[info] Tattoo's 14!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 20:43

Heel mooi, Napie en Kimmie!

Die van jou is ook gaaf, LdJ!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 20:52

Mooi subtiel @Kimmie :j

xLianneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 22:15

donnar schreef:
Captain schreef:
Hebben jullie een tattoo van jullie paard? En zo ja, zou je deze willen laten zien?
Ik wil graag iets van mijn paard, maar weet niet zo goed wat..

Mijn vorige paard had een tattoo op zijn tong, dat nummer heb ik op mijn ribben laten zetten.
Mijn huidige paard is gebrandmerkt, en ik dacht het is wel leuk om datzelfde nummer op mijn rechterbil te zetten. :+
[ [url=m/NF3dkm.jpg]Afbeelding[/url] ]

Maar misschien wil ik ook wel iets anders.. Weet het nog niet zo goed. Wil liever geen portret denk ik.. Maar wat dan wel.. Hoefijzers oid vind ik weer te algemeen..

Oh ik vind je idee wel heel tof hoor!

Ik zit er ook mee, wil heel graag iets van mijn paard die helaas vorig jaar overleden is. Maar weet niet precies wat en wil inderdaad niet te algemeen of iets wat iedereen al heeft.

Ik ben nu 05-04 weer aan de beurt bij Dagmar Derksen. Een portret van mijn overleden poes met bloemen er omheen op mijn onderarm. Kan niet wachten!!

Hier ben ik heel benieuwd naar! Heb je misschien een foto die je wil delen?

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 22:41

Helaas hadden ze een foutje gemaakt in de planning, maar nu vrijdag ben ik aan de beurt. De schets heb ik al en die maakt het wachten nu helemaal onmogelijk <3

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 22:45

Ik meld me hier ook even. Mijn vriend is bezig met het opzetten van een tattoo studio en dan ga ik mijn eerste tattoo laten zetten :')
Probleem is dat ik veel te veel dingen leuk vind en echt geen idee heb wat ik nou precies waar wil (voor de rest van mijn leven..)

Hoe hebben jullie de keuze gemaakt? En, zijn jullie na zoveel jaar nog steeds blij met die tattoo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 22:54

Ania schreef:
Ik meld me hier ook even. Mijn vriend is bezig met het opzetten van een tattoo studio en dan ga ik mijn eerste tattoo laten zetten :')
Probleem is dat ik veel te veel dingen leuk vind en echt geen idee heb wat ik nou precies waar wil (voor de rest van mijn leven..)

Hoe hebben jullie de keuze gemaakt? En, zijn jullie na zoveel jaar nog steeds blij met die tattoo?
Ik heb als kind in Zuid Afrika gewoond en voor mij is dat echt thuis. Een paar jaar geleden wilde ik iets tastbaars hebben dat ik (bijna) altijd bij me draag, dus ik heb toen een telefoonhoesje ontworpen met een kudukop erop, mijn favoriete antilopesoort, en die laten laseren in een houten hoesje. Toen dacht ik al: dit is een leuk concept voor een tattoo. Uiteindelijk ging het hoesje stuk, werd de telefoon vervangen, kon ik het bedrijf van het eerdere hoesje niet meer vinden, maar liet het idee van de tattoo me nog steeds niet los omdat ik dat écht altijd bij me draag. Ik was alleen elke keer te bang, tot ik een paar maanden geleden op een onbewaakt moment ineens een afspraak maakte. De artist heeft het concept wat verder uitgewerkt en er een wat meer sophisticated ontwerp van gemaakt (omdat het hoesje gelaserd was, kon die afbeelding alleen 2D in zwart/wit zijn, dus die was heel gestileerd), dus zodoende. :D Hij staat uiteraard nog maar een week of 3, maar elke keer dat ik ernaar kijk, word ik er weer blij van. <3 Maar dit was dus wel een paar jaar in the making, haha.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 23:02

Mkango schreef:
Ik heb als kind in Zuid Afrika gewoond en voor mij is dat echt thuis. Een paar jaar geleden wilde ik iets tastbaars hebben dat ik (bijna) altijd bij me draag, dus ik heb toen een telefoonhoesje ontworpen met een kudukop erop, mijn favoriete antilopesoort, en die laten laseren in een houten hoesje. Toen dacht ik al: dit is een leuk concept voor een tattoo. Uiteindelijk ging het hoesje stuk, werd de telefoon vervangen, kon ik het bedrijf van het eerdere hoesje niet meer vinden, maar liet het idee van de tattoo me nog steeds niet los omdat ik dat écht altijd bij me draag. Ik was alleen elke keer te bang, tot ik een paar maanden geleden op een onbewaakt moment ineens een afspraak maakte. De artist heeft het concept wat verder uitgewerkt en er een wat meer sophisticated ontwerp van gemaakt (omdat het hoesje gelaserd was, kon die afbeelding alleen 2D in zwart/wit zijn, dus die was heel gestileerd), dus zodoende. :D Hij staat uiteraard nog maar een week of 3, maar elke keer dat ik ernaar kijk, word ik er weer blij van. <3 Maar dit was dus wel een paar jaar in the making, haha.

