Corona patiënten op bokt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 21:03

IvysToeter schreef:
Nou ja dat dus...
Als ik thuis ben denk ik: gaat prima (en dan voel ik me echt schuldig dat ik thuis ben)
Maar het viel vandaag toch wel tegen.
Ik zie morgen wel weer.

Wist je dat long-covid vooral toeslaat bij jonge vrouwen die graag veel te snel weer alle ballen hoog willen houden? Je moet het zelf weten maar niemand is echt onmisbaar op het werk, wel in het gezin.

Earth

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 21:22

Hier ook last van mn oren, maar dat heb ik wel vaker :+

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 21:35

Dan is het maar goed dat ik een testje het gedaan. Wordt wel gek van dat constante niezen en loopneus maar het kan ook zware hooikoorts zijn. Maar dan is het wel typisch dat het precies weer in de week komt nadat mijn zusje positief is getest :+

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 21:43

Toch zegt dat ook niks. Collega z’n zoon positief. Hij snip verkouden, keelpijn etc. Iedere dag een zelftest en 2x bij de ggd getest en echt negatief. Het is nu is het verkoudheidsseizoen en de opkomende hooikoorts klachten gewoon ingewikkeld.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 22:04

Mijn pa hoestte ook flink. Dus wij dachten die is ook positief. Maar 2x ggd en de thuistesten bleven negatief.

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 22:39

bigone schreef:
IvysToeter schreef:
Nou ja dat dus...
Als ik thuis ben denk ik: gaat prima (en dan voel ik me echt schuldig dat ik thuis ben)
Ik zie morgen wel weer.

Wist je dat long-covid vooral toeslaat bij jonge vrouwen die graag veel te snel weer alle ballen hoog willen houden? Je moet het zelf weten maar niemand is echt onmisbaar op het werk, wel in het gezin.

Ik blijf jouw quoten bigone, sorry :') MAAR ECHT DIT!!

Onderschat long covid niet.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 22:53

Ik ben nu 9x getest in totaal met dezelfde klachten als de laatste keer en 8x negatief. Als ik mijn fb herinneringen terug zie zie ik dat ik jaren achtereen rond deze periode ziek was. En het is echt kwakkel weer…

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 23:11

Maandag ga ik een midweek weg, ik hoop dat ik dan wat meer energie en eetlust heb. Ik draag al 2 weken een luierbroekje vanwege diaree, is ook niet leuk meer.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 23:30

Oei Marleen ik hoop dat je toch kunt genieten! Heb je evt psyllium vezels geprobeerd!? Dit kan evt ook helpen en het is geen remmer het zorgt juist dat er meer balans ontstaat

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 23:33

marleen_usar schreef:
Maandag ga ik een midweek weg, ik hoop dat ik dan wat meer energie en eetlust heb. Ik draag al 2 weken een luierbroekje vanwege diaree, is ook niet leuk meer.

Misschien tijd om de huisarts te bezoeken? Kan ook wat anders zijn.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 07:11

bigone schreef:
IvysToeter schreef:
Nou ja dat dus...
Ik zie morgen wel weer.

Thanks voor het melden...
Ik wist dit niet...
Heel eerlijk... ik weet eigenlijk niet precies wat de definitie van long covid is...
Word dat dan door een arts vastgesteld ofzo?

Weet je, ik wil me geen 'pussy' voelen....
Snap je? Ik vind het lastig om te zeggen:"het gaat echt nog niet"

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 09:25

IvysToeter, ik had precies dezelfde gedachten gang toen ik in augustus covid kreeg. Ik was gevaccineerd en er werd gezegd dat hierdoor kleine kans was op ontwikkelen van long covid... ware het niet dat ik ook astma heb (waar ik weinig last van heb) en dat even vergeten was.

Ik heb een pittige besmetting gehad, 5-6 dagen hoge koorts, enorme pijn, verkoudheid, diarree, covidtenen/voeten, niezen en ga zo maar door. Doordat ik vanuit thuis werkte (ik ben psycholoog en werk voor een onlinepoli + klein eigen bedrijf) dacht ik dat ik best na een week kon starten met halve dagen. Veel gerust tussentijds maar alsnog merkte ik dat ik (te) vaak ontzettend vermoeid was en eigenlijk altijd bleek zag, weinig eetlust had (want smaak/geur was nog haperend). Ik heb eerst halve dagen, daarna driekwart en vergolgens weer volledig gewerkt (36u voor werkgever en m’n eigen praktijk tussen de 4-10u). Ging helemaal prima tot ik ooo weer volledig ging paardrijden (eigen paard en een verzorger die ook erg druk was en op vakantie ging). Fulltime werken + 4 dagen (recreatief, mijn paard is 24) rijden zorgde ervoor dat ik na een week niet meer op mijn benen kon staan.

