Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-25 15:41

Germie sporten in een katoenen hemdje, dat vind ik echt een nono. Dat wordt zo goor en nat, jasses.
En dan zonder bh..de horror.

Goed gelopen Puera!

Morris sterkte, gekneusde ribben zijn echt ruk. Een goede pijnstiller gebruiken en vooral niet verkouden worden. Dat is echt de hel.

Ik heb weer voor het eerst na mijn griep in het bos gelopen. Conditie heeft wel een tik gehad, maar dat komt wel weer goed. Rustig aan gedaan, want nog steeds verkouden.
We zagen een boommarter over het bospad huppelen! Echt zo tof, daarna even staan kijken hoe hij het bos in liep.

En we kregen een standje van de boswachter. We parkeren op een bepaalde plek, waar plaats is voor een handjevol auto's. Daar parkeren we al jaren en anderen ook. Blijkt dat het verkeersbord is veranderd. Van verboden voor auto's na 400m in verboden voor auto's na 100m. En dus mogen we daar niet meer staan. Het is me echt nooit opgevallen dat het bord was veranderd. Was al een jaar zei de boswachter. Oeps. Gelukkig geen boete van 120 euro gehad.

Anyways, 21km met bijna 400hm gelopen.

Afbeelding

Aangevallen door een braamstruik.

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Laura_

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 16:14

Sport bh's zijn echt een hel..heeft hier weinig te houden, maar trek toch wel een sport bh aan hoor. Heb er een vd H&M, maar die zit niet strak genoeg, en een van de hunkemoller, maar die begint te trekken zo strak zit die.. wil wel met padding... maar nog niet de juiste gevonden. Nog maar eens rondkijken..

Hier kan ik tegenwoordig pijnvrij lopen. Loop met zooltjes aangemeten door de podoloog..moet nog wel terug, links lijkt die net wat ondersteuning te missen en dat icm de fysio die mij inmiddels een stuk of 5x heeft gedryneedled. Loop nog wel bij de fysio, want er zitten wel nog wat knoopjes, maar het veroorzaakt geen pijn meer..dus helemaal blij!

Heb vandaag een pittige interval achter de rug, 4x 7 minuten versnellen. Was een heerlijk zonnetje. Ik heb 2 weken geleden min paard moeten laten inslapen, dus ben afgelopen 2 weken op zondag wezen lopen, zodat ik overdag kon. Dan kan ik lekker de polder is, was vandaag een fijn loopje! Maar wel pittig.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 16:55

Heerlijk Puera, lekker gelopen, hopelijk levert het een goede slaap op voor vannacht. :)

Morris, wat heftig! Geen tips helaas, heel veel beterschap en hopelijk herstelt het voorspoedig. :(:)

Supervixen, wat fijn dat je weer op pad kon gaan! Jammer van de parkeerplaats, maar kan me voorstellen dat je zo’n verandering niet registreert als je er langer heen gaat. := Fijn dat de boswachter coulant was!
Wel een heerlijke ochtend he <3

Laura, fijn dat je weer pijnvrij kan lopen! Gecondoleerd nog met je paard Y;(

Hier vanochtend ook heerlijk op pad geweest met een vriendin. Had een route op garmin gevonden, bij de openbare lijst met koersen van garmingebruikers, was duidelijk een heuveltraining met alle heen en weertjes. :')
Was wel echt een leuke route! Elke heuvel meerdere keren op, maar telkens via andere paden en zaten ook toffe singletracks tussen. Wat een modder ook onderweg! Maar echt heerlijk met het zonnetje, zo genoten! :D
Paar keer even gewandeld om te eten en te herstellen, maar bijna alle 547 hoogtemeters wel gerend!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ging weer soepel allemaal _O-
Afbeelding

2e keer dat ik op mijn tweedehands nieuwe akasha’s liep, is er niet meer aan af te zien :+ Zijn wel echt heel erg goedgekeurd!
Afbeelding

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 17:10

Lekker 99…, toch er even uit geweest!

