Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 21:29

...en wéér zijn er wat slakken om zout op te leggen gevonden. Tenminste; binnen andere, negatieve, percepties.

Kan jullie er geen ´veel plezier´ mee wensen; dat stampt weer op tenen _O-

Veel ´jullie ding´ ermee dus maar.

BigOne

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 21:39

Inmiddels zijn er in ons land 100.000 zorgmedewerkers besmet en 21 overleden. Erg, vooral met het oog op de lakse houding van sommige mensen tov de regels.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 21:40

Ik zag net een filmpje van winterberg waar nu sneeuw ligt. Eh tsja hoe verspreid je een virus. -O-

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 21:45

bigone schreef:
Inmiddels zijn er in ons land 100.000 zorgmedewerkers besmet en 21 overleden. Erg, vooral met het oog op de lakse houding van sommige mensen tov de regels.

De lakse houding van mensen, maar toch: zijn de richtlijnen in de zorg al aangepast en werken mensen in de zorg met gepaste bescherming zoals men dat in het buitenland noodzakelijk acht voor voldoende bescherming? Want anders kunnen we daar misschien ook nog iets aan verbeteren.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 21:50

Het lijkt er op dat de nieuwe Engelse variant nu ook jongere kinderen zieker maakt , ze krijgen nu wel klachten, niet ernstig maar toch.

https://nos.nl/l/2362463

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 21:54

Huertecilla schreef:
...en wéér zijn er wat slakken om zout op te leggen gevonden. Tenminste; binnen andere, negatieve, percepties.

Kan jullie er geen ´veel plezier´ mee wensen; dat stampt weer op tenen _O-

Veel ´jullie ding´ ermee dus maar.

Nee hoor. Geen slakken. Er zijn gewoon een aantal mensen het niet met je eens. Daar kan jij kennelijk niet zo goed tegen.
En zoals altijd wens je dan mij/ons “een goede dag” en “veel plezier”.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 22:59

bigone schreef:
Het lijkt er op dat de nieuwe Engelse variant nu ook jongere kinderen zieker maakt , ze krijgen nu wel klachten, niet ernstig maar toch.

De Willibrord is de school waar mijn kinderen op hebben gezeten. Zo’n 250 meter van mijn huis. Er zijn veel besmettingen hier in Bergschenhoek. Ik was al erg oplettend maar sinds een week al helemaal.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 23:16

Vanaf die andere Spaanse berg een wat rustige meelezer. Het ging hier erg goed, we zijn twee weken uit de gemeentelijke lockdown geweest en hebben genoten van twee kerstdiners en ontbijtjes in een prachtig kasteelhotel. Netjes binnen de regels en in eigen provincie met Eerste Kerstdag lekker op een terrasje aan de Middellandse zee.

Tot zover het goede nieuws. Er zijn weer twee uitbraken in de gemeente, een oproep van de burgemeester om open kaart te spelen over wie, waar en wanneer op feestjes is geweest met de betrokkenen en aan de ouders om hun kinderen niet de hand boven het hoofd te houden. Sinds gisteren zijn we weer de slechtste gemeente in de regio en we gaan weer in lockdown. En dan moet de golf van de kerstetentjes nog komen.

Maar vooruit, het went, de boodschappen voor de komende weken zijn binnen, we hebben het goed samen en we vermaken ons wel. We hoeven geen mensen te zien, dus kunnen ons risico behoorlijk beperken.

Sterkte voor iedereen die ziek is of andere zorgen heeft!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 23:18

Ook sterkte voor jullie Monique . Met je kinderen en kleinkinderen in Nederland , net als Pien zal het helemaal niet makkelijk zijn.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 23:24

Nee, klopt, dat is niet fijn. Maar we willen nog graag heel lang opa en oma zijn ...

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 23:28

MoniqueT schreef:
Nee, klopt, dat is niet fijn. Maar we willen nog graag heel lang opa en oma zijn ...

Voila zo denken wij ook hier. En whattsappen met de 3 jarige met Kerst is te schattig voor woorden. Dus doen we het zo.
Maar eerlijk is eerlijk als ik dan de eenjarige tweeling id box zie zitten, pink ikwel een traantje weg want pas 1x gezien ;(, dus kopen we leuke cadeautjes voor ze en in deze tijd via internet komt het ook op tijd bij ze +:)+ )

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 23:30

Citaat:

Het goede nieuws is dat de maatregelen ook werken bij deze variant: lockdown, afstand houden, vermijd drukte, handen wassen, alleen naar de winkel gaan, testen bij klachten, enz.
Sarcastische noot: moeten mensen zich daar wel aan houden natuurlijk.