Mijn long covid klachten bestaan uit:

- Kortademig en pijn op de longen, mijn saturatie varieert tussen 92% op slechte dagen en 97% op goede dagen, ik moet nu 4x per dag mijn astmaspray gebruiken.
- pijn. Echr verschrikkelijke pijn in mijn spieren en gewrichten, het ergste zijn mijn benen. De pijn is verbeterd, maar niet weg. Ik ga al ruim 3 maanden 2x per week naar de fysio voor oefentherapie en zit nog niet eens op t niveau beginner.
- huiduitslag, nooit lang maar op de meeste rare manieren en momenten
- duizelif, ook op de meest gekke momenten
- enorme vermoeidheid. Na douchen moest ik een uur rusten, dat is wel verbeterd, maar ik heb nog niet mijn oude energie terug.
- ik heb cognitieve problemen zoals vergeetachtigheid, moeite met concentratie en ben snel overprikkelt
- bij de psycholoog is een angststoornis vast gesteld als gevolg van mijn klachten (niet naar de supermarkt durven, bang zijn voor sociale dingen, catastroferen rondom mijn klachten)
- nog een toevoeging: mijn menstruatie en hormoonbalans was volledig ontregelt, ik was dood en dood ziek tijdens mijn stopweek en ik ontwikkelde een erg nare zweetgeur. Dat laatst is nu weg, maar m’n menstruatie is nog steeds geen pretje.
- nog een toevoeging: ik kreeg last van oogontstekingen en kon mijn lenzen maanden niet dragen, mijn ogen zijn ook ontzettend verslechterd (geen idee of dat door covid kwam) en ik verdraag mijn lenzen nog steeds niet goed.

de theorie is dat je zenuwstelsel overprikkelt raakt waardoor je lichaam deze gekke dingen doet. Ik ben met mijn ademhalings- en vermoeidheidsklachten bij de huisarts geweest en werd weggestuurd. Uiteindelijk belandde ik op de HAP met enorme hartkloppingen uit het niets die úren aanhielden. Ik heb lange tijd onder controle gestaan i.v.m. angst voor een trombose of embolie, mijn ontstekingswaarden zijn nog verhoogd en ik ben vaste klant bij de longarts.

Inmiddels kan ik 2 u werken alvoren ik 30-60 min moet rustwn, ik werk zo’n 70% van 36u, voor mijn eigen bedrijf gemiddeld 1u per week. Ik ben nog steeds voor een groot deel afhankelijk van mijn ouders/ zus + gezin voor hulp bii boodschappen, huishouden, regelzaken, ik heb echt keihard gewerkt om mijn paard weer zelfstandig te kunnen verzorgen en te kunnen rijden (3-4x per week, heel laag belastbaar) en mijn sociaal leven ligt plat. Ik ben trouwens 31, werkte hiervoor 50u per week, had een prima sociaal leven en ging gerust nog 2u uitrijden en boscrossen (moet wr niet aan denken nu hahaha).

Conclusie na dit hele verhaal: neem rust!! Dit wil je echt echt echt niet.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 10:18

Long covid betekend lang -covid.
Niet vergelijkbaar maar het doet denken aan ernstige Pfeiffer of CVS . Het heeft dus niets met je longen te maken. Zie het bovenstaande relaas.
Uit onderzoek is gebleken dat inderdaad jonge vrouwen die veel konden voordien dit ook weer na de ziekte oppakken, vaak te vroeg en keihard tegen de muur knallen met alle gevolgen van dien . Covid mag dan bekend staan als longziekte/verkoudheid, het is een virus dat je hele lichaam aan kan tasten. En zeer langdurig helaas .

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 10:46

Helaas zien de meeste mensen het, zeker nu, gewoon als een verkoudheid, of dat niet eens. Niemand houdt er nu nog rekening mee dat je ziek kan zijn.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 11:12

Sheran schreef:
Helaas zien de meeste mensen het, zeker nu, gewoon als een verkoudheid, of dat niet eens. Niemand houdt er nu nog rekening mee dat je ziek kan zijn.

Niet overdrijven :)

Hier is mijn vriend dus besmet en alle reacties die wij hebben gehad van vrienden , familie en collega’s gaat over of hij zich toch niet te ziek voelt. Hij heeft zelfs 2 kaarten ontvangen die heeft hij bij de griep nog nooit gehad.
In zijn geval is hij er 2 dagen wel wat zieker van geweest.
Dus ook dit is zoals gewoon omgeving afhankelijk.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 12:35

Wat betreft te vroeg beginnen. Doe het niet, ben niet "stoer" maar durf toe te geven aan je vermoeidheid en ellendigheid. Daar "doorheenduwen" want ik kan dat wel want ik ben jong en gezond. Gaat je gegarandeerd terugpakken. Je priveleven valt weg en naast werken alleen maar als een dood vogeltje in bed liggen of op de bank onder een dekentje is niet wat je wilt overkomen.