Heerlijk SV, wat gaaf dat jullie een boommarter zagen. Gelukkig dat jullie er met een waarschuwing vanaf kwamen, was toch zuur geweest, zo’n boete.

Fijn dat je weer pijnvrij kan lopen, Laura. Wat verdrietig dat je paard is ingeslapen, sterkte toegewenst.

Wat een gave route, Suliko! Fijn dat je schoenen voldoen.

Wat een cadeautje, dit weer! We waren wel toe aan wat zon!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-25 17:53

Heerlijk Suliko, jullie hadden flink zon! Bij ons scheen hij maar even. Mooie heuveltraining zo.

Myka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 18:38

Beterschap Morris! :(:)

Leuk om zo de kinderen en hondjes mee te kunnen nemen 996981!

Klinkt als een mooie ronde Supervixen! Jammer van dat parkeren maar beter dan een boete. :P

Laura fijn dat je geen pijn meer hebt dankzij de zooltjes en fysio!

Leuk je actiefoto Suliko. :') Je route heeft wat weg van een konijntje daar links haha.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-25 19:05

Ik moest ook aan een konijntje denken!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 19:19

Gaaf zo'n boommarter SV.
en je had er samen met Suliko mooi weer bij. En gelukkig geen boete.
Dat iets al een jaar zo is, het is vaak gewoonte. Zo ben ik laatst ergens langs gekomen waar ik vroeger vaak reed, maar de laatste jaren niet meer kom. Bleek dat ik per ongeluk op de busbaan reed. De rechter rijbaan is nu een busbaan en de linker is voor het gewone verkeer. Vroeger was het dus allebei voor auto's.

Heb jij gaithers aan Suliko? Je had ook heerlijk weer er bij.

Hier net 23km gedaan, ook met een zonnetje. 3.24 uur over gedaan, dus volgens schema, run-walk-run volgens Jeff Galloway. Ik werd wel steeds langzamer hoor en vond het ook echt genoeg na die 23km maar ben wel blij dat ik gewoon de trainingsafstand in z'n geheel gedaan heb.
Nu zit ik weer thuis en heb natuurlijk weer een kriebelhoest, maar had het gelukkig niet benauwd met lopen zelf.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 19:33

Nou zeg, was even het hele topic kwijt!

Bij deze even een bijleespost :D

Hardlopen zonder sportbeha is echt een no go voor mij, zelfs als ik geen 'nette' kleding aan heb loop ik eigenlijk elke dag de hele dag in een sport bh :') Ik loop hard met een bh van Nike, niks speciaals dus. Voor thuis heb ik nu sinds kort een light/medium support bh van Röhnisch en die is echt wel heel comfortabel! Maar ik weet eigenlijk niet of dat merk in NL/BE te koop is.

Morris veel beterschap!

Weer een mooie afstand SV, zeker na het hebben van de griep! Kan me voorstellen dat je een verandering in een parkeerbord niet ziet als je zo vaak op een plek komt. Klinkt ook wel raar om zo 'opeens' een parkeerplek aan te passen.

He Laura wat vervelend je paard in moeten laten slapen... Maar fijn dat je weer pijnvrij kunt lopen!

Suliko ook een prachtige afstand en bijna 550 hoogtemeters :wow: Chapeau!

Germie ook een flinke afstand!

Ik heb eindelijk het lopen weer wat opgepakt. Ik weet niet voor hoe lang, ik ga over een ruime maand verhuizen en * hopelijk * een nieuwe baan beginnen op een stal en ik weet al dat ik dan van alle chaos m'n ritme weer ga verliezen. Maar ik hoop het in ieder geval even 4 weken goed aan te pakken en dan als de gewoonte en het ritme er is, het makkelijker is om dat sneller op te pakken. Deze week weer een interval gelopen van 6 x 400 m die ik uiteindelijk veel sneller had gelopen dan gepland met een flinke negatieve split, had daarna ook echt best wel stijve benen. Oeps, volgende keer ietsje rustiger aan doen :)) Vandaag een 7.5 km 'long run', deels door het donker in het bos maar ik had lekker het ritme te pakken. Hoop zo elke week m'n long run een kilometertje langer te maken zodat ik voor m'n verhuizing in ieder geval de 10 km weer heb aangetikt! M'n laatste 10+ km loopje dateert onderhand al uit 2021, da's écht te lang geleden :o

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 19:43

Lekker gelopen Suliko en SV! O wat raar dat je nu daar niet meer mocht parkeren SV, zou mij ook niet opvallen.

