Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 12:45

Ayasha schreef:
Altijd leuk als er zo overgevoelig gereageerd wordt op bepaalde woorden zodra het om kinderen gaat. :roll:

precies!!!!!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 12:46

Die avn mij ook _O- Fijne dieren heb ik toch :')

Gelukkig zijn er mensen zoals Sonja die geen moeite hebben met het verschonen van de luier van een bejaarde, het is erg belangrijk daar mensen voor zijn. Gelukkig werken mensen zoals ik en bruintje niet in de bejaardenzorg, maar wij zijn (hopelijk) weer ergens anders goed in waar Sonja weer niet aan moet denken. Ieder z'n ding toch :) Ik denk ook niet dat de gemiddelde oudere het leuk zou vinden om door mij verschoond te worden

bruintje123

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 12:48

Ik vind het helemaal geweldig dat mensen die oudjes verschonen, maar dan mag ik die kleine schijters/ kostsers nog wel noemen wat ik wil. Staat er van mij los van hoor.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 13:02

bruintje123 schreef:
Ayasha schreef:
Altijd leuk als er zo overgevoelig gereageerd wordt op bepaalde woorden zodra het om kinderen gaat. :roll:

precies!!!!!

Hoezo overgevoelig? Ik lig hier echt niet te janken in een hoekje hoor :') . IK snap niet waarom kinderen ' smerige wezens' genoemd worden. That's all .

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 13:03

Ik vind ze ook smerig, dat ze niks aan hun kwijl, snot, poep, etc kunnen doen maakt dat niet minder goor. Heeft trouwens niks met kinderhaat te maken, maar goed het was ook alweer even geleden dat die term van stal was getrokken hier :=
Hondenkak en kwijl ben ik ook geen fan van maar omdat ik een hond in de basis een leuk wezen vind en een kind niet kan ik daar wel weer mee leven.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 13:06

En IK snap niet dat er ophef gemaakt word over iets wat IK op dat moment van die viezeriken vind.
En dan meteen haat, echt dat woord word gebruikt op manieren die nergens meer over gaan tegenwoordig.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 13:09

Ik werd laatst ook uitgemaakt voor kinderhater en dat schoot ook echt even verkeerd. Net of ik ieders kind maar haat, doe toch normaal man. Heb er gewoon niks mee.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 13:18

laetitia schreef:
Hoezo overgevoelig? Ik lig hier echt niet te janken in een hoekje hoor :') . IK snap niet waarom kinderen ' smerige wezens' genoemd worden. That's all .

Tja waarom niet. Als die knol in de modder heeft liggen rollen noem ik hem ook een smerige knol. Hij IS gewoon smerig op dat moment, kan dan toch moeilijk beweren dat ie mooi/proper is? :?
Als hij weer eens zijn beschermers onder schijt noem ik hem ook "ne vettigaard" of "vettige ezel". :+
Er zijn thans weinig wezens waar ik gekker op ben dan op die knol.
Heeft niks met haat te maken.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 10-10-17 13:20, in het totaal 1 keer bewerkt

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 13:19

Ik haat ze ook niet.
Ze kotsen maar lekker in de nek van moeder. Ik ben dan alleen maar weer extra bevestigd dat ik het smerige wezens vind :D }>

Ik haat ze ook niet als ze de ouders uit hun slaap houden, 9 van de tien keer omdat die steeds toegeven.

Ik haat ze ook niet als ze jengelen/ schreeuwen in mijn bijzijn, maar dan vind ik ze wel bloed irritant en vervelend.
En kijk ik wel de ouders er op aan als die niet ingrijpen of dat althans proberen.

