[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 19:35

mayniac_val schreef:
Wat roze was ja :+
Check even de hoeveelheid zwarte uitgroei die ze in het begin had. Ongeveer halverwege zie je dat ze een breder vlak in de bleek heeft gezet, dus ze pakt ook een stuk roze mee, wat al eens ontkleurd was. Aan het einde van het filmpje (mooi weggewerkt omdat ze was 'vergeten' om het einde bij daglicht te filmen) zie je dat wat al roze wat inderdaad mooi wit is (logisch) maar zie je een ontzettend geel stuk waar het zwart was. En dat komt niet door de lamp, want het mooie witte licht niet zo geel op als het stuk bij haar scheiding.

Edit: typo

ooh ik dacht dat je het over die afbeelding had! :')

Ik snap idd wat je bedoeld! :) Maar zij heeft er dan ook geen spoeling meer overheen gedaan, wat ik wel ga doen :)

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 19:37

Oké :).
Ik ben nu (tja, hoe ga ik dat uitleggen..) een beetje koperkleurig en ik ga het bruin verven.
Die kleur heb ik al meerdere malen gehad en ik vind het erg mooi, omdat ik wel de warmte in mijn haar houd.
Het liefste verf ik het permanent bruin, maar dat durf ik niet omdat ik bang ben dat ik dan niet meer mijn eigen haarkleur terug kan krijgen zonder dat ik voor gek loop :+.

laughterline

Re: Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 19:39

Er zijn tegenwoordig ook van die colorremovers oid? Die haalt de verf uit je haar. Ik heb er geen ervaring mee, maar dat zou je dan ook nog kunnen doen :j

Het vervelende van spoelingen vond ik dat ik bang was om te zwemmen haha _O- sowieso moet ik het een aantal keren gewassen hebben, anders werd het zwembad rood :)) Denken ze allemaal dat ik ongesteld ben :')

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 19:41

Ik vraag me af of dat voor mij ook werkt aangezien ik koperkleurig ben van mezelf?

Haha, handig :+. Gelukkig zwem ik nauwelijks.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 19:43

Nja als je dan weer terug naar je eigen haarkleur wilt? :) Waarom niet lijkt me? Nogmaals: heb er geen ervaring mee :') ff reviews googelen?

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 19:47

Ik heb even snel gegoogeld en daar lees ik dat je snel een koperkleur krijgt, gunstig voor mij dus :).
Ik zal er eens over nadenken, aangezien ik dan ook regelmatig de uitgroei bij zou moeten werken.

Nu ga ik er eerst maar weer een spoeling in gooien.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 19:