Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-23 16:52

Azmay schreef:
Fijne moederdag iedereen.

Hier een beetje een lastige dag, Nimue weigert in haar bedje te liggen. Eigenlijk is ze echt alleen stil als ze op een van ons ligt. Temperatuur is 37,5 dus nog net acceptabel en ze drinkt goed maar vind het toch een beetje spannend. Elke luierwissel even temperatuur meten.

Kan ik me voorstellen! Geen regeldag toevallig?

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 17:08

Gnome schreef:
Charlotte446 schreef:
Fijn dat het kolven zo goed gaat Gnome! Klinkt wel alsof je veel geduld moet hebben voordat je een beetje extra hebt. Dat samen in de zon liggen klinkt heerlijk <3

Ja het duurde echt een week voordat ik aan 30cc kwam.. Met moeite. Nu met de nieuwe kolf en dankzij die Bh gaat het echt als een tierelier en hoef ik ook niet meer iedere 2 uur te kolven. Had vanmorgen vroeg al 350ml klaar staan in de koelkast en hij drinkt zo'n 100cc per keer nu. Dus voor overdag loop ik nu mooi wat voor.

Rot ook voor jou met de misselijkheid. Wordt je weer een soort gestraft voor het doen van wat leuks. Hopelijk allemaal snel een gezonde beeb in de armen en verlost van de kwalen.
Wil je hem ook gaan aanleggen of blijf je kolven?

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 17:09

Azmay schreef:
Fijne moederdag iedereen.

Hier een beetje een lastige dag, Nimue weigert in haar bedje te liggen. Eigenlijk is ze echt alleen stil als ze op een van ons ligt. Temperatuur is 37,5 dus nog net acceptabel en ze drinkt goed maar vind het toch een beetje spannend. Elke luierwissel even temperatuur meten.
Ik heb geen advies want wij hebben al een keer voor niks bij de HAP gezeten :)) behalve bij twijfel gewoon even bellen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-23 17:23

Kiwipitje schreef:

Alleen kolven. Bevalt me heel prima zo en weten ook precies wat erin én eruit( :')) gaat.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 17:41

Gnome schreef:
Kiwipitje schreef:

Alleen kolven. Bevalt me heel prima zo en weten ook precies wat erin én eruit( :')) gaat.
Ik heb er geen oordeel over hoor. Doen wat voor jou en je baby werkt. Sowieso al heel fijn dat ie groeit op jouw melk toch!

Gnome

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-23 17:46

Oh zo vatte ik het ook niet op hoor :) inderdaad ik vind het wel heel fijn dat ie alle goede dingen van moedermelk binnen krijgt. Blij dat dat lukt.. Kraamzorg zei dat dat echt niet iedereen gegeven is helaas. Hoe gaat ie bij jou?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 17:46

Ik ben begonnen met alleen kolven natuurlijk omdat ze in de couveuse lag. Moet zeggen dat direct de borst ook wel heel handig is, en het is ook gewoon efficienter wat productie betreft.
De kinderarts wilde echt dat ze alles uit de borst ging drinken, voor haar maar ook vooral om het dubbele werk voor mij. Nu kolf ik in de nacht 2x terwijl mijn vriend de luier en fles doet en verder gaat ze aan de borst. Als ik haar snachts aan de borst leg val ik nogal makkelijk in slaap :+

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 17:51

Gnome schreef:
Oh zo vatte ik het ook niet op hoor :) inderdaad ik vind het wel heel fijn dat ie alle goede dingen van moedermelk binnen krijgt. Blij dat dat lukt.. Kraamzorg zei dat dat echt niet iedereen gegeven is helaas. Hoe gaat ie bij jou?
Goed :) Ik leg onze kleine nog steeds 3x per dag aan. Vanaf dinsdag gaat m’n man weer aan het werk dus kijk even of ik dan misschien 4x aanleg want het is wel sneller :)) en ook onderweg handiger. Ik moet zeggen dat ik er wel tegen op zie om het alleen te ‘moeten’ doen maar moet gewoon de lat niet te hoog leggen voor mezelf.

Azmay schreef:
Als ik haar snachts aan de borst leg val ik nogal makkelijk in slaap :+
Herkenbaar :P

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-23 18:07

Ja volgens de kraamhulp maken we een slaapverwekkend stofje aan als we borstvoeding geven of kolven. Dan zit ik ook te knikkebollen dus ben blij met die Bh. Dan kan ik wat doen om mezelf wakker te houden.