Maar haten, dat doe ik niet veel.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 13:20

Ik vind haat een groot woord, haat is wanneer je alleen maar vijandschap voelt tegen iets of iemand en diegene wilt vernietigen of pijn wilt doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 13:27

Wanneer mijn katten kotsen of in huis schijten (doen ze gelukkig niet) dan zijn dat op dat moment ook smerige wezens. Een oudje met een volgescheten pamper, part of my job, maar dat is en blijft gewoon smerig. De pamper met vulling dan, niet het oudje. Toch niet zolang er geen smeergedrag is :+
Dus ja, een kind wat spontaan de boel onder gaat kotsen of zijn schijt laat lopen waar ie wil, of dingen in de mond stopt, onderkwijlt en dan terug legt... dat is smerig.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 14:54

Ik ga mee met o.a. Bruintje en mars. En wil er nog aan toevoegen dat ik blij ben dat als mijn kat een keer moet kotsen, het niet in zo'n grote volumes zijn als bij kinderen. Tijdje terug nog 'projectile vomiting' gezien bij een kindje na een flesje melk... Laat ik zeggen dat ik blij was dat ik niet in de spuugrichting zat :x Voor ouders vast normaal, maar ik vind het goor.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 15:00

Ayasha schreef:

Je haalt me de woorden uit m'n bek...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 15:08

Ik vind kleine kinderen ook smerig. Ze kwijlen, niezen/hoesten zonder hun hand voor de mond e.d., stoppen van alles in hun mond (en leggen het dan weer terug), proppen hun mond vol voedsel om het vervolgens met open mond op te eten waarbij de helft er weer uitvalt en ze zijn niet zindelijk. En volwassen mensen vind ik soms ook smerig, ik bijvoorbeeld mijn pennen ook niet graag uit. Hou er niet zo van als andere met hun zweethanden eraan zitten. En zo zijn er nog wel meer dingen. Veel mensen zullen zich er vast niet in kunnen vinden, daarom is het ook een mening.
(En nou niet beginnen met 'maar je bent zelf ook een kind geweest', dat is echt zo'n dooddoener.)

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 15:12

Tsja, ik kan er niks aan doen, ik ben erg smetvrezerig aangelegd, en ik vind kinderen erg vieze 'wezens'
Juist ómdat ze er niks aan kunnen doen dat ze zichzelf onderkwijlen, schijten en kotsen. Zelfde met bejaarden. En honden, die vind ik ook echt verschrikkelijk goor.
Mensen in het algemeen ben ik eigenlijk ook niet gecharmeerd van, als je ziet hoe sommige zichzelf verzorgen (het gebrek aan verzorging bedoel ik dan)
Ik zou dan ook van mn leven niet in de zorg kunnen werken, begint er iemand te kotsen, dan kots ik vrolijk mee. Één groot kotsfestijn word dat. :r
Nee, ik ben blij dat er andere mensen zijn die dat wel kunnen handelen, en daar heb ik ook onwijs veel respect voor.

Ik begrijp overigens niet zo goed wat het probleem is van het gebruik van het woord wezens bij kinderen en evt bejaarden.
Een mens ís een wezen, en als je dat kinderlijke wezen toevallig vies vind, ja dan ís het dus een vies wezen. T klinkt wat rigoureus, maar taaltechnisch is er niks verkeerds aan.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 15:14

[***] schreef:
(En nou niet beginnen met 'maar je bent zelf ook een kind geweest', dat is echt zo'n dooddoener.)

Tsja, eerlijk is eerlijk, als ik de foto's bekijk en de verhalen van mijn ouders hoor was ik ook een walgelijk klein mormel. Kan er ook nog steeds niet bij dat mijn ouders bewust voor me hebben gekozen :=

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 15:54

Varekaj schreef:
Ik heb vandaag nog maar eens mogen merken dat kinderloos zijn toch voordelen heeft op de arbeidsmarkt.

Ik werk ongeveer 1,5 jaar op de opnamedienst van een woonzorgcentrum. Begonnen in een deeltijdse functie, als aanvulling op de deeltijdse die er al was. Die man had brugpensioen aangevraagd, en vertrekt begin volgend jaar. Daarnaast gaat het wzc ook uitbreiden en is er een campus in nieuwbouw aan de gang. Ipv 1 woongebouw, worden er dat op termijn 2 op 2 verschillende (maar dicht bij elkaar liggende) locaties.
In het begin was er sprake dat ik deeltijds zou blijven na het vertrek van mijn collega, en dat voor zijn uren iemand nieuw zou gezocht worden.