Wat een mooi verhaal ook! Het is ook echt iets dat terug bleef komen in je leven!
Ik vind tattoo's prachtig, maar dus tot op heden niet iets gevonden wat ik zo bijzonder vind dat ik het voor de rest van mijn leven op me wil hebben. Wel heel vaak op het punt gestaan om er een te laten zetten..

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 05:40

Ik heb vooral dieren waar herinneringen aan zitten of gewoon omdat ik ze leuk vind.
Bijvoorbeeld een bultrug, omdat ik dat fantastische dieren vind en ik ze heb gezien in Zuid Afrika, net als de koedoe, de bijeneter, de Zuid Afrikaanse honingdas en de lilac breasted roller (vogel).
Een boommarter, een eekhoorn en een vos met een mestkever op zijn neus omdat ik gek ben op het Nederlandse bos.
Mijn twee katten heb ik ook op mijn armen.
Een zinnetje van Rammstein, omdat ik megafan ben en het staat voor naar iemands innerlijk kijken ipv afgaan op het uiterlijk.
Ik heb er ook eentje met mijn zus samen.

Dieren vervelen me nooit. Ik heb geen spijt en ben er nog steeds blij mee, alleen de eerste zou ik nou iets anders voor kiezen denk ik. Die is 13 jaar oud.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 05:58

Niet wat gaan bedenken, omdat je nu een tattoo wil. Het idee komt vanzelf wel. En misschien is dat pas over 5 jaar, najah best toch?

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 07:07

Bedankt voor de fijne reacties! Ik ben er ook echt heel erg blij mee! En ja, zelfs ik heb al een lijstje met meer ideeën :D

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 07:15

Tien jaar geleden ben ik gescheiden en wou toen iets van een vogeltje laten zetten in de trant van vrijheid. Ik ben toch blij dat ik dat niet gedaan heb. Op dat moment had ik hele andere gevoelens wat betreft de scheiding en mijn ex. Ik denk daar nu anders over. Ik zie het niet mee als iets waar ik vrij uit kwam maar een heel goed deel van mijn leven en een gebeurtenis die mij uiteindelijke sterk heeft gemaakt. Daar hoort dus helemaal geen teer vogeltje bij.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 07:41

Napie schreef:
Kimmie: heel mooi. Mooie plaats ook.

Hebben jullie dat ook; denk meteen dat mijn tattoo wel heel eenzaam alleen is en ben nu al aan het denken wat kan ik nog meer zetten. Eerst maar van deze genieten. Hij heeft me al zoveel kracht nu en ik denk dat je vooral dingen moet zetten die je echt je leven bij je wil dragen.

Ja _O-
Hoewel mijn huidige nog niet af is, heb ik nu al plannen bedacht voor nieuwe dingetjes :')

Lijsken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 07:55

Ania schreef:

Stille meelezer. Ik heb gekozen mijn belangrijkste waarden te verwerken in een tattoo. Ik heb een heel sterk gevoel van zingeving. Zonder te specifiek te willen worden heb ik wel echt het gevoel dat er een reden is dat ik op aarde ben, dat mijn leven zin heeft. Dat gevoel is er al heel lang en heel sterk. Ook heb ik al sinds mijn kindertijd een teken dat symbool staat voor wie ik ben.
Mijn tattoo laat een combinatie zien van deze dingen. Ik heb hem nu zo’n 10 jaar geleden (na zeker 2 jaar plaatjes zoeken, tekenen en combineren) laten zetten en hij past nog steeds heel erg goed.

Ik heb na deze ene ook nooit meer behoefte gehad aan nog een tattoo, omdat deze alleszeggend is, het voelt ‘af’. Al zijn er heus wel eens mooie dingen waardoor ik even twijfel, ze zijn nooit zo “mij”.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 07:59

Nu ben ik wel heel erg benieuwd naar je tatoeage. Wil je hem hier delen?

Maar inderdaad zie ik het ook als iets waar voor mij echt een diepere betekenis achter moet zitten. Zomaar er iets laten knallen vind ik persoonlijk nogal gewaagd.

