2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 15:43

Jaa en daarom zeggen kilo’s zo weinig! Mijn beste vrendin is even groot als ik en 15 kg lichter en dies echt niet graatmager haha, gewoon een heel ander postuur

magda_90

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 20:20

Snap ik! Ik zou voor mijn ideale BMI 68 kg moeten wegen geloof ik? Terwijl ik destijds maatje 40 had en mij daar erg fijn in voelde - ook al was dat wat te zwaar.

Ik ben in mijn tweede week van body support 1,3 kg afgevallen! *\o/*
Zo blij mee, zaterdagavond had ik chips en patat gegeten, en dacht dat het mooi zichtbaar zou zijn. Maar door de rest van de week mij goed aan het menu te houden, bevestigd wel dat ik eens per 2 weken even ongezond mag doen op 1 avond. :j

Dit was 6 jaar terug. Volgens BMI te zwaar maar hier voelde ik mij wel super. Zou nu alleen betekenen dat de 35 kg af zou moeten om een goed BMI te hebben. :=
Afbeelding

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 08:54

Ik vind bmi ook maar een achterhaald iets. Tuurlijk geeft het wel een bepaalde indicatie, maar me er aan vast klampen zou ik nooit doen. Volgens de bmi meter heb ik een gezond gewicht tussen de 49.2 en 66.1 8)7

Mijn doel is voorlopig eerst maar eens 75. Zou wel graag tussen de 65 en 70 willen wegen, maar het is ook maar net of ik het bij mezelf vind passen. Ik ben gaan houden van mijn rondingen, dus die mogen niet volledig weg :o beter happy in mijn vel en gezond eten, dan een gezond gewicht volgens de bmi meter

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 09:17

Gefeliciteerd _KellyAV :):)
Magda, je straalt ook op die foto! En hoe je je voelt is denk ik wel het allerbelangrijkste van het hele afvalgebeuren. Je moet doen wat fijn voelt, tot wanneer jij je fijn voelt! :j
En de hele weg naar je doel toe “is gonna be a bumpy ride”, maar volgensmij leer je (als je wilt) zoveel meer over jezelf onderweg. Je leert wat wilskracht is, of je doorzettingsvermogen hebt, je leert soms toe te geven en uiteindelijk balans te vinden. Althans, dat hoop ik voor iedereen!

Ik weet ook niet echt wat ik van het BMI gebeuren moet vinden. Ik blijf inmiddels (volgensmij) een beetje hangen op hetzelfde gewicht, maar ben in cm’s zeker afgevallen en heb spieren gekweekt. Maar daardoor dus alsnog volgens mijn BMI overgewicht. Ach, ik begin me iig steeds fijner te voelen en daar gaat het om!

Ben nu op all inclusive vakantie (volgensmij maar 2 sterren wel) en in het eten is zo weinig keuze dat ik automatisch wel de gezondere opties blijf pakken :)) Toetjes zijn er gelukkig ook niet in overvloed, dus daaraan kan ik me ook niet snel vergrijpen. Scheelt wel! :D
En er is hier een “gym”, dus kan wel nog lekker mijn ding doen als ik er behoefte aan heb!
Afbeelding

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 09:58

Magda: hoe je je voelt is het alleen belangrijkste!

KellyAv: gefeliciteerd met je verjaardag :)

Dreamer: je ziet er goed uit! Je hebt een prachtig figuur. Knap dat je tijdens je vakantie sport.

Door de week gaat het minder eten me prima af maar de weekenden... vanavond een bruiloft met eten, zaterdag een lunch en savonds stappen, zondagavond komen er vrienden eten. Dat vind ik wel echt lastig. Vooral qua bier en wijntjes en lekkere hapjes. Hoe doen jullie het bij zulke weekenden? Ik ga in ieder geval zaterdagavond wat meer Spa drinken en minder biertjes en met eten goed opletten. Wil wel kunnen genieten en dat associeer ik dan toch met eten en drinken :o

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 15:03

Dankjulliewel voor de felicitaties! <3

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 13:29

welke app gebruiken jullie? ik eet momenteel echt niet veel maar lijk alleen aan te komen, gister bloed geprikt voor mijn schildklier.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 13:39

Lifesum. :)

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 14:54

Ik heb Food gebruikt. Ik probeer momenteel zonder de app. En als ik door emotie dreig te gaan (vr)eten, ga ik eerst opschrijven waarom ik op dat moment naar eten wil grijpen en wat ik er mee bereik..

