Hoi,
Hier weer zo’n stille meelezer, die niet veel bijdraagt. Loop nu een paar weekjes met een vraag rond en gezien jullie altijd van die goede en realistische adviezen geven, dacht ik van wellicht kunnen jullie mij ook helpen.
Het voelt wel een beetje raar, zo het topic ‘binnendringen’. Maar ik probeer het toch maar!
Ben sinds juli 2020 bezig met afvallen. Woog 82 bij 1,75. Niets heftigs dus, maar voelde me niet meer prettig in de zomer bij zomerkleding. Dus tijd om er wat aan te doen.
Rond de 1500 kcal gaan eten, hield niet alles super secuur bij zoals olie en boter. Minder brood gaan eten en dat vervangen voor bijvoorbeeld yoghurt of crackers. Veel gaan wandelen met de honden, a 5 keer per week elke wandeling rond de 5 / 7 km.
Weeg op dit moment 65 kg, dus prima. Maaaarrrr nu was m’n streefgewicht eigenlijk 63

En dan nu? Ik schipper tussen hoppa kiezen op elkaar, minder kcal eten en nog even doorzetten. Maar aan de andere kant, prima gewicht niets te klagen. En ik wil eigenlijk niet minder eten. Maar dan, ik wil toch wel weer meer kcal gaan eten. Moet ik dan nu elke week gewoon 100 kcal extra eten? Ik merk dat ik het toch wat ‘eng’ vindt. Vooral omdat deze kcal me makkelijk af gaan, maar ik ook realiseer dat het te weinig is om m’n hele leven te eten...
Wie heeft er ook in zo’n fase gezeten? Of wat zouden jullie doen? Ik vind het denk ik ook lastig als ik nu besluit dat ik m’n gewicht prima vindt, dat ik geen doel meer heb.