[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 13:03

Ik doe het uit gewoonte en om motivatie vast te houden. :)

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 13:07

Het is logisch dat je schommelt en als je dagelijks weegt moet je dat beseffen.

Alleen is dat makkelijker gezegd dan gedaan, ik ben opgevoed met de weegschaal, opgevoed met het idee dat je het diréct moet zien als je 'verdikt' (en ik ben niet eens echt zwaar), ben 3 maand geleden alleen gaan wonen en heb na 3 weken een weegschaal cadeau gekregen van mijn moeder, en in het begin stond ik er echt niet altijd op hoor, maar ja, het ding staat er, het is onderhand een gewoonte, ik weet ook wel dat het niet gezond is maar zeggen dat je iets niet 'snapt' is soms wel makkelijk ;)

Overigens ben ik er dagelijks op gaan staan om te zien of er iets mee scheelde, vloer in mijn badkamer ligt niet helemaal gelijk dus ben de minst-wegende-plek aan het zoeken 8)

YMJArabians

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 13:11

Ik weeg ook af en toe tussendoor, en het werkt voor mij ook motiverend :)

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 13:12

Stral ik begrijp het denk ik beter dan jij denkt ;). Ik heb me ook een tijd iedere dag gewogen, echter had ik toen wel het etiket 'anorexia patiënt' op m'n voorhoofd geplakt gekregen. Verder heb ik me toen ik nog gezond bezig was nooit iedere dag gewogen.

Edit: het is natuurlijk persoonlijk of je iedere dag wil wegen of niet. Wellicht dat ik er wat anders tegen aan kijk omdat ik het associeer met mijn tijd toen.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 13:24

Ahzo op die manier, nuja, dan snap ik wel dat je dat zegt!

Bij mij is het deels een gewente geworden, iets waar ik vroeger (en nu nog, zie het 'cadeau') voor onder mijn voeten kreeg als ik het niet deed en vroeger meer een negatieve associatie opriep dan nu wel. Mijn moeder heeft nogal problemen met haar gewicht en dat is er bij mij zo ingepeperd, ik weet gewoon niet beter of er wordt commentaar gegeven op eten, snoepen, gewicht,... 't is dat ik te graag eet anders had er ook een eetstoornis ingezeten bij mij, ik ben meer naar het emo-eten gaan neigen. Als ik genoeg sport is het niet dramatisch maar nu ging het dus wel omhoog, en dan heb ik een moeder die met haar weegschaal staat te zwaaien en kruip ik er blijkbaar toch ook weer iedere dag op, vreemd genoeg :) Maar nu is het voor mij niet per se iets negatiefs hoor, eerder iets stimulerends, je ziet het schommelen maar je ziet het ook langzaam naar beneden trekken, beter dat dan 1x per week en dan toevallig net op een 'piekdag' erop staan, denk ik dan, werkt niet motiverend genoeg ;)

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 13:29

_joellover_ mannen vallen normaal gesproken makkelijker af dan vrouwen, heeft geloof ik iets met de hormoonhuishouding per geslacht te maken. Waar je ook naar moet kijken is het startgewicht en het totale aantal te verliezen kilo's. Iemand die meer gewicht heeft mee te slepen, verbrand ook meer callorien, al is het maar met de trap op gaan, of boodschappen doen...
Dus laat je niet ontmoedigen!
En schommelen is indd normaal, heeft met vocht te maken maar ook nog met tientallen andere zaken geloof ik...

Ik heb me vanochtend niet gewogen!! (dat verstoppen van de weegschaal was een goed idee! ik had mn kleren al aan voordat ik aan wegen kon denk haha!)

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 13:33

Wij slapen op zolder maar ik neem mijn kleding mee naar de badkamer, plassen, wegen en dan aankleden. Is een echt ritueel geworden, haha.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 14:05

Mannen vallen inderdaad door de hormoonhuishouding iets makkelijker af, maar voornamelijk omdat ze groter zijn (dus meer energie verbruiken), een grotere spiermassa hebben (dus nog meer energie verbruiken) en een ander type karakter hebben. Hierdoor vallen mannen vaak relatief makkelijker en sneller af.

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 15:46

Ik weeg mezelf ook zeker wel 2 a 3x per weeg. Werkt voor mij ook motiverender. Als je inderdaad net op je piekdag er op staat word je ook niet vrolijk van.

Vanochtend op de weegschaal gestaan en ben niet afgevallen maar ook niet aangekomen. Ik denk dat het een beetje door het sporten komt dat het afvallen nu gewoon even wat trager gaat. En me spiermassa wat meer word. Want zie wel al iets figuurcorrectie.