Wat ik dan weer verbijsterend vind is dat de GGD nog naarstig op zoek is naar mensen die kunnen vaccineren:
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... 20-prikken
Hoezo moet dat nu nog? Waarom is er afgelopen zomer/herfst niet al een lijst aangelegd met mensen die daarvoor opgeroepen kunnen worden?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 23:32

Lees net op nu.nl dat er in totaal nog 1400 ziekenhuisbedden beschikbaar zijn, in heel Nederland. En dat is voor alles en niet alleen Corona.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 23:33

Zo schokkend. Harderwijk ziekenhuis is helemaal dicht. Gewoon geen plek meer. Ook niet voor hartaanvallen of valpartijen van een paard. Gewoon vol tot morgenvroeg 10 uur

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 23:36

Wat bizar idd Roodvos. Tegelijk zegt de GGD geen problemen te verwachten et het personeel in datzelfde artikel, dus het klinkt vrij dubbel?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 23:48

Nét een telefoontje van lief in Málaga. Ik zou haar morgen of overmorgen gaan zien.

Had zaterdag een familiediner. Schoonzus werd niet lekker. Gister getetst; positief.
Schoonzus was bij vrienden in Madrid geweest en met de HSL teruggekomen. Vrienden nergens last van dus tijdens terugreis opgepikt.

Hele familie heeft elkaar ontmoet. Allemaal en hun sociale contacten deze periode nu in quarantaine.
Goede hoop dat het meevalt want ze zijn ook tijdens het diner grotendeels met maskers op gebleven én alles tot kkkkkoud aan toe geventileerd. Echtgenoot van schoonzus was negatief bijvoorbeeld.

Zoon van lief was over en gister naar Barcelona terug gegaan; vandaag getets; negatief, toch 10 dagen in quarantaine zegt werkgever Amazon.

Als voorbeeldje van hoe snel het kan gaan.

Taakje voor mij is vriendin bellen/schrijven om haar op te vrolijken; te positiveren. Vroeg ze om.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 23:56

Beroerd. Hopen dat iedereen er goed doorheen komt.

En já, zo snel kan het gaan helaas.

__

Nederlands berichtje.
St Jansdal volledige patiëntenstop.

fb://photo/4711517332256813?set=a.200913523317239

Toevoeging, ik zie net dat dat hetzelfde zkh is dat Karuna ook bedoelt.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 00:05

Overigens mogen ziekenhuizen voor bloedspoed nooit dicht. Dus echt urgente situaties moeten gewoon gezien worden.

Advies is gewoon aan de ambu om door te rijden, is dit gezondheidstechnisch niet haalbaar dan mogen ze gewoon stoppen.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 00:07

Barbabientje schreef:
Overigens mogen ziekenhuizen voor bloedspoed nooit dicht. Dus echt urgente situaties moeten gewoon gezien worden.

Advies is gewoon aan de ambu om door te rijden, is dit gezondheidstechnisch niet haalbaar dan mogen ze gewoon stoppen.

Gaat het daar om dan nu?

De boel is momenteel dus aan het omslaan van rood richting zwart.

Ziekenhuizen die het niet meer aankunnen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 00:11

Het ziekenhuis is dicht ook voor bloedspoed. Geen plek meer ook niet bij de spoedeisende hulp. Iets met grote regio weinig ziekenhuis daar. Het gebeurd al regelmatig in de wijde regio dat de spoed vol zit helaas

Omroep gelderland legt het duidelijk uit

https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/ ... ronadrukte

Het gaat hier in de verre regio gewoon niet goed met de besmettingen. Regio noord/oost gelderland blijft oplopen met 14% van de testen mis. tel daarbij op weinig ziekenhuizen en dan krijg je dit als gevolg.
Laatst bijgewerkt door karuna op 30-12-20 00:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 00:12

Femke_Tweety schreef:
Barbabientje schreef:

Gaat het daar om dan nu?

De boel is momenteel dus aan het omslaan van rood richting zwart.

Ziekenhuizen die het niet meer aankunnen.

Ik zie dat ik mijn edit had verkloot :+

Bij ons is de SEH al weken veel drukker dan normaal.
Normaal zie je zo in de avond het oplopen naar 30 personen, nu gewoon om 11u sochtends al.

Hadden sinds vrijdag voor kerst 50 Corona bedden, idee was morgen naar 60, maar zoals het er nu naar uit ziet gaan dat er mogelijk al 70 worden zsm. Alleen niet genoeg personeel, ook die vallen met bosjes.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 00:12

Vriendin waar ik nu ben heeft geheel ondemocratisch net Radar Covid van de Spaanse overheid op mijn mobiel gezet.
Ze hééft gelijk.

Sterkte daar in NL.
Gaandeweg steeds beter en beter die beslissing van de regering.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 00:14

HC, dat de echtgenoot negatief is zegt niets. Hier ook collega's gehad waar meer dan een week verschil zat in de positieve test van collega en partner. En gewoon iedere dag getest.

Schoonvader wordt morgen geopereerd, geloof dat hij mazzel heeft en net nog op tijd gepland is.

Femke_Tweety

@barbalientje

Jup.
Gaat niet goed.

Ik hoop dat jullie het een beetje trekken. (Zeg ik, terwijl ik weet dat die fase eigenlijk voorbij is, maar er geen echte keus is)
Laatst bijgewerkt door Femke_Tweety op 30-12-20 00:14, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Hc goed van haar. :j Duimen nu dat de besmettingen niet doorzetten