De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 15:24

Ik vind de aantallen besmettingen per dag wel dicht bij elkaar liggen.
Zouden ze misschien een maximaal aantal tests per dag doen ofzo?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 15:26

Sure_lee schreef:

Of het zwakt al af. En dat hoop ik natuurlijk. Dat we al bovenin de gauss-verdeling zitten.

Maar er zijn ook al genezen mensen zoals die arts en zijn zoon van de volkskrant.

N0a

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 15:30

Ik vind het wel nog steeds bijzonder dat we hier zo weinig testen. Voorwaarde is nog steeds dat je in besmet gebied geweest bent. Terwijl je nu het van iedereen al kan krijgen.

In Amerika zei Trump dat er voldoende tests waren om iedereen te testen. Waarom hier dan zo scheutig. Ik snap dat we geen overbelasting willen, maar veel mensen die het waarschijnlijk wel hebben worden niet getest.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 15:32

N0a schreef:
Ik vind het wel nog steeds bijzonder dat we hier zo weinig testen. Voorwaarde is nog steeds dat je in besmet gebied geweest bent. Terwijl je nu het van iedereen al kan krijgen.

In Amerika zei Trump dat er voldoende tests waren om iedereen te testen. Waarom hier dan zo scheutig. Ik snap dat we geen overbelasting willen, maar veel mensen die het waarschijnlijk wel hebben worden niet getest.

In Amerika wordt er amper getest...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 15:33

Storm schreef:
Vanmorgen is mijn bacillenkind meegeweest naar mijn klant. Het was in een kleine kinderkledingwinkel. Terwijl ik mijn producten verkocht aan de eigenaresse van de winkel, zat ze heerlijk en lief te kleuren en te spelen. Klant vond het prima dat ze mee was.
Morgen kan ze weer naar school. Haar leraar is nog verkouden maar er is nu wel een invaller.

Je hebt gewoon een ontzettend braaf "bacillenkind". :D

Dit is een situatie waarin we dingen soms creatief op moeten lossen, flexibel moeten zijn en vooral een beetje begrip moeten hebben voor elkaar. En dat kan dus prima, dat blijkt maar weer. +:)+

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 15:34

Sure_lee schreef:

Nou idd! De enorme groei valt enorm mee tot nu toe.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 15:35

Whale schreef:
N0a schreef:

In Amerika wordt er amper getest...

En Trump zegt wel meer, eerst zien dan geloven.

Ik vraag me wel echt af hoe ze dat zouden doen met mensen die niet thuis kunnen werken als ze scholen sluiten en je verder geen opvang hebt. Ik heb geen kinderen, maar mijn werk is gewoon niet thuis te doen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 15:37

sureido schreef:
Ja, een vriendin werkt op de uni en die heeft een app van d'r baas gekregen dat ze d'r werklaptop mee moet nemen voor als de uni sluit en dat ze daar maandag over gaan evalueren. Die zal wel dicht bij het vuur zitten en er over horen. Maar ik lees elders weer dat een school niet mag sluiten als de GGD dit niet adviseert. We zullen zien..

Als er een geval van Corona op een school bekend wordt neemt de GGD de regie van de school over. School mag wel communiceren, maar in principe neemt de GGD besluiten of een school open blijft of niet. Ik werk zelf in het mbo en heb contact met vrijwel alle roc's momenteel door een 'mbo-corona-groep' (vanuit de mboraad- centrale raad voor heel NL). De gang van zaken zie ik daar al voorbijkomen.

GGD Heeft dus inderdaad de lead.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 15:42

Ik kijk trouwens het vragen uur op nos waar ook een vrouw aan een minister vroeg hoeveel test er zijn en of het aantal besmettingen welke de rivm meld dan wel klopt als niet iedereen getest is. De minister antwoorde eigenijk dat er nog testen zijn maar dat het schaarser wordt en dat hij vertrouwd op het rivm qua cijfers terwijl er ook mensen ziek thuis zijn die niet getest worden.
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 10-03-20 15:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 15:43

safina schreef:
Storm schreef:
Vanmorgen is mijn bacillenkind meegeweest naar mijn klant. Het was in een kleine kinderkledingwinkel. Terwijl ik mijn producten verkocht aan de eigenaresse van de winkel, zat ze heerlijk en lief te kleuren en te spelen. Klant vond het prima dat ze mee was.
Morgen kan ze weer naar school. Haar leraar is nog verkouden maar er is nu wel een invaller.

Je hebt gewoon een ontzettend braaf "bacillenkind". :D

Dit is een situatie waarin we dingen soms creatief op moeten lossen, flexibel moeten zijn en vooral een beetje begrip moeten hebben voor elkaar. En dat kan dus prima, dat blijkt maar weer. +:)+

Juist, als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan. En dit kon prima!

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 15:43

N0a schreef:

Omdat ze niet genoeg tests hebben, dit heeft het Witte Huis ook toegegeven.
https://www.bbc.com/news/world-us-canada-51761435

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 15:52

raket schreef:
Ik ben weer thuis om verder uit te zieken. Het blijft nog wel even spannend. Maar die strikte isolatie was echt niks ook voor mij. Ik wil een kat op schoot.