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 16:34

Mizora schreef:
Mannen vallen inderdaad door de hormoonhuishouding iets makkelijker af, maar voornamelijk omdat ze groter zijn (dus meer energie verbruiken), een grotere spiermassa hebben (dus nog meer energie verbruiken) en een ander type karakter hebben. Hierdoor vallen mannen vaak relatief makkelijker en sneller af.

Best wel oneerlijk! Eigenlijk moeten mannen dan ook maar kinderen krijgen, krijgen ze die zwangerschapskilo's er ook makkelijker af! :D

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 17:15

Bedankt voor de reacties, ik kan me morivatie uit het wegen halen vandaar, ben ik aangekomen? Oh dan moeten we vandaag even beter me best gaan doen! Ben ik afgevallen? Ga zo door denk ik dan.

Het klopt dat me vader wel iets meer moet afvallen, maar ik ben wel weer 5 cm groter.
Naja we gaan dan maar gewoon lekker door!

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 17:18

Malima schreef:
Ik was jullie kwijt, perongeluk verwijderd uit mijn eigen berichten, hihi.

Ik weeg elke dag en schommel wel veel, maar ik wordt er niet chaggie van.
malima.valtaf.nl kan je zien hoe mijn lijn is, redelijk toch? Hihi.

Ik wou donderdag over dus precies 1 week 70kg of lager wegen maar dat gaat niet lukken -O-
Ik ben nu 71,2kg en ik krijg er nooit 1,2kg af in 1 week of ik moet gigantisch gaan crashen en dat wil ik niet...
Dus we zien wel hoe dichtbij ik bij de 70 kan komen, wel balen dat ik mijn streefgewicht niet ga halen wanneer ik wil, was wel even een domper.

Misschien is het makkelijker om voor jezelf een streefgewicht te zetten, daarbij een eetpatroon te maken en dan op naar je streefdoel, eventueel in kleine stapjes. Die <70 haal je wel, het duurt alleen twee weekjes langer. Helemaal niet erg toch? Als je je doel maar bereikt!

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 17:27

_joellover_ schreef:
Bedankt voor de reacties, ik kan me morivatie uit het wegen halen vandaar, ben ik aangekomen? Oh dan moeten we vandaag even beter me best gaan doen! Ben ik afgevallen? Ga zo door denk ik dan.

Het klopt dat me vader wel iets meer moet afvallen, maar ik ben wel weer 5 cm groter.
Naja we gaan dan maar gewoon lekker door!

Ja zo kan het ook inderdaad, dat verschilt per persoon. Ik motiveer mezelf door 's avonds m'n dag na te gaan. Wat heb ik vandaag voor spannends beleefd, wat waren bijzonderheden. Dan neem ik m'n eten ook maar even mee, om even te discussiëren met mezelf wat ik vandaag weer goed en minder goed heb gedaan. Dat werkt voor mij heel motiverend om door te zetten. Gisteren had ik bijvoorbeeld opkomst en normaal drink ik zeker 1 blikje cola. Die heb ik gisteren niet gehad. Ook lagen er dingen als pepernoten en kaakjes, ook niet gehad. Dan denk je er later over na en denk je: super! Kaakjes en koekjes mag je bij de koffie en prik dat mijden we even, dat heb je goed gedaan. Werkt weer motiverend om door te gaan, want je hebt bewezen dat je ook best zonder kunt, dan kan dat morgen ook wel, en overmorgen ook. :).
Ik heb morgenavond na paardrijden m'n weegmoment, heb ik standaard op vrijdagavond.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 19:03

Ik zou ook echt niet hoeven denken aan 2 eieren per dag, haha. Maar het ligt er inderdaad denk ik ook aan, zoals Mizora zegt: als je het vervangt voor vlees bijvoorbeeld ’s avonds moet het gerust kunnen…

Jij gaat echt lekker BonJoy :D

Wegen voor mij (bijna) elke dag werkt hier ook motiverend. Ook moet ik zeggen dat ik ook weer niet zoveel schommel qua gewicht, ben redelijk stabiel en heel langzaam gaat het omlaag.

Dame23, zou goed kunnen dat je daardoor eventjes stilstaat. Maar wel super zeg dat je bij je lichaam wel verschil ziet! :)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 20:47

Hier gaat het helemaal super met alles inderdaad! :D En vandaag is ook een droom uitgekomen!
[ITP] En dan komt een droom uit.....
Ben echt helemaal happy nu, hihi! *Zweeft verder op het roze wolkje*

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 20:50

Super zeg! Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

Ik ben vandaag niet zo goed bezig. Net een paar bonbons gegeten..

