemaaaaal niet op een paardenforum.

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 20:11

Huertecilla schreef:
Welkom Nightingale +:)+

Leuke polivalente fiets een Liv Avail.

Nightingale schreef:
Het is een dure hobby

Die begrijp ik niet.

Nouja als je een verzorgpaard hebt ipv een eigen paard is het inderdaad een dure hobby ;)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 20:31

Taartje schreef:
Nouja als je een verzorgpaard hebt ipv een eigen paard is het inderdaad een dure hobby ;)

Je kan fietsen als hobby net zo goedkoop of 'duur' maken als je wil. Duur tussen aanhalingtekens want het blijft in de basis relatief goedkoop.

Nightingale

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 21:18

Huertecilla schreef:
Nightingale schreef:
Het is een dure hobby

Die begrijp ik niet.

Ik vind paardrijden evengoed een enorm dure hobby hoor. Vergelijk het eens met hardlopen, daarbij heb je genoeg aan een paar schoenen bij wijze van. Mijn fiets kostte al een paar honderd euro tweedehands, dan nog alle kleding/schoenen/pedaaltjes erbij... Goedkoop is het niet voor een student :=

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 21:21

Hoi nightengale.. :wave:
Nou 160km is al geen beginner meer hoor echt serieus al een afstand.

Tja we zeggen hier altijd maar hobby`s kosten geld.
Als je het maar leuk vind.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 21:33

Nightingale schreef:
Goedkoop is het niet voor een student :=

Dat maakt het nog geen dure hobby. Dat zegt alleen maar dat een student geen budget heeft voor een hobby.

Hier in Andalucia heeft het fietsen als hobby sinds 2008 een grote vlucht genomen juist omdat het relatief goedkoop is.

Maar goed, alles is relatief:
Als ik naar mijn vriendin aan de kust ga ben ik heen er weer alleen aan brandstof al 30 Euro kwijt. Maak daar maar 60 van als je alle kosten rekent. De fietshobby is een stuk goedkoper per km. en zo dit weekeinde een hobby die geld bespaart *D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 22:49

Rugzakje gepakt en zoon meldt net dat als ik zondag terug ben we naar de crossbaan gaan... Hij heeft geregeld dat er TWEE instructeurs zijn en er een stuntfiets voor me is. Oefff, na de beklimming over de Paso Los Alazores :roll:
Maarrrr, initiatief belonen dus ik *\o/* gedaan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 08:29

Welkom, Nightingale! Ach ja, alles is relatief inderdaad! Ik vind het als student zijnde ook dure hobby, hoor. :j Geen idee van gemiddelde snelheden!

Spannend HC, dat wordt vast mooi zondag!