Na beraad over mijn werkmethodiek, kennis van het huis en dergelijke zijn ze er echter vanaf gestapt. Niet enkel omdat ze dan iemand nieuw moeten inwerken. Wel omdat mijn job vooral door vrouwen wordt gedaan, en diegene die deeltijds willen werken verkiezen zelden de namiddag en zijn niet flexibel. Vooral door oa (jonge) kinderen... En daar zaten ze nu niet echt op te wachten, omdat het met andere collega's al problemen heeft gegeven.

Dus net omdat ik (bewust) kinderloos ben geven ze mij liever meer werkuren dan iemand anders aan te werven. En ook omdat het hoofd personeel liever heeft dat ik alle touwtjes in handen hou omdat de boel zo goed draait :D

Kijk nog een positieve draai aan geen kinderen hebben. Praktisch gezien hebben ze echt de beste keuze gedaan. Beter iemand een fulltime geven die al weet hoe alles draait en werkt dan dat ze weer iemand moeten inwerken. Want iemand inwerken kost ook veel tijd en manuren. Terwijl iemand die al weet hoe de boel werkt gewoon zelfstandig kan werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 17:46

Eigenlijk kan je het nog zien als discriminatie naar vrouwen met kinderen :') Zie het zo al voor me, een hele meute die gaat roepen "ik word gediscrimineerd, ik krijg de baan niet omdat ik kinderen heb". Dat ze dat 99% van de tijd dan toch echt aan zichzelf te danken hebben, daar staan ze niet bij stil. Niet flexibel naar hun werk toe, naar collega's, lichtelijk onvoorspelbaar...

Vandaag het bijkomend attest al mogen ondertekenen dat ik zeker tot 30/6/2018 aan 30u mag werken. Op dat moment gaan we herevalueren of het 30u blijft, of doorgroeit naar een fulltime (38u/week). Volgens mij zal het 30u blijven of misschien 32u worden. Er komen wel een aantal bedden bij, maar eens alles na de verhuizingen weer vlot loopt zal het werk prima haalbaar zijn in 32u. Dat is nu ook het geval. Een halftijdse is te weinig, maar met 2 een voltijdse vormen is soms al teveel...
Al scheelt het wel dat ik ook ingewerkt ga worden in de algemene administratie en facturatie. Geeft me wel een boost om bijscholingen te gaan volgen richting management ofzo, wie weet kan ik later dan alsnog een laddertje hogerop :D

DAT zou pas een statement zijn: vanuit parttime alsnog een kaderfunctie uitoefenen. Staan alle dames met kinderen mooi voor schut die beweren dat dat niet mogelijk is. Sorry dames, waar een wil is is een weg.

Op dit moment zit ik echter ziek thuis en ben ik ook goddank blij dat ik kinderloos ben. Fikse bacteriële sinusitis. Voelt alsof er constant een truck over mijn hoofd heen en weer rijdt. Een jengelaar zou ik nu uit frustratie zo het raam uit kiepen vrees ik.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 17:53

Varekaj, ik ken er zat met een kaderfunctie en ook moeder. Zo bijzonder is dat niet. Iedereen legt zijn prioriteiten anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 18:06

Ik hoor er anders vaak zat geklaag over dat het fin de carrière is eens ze kinderen hebben gebaard hoor. Dat ze dat dan aan zichzelf te danken hebben speelt wel een rol natuurlijk. Ze willen/kunnen niet flexibel zijn, raak niet aan hun heilige parttime schema en meer van dat soort zaken.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 18:12

Denk dat het voor je werkgever ook gewoon handiger en goedkoper is om jou meer uren te geven dan iemand nieuw op te leiden. Zowel in kosten van contract op te maken als in tijd en kosten om iemand op te leiden. Zeker als het maar voor een contract is van 11 uur. Denk dat in belgie zelfs het minimum 12 uur is dat ze moeten geven.

