Ayasha schreef:Altijd leuk als er zo overgevoelig gereageerd wordt op bepaalde woorden zodra het om kinderen gaat.
precies!!!!!
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
laetitia schreef:Hoezo overgevoelig? Ik lig hier echt niet te janken in een hoekje hoor. IK snap niet waarom kinderen ' smerige wezens' genoemd worden. That's all .
[***] schreef:(En nou niet beginnen met 'maar je bent zelf ook een kind geweest', dat is echt zo'n dooddoener.)
Varekaj schreef:Ik heb vandaag nog maar eens mogen merken dat kinderloos zijn toch voordelen heeft op de arbeidsmarkt.
Ik werk ongeveer 1,5 jaar op de opnamedienst van een woonzorgcentrum. Begonnen in een deeltijdse functie, als aanvulling op de deeltijdse die er al was. Die man had brugpensioen aangevraagd, en vertrekt begin volgend jaar. Daarnaast gaat het wzc ook uitbreiden en is er een campus in nieuwbouw aan de gang. Ipv 1 woongebouw, worden er dat op termijn 2 op 2 verschillende (maar dicht bij elkaar liggende) locaties.
In het begin was er sprake dat ik deeltijds zou blijven na het vertrek van mijn collega, en dat voor zijn uren iemand nieuw zou gezocht worden.
Na beraad over mijn werkmethodiek, kennis van het huis en dergelijke zijn ze er echter vanaf gestapt. Niet enkel omdat ze dan iemand nieuw moeten inwerken. Wel omdat mijn job vooral door vrouwen wordt gedaan, en diegene die deeltijds willen werken verkiezen zelden de namiddag en zijn niet flexibel. Vooral door oa (jonge) kinderen... En daar zaten ze nu niet echt op te wachten, omdat het met andere collega's al problemen heeft gegeven.
Dus net omdat ik (bewust) kinderloos ben geven ze mij liever meer werkuren dan iemand anders aan te werven. En ook omdat het hoofd personeel liever heeft dat ik alle touwtjes in handen hou omdat de boel zo goed draait