Spannend kiwi. Kijk er ook niet naar uit om het alleen te doen maar zal vast los lopen. Proberen wat bij te tanken als de kleine ook slaapt denk ik.

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 19:56

Gnome welke kolf gebruik je nu?

PeeltjE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 20:16

Fijne Moederdag allemaal :)

Wat fijn dat de borstvoeding/kolven zo goed gaat bij iedereen die dat geeft!

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 20:18

PeeltjE schreef:
Wat fijn dat de borstvoeding/kolven zo goed gaat bij iedereen die dat geeft!
Heel dankbaar voor maar is echt niet zonder slag of stoot gegaan bij ons.

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 21:01

Kiwi, mijn schoonfamilie zegt vaak: zonder strijd geen overwinning :P

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-23 21:13

carika schreef:
Gnome welke kolf gebruik je nu?

https://www.bol.com/nl/nl/p/medela-hand ... kEQAvD_BwE

Deze Bh met deze kolf. Echt top. Ik kreeg van m'n verzekering 80 euro terug dus ook niet te gek qua prijs. Ik heb wel eerst gekolft met een enkele en oude versie hiervan om te zien of mijn productie op gang kwam. Die verdubbelde toen ik naar deze overstapte.

De Bh zorgt ervoor dat ik niet 20 minuten lang naar die druppels aan het staren ben.. Dat helpt ook voor m'n productie. Lekker ontspannen en dan zit ie zomaar vol. De flesjes kunnen 200cc kwijt.

https://www.bol.com/nl/nl/p/medela-swin ... SMQAvD_BwE

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 21:55

Reageer even alleen op de laatste twee pagina's. Wel alles meegelezen. :D
Zag veel cadeautips langs komen, leuk! Al is het meeste van onze visite al wel geweest.

QueenE lekker verlof! Geniet er van.

MissAnnemijn mooie kleren aan het maken, tof!

Ballard ook bijna verlof. :D Succes nog de laatste dagen.

Linda ik wilde graag doorwerken tot 4 weken, want was liever wat langer thuis als de kleine er was. Helaas moest ik er met 6 weken "al" uit om medische reden. Gelukkig is het in het onderwijs zo dat je alle vakanties en vrije dagen in binnen je verlof vallen nog extra er achteraan mag plakken. Dus ben alsnog best lang thuis.

Azmay wat een top tip van die vijl! Welke heb jij? Ik wil 'm ook. :D.(staan er op Google nogal veel)
Vervelend van de dag, kan me voorstellen dat je je dan zorgen maakt. Hoe gaat het nu? Sterkte voor Nimue

Sting spannend dat de uitgerekende datum dichterbij komt. Nog niks aan het rommelen? En is het nog gelukt met de verwarming?

Gnome wow 60 tot 100cc per keer! Dat is echt netjes zeg. Wel echt heel fijn dat het zo goed gaat. Lekker genoten van de zon, was ook zo fijn!
Boris lekker in zijn nestje in het ledikantje. Mooie oplossing.

Freekieee wat vervelend dat je weer zo misselijk werd. :( Hoe gaat het vandaag? Vloer nog gelukt?
Lekker even naar het huis van je schoonouders.

Lisewiesje wat naar zeg zoveel jeuk! Komt wel dichtbij voor je, spannend.

Charlotte ook al misselijk, heel naar. :( Wel om jezelf denken he. ♡ Hoop dat alles goed is met je darmen.

Kiwi ik vond de eerste dag echt alleen ook heel spannend. Maar het is ook wel weer bizar hoe snel je daar ook weer aan went. :) Jij kan dat! ♡

Hopelijk heeft iedereen een fijne dag gehad. Jammer dat na vandaag het mooie weer weer even stopt. Ze voorspellen regen, bah! Vond het juist zo heerlijk om in de tuin te zitten met Hidde.
Zijn jullie nog verwend voor moederdag? Ik heb zo'n heerlijk foute mok met "super mama" erop gekregen. Ook nog kaarsen en een ketting met als hanger Hidde zijn geboorte steen er aan. Echt heel lief van Hidde! (En vriend;))
Verder gaat alles hier z'n gangetje. We merken dat Hidde steeds meer op ons en zijn omgeving gaat reageren. Echt zo leuk! Hij is ook een enorm lachebekje. ♡

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 01:10

Charlotte446 schreef:
Kiwi, mijn schoonfamilie zegt vaak: zonder strijd geen overwinning :P
:') is wel waar

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-23 01:17

Hier ook weer een strijd tegen de slaap. Mooi op tijd op bed gegaan.. Hij kwam ook netjes om voeding vragen, 90cc in een keer weg maar nu niet weer verder willen slapen. Nog steeds honger dus nu maar weer moedermelk aangeboden dat ik net heb gekolft. Hoop dat ie daarna weer moe genoeg is om een paar uur te slapen.. Ik wel namelijk -O-

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 03:24

Inmiddels in slaap hoop ik Gnome?

