Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sure_lee schreef:Ik vind de aantallen besmettingen per dag wel dicht bij elkaar liggen.
Zouden ze misschien een maximaal aantal tests per dag doen ofzo?
N0a schreef:Ik vind het wel nog steeds bijzonder dat we hier zo weinig testen. Voorwaarde is nog steeds dat je in besmet gebied geweest bent. Terwijl je nu het van iedereen al kan krijgen.
In Amerika zei Trump dat er voldoende tests waren om iedereen te testen. Waarom hier dan zo scheutig. Ik snap dat we geen overbelasting willen, maar veel mensen die het waarschijnlijk wel hebben worden niet getest.
Storm schreef:Vanmorgen is mijn bacillenkind meegeweest naar mijn klant. Het was in een kleine kinderkledingwinkel. Terwijl ik mijn producten verkocht aan de eigenaresse van de winkel, zat ze heerlijk en lief te kleuren en te spelen. Klant vond het prima dat ze mee was.
Morgen kan ze weer naar school. Haar leraar is nog verkouden maar er is nu wel een invaller.
Whale schreef:N0a schreef:Ik vind het wel nog steeds bijzonder dat we hier zo weinig testen. Voorwaarde is nog steeds dat je in besmet gebied geweest bent. Terwijl je nu het van iedereen al kan krijgen.
In Amerika zei Trump dat er voldoende tests waren om iedereen te testen. Waarom hier dan zo scheutig. Ik snap dat we geen overbelasting willen, maar veel mensen die het waarschijnlijk wel hebben worden niet getest.
In Amerika wordt er amper getest...
sureido schreef:Ja, een vriendin werkt op de uni en die heeft een app van d'r baas gekregen dat ze d'r werklaptop mee moet nemen voor als de uni sluit en dat ze daar maandag over gaan evalueren. Die zal wel dicht bij het vuur zitten en er over horen. Maar ik lees elders weer dat een school niet mag sluiten als de GGD dit niet adviseert. We zullen zien..
safina schreef:Storm schreef:Vanmorgen is mijn bacillenkind meegeweest naar mijn klant. Het was in een kleine kinderkledingwinkel. Terwijl ik mijn producten verkocht aan de eigenaresse van de winkel, zat ze heerlijk en lief te kleuren en te spelen. Klant vond het prima dat ze mee was.
Morgen kan ze weer naar school. Haar leraar is nog verkouden maar er is nu wel een invaller.
Je hebt gewoon een ontzettend braaf "bacillenkind".![]()
Dit is een situatie waarin we dingen soms creatief op moeten lossen, flexibel moeten zijn en vooral een beetje begrip moeten hebben voor elkaar. En dat kan dus prima, dat blijkt maar weer.
N0a schreef:Ik vind het wel nog steeds bijzonder dat we hier zo weinig testen. Voorwaarde is nog steeds dat je in besmet gebied geweest bent. Terwijl je nu het van iedereen al kan krijgen.
Iris82 schreef:Het aantal cases waarvan ze de besmettingsbron niet weten stijgt hard inmiddels:
7 maart: 29
8 maart: 47
9 maart: 90
10 maart: 157
Joman schreef:Iris82 schreef:Het aantal cases waarvan ze de besmettingsbron niet weten stijgt hard inmiddels:
7 maart: 29
8 maart: 47
9 maart: 90
10 maart: 157
Dames en heren, het is toch inmiddels wel duidelijk dat dit niet een realistische weergave is?
Er wordt weinig getest omdat er een schaarste is aan testen. Als de klachten gering zijn, en je zit gewoon thuis op je kamertje, weet niemand dat je corona hebt. Dus dit aantal gevallen slaat nergens op.
moonsparkle schreef:Ik kijk trouwens het vragen uur op nos waar ook een vrouw aan een minister vroeg hoeveel test er zijn en of het aantal besmettingen welke de rivm meld dan wel klopt als niet iedereen getest is. De minister antwoorde eigenijk dat er nog testen zijn maar dat het schaarser wordt en dat hij vertrouwd op het rivm qua cijfers terwijl er ook mensen ziek thuis zijn die niet getest worden.
Dioxide schreef:moonsparkle schreef:Ik kijk trouwens het vragen uur op nos waar ook een vrouw aan een minister vroeg hoeveel test er zijn en of het aantal besmettingen welke de rivm meld dan wel klopt als niet iedereen getest is. De minister antwoorde eigenijk dat er nog testen zijn maar dat het schaarser wordt en dat hij vertrouwd op het rivm qua cijfers terwijl er ook mensen ziek thuis zijn die niet getest worden.
Ja, dus als een echt politicus zegt hij dus helemaal niks en geeft hij geen antwoord op de vraag van de vrouw...
Dioxide schreef:moonsparkle schreef:Ik kijk trouwens het vragen uur op nos waar ook een vrouw aan een minister vroeg hoeveel test er zijn en of het aantal besmettingen welke de rivm meld dan wel klopt als niet iedereen getest is. De minister antwoorde eigenijk dat er nog testen zijn maar dat het schaarser wordt en dat hij vertrouwd op het rivm qua cijfers terwijl er ook mensen ziek thuis zijn die niet getest worden.
Ja, dus als een echt politicus zegt hij dus helemaal niks en geeft hij geen antwoord op de vraag van de vrouw...
Joman schreef:Dioxide schreef:
Nee natuurlijk doet hij dat niet. Want als hij dat doet, is de ellende helemaal compleet. Dan weten de burgers namelijk dat er helemaal geen grip is op het hele virus.
Blijkbaar zijn er mensen die in de weergegeven aantallen geloven, en dat biedt houvast.
N0a schreef:Ik vind het wel nog steeds bijzonder dat we hier zo weinig testen. Voorwaarde is nog steeds dat je in besmet gebied geweest bent. Terwijl je nu het van iedereen al kan krijgen..