Knuffel Laura, dat je je paard moest laten inslapen.

Wat leuk zo met kids 99681!

Fijn dat je schoenen zo bevallen Suliko!

Lekkere afstand Germie!

Puera ook lekker gelopen!

Omdat het zonnetje zo lekker scheen kon ik het ook niet laten, heb ruim 8 km gelopen. Ging wel lekker eigenlijk. Ribben voelen wel ok, voel alleen mn bil nu. Toen ik mn paard daarna ging rijden voelde het alsof mn hele kont blauw was ofzo.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 21:01

Au Morris, wat vervelend! Knap maar snel op

Laura, veel sterkte met het verlies van je paard

SV, knap gedaan zo na je griepje. Die foto met je verwonding van je braam zo over de tattoo heen :')
Gaaf dat je een marter hebt gezien

Suliko ook lekker bezig geweest

En Germie ook knap, die afstand!

De sportbeha's ga ik nog eens goed naar kijken, dus dank wederom voor de vraag Achterom!
Draag nu twee topjes over elkaar. Skinlube bij de onderrand en met deze temperaturen en de relatief wat kortere afstanden, gaat dat goed. Maar wil eigenlijk een goede oplossing in ieder geval voor de Elfstedentocht!

Iedereen die ik vergeten ben... Sorry.... Het is lastig via de telefoon als je meerdere pagina's hebt qua bijleespost

Ik heb dit weekend in totaal net iets meer dan 50km gewandeld inclusief van de auto naar de start en van de finish terug naar de auto.
Gister klein buitje gehad, net hard genoeg voor de poncho icm het venijnige windje.
Vandaag echt een prachtige dag.
Gister behoorlijk tempo kunnen wandelen, vandaag iets minder, want iets pittiger parcours met veel kleiner heuveltjes in mul zand := . Het strand was echt wel perfect.

Horloge vind dat ik flinke tijd mag herstellen.... Maar misschien toch morgen weer kijken voor een heel heel heel rustige les 1

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-25 21:05

Mijn collega ging ook beide dagen wandelen. Je hebt geluk gehad met het weer! En lekker tempo gewandeld. Goed gedaan.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 21:10

Dat ziet er echt leuk uit die wandelmarathon zeg. Waren de stukken die niet op het strand waren ook leuk?

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 21:27

Die Wandelmarathon is ook ontzettend leuk en echt super georganiseerd!
De duinen zijn ook mooi. Er is echt verschil tussen de zuid- en de noordroute. Gisterochtend liepen we wat meer verhard en waren het wat meer lange klimmetjes op overwegend goede paden. Je gaat bij zuid ook over camping Bakkum heen.
Vandaag veel meer mul zand en overwegend kleine klimmetjes en meer bos.

Gister overigens geen Schotse Hooglanders gezien, vandaag enkele en ook wat pony's (Exmoor geloof ik daar).

Ik loop deze tweedaagse altijd graag, een soort van de start van het wandelseizoen.... Ook al ben ik dit jaar niet echt gestopt :')
Maar altijd wel afwachten wat het weer doet. Dit jaar hadden we echt heel veel mazzel *\o/*

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 21:33

Ziet er heerlijk uit danseresje! Knap zoveel km wandelen. Doe ik je echt niet na!

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 21:37

Wat leuk danseresje, en heel erg knap ja!
Top gedaan!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 21:41

Wat gaaf, Danseresje! Wat een kilometers, heel knap! Wat stoer dat je de Elfstedentocht gaat lopen!

Fijn dat je lekker hebt kunnen lopen, Samantha.

Weer mooi aan het opbouwen, Piekosj! Spannend, verhuizen en een nieuwe baan. Hopelijk heb je snel je ritme weer te pakken.

