Hardlopen deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Liedje

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 15:23

Nee snap ik :D Maar gelukkig pas op het eind, dus dan ben je bijna thuis en kun je dan een slokje drinken. :)

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 15:30

Zooo, ik heb nieuwe schoentjes! Ik had m'n ouwetjes, van de scapino, meegenomen :o . Mijn enkel is volgens mij goed hersteld (waarschijnlijk overbelasting door slechte schoenen).
Ik heb gisteren voor het eerste weer stukjes hard gelopen, om de schoenen te testen en ik heb hier geen reactie in en met mijn enkel gekregen, dat stelt me gerust.

Volgens de verkoopmeneer land ik ik keurig, de steunfase iet wat naar binnen, en ik zet keurig af met de teen. Ook mijn knieën bleven recht.
De schoen is een asics nimbus 15 geworden, volgens mij een veel verkochte hardloopschoen voor neutrale lopers.

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 17:04

BARBABIENTJE Vandaag weer lopen?

MORRIS Succes met je nieuwe schoenen! Asics heb ik ook heel lang op gelopen.

Ik heb ook geen drinken mee, ook niet als ik op de band loop. Heb bij de band wel een handdoekje hangen zodat ik het zweet weg kan vegen.

De band was inderdaad een duur apparaat, maar ik baalde ervan dat ik telkens niet verder kwam. Ik kon geregeld niet weg ivm oppas en daardoor bleef ik steken op een x aantal km's. Nu met de band kan ik gewoon eigenlijk elke dag als ik zou willen en ik kan ook verschillende trainingen doen. Voor mij was het de investering meer dan waard.

liiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 17:46

Dag dames, mag ik mee kletsen?
Vandaag weer begonnen met hardlopen, ik wilde starten met Evy maar toen ik eenmaal was begonnen stopte het programma er mee. Heeft iemand toevallig een link waar ik de programma's kan downloaden?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 18:09

Op de 1e pagina staan linkjes naar een oude versie

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 18:55

Gefeliciteerd met je nieuwe schoenen! Hopen dat het zo goed blijft gaan.... Hoe lang heb je net je enkel gezeten?

Welkom!

Nee geen drinken mee, ook niet bij lange afstandenen warm weer. Beter je lichaam van te voren goed hhydrateren (dus iedere dag ruim 2 liter water drinken). Op de route staan waterpunten, dat is wel luxe hier in de duinen van Den Haag. Daar ben ik altijd een slok maar meer ook niet eigenlijk. .

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 18:59

Nee ik ga morgen weer lopen! Vrijdag, zondag en dinsdag zijn mijn rustdagen!

Twijfel alleen nog of ik morgenmiddag ga rennen (na 3) of voor 8 uur... Denk het eerste :')

Edit; even korte post zit op mijn mobiel! Zal straks even bijlezen!!

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 19:00

Mijn enkel deed eerst overal zeer, toen een week de buitenkant, een week achter, een week de binnenkant, ik denk zo'n vier weken van pijnlijk naar bijna pijnvrij. En nu pijnvrij.
Zat ook vocht, die is er nu uit. De enkel blijft nu de hele dag dun.

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 09:03

Blessures zijn zo vervelend. Ik weet er helaas alles van.

Ik heb gisteren de stoute schoenen aangetrokken en een afspraak gemaakt voor een voet- en loopanalyse. Het scheen been is pijnvrij maar rond mijn enkel blijft gevoelig. Dus maar gebeld en as dinsdag mag ik langskomen. Ben heel benieuwd wat eruit gaat komen, mijn schoenen zijn namelijk ook met een analyse uitgekozen...

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 18:03

*\o/* *\o/* net 3km in 21 min zonder benauwdheid!! Nu wel een beetje naar adem aan het happen maar tijdens het lopen niet, dus al een hele vooruitgang :)

Blessures zijn heel vervelend :(

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 18:05

BARBIENTJE Super zeg! Dat geeft ook echt zo'n boost en weer zin om weer te gaan lopen.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 19:00

Ik heb vanochtend ook heerlijk gelopen, 4.95 km in 36 min met average speed 8,2 km/h. Niet m'n beste tijd, maar na een aantal weken niet fijn gelopen te hebben heeft dit me erg goed gedaan, en heb m'n snelste km ooit gelopen :D

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 21:05

Barbabientje wat goed! En Piekosj ook al een PR. Top hoor.

Ik heb donderdag gelopen en ga morgenvroeg weer. Ben heel blij met mijn ondertrui van Craft. Die houdt je echt warm én droog. Heerlijk. Het was behoorlijk koud donderdagochtend maar ik heb er geen moment last van gehad. Kan iedereen zo'n trui aanraden!

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 21:23

Ben ook stiekem best wel trots op mezelf :) 2e les ben ik pas!

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 21:42

Gister ging ik hardlopen. Het was de bedoeling om 8 km te gaan lopen...