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 17:45

SecretLIN ik gebruik de app van Body support. Maar ik heb dan ook kant en klare dagmenu's. Je kunt natuurlijk wel vervangende producten kiezen. Verder heb ik de app van mijn fitnesspal als ik iets anders wil eten en ik kan de koolhydraten niet zo snel achterhalen.

vaaleriee ik ben afwisselend streng. M.a.w. ik mag één dagdeel per 2 weken gezellig mee eten per week en dan is het klaar.
Ook gezien wat hierboven staat.

Bedankt Dreamy <3 . Was echt mooi die dag!
Wat je zegt klopt ook helemaal inderdaad het is niet alleen afvallen maar ook jezelf goed leren kennen.
Je ziet er goed uit!

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 19:15

Afbeelding

dit ben ik, wil echt afvallen.
vind lastig weinig doorzettingsvermogen.
hier overigens wel dik aangekleed hihi

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 19:21

SecretLIN schreef:
[ [url=m/OIR6GN.jpg]Afbeelding[/url] ]

dit ben ik, wil echt afvallen.
vind lastig weinig doorzettingsvermogen.
hier overigens wel dik aangekleed hihi

Wat heb je al geprobeerd? Waar gaat het mis? Vaak willen mensen te veel en te snel, dus mocht je het nog niet geprobeerd hebben begin dan met kleine veranderingen. Water gaan drinken ipv andere dranken (of langzaam aan vervangen), of maar 1 koekje ipv 2 (of meer), ipv vaker opscheppen gewoon beperken tot 1 bord (en dan meerendeels groente bijv).
Kleine dingetjes, hoeven niet allemaal tegelijk maar kun je langzaam nieuwe gewoontes kweken :j

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 19:30

ik drink alleen water, thee zonder suiker en 2 kopjes zwarte koffie pd.

eet bijna alleen groente s avonds met warm eten.

koekjes eet ik eigenlijk amper snoep helemaal niet.
chips heel soms 1x per maand ofzo.
smorgens crackers met kaas

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 20:00

SecretLIN schreef:
ik drink alleen water, thee zonder suiker en 2 kopjes zwarte koffie pd.

eet bijna alleen groente s avonds met warm eten.

koekjes eet ik eigenlijk amper snoep helemaal niet.
chips heel soms 1x per maand ofzo.
smorgens crackers met kaas

Wat voor een crackers, hoeveel en echt altijd kaas? En ‘smiddags?

Al eens een dietist overwogen?

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 00:17

ja alleen kaas ook niet veel pakje die kleine zitten 5 in toastjes.
ja hou niet van veel dingen haha kaas is al heel wat.
smiddags meestal een banaan.

heb eerst bloed laten prikken voor mn schildklier..
veel water drinken ook lastig meteen pijn/"druk op mn nier

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 06:56

Lijkt me dan idd verstandig eens medisch door de molen te gaan :(:) vervelend zeg!

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 10:32

ja ben al zolang mee bezig.. schildklier niet goed maar krijg geen medicijnen..
zit mogelijk weer met nierstenen gaat lekker haha..

aldoor heel moe geen energie etc echt irritant

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 10:49

SecretLIN schreef:
ja ben al zolang mee bezig.. schildklier niet goed maar krijg geen medicijnen..
zit mogelijk weer met nierstenen gaat lekker haha..

aldoor heel moe geen energie etc echt irritant

Waarom krijg je geen medicatie, als ik vragen mag? :oo Misschien ergens anders iets van een second opinion?
Sterkte/beterschap :(:)

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 09:42

SecritLIN: ik zou ook voor een second opinion gaan.
In elk geval veel sterkte en beterschap!

Hier vanmorgen weer een moeilijk moment overwonnen. Ik werd wakker met pijn in de schouders/nek. Waarschijnlijk verkeerd gelegen en dat in combinatie met mijn hypermobiliteit is dat niet ideaal :x
Heb wel normaal ontbeten en daarna boodschappen gedaan. En het was zo moeilijk om langs de chocolade en hartige snacks te lopen en niets mee te nemen.. maar het is gelukt :D.
Nu heb in zo nog wel een stukje taart in het vooruitzicht, dus heb mij dat voorgehouden: ‘straks bij de koffie krijg je ook al wat lekkers, dus ik heb nu echt niks nodig’.
Was stiekem best een beetje trots. Maar het kost soms echt heel veel moeite.. maar ik wil volhouden!!
Ben nu sinds dat ik met dit hele gedoe bezig ben, ben ik 3kg kwijt.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 11:40

itsme nog ff volhouden, chocolade loop ik gelukkig zo voorbij hihi koekjes wat lastiger haha

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 12:28

ItsMe2 schreef:
SecritLIN: ik zou ook voor een second opinion gaan.
In elk geval veel sterkte en beterschap!

