Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 19:20

Dimphyl schreef:
En waaraan zie jij dan dat ze nog leeft? Er is geen enkel bewijs.. behalve een half filmpje en een statement, geen foto's, geen posts op social media (terwijl ze voorheen wel bijna dagelijks iets postte)
Het is, zoals ergens hier boven ook gezegd, zo makkelijk om al deze 'wappies' te ontkrachten met een filmpje "hoi, ik ben die en die, ik leef nog, hier de datum" maar dat doen ze niet..

Logisch nadenken is geen probleem voor mij, je insinuatie is nogal triest en laag, kom met bewijs ipv met dat soort geroep. Zelf zeker helemaal niks aan werk of familie verloren door de maatregelen?

Ach kom op. Je kan toch niet van iedereen waar dat soort indianenverhalen over rondgaan, bewijs eisen dat ze nog leven? Ik dook nog liever onder dan zo'n filmpje op te nemen met 'kijk, ik leef nog'. Plus dat je dan toch ook meteen weer wappies krijgt die je filmpje gaan analyseren om te bewijzen dat het photoshop is en je echt wel dood bent. 'For those who believe, no proof is necessary. For those who don't, no proof is possible.' Dat dus.

Ik weet echt wel wat die maatregelen doen op bepaalde gebieden. Ik moet echter deze week kennis nummer 5 gaan begraven (online mag ik meekijken) die aan corona is overleden. Ik maak er geen geintje van...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 19:21

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 19:23

Relaxed schreef:
8nnemiek schreef:
Mijn vader de wappie kwam vanmiddag even mededelen dat het vaccin je DNA verandert :') Bloedserieus ook nog.
Ik heb al best wat gekke theorieën gehoord, maar deze was nieuw := Iemand een idee waar dat verhaal vandaan komt?

Mijn zusje zegt hetzelfde, maar zijn is ook anti vaxxer..

Degene die een vacin ontwikkelt dat daadwerkelijk bij volwassenheid je volledige DNA in ál je cellen verandert krijgt de Nobelprijs denk ik....

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 19:23

Relaxed schreef:
Dit vond ik wel een goede, vooral de malaria pillen, wat een troep is dat..

https://www.linkedin.com/posts/jscherpe ... 59936-PAKh

Inderdaad! Mijn tante heeft een kindje verloren omdat ze nog niet wist dat ze zwanger was en malariapillen slikte (staat er wat krom, maar kindje is een maand of 3, 4 later overleden na 24 weken zwangerschap). Dat is echt wel tuig.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 19:27

Femke_Tweety schreef:
Degene die een vacin ontwikkelt dat daadwerkelijk bij volwassenheid je volledige DNA in ál je cellen verandert krijgt de Nobelprijs denk ik....

Precies, zolang ze niet met stamcellen gaan prutsen kan je redelijk gerust zijn dat het DNA in een paar cellen aanpassen niet veel gaat doen. Maar goed, daar beginnen we al met een basiskennis van 'Waar zit DNA in je lichaam? Wat zijn stamcellen en wat zijn gewone cellen? Wat is de functie van mRNA?' en zo voort.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 19:49

Blue_Eyes schreef:
Relaxed schreef:
Dit vond ik wel een goede, vooral de malaria pillen, wat een troep is dat..

https://www.linkedin.com/posts/jscherpe ... 59936-PAKh

Inderdaad! Mijn tante heeft een kindje verloren omdat ze nog niet wist dat ze zwanger was en malariapillen slikte (staat er wat krom, maar kindje is een maand of 3, 4 later overleden na 24 weken zwangerschap). Dat is echt wel tuig.

Jeetje dat is heftig.. Ik heb echt 2 weken erna nog knallende hoofdpijn gehad. Vriendin nog weken maag en darmen van slag. Dat is dan nog relatief onschuldig.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 20:11

Magrathea schreef:
Daarom eet ik ook nooit ijzer. Dat is het spul waar ze kogels van maken!! -O- harstikke slecht voor je.