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 20:51

Bonjoy schreef:
Hier gaat het helemaal super met alles inderdaad! :D En vandaag is ook een droom uitgekomen!
[ITP] En dan komt een droom uit.....
Ben echt helemaal happy nu, hihi! *Zweeft verder op het roze wolkje*

GEFELICITEERD! Dat moet gaaf zijn, eerste eigen paardje. :D Extra motivatie voor de laatste kilo's, of niet?

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 20:54

Zeker weten! :D :D

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 22:10

Bonjoy, gefeliciteerd met het behalen van je doel van 18 kilo en met je eerst eigen paard :D

Ik vond net dit, vond het wel grappig om te lezen want ik geloofde ook in enkele fabels:
http://24kitchen.nl/nieuws/voedingscentrum-bestrijdt-dieetfabels

Vandaag nee gezegd tegen taart op mijn werk. Goed bezig al zeg ik het zelf! Avondeten was ook eens geen hele berg. Ben benieuwd wat de weegschaal morgen aangeeft.

Ik woog eerst 1 x in de week, inmiddels 2 x in de week. Meer controle denk ik :=

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 22:51

Bonjoy wat leuk nieuws! Gefeliciteerd!

Hier gaat het best goed, alleen vanavond heel slecht pizza gehaald.. Waren allebei laat thuis en erg hectisch deze week op het werk en thuis, dus vond het wel even goed!

Dais goed zo! Ik merk dat ik het steeds makkelijker vind om nee te zeggen tegen lekkere dingen! Of in ieder geval steeds meer met mate!

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 23:09

Ik ga morgen uit eten. :D

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 00:03

Bonjoy, gefeliciteerd! wat super! :D

Dais_ goed dat je taart hebt geweigerd, dat is heel moeilijk :o

Naatg86, ach, eens in de week een beloning is ook leuk toch :)

Hannahaapje, oeh lekker, waar gaan jullie heen? :P

Hier?
vandaag wezen shoppen, moest van mam een nieuwe jas halen,
ik loop al de hele winter in een te grote ski-jas voor mannen,
die dus niet bepaald afslankt kwa looks :')

dus: nieuwe vrouwelijke jas, in de laatste winkel die er was, god wat ben ik kieskeurig met kleding :+
nieuw tshirt en nieuwe riem. en ik voel me nu veel beter in die jas, zo lijk ik minder breed :o
vandaag chips geweigerd die vriend in mijn mond wou frotten :\ , en meneer wou naar de mac,
jahoor, als je zelf betaald...hmm toch niet gegaan :=

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 08:46

Goed bezig hier weer iedereen! en pizza moet soms kunnen toch?
Bonjoy wat gaaf je eigen paard!

Dais taart geweigerd, super! Voor mij gaat het nu ook steeds beter lekkere dingen te weerstaan.
Morgen weer uiteten met vrienden, iedereen wilde naar de Griek, maar ik heb toch stiekem voorgesteld om te gaan wokken. Dan is het voor mij zoveel makkelijker en voor iedereen is er dan wel wat wils!

Gisteravond lag ik in bed en toen zei mijn lieve vriend, ow wauw je kan echt wel zien dat je afgevallen bent (ik lag gewoon op mn rug met mn eskimopyama aan en hij lag naast me, neeee geen vieze dingen in je hoofd halen haha!) want hij zag dat ik geen blubje meer onder mn kin had.... :o en dat mn jukbeenderen mooier door kwamen en dat mn gezicht weer meer ovaal leek dan rond... :') naja een compliment is een compliment! Ookal gaat het over blubjes *D

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 09:29

Toch leuk zo'n compliment! :D

Deviltje, een nieuwe jas gekocht die beter staat :j Wat jammer dat je vriend niet echt meedenkt? Daarbij, op valentijnsdag afkomen met chips en mac.. Dat zijn geen punten :n ;)

Hannahaapje, waar en wat ga je eten? :D

Naath, eenmaal nee gezegd gaat het steeds makkelijker ja :j Net thuis heb ik nog moeite om streng te zijn, maar het gaat hoe dan ook alweer beter dan eerst :)

Vanochtend gaf de weegschaal eindelijk 72.9kg aan *\o/* Nog 3 kilo kwijt raken vóór half maart en dan heb ik doel nummer 3 ook bereikt. Het wordt nog hard werken want over de laatste 3 kilo's heb ik 2 maanden gedaan! :=

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 10:54

Bedankt allemaal! Ik voel me echt een blij penny meisje met mijn paardenkind, hihi. Vanmiddag nog even lekker knuffelen met mijn meisje <3

Wat lief die complimenten! Dat doet altijd goed en motiveert om door te gaan.