Wij gaan voor een thuis bevalling en de verwarming is aangesloten dus we kunnen stoken als we willen *D.
Ik heb hier nog niks gemerkt van rommelen/vroege weeën oid, vandaag ook moederdag gecombineerd met verjaardag van m'n moeder de 15e, dus liefst blijft het ook rustig vandaag/maandag. Vind het wel heel gek dat ik nog niks van kramp, steken oid heb gehad, maar volgens de verloskundige komt het goed dus dat hoop ik dan maar _O-

PeeltjE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 03:40

Hier aan het strijden vóór slaap, volgens mij is mijn lichaam zich aan het voorbereiden op de nachtvoedingen ofzo, ik ben echt klaar wakker :') ;( kan meestal gewoon na half 3 niet meer in slaap komen. Ja straks wel, net even voor de wekker gaat waarschijnlijk :+

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 03:57

Niet teveel tegen verzetten Peeltje, dat heb ik wel geleerd. Ik heb net 3 boterhammen zitten eten, de Dino had honger denk ik. Liggen is ook rust, dus ik lig nu waar te scrollen. Straks misschien nog een stukje podcast en dan hopen dat ik nog even slaap. Gelukkig al met verlof, dus ik kan morgen overdag nog even slapen.
Hopelijk dommel je nog wat weg!

PeeltjE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 04:07

Ja hier gelukkig ook met verlof inderdaad, maar de kinderen moeten morgen weer op tijd op school zijn ;( Ik maak me er maar niet zo druk om, zal zo vanzelf wel in slaap vallen. Hierna nog 1 nachtje, en dan hoop ik inderdaad snachts wakker te liggen voor de nachtvoedingen <3 hoop dat jij zo ook nog wat slaap kan vatten :z

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-23 04:17

Sting schreef:
Inmiddels in slaap hoop ik Gnome?

Wij gaan voor een thuis bevalling en de verwarming is aangesloten dus we kunnen stoken als we willen *D.
Ik heb hier nog niks gemerkt van rommelen/vroege weeën oid, vandaag ook moederdag gecombineerd met verjaardag van m'n moeder de 15e, dus liefst blijft het ook rustig vandaag/maandag. Vind het wel heel gek dat ik nog niks van kramp, steken oid heb gehad, maar volgens de verloskundige komt het goed dus dat hoop ik dan maar _O-

Geslapen van half 2 tot 4.. Weer eten. Zit nu weer 40cc in van de 90 dus ben benieuwd hoe lang ie het erop doet. Hij zit nu op dag 10 en dat is ook een regeldag dus dan komt ie waarschijnlijk vaker voor kleinere beetjes. Ik weet wel dat ik overdag een paar tukkies ga doen :+

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 04:43

We hebben tot nu toe vanachter weer 5 en 4 uur tussen voedingen. Zo fijn.. duurt alleen wel even voor hij dan weer slaapt :=

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 05:53

Gebroken nachtjes allemaal hier.
Regeldagen zijn inderdaad erg vermoeiend! :=
Hidde is nu net wakker dus ik ben wel blij. Hoop alleen wel dat hij straks nog een paar uurtjes slaap pakt, ben ik ook nog wel aan toe. :D

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-23 07:08

Lekker nachtbrakers haha maar vind het stom genoeg ook wel fijn om jullie in de nacht aan te treffen.. Voel ik me niet de enige in het schuitje.

Om 7 uur kwam ie zich weer melden. Zit precies 3 uur tussen.. Man van de klok. Houd vandaag even precies bij wat ie drinkt zodat we dat morgen kunnen doorgeven aan het consultatiebureau. Tot nu toe 200cc sinds 12 uur. Zou ie mooi naar de 600cc gaan die bij z'n 4kg hoort over 24 uur.