Hou vol vrouw! Nu met spinnende kat

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 15:53

Het aantal cases waarvan ze de besmettingsbron niet weten stijgt hard inmiddels:

7 maart: 29
8 maart: 47
9 maart: 90
10 maart: 157

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 15:57

Iris82 schreef:
Het aantal cases waarvan ze de besmettingsbron niet weten stijgt hard inmiddels:

Dames en heren, het is toch inmiddels wel duidelijk dat dit niet een realistische weergave is?
Er wordt weinig getest omdat er een schaarste is aan testen. Als de klachten gering zijn, en je zit gewoon thuis op je kamertje, weet niemand dat je corona hebt. Dus dit aantal gevallen slaat nergens op.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 16:00

Joman schreef:
Iris82 schreef:

Dames en heren, het is toch inmiddels wel duidelijk dat dit niet een realistische weergave is?
Er wordt weinig getest omdat er een schaarste is aan testen. Als de klachten gering zijn, en je zit gewoon thuis op je kamertje, weet niemand dat je corona hebt. Dus dit aantal gevallen slaat nergens op.

Inderdaad. Had het echtpaar in Gorredijk niet gehoord dat een collega van de man het had. Hadden ze gewoon blijven denken dat ze de griep hadden. En die collega komt uit Noord-Brabant.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 16:02

Of je wordt domweg niet getest als je je wel meldt. Maar nee ik denk dat je rustig zeker aantal kan verdubbelen of zelfs meer misschien wel?

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 16:04

moonsparkle schreef:
Ik kijk trouwens het vragen uur op nos waar ook een vrouw aan een minister vroeg hoeveel test er zijn en of het aantal besmettingen welke de rivm meld dan wel klopt als niet iedereen getest is. De minister antwoorde eigenijk dat er nog testen zijn maar dat het schaarser wordt en dat hij vertrouwd op het rivm qua cijfers terwijl er ook mensen ziek thuis zijn die niet getest worden.

Ja, dus als een echt politicus zegt hij dus helemaal niks en geeft hij geen antwoord op de vraag van de vrouw...

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 16:05

Ook in Nordrhein-Westfalen worden nu evenementen met meer dan 1,000 bezoekers afgelast of vinden ze zonder publiek plaats (zoals voetbal).
https://www.n-tv.de/newsletter/breaking ... 31384.html

Er zullen inderdaad wel meer gevallen zijn dan de aantal die worden genoemd, maar de genoemde aantallen zijn mensen die positief zijn getest. Die geldt niet alleen in Nederland, maar in alle landen waar het virus is.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 16:07

Dioxide schreef:
moonsparkle schreef:

Ja, dus als een echt politicus zegt hij dus helemaal niks en geeft hij geen antwoord op de vraag van de vrouw...

Ik snap wel dat de minister zegt dat de tests schaarser worden. Wanneer hij zou zeggen dat er nog maar 1,000 tests beschikbaar zijn, breekt de hel los in Nederland :+ En het is logisch dat hij het RIVM vertrouwt, want dat is een overheidsinstantie. Het RIVM heeft het ook duidelijk over mensen die positief zijn getest, niet over mensen die zelf thuis uitzieken.
https://www.rivm.nl/nieuws/actuele-info ... oronavirus

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 16:07

Dioxide schreef:
moonsparkle schreef:

Nee natuurlijk doet hij dat niet. Want als hij dat doet, is de ellende helemaal compleet. Dan weten de burgers namelijk dat er helemaal geen grip is op het hele virus.
Blijkbaar zijn er mensen die in de weergegeven aantallen geloven, en dat biedt houvast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 16:16

Joman schreef:
Dioxide schreef:

Nee natuurlijk doet hij dat niet. Want als hij dat doet, is de ellende helemaal compleet. Dan weten de burgers namelijk dat er helemaal geen grip is op het hele virus.
Blijkbaar zijn er mensen die in de weergegeven aantallen geloven, en dat biedt houvast.

Maar lieverd, er is ook geen grip op het virus. Daarom probeert men het tempo waarop het zich verspreidt in te dammen. Het is hier, het gaat niet één twee drie weg. Van een deel van de besmettingen kan niet meer achterhaald worden waar ze vandaan komen. Dus nu maar zorgen dat niet heel veel mensen tegelijk ziek worden.

Leer er maar mee leven dat het hier is. En dat er mensen besmet zijn waarvan we dat niet weten. Want elke dag zullen er weer nieuwe bij komen.

En volgens mij pretendeert niemand dat het onder controle is, want anders waren al die maatregelen in Brabant er niet. En het advies om geen handen meer te geven.

Weet jij trouwens hoeveel tests er gedaan worden op een dag? En hoeveel er daarvan negatief terugkomen?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 16:16

Even wat getallen. Aantal doden gemiddeld per dag. Verbind er zelf je conclusies aan.Afbeelding
Laatst bijgewerkt door germie op 10-03-20 16:30, in het totaal 1 keer bewerkt

secricible

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 16:19

ja, maar dat zegt echt helemaal niks Germie... Het gaat er op dat een land de gevallen op dat moment moet kunnen opvangen, niet de hele wereld.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 16:19

germie schreef:
Even wat getallen. [ [url=m/qzVITJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zomaar of vereer je ons nog met uitleg?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 16:20

N0a schreef:
Ik vind het wel nog steeds bijzonder dat we hier zo weinig testen. Voorwaarde is nog steeds dat je in besmet gebied geweest bent. Terwijl je nu het van iedereen al kan krijgen..

Volgens mij is het dat OF dat je contact hebt gehad met een besmet persoon. Dan is de kans nu eenmaal het grootst