En ik ging hardlopen. En ik liep het spoorwegovergang no. 1 over en ik hoorde dat een andere spoorwegovergang (no.2) afging. Dus ik dacht yess net op tijd voordat deze dicht zou gaan, hoefde ik niet te wachten.
Dus na een tijdje kwam ik bij spoorwegovergang no.2 aan. Stond er gewoon een trein stil ;d
Kon er ook niet langs ofso, nog gekeken maar toen werd ik weggestuurd door zo'n persoontje, mocht ik weer terug lopen -.-'

Uiteindelijk dus 9 km gelopen haha, maar denk dat ik voortaan dus ook de 9 km ga lopen aangezien ik dat toch kan *\o/*

Mijn planning.
1. Opbouwen naar de 10 km.
2. De 10 km blijven lopen en proberen het tempo te verhogen.

Punt 2, omdat ik te vaak merk dat ik op mijn gemak loop en niet zulke grote pasjes maak. Moet nog wel ff kijken hoe dat gaat uitwerken, want ik kan nog laaang niet 9km op mijn grote, mooi afgewerkte pasjes maken :'3

Ik durf trouwens niet op tijd te lopen, te bang dat ik in tempo achteruit ben gegaan xd
Maar als ik de 10 km ga lopen moet ik er toch aan gaan geloven :')

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 00:15

Netjes iedereen!

Ik leg voor morgen sowieso maar een bidon met water in de auto :-) Heb ik in ieder geval wat drinken als ik klaar ben met lopen.. Morgen les 4 van STR, ben benieuwd..
Ik probeer ook op mijn pas te letten, maar grote passen zijn in ieder geval nu nog niet te doen qua conditie..

Lopen jullie trouwens op straat? Ik pak de zandpaden hier in het bos, lijkt me minder belastend voor knieën en enkels?

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 09:26

Nette tijden dames!

MARISKA Ik loop op dit moment alleen op de loopband. Als het goed blijft gaan ga ik straks ook weer naar buiten en dan loop ik op verschillende ondergronden. Wissel het vaak ook af.

XEMILY Ik zou niet alle dagen 10 km lopen. Ik zou dan op de andere dagen intervalwerk doen.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 10:54

Water neem ik alleen mee als het erg warm is of als ik ver ga lopen. Ik heb zo'n riem met flesjes en ik vind dat geklots erg irritant. Bovendien laat ik zo'n flesje nog wel eens vallen en dan ben ik uit m'n ritme, dat is ook irritant. :D
Ik loop op straat, soms ook stukjes bos, maar dat is vaak muller en geeft meer weerstand. Ik loop daardoor liever op straat, maar het bos is qua omgeving natuurlijk wel veel mooier. :)
Jij kan daar echt super lopen Mariska! Dat bos in de achtertuin mis ik hier wel.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 12:04

Mariska_28 schreef:
Lopen jullie trouwens op straat? Ik pak de zandpaden hier in het bos, lijkt me minder belastend voor knieën en enkels?

Ik loop zelf verschrikkelijk op straat. Ik moet in ieder geval 5 minuten lopen om in het bos te zijn, dus dat stuk neem ik sowieso mee, maar ik doe het liever niet. M'n benen doen helaas veels te pijn op het asfalt, en ik het bos gaat dat beter. Niet te mulle paden meenemen, en het liefst ook paden zonder al te veel blad, want daar wil ik nog wel een op uitglijden.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 12:23

Ik loop langs de Reeuwijkse Plassen, op straat dus :) Op vakantie kon ik echt door weilanden en zo (in het lake district), heel gaaf maar had juist het idee dat dat meer belastend was.

Ik heb me een beetje laten gaan in de Nike store van de week en heb een nieuwe tight en zo'n half-zip shirt met lange mouwen. Iets duurder dan gepland maar wel heel fijn, dus ik ga vandaag heerlijk op het strand lopen :D

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 12:23

Ik neem nooit water mee tijdens het hardlopen, in de zomer ook niet. Vind het maar een irritant gesjouw. Als ik ooit veel langere afstanden ga lopen ga ik het wel overwegen hoor.

xEmily, ik zou niet alle keren 10km gaan lopen maar ook intervaltraining gaan doen om je tempo hoger te krijgen. Ik vind je posts wel irritant lezen doordat je veel niet-boktsmileys gebruikt :+

Ik laat m'n eten even zakken en dan ga ik ook weer naar buiten voor een rondje. Twijfel nog tussen een intervaltraining of een groot rondje van 9km.

Brechtje_A

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 12:42

Hallo, mag ik me ook melden?
Ben net begonnen (weer begonnen) met hardlopen, loop nu 2 kilometer :)
Hoe vaak lopen jullie per week als ik vragen mag?

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 13:32

Ok loop momenteel op vrijdag en zondag, en door de weeks op de roeitrainer.. Wil namelijk liever niet on het donker lopen, held die ik ben.. :D

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 14:56

Iedereen goed gelopen! Lekker zeg *\o/*

Een geheel nieuwe outfit dus Eulogy! Gaaf :D Hopelijk loopt het fijn :)

Ik loop altijd op straat. :) Woon midden in de stad dus ja :+

Ik loop meestal 3 keer per week. :)

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 15:00

Ik woon ook midden in de stad, dus loop inderdaad ook op asfalt.. Moet zeggen dat ik dit juist fijner vind, geen hobbels ed, dus hoef me dan ook minder op de weg te concentreren!

Gisteren dus voor de 2e keer gelopen, maar heb vandaag niet eens spierpijn :D