Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BritHittepit
BatmanBrit

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 11:03

Jullie vinden het misschien raar maar ik kan nergens anders terecht met MIJN verhaal, dit is hoe ik het aanvoel en hoe het bij mij binnenkomt. Mijn man zal zo’n dingen ook anders begrijpen, voelen of interpreteren.

Als je goed leest zeg ik nog steeds dat hij het nadien heeft uitgelegd en ook bij de andere dingen maar dat verandert niet hoe ik me daarbij voel(de)

Daarom wil ik gewoon MIJN kant kwijt.

Als ik mijn beste vriendin aanspreek, is dat zijn zus. Spreek ik mijn ouders hierover, eigen kind schoon kind. Dat is eenmaal zo.

Jullie zijn neutraal dus kunnen jullie mijn verhaal neutraal bekijken. Ik probeer altijd het verhaal te zetten hoe ik het ervaar.

En wees gerust de ergste dingen die gebeurd zijn, zijn hier niet terug te vinden! Die heb ik in mijn eentje een plaats moeten geven maar dat is niet gelukt dus zijn een trauma geworden.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:10

Je hebt groot gelijk britt. Hier op bokt zijn veel mensen die aangeven de andere kant van een verhaal niet te kennen maar dat is natuurlijk (bijna) altijd zo op een forum en dat is prima.

Ik schrik wel een beetje van dat laatste stukje van je tekst. Dat de ergste dingen die gebeurt zijn hier niet te vinden zijn en een trauma hebben opgeleverd. Normaal gezien moet een relatie niet een trauma opleveren....

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:49

BritHittepit schreef:
Hoe zouden jullie reageren als je partner zegt dat hij je niet meer aantrekkelijk vindt omdat je bent bijgekomen (door medicatie)?

Berichten zoals dit hebben in mijn beleving niets te maken met jouw kant kwijt willen.
Ik lees dat zo als dat je reacties over je man uit wilt lokken.

En nu weer de beschuldiging dat je man een trauma bij jou veroorzaakt heeft.
Ik vind dat nogal een aantijging.

BritHittepit schreef:
En wees gerust de ergste dingen die gebeurd zijn, zijn hier niet terug te vinden! Die heb ik in mijn eentje een plaats moeten geven maar dat is niet gelukt dus zijn een trauma geworden.

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:06

Maar petpa, misschien moet je dan gewoon stoppen met mee lezen?

Ik volg dit topic allang als stille meelezer en net als TS heb ik een heftige tijd met mijn man door ernstige ziekte aan mijn kant achter de rug. Mijn man heeft door uitspraken en randje emotionele mishandeling dingen behoorlijk stuk gemaakt en een trauma veroorzaakt. Ook ik heb mijn hart bij anderen gelucht omdat dat bij hem niet meer ging.

Onze situatie is alleen een tikkeltje anders omdat we 3 kleine kinderen hebben en inzie dat mijn ziek zijn en onze rugzakken het slechtste in elkaar naar boven heeft gehaald.

Ernstig ziek zijn is het eenzaamste wat een mens door kan maken. Dan is het fijn om een uitlaatklep en een reflectie platform te hebben. En juist op internet is het zo eenvoudig, staat het je niet aan klik je weg. Het heeft 0,0 zin om hier telkens negatieve antwoorden te gaan plaatsen.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 14:08

Petpa schreef:
BritHittepit schreef:
Hoe zouden jullie reageren als je partner zegt dat hij je niet meer aantrekkelijk vindt omdat je bent bijgekomen (door medicatie)?

Berichten zoals dit hebben in mijn beleving niets te maken met jouw kant kwijt willen.

BritHittepit schreef:

Jij weet niet wat er gebeurd is vroeger in onze relatie, ik heb er toen voor gekozen om door te gaan maar dit heeft wel een trauma voor mij veroorzaakt, wat je niet weet hoef je ook niet weg te vegen dat dit aantijgingen zijn, dit weet hij ook goed genoeg, dat hebben we bij de psychologen ook besproken

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:11

Maar Brit, wat gebeurd is, is gebeurd... Als je toen inderdaad besloten hebt om door te gaan, dan moest je toen ook besloten hebben om het gebeurde te laten rusten en in het verleden te laten.

Daar kan je niet telkens naar terug grijpen dan want dan heb je eigenlijk helemaal niet besloten ook effectief door te gaan.

Net dat maakt dat jullie alsmaar dieper in de valkuil belanden ipv vooruit te bouwen samen.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:11

Petpa schreef:
BritHittepit schreef:

BritHittepit schreef:

Dit vind ik dan ook weer erg heftig... Je kunt niet voor een ander bepalen waar ze wel of geen trauma aan over houdt. Dat heeft niks met beschuldigingen te maken.

Ik ben ook erg kritisch over de situatie, maar ik begrijp ook dat je er niet zo maar uit stapt.
Ook al ben ik ook het type die snel zegt dat je zelf je geluk bepaalt en jezelf in en uit situaties kan plaatsen....

Iemand zeggen dat ze door een bepaalde situatie geen trauma opgelopen kan hebben is wel next level. Dat kunnen wij nooit voor iemand anders bepalen.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 37 min geleden

Sky_As schreef:
Iemand zeggen dat ze door een bepaalde situatie geen trauma opgelopen kan hebben is wel next level.

Waar lees jij dit?