_/-\o_ _/-\o_

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 20:34

Op een ander forum (HF) is ook weer iemand die vindt dat het vergelijkbaar is met de griep, ook de IC's zaten in 2018 tijdens de griepgolf vol. Los van al het andere, ging ik dus op zoek naar de IC-bezetting door grieppatiënten in die horrorgriepwinter 2018: er lagen op het hoogtepunt 350 patiënten op de IC vanwege griepgerelateerde problemen. Afgelopen voorjaar lag de piek op 1.300 Covid19-relateerde patiënten, voor nu zitten we op 742 covid19-relateerde patiënten (28/12: recentere gegevens zijn nog niet compleet).

Femke_Tweety

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 20:41

Haha, kijk daar nu nog maar eens. Ik reageerde er net toevallig ook. Blijkbaar terwijl jij hier aan het reageren was.

Niet dat dat veel gaat uithalen waarschijnlijk, maar dat heb ik er ook al bijgezet ;)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 20:52

Ja die vergelijking heb ik al eens uitgebreid onderuit gehaald, maar het is allemaal zo zinloos...

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 21:06

Ik geloof alleen dat het er 850 waren in 2018?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 21:15

Nee, 350

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 21:16

Zelfs al waren het er 850, dan was dat alsnog zonder grootschalige maatregelen zoals een (al dan niet intelligente) lockdown.

Wanneer die maatregelen niet waren genomen, hadden we een "iets" groter probleem gehad, maar dat wil er bij de meeste ontkenners niet echt in.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 21:18

Afbeelding

Afbeelding

350 inderdaad maar ook wel overvolle ic en uitgestelde operaties toen

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 21:20

Citaat:
* Bij de griep in 2018 lagen mensen niet gemiddeld 3wkn aan de beademing.
* De symptomen waren fors minder dan nu.
* De IC's lagen toen vol ZONDER de 20% opschaling die nu nodig was (en net (niet) genoeg was). Het is in NL nog nooit eerder nodig geweest OKs of uitslaapkamers om te bouwen.
Op het hoogtepunt van 2018 lagen er 350 mensen op de IC's (....)
* De verspreiding van corona gaat veel harder doordat niemand immuun was.
* de oversterfte dit jaar ligt (met alle maatregelen inclusief een lockdown) 2000 mensen hoger dan 2018 (zonder enige maatregelen) en is corona nog niet klaar. In april gingen we al over de piek van 2018 heen.
* corona heeft een sterftepercentage van 0.26. Influenza <0.1

Dit was mijn lijstje van toen. Het is van afgelopen zomer dus sommige dingen zijn al achterhaald qua oversterfte.
Zonder maatregelen hadden we in de eerste golf 20.000-25.000 bedden nodig gehad op de IC.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 22:08

Mizora schreef:
Op een ander forum (HF) is ook weer iemand die vindt dat het vergelijkbaar is met de griep, ook de IC's zaten in 2018 tijdens de griepgolf vol. Los van al het andere, ging ik dus op zoek naar de IC-bezetting door grieppatiënten in die horrorgriepwinter 2018: er lagen op het hoogtepunt 350 patiënten op de IC vanwege griepgerelateerde problemen. Afgelopen voorjaar lag de piek op 1.300 Covid19-relateerde patiënten, voor nu zitten we op 742 covid19-relateerde patiënten (28/12: recentere gegevens zijn nog niet compleet).

Allemaal op de Nederlandse IC's? ik dacht dat het iets minder was?
(Ik bedoel daarmee: ik dacht dat we maar 1200-nogwat IC bedden hadden, dus dan is 1300 wat veel :+ )

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 22:18

Officieel hebben we 1100 bedden , dankzij opschalen ( en de rest ban de zorg zo goed als stilleggen) waren het er tijdens de eerste piek een paar honderd meer . Want je hebt altijd mensen buiten Corona om die ook zo’n bed bezetten.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 22:19

Het aantal IC-bedden was toen flink opgeschaald. Ik heb niet kunnen terugvinden hoeveel mensen er uiteindelijk naar duitsland zijn gegaan. Ik dacht minder dan 50.