Hier vanmorgen weer een moeilijk moment overwonnen. Ik werd wakker met pijn in de schouders/nek. Waarschijnlijk verkeerd gelegen en dat in combinatie met mijn hypermobiliteit is dat niet ideaal :x
Heb wel normaal ontbeten en daarna boodschappen gedaan. En het was zo moeilijk om langs de chocolade en hartige snacks te lopen en niets mee te nemen.. maar het is gelukt :D.
Nu heb in zo nog wel een stukje taart in het vooruitzicht, dus heb mij dat voorgehouden: ‘straks bij de koffie krijg je ook al wat lekkers, dus ik heb nu echt niks nodig’.
Was stiekem best een beetje trots. Maar het kost soms echt heel veel moeite.. maar ik wil volhouden!!
Ben nu sinds dat ik met dit hele gedoe bezig ben, ben ik 3kg kwijt.

Goed gedaan! :D Het kan nog even lastig blijven, maar wat soms kan helpen is bijv. opzoeken hoeveel kcal je favoriete fruit oid is en dat van het snoep/de koeken waarover je twijfelt. Als je beseft dat je zin hebt in zoet en je (wellicht) kcal bespaard door bijv een stuk fruit te nemen ipv dat snoep/de koeken dan kan dat de keuze nog wel eens een stuk makkelijker maken. Daardoor zul je misschien ook makkelijker langs de schappen gaan lopen uiteindelijk :D
En soms er gewoon aan toegeven is ook echt niet erg, je moet het wel leuk houden!

Hier op (all inclusive) vakantie vooral veel water aant blijven drinken (bespaar je ook kcal mee) en mag van mezelf maar 1 bord opscheppen (grotendeels groenten die ik lekker vind) per maaltijd (3x op een dag) en dan daarnaast ook (als ik een lekker toetje zie) een toetje of ijs + fruit (watermeloen, appel of banaan).
Scheelt dat de keuze beperkt is en ik de gezondere keuzes op dit moment oprecht lekkerder vind :))
Ook sport ik hier gewoon dagelijks (afgelopen 3 dagen zelfs 2x). Verder lig ik eigenlijk alleen maar te zonnen of in bed :))
Ben benieuwd wat de schade is als ik thuis ben, want ik eet dus wel vrijwel dagelijks toetjes of een bolletje ijs. Maar ach, heb vakantie :))

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 13:10

Ik meld me ook maar eens weer! Twil niet hard vlotten. ging best lekker steeds, maar ja toen vakantie. Daar ging het mis. Maar vanaf vandaag toch weer serieus begonnen. nog 3 kilo ongeveer en dan ben ik bij de 100

Nou moet ik wel toegeven dat ik voor de vakantie (lees begin augustus) het doel gesteld heb dat ik tot 1 oktober gelijk 'moest' blijven in gewicht. ivm met de vakanties. ik ben in die tijd wel gewoon bezig geweest met afvallen, en ik zit nu 1 kilo onder het gelijk blijven. dus opzich is er nog steeds niks aan de hand :)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 13:39

Welkom terug, Ladybird! Je kan het :):) fijn dat je nog onder het gewicht bent gebleven, da’s alvast een fijne “herstart”

Linde99

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 19:40

Hoi allemaal!

Ik wil me ook melden want ik wil 5 kg afvallen maar heb niet echt het doorzettingsvermogen helaas :o Afvallen gaat maar moeilijk en ik houd ook echt niet van sporten :roll: Ik heb wel een periode thuis gedanst en ik merkte dat dat wel beter ging en ik daar wel van afviel maar ik vind het zo lastig om zin te maken.

Wel wandel ik veel op een dag, ik kom altijd aan mijn stappendoel door in de weer te zijn met de paarden. Ik weeg nu 87 kg maar wil graag naar de 82 en het allerallerliefste naar de 78 (gewoon een supormooi getal := ) Ik probeer het al heel lang maar ik denk dat het beter gaat met medestanders :)

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 20:31

ik zit aan de druiven..