Mooie afstand, germie!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 21:44

Dank allemaal!
De Elfstedentocht heb ik echt heel veel zin in Puera :j.
Wordt mijn vierde keer :):)
Slapen op één van de slaapschepen, half Friesland doorkruisen, heerlijk!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-25 22:28

Hoe doe je dat met naar de wc gaan op dat strand eigenlijk? En met die elfsteden?
Ik heb echt een blaas als een walnoot, dus dat soort dingen zouden mij wel tegenhouden om aan zoiets mee te doen.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 23:20

Wat gaaf die Egmond wandelmarathon!
Ik deed vandaag ook met een trail mee.
Ingeschreven voor 23 km, maar mijn vriendin ging opnieuw door haar enkel dus na 10 km was het klaar. Erg genoten van het mooie weer en de prachtige omgeving wel. Doe graag nog eens een nieuwe poging.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 09:20

Supervixen schreef:
Hoe doe je dat met naar de wc gaan op dat strand eigenlijk? En met die elfsteden?
Ik heb echt een blaas als een walnoot, dus dat soort dingen zouden mij wel tegenhouden om aan zoiets mee te doen.

Moet jij met hardlopen vaak naar de wc? Ik moet met wandelen wel vaak naar de wc, maar met hardlopen gelukkig niet. Kon gisteren ook gewoon die 3.5 uur van huis zijn zonder te moeten en laatst met die 30km trailrun ben ik onderweg ook niet geweest.

Ik ben eigenlijk inmiddels (misschien wel door het duiken) zo dat als ik moet en er is niets, dat het me echt niet zo veel kan schelen als iemand me op een afstandje ziet. Ik ga niet midden in het zicht zitten, loop wel wat weg, maar als je niet echt geheel uit het zicht kunt, dan niet. Een contour mag wel zichtbaar zijn. Op het strand wordt dan wel lastiger, maar in de duinen is er weer ruimte zat. Bij de 11steden loop je ook genoeg door de weilanden en dan is er vast wel ergens een wal te vinden denk ik dan.
Maar ik neem aan als het georganiseerd is dat de organisatie echt wel zorgt voor wc's onderweg. Of niet?

Alleen in Bosnie had je geen keus, er werd gezegd, als je moet plassen, doe het op het pad, ga niet naast het pad een plekje zoeken i.v.m. landmijnen. Dus toen zag je ook mensen gewoon op het pad plassen, zowel mannen als vrouwen. :+

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 10:46

Niet bij elke georganiseerde run zijn toiletten hoor. Ik heb meerdere meegemaakt waar dat niet was. Oa 2x 30 km wedstrijd en meerdere halve marathons.
Ik moet ook altijd onderweg. Thuis duik ik de bosjes in of stop bij de Mac ofzo. Maar in een georganiseerde run is het wel lastiger ja.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-25 11:07

Germie als ik een halve marathon in het bos loop of verder moet ik altijd wel plassen.
Vaak al als ik een half uur in de auto heb gezeten, dan duik ik eerst de struiken in en dan ga ik rennen. Daarna moet ik vaak nog wel een keer.
Dus ik vraag me af hoe dat gaat als je twee uur of langer over het strand loopt met zo'n wandelmarathon.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 11:22

Hier net zo. Ik moet soms bij een 10 km al onderweg plassen.
Ik ga voor ik ga lopen altijd 2-3x, en drink een uur van te voren niks meer.
Ik heb 1x een halve gelopen zonder te moeten plassen dat was wel heel fijn. Maar verder moet ik altijd wel een paar x. Bij de marathon heb ik 2 of 3 plas pauzes gehad.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 12:03

Ik ben al een week niet wezen hardlopen. Scheveningen run was de laatste. Baby ligt nog steeds heel hoog en groeit maar door natuurlijk. Ik ben hele dagen misselijk omdat baby tegen m'n maag aan ligt... Kan daardoor ook amper wat eten. Jammer, want ik voel me lichamelijk echt nog gewoon goed!