Lijsken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 08:23

Nee sorry, dat zou te herkenbaar zijn :)

Wat ik kan zeggen is dat het in elk geval niet iets figuratiefs is maar heel abstract. Een ander zal de betekenis er niet aan af kunnen zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 08:48

Mooi verhaal ook, Lijsken! Ik sluit ook niet uit dat er in de toekomst nog eentje bij komt, maar ik heb hetzelfde als jij: dit idee speelde al zo lang door m'n hoofd en nu voelt het gewoon 'af'. :j Ik zou ook niet willen dat deze tattoo ondergesneeuwd raakt door andere ontwerpen die minder dicht bij me staan, ook al zie ik regelmatig prachtige werken voorbij komen bij anderen. :D

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 09:15

Ik kom hier ook meepraten. 11 jaar geleden een tattoo laten zetten, een hertje op mijn schouder. Die heb ik toen zelf getekend.

Afbeelding

Afbeelding

4 mei mag ik weer, het wordt dit keer een wat grotere op mijn rechter bovenarm. Een kikker met een ginkgo biloba blad als main piece, met daaromheen fijnere bladeren en/of geometrische figuren. Dat laat ik aan de tatoeëerder over om vorm te geven.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 09:47

Wauw, mooi hert! Gaaf ook dat je hem zelf getekend hebt. Je nieuwe idee klinkt ook heel gaaf, ben benieuwd hoe die uiteindelijk eruit komt te zien, Maanlicht!

Ik heb (bewust) een wat generieke thema gekozen voor mijn eerste tattoo om diverse redenen. Op die manier kan ik mensen die het wat interesseren, het uitleggen, en mensen waarbij ik me niet vertrouwt genoeg voel, het heel generiek kan houden :j

Heb nog wel een idee liggen, al jaren, maar wil er graag mijn eigen variant op maken die ik deels zelf wil gaan ontwerpen, maar dat ligt al jaren op de 'komt nog wel een keer' lijst _O-

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 10:45

Dat ze verslavend werken is zeker waar al zeg ik voor nu dat ik klaar ben.
Tenzij mn operatie litteken niet goed en netjes weg trekt.
Een betekenis hoeft t voor mij niet te hebben,doe gewoon wat ik leuk vind.
Meeste is gewoon opvulling met 2 sleeves :+

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 10:51

Nayomie schreef:
Wauw, mooi hert! Gaaf ook dat je hem zelf getekend hebt. Je nieuwe idee klinkt ook heel gaaf, ben benieuwd hoe die uiteindelijk eruit komt te zien, Maanlicht!

Ik heb (bewust) een wat generieke thema gekozen voor mijn eerste tattoo om diverse redenen. Op die manier kan ik mensen die het wat interesseren, het uitleggen, en mensen waarbij ik me niet vertrouwt genoeg voel, het heel generiek kan houden :j

Heb nog wel een idee liggen, al jaren, maar wil er graag mijn eigen variant op maken die ik deels zelf wil gaan ontwerpen, maar dat ligt al jaren op de 'komt nog wel een keer' lijst _O-

Herkenbaar van "dat komt nog wel een keer". Dat had ik met het kikker idee ook. Mijn verloofde gaat volgende week voor een tekst op zijn onderarm, en daardoor kriebelde het bij mij ook weer om er echt voor te gaan. Wij gaan eind mei op vakantie, in september trouwen, huwelijksreis, wellicht zwangerschap. Dan doe ik het niet meer. Dus het is bij mij een beetje nu of nooit. Kon daardoor toch heel snel mijn idee concreet maken. Ik wilde eigenlijk weer zelf ontwerpen, maar omdat deze wat ingewikkelder wordt en ik mega perfectionistisch ben toch maar niet helemaal zelf.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 11:51

Als eerste tattoo heb ik ook iets meer generiek gekozen. Maar daarna ben ik echt gewoon los gegaan en heb ik gewoon laten zetten wat ik zelf mooi vind. :+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 11:53

Ik zet ook gewoon neer wat ik mooi vindt. Heb er 1 met een betekenis.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 13:14

Afbeelding
Zoiets heb ik ook al heel lang in mijn hoofd zitten ( zonder de sterretjes) Toch het beeld wat ik als menner altijd heb. Paardenkont en veel manen.

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 19:56

Ik kom hier even binnen vallen. Wat een gave tattoos hebben jullie allemaal! Kwam zelfs nog een oor tattoo tegen, nog nooit van gehoord maar suuuuper vaag. "Muk hebn" zouden we hier in Drenthe zeggen.

Ik heb eindelijk een afspraak gemaakt. 21 juli. Duurt nog even.

Een zon. Gebaseerd op deze. Ze gaat nog een eigen idee maken.

Beste vriendin: "Cool!"
Mama: "Cool, maar niet groter!"
Vriend (de lolbroek): "Een anus op je arm"
Hij heeft overigens nu wel ziek veel spijt dat ie dat gezegd heeft, maar ja tof is het niet.

En nu twijfel ik.
Dit is precies de reden dat ik het tegen maar 3 mensen wou zeggen.

Afbeelding

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 20:06

Ik zie een zon, echt weer een man om er een anus in te zien := Dan had het een zwart gat moeten zijn.
Vind het een mooi idee.