Ik heb de "fout" gemaakt lang geleden. Wel vanwege andere fysieke narigheid maar heb eigenlijk bijna dezelfde restklachten. Bij teveel willen doen gaan mijn longen protesteren, krijg ik koorts, val gewoon om van vermoeidheid of omdat mijn lijf staakt. Mijn hoofd wordt/is een zeef, zenuwpijnen overal en een lichaam dat denkt doe het lekker zelf maar ik staak.

Bij mij heeft het geresulteerd in volledige afkeur omdat zelfs 4 uur per week niet meer lukte op mijn 32 e. Daarna heb ik leren doseren en geleerd dat toegeven aan niets kunnen geen teken is van zwakte soms zolang je het niet als het enige ware gedrag ziet. Nu ik daar jaren eindelijk gehoor aan geef word mijn belastbaarheid juist ietsje beter en kan ik meer dan een paar jaar geleden.

En als ik zoals nu :o weer teveel wil/doe (twee weken ziekjes en dan niet willen toegeven aan de vermoeidheid want ik ben "beter") dan kom ik mezelf gewoon weer keihard tegen. :+

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 13:05

lenaa_tje schreef:
Sheran schreef:

Niet overdrijven :)

Hier is mijn vriend dus besmet en alle reacties die wij hebben gehad van vrienden , familie en collega’s gaat over of hij zich toch niet te ziek voelt. Hij heeft zelfs 2 kaarten ontvangen die heeft hij bij de griep nog nooit gehad.
In zijn geval is hij er 2 dagen wel wat zieker van geweest.
Dus ook dit is zoals gewoon omgeving afhankelijk.

Fijn om dit te horen! :)

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 14:10

Heb niet alles gelezen maar MG om even in te haken op je ogen dit kan inderdaad door Covid. Ik ben opticien en we hebben meerdere gevallen gehad van klanten die pas paar maanden een nieuwe bril hadden en met klachten terugkwamen na Covid te hebben gehad. En hier kwamen echt hele afwijkende sterktes uit. Zijn ook bij de oogarts geweest en die gaf toen aan dat het allemaal nieuw was ook natuurlijk voor de oogartsen.

Vreselijk als je er zo last van blijft houden naderhand zeg.

Heb ook wel last van kortademigheid ineens sinds vandaag.
Veel sterkte voor iedereen!

En verkoudheid trekt nog niet weg.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 14:42

Natuurlijk kan ik momenteel niet inloggen. Ik heb ook nog geen mail gehad hoor maar wou toch even spieken helaas ontvang ik geen sms om in te loggen dus ik gok op een storing.

Mijn zusje had nog wat lichte klachten. Een huisgenootje van haar bleek het ook te hebben dus ze is in ieder geval niet alleen.

Ik voel mij ook nog niet top. Positief of niet ik heb zeker iets van een virusje te pakken. Nog steeds pijn in de oren , kriebels , niezen en zonder neusspray echt een flinke snotneus en een niet veel energie om wat te doen

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 18:22

Vandaag nog een keer bij de ggd getest en nu wel positief, geeft rust. Ik heb nog steeds brandende longen dus fijn dat er nu duidelijkheid is waar het vandaan komt.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 18:23

Gwenvd schreef:
Vandaag nog een keer bij de ggd getest en nu wel positief, geeft rust. Ik heb nog steeds brandende longen dus fijn dat er nu duidelijkheid is waar het vandaan komt.

Beterschap! Had je de uitslag al zo snel? Ik wacht inmiddels al 26 uur...

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 19:15

Ja heel snel! Vanmorgen om 10.00 getest en half z4 de uitslag.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 19:49

Gwenvd schreef:
Ja heel snel! Vanmorgen om 10.00 getest en half z4 de uitslag.

Dat is zeker snel, wij zijn om 9:00 getest maar nog geen uitslag.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 20:00

Ik ben toch nog negatief getest *\o/*

De booster werkt dus in ieder geval dat is fijn om te weten :j

Vindt het wel bijzonder 3 dagen met iemand in contact geweest ook wel binnen 1,5 meter en zeker langer als 15 minuten en het toch niet opgelopen. Mijn ouders zijn nog helemaal klachtenvrij en we zijn inmiddels een week verder. Ik had echt een positieve test verwacht.

Nadeel is wel dat ik een vals positieve zelftest had.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 20:28

Zebrastreep schreef:
Ik ben toch nog negatief getest *\o/*

De booster werkt dus in ieder geval dat is fijn om te weten :j

Vindt het wel bijzonder 3 dagen met iemand in contact geweest ook wel binnen 1,5 meter en zeker langer als 15 minuten en het toch niet opgelopen. Mijn ouders zijn nog helemaal klachtenvrij en we zijn inmiddels een week verder. Ik had echt een positieve test verwacht.

Nadeel is wel dat ik een vals positieve zelftest had.

Fijn! Ik woon met m’n vriend, slaap in 1 bed en ook het niet opgelopen.
Met positieve test heeft hij op de logeerkamer geslapen maar in huis kunnen wij niet alles scheiden. Ik was blij dat ik mocht werken, ook daar is de kans op Corona groot maar thuis nog groter.