Bij mijn zoektocht naar de mensen op duitse IC's kwam ik dit artikel tegen.
https://www.dvhn.nl/groningen/Nu-1273-c ... 26237.html

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 22:33

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 22:42

En we zijn nog niet eens twee weken na kerst.
Daar ben ik wel echt bang voor :\

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 22:54

verootjoo schreef:
En we zijn nog niet eens twee weken na kerst.
Daar ben ik wel echt bang voor :

Ik verwacht wel dat kerst en de jaarwisseling een piek(je) zullen geven, maar tegelijkertijd moet het effect van de lockdown nog wel echt duidelijk intreden. Die zien we (waarschijnlijk) al wel terug in de dagelijkse besmettingscijfers, maar de verpleegafdeling is vaak een week tot 10 dagen later, en de IC's zelfs nog iets meer vertraging.

20 december (exact 2 weken terug) hadden we nog een piek van 13.000 besmettingen, deze week zitten we gemiddeld op 8500 besmettingen. Daar is dus wel al een slag geslagen, nog los van het feit dat het niet verder gestegen is, want exact 4 weken terug hadden we zo'n 6.750 besmettingen, bijna de helft van de piek. Dan zouden we nu op 19.000-25.000 besmettingen per dag zitten.

@Femke_Tweety: die site had ik nog gemist, bedankt voor de update en de link. Daar vind ik dat op 29 april nog 28 mensen in Duitsland lagen, 1 minder dan de dag ervoor. Ik blijf dus bij mijn inschatting dat er maximaal zo'n 50 (Nederlandse) mensen in Duitsland op de IC lagen met de piek.

https://lcps.nu/804-covid-patienten-op-ic/

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 22:58

Hmm nu wordt de druk voor mij wel hoger om niet flauw te vallen tijdens het vaccineren :') Als er van die verpleegster wordt gedacht dat ze niet meer leeft :')

Rustig maar mensen , ik heb gewoon een zware fobie voor naalden. Bijna flauwvallen overkomt mij toch wel

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 23:02

Femke_Tweety schreef:
Alstublieft:

Alle cijfers voor vandaag, inclusief aantal verplaatsingen naar Duitsland

Intensive care

[ [url=m/87jADs.png]Afbeelding[/url] ]

Totaal in het ziekenhuis

[ [url=m/9DJqDM.png]Afbeelding[/url] ]

En uiteraard de bron, landelijk coordinatiecentrum patientenspreiding

https://lcps.nu/695-covid-patienten-op- ... e-kliniek/

Ah, wat een goede grafiekjes, dank :)
Ik denk dat ik me een beetje verkeek op "6-- is veel minder dan 7--" terwijl 730 en 690 niet zo gek ver uit elkaar liggen :')

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 13:11

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 13:17

Earth schreef:

Lief bedoeld, super naïef.

Of bedoeld om aandacht te vragen. Dan niet naïef maar slim.

Nog steeds weinig zinnig overigens, ik denk niet dat ze ook maar enigszins invloed hebben op snelheid van enten.

Daar zit een gigantisch pakket aan knappe koppen op, die het volledige overzicht hebben van alles dat meeweegt. Levertijden, contracten, overzicht op logistiek etcetera etcetera.

Truus 'vanopdehoek' heeft dat totaal overzicht niet. Niemand die niet met zijn donder in dat team zit. Dus de kans dat lieve Truus met 'we gaan gewoon met een diepvrieskar entingen rauzen' iets kan veranderen om twee dagen eerder een spuit ergens te zetten lijkt me wat, euhhh, grootheidswaanzin zeg maar.