Maar proficiat met je meeruren en je toekomstige kaderfunctie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 18:46

Het komt vooral handiger uit omdat ze bij de algemene administratie net door 2 deeltijdsen met kinderen regelmatig in de knoei zitten. Ik ga naar meer uren, ik behoud mijn oorspronkelijke functie maar krijg er ook de administratie bij zodat ik daar kan opvangen waar nodig. De administratie zal maar een basis krijgen van mijn job, voor wanneer ik met vakantie ben bijvoorbeeld.

Zoek maar eens iemand die deeltijds wil werken met een vast rooster maar wisselend werkmoment. Dat zou een aanvulling worden op mijn uren dus maandag namiddag, dinsdag voormiddag, woensdag namiddag, donderdag voormiddag en vrijdag namiddag. Denk niet dat er veel mensen met kinderen op die verdeling zitten te wachten. Ten eerste is het best rottig om er een 2e parttime aan te koppelen qua uren, ten tweede zijn ze nooit vrij op woensdag namiddag en ten derde moet er dan absoluut vermeden worden om gelijktijdig in verlof te zijn ivm permanentie.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 18:49

Gefeliciteerd varakaj :)
Mooi compliment van je werkgever :j

Dat vrouwen met kinderen geen carriere kunnen hebben slaat daarentegen natuurlijk weer nergens op.
Een van mijn kenissen is hoogleraar(es) aan een zeer hoogstaand instituut met 3 kleine koters thuis. Idem voor mijn nichtje.
Ik kan ook niet zeggen dat ik het zelf zo slecht doe :+
Niet willen is wat anders. Veel dames overleggen ook gewoon niet met de wederhelft met excuses als: ja maar in zijn branche kan het gewoon niet. Dikke kul, dan zoekt hij maar een andere branche.
Wij hebben beide gewisseld om het haalbaar te maken.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 18:53

T is waar je zelf de nadruk op legt. Iemand vinden voor 11u per week zal ook niet simpel zijn, met of zonder kinderen en gewoon ook duurder zijn. Wooncentra s hebben geen overschot aan budgetten en subsidies dus denk dat geld een grote rol speelt. Hoor dat toch vaak dat ze liever iemand wat meer uren geven dan 2 losse deeltijdse contracten omdat dat dat altijd duurder is. En denk dat geld nog altijd primeert, zeker in de sociale sector. Maar goed, doet er eigenlijk niet toe, t is maar wat je zelf wilt geloven.
Ben zelf in het verleden in een rusthuis niet aangenomen terwijl de directeur dit wel wou maar kwa budget het voordeeliger was om iemand anders aan te nemen oldat ze daar subsidies voor kregen. Dus geld speelt een grote rol.

Ik met een kind en 2de onderweg zou dat uurrooster ook geen probleem zijn.

Ken zelf ook genoeg mensen met kinderen in kaderfuncties.
Zo ken ik ook mensen zonder kinderen die halftijds werken en nogal star zijn uurroosters en vakanties.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 19:01

Als mijn partner zou moeten inbinden, dan moet ie gelijk helemaal veranderen van job. Parttime werken in de offshore is praktisch niet echt haalbaar :P En eer ik een functie te pakken krijg met een gelijkwaardig loon... Gaat niet lukken met mijn bachelor diplomaatje vrees ik.

Dat vrouwen het kunnen weet ik wel, maar het willen is heel wat anders. Of beter gezegd, ze willen het wel, maar ze willen er geen opofferingen voor doen. Mijn moeder heeft als alleenstaande met 2 kinderen (waarvan 1 gehandicapt) ook gewoon geknokt en gewerkt om uiteindelijk diensthoofd te worden. Daar heeft ze veel voor moeten wikken en wegen, plannen en uitpluizen, overuren presteren etc, maar we kwamen lang niks tekort.

@ dromertje: op zich is mijn werkgever heel open-minded naar de opties en mogelijkheden om gezin en werk te combineren. Ik geloof dat het merendeel van het verzorgend/verplegend personeel parttime tot 4/5 werkt... en in de mate van het mogelijke zelfs met vaste shiften. Daarover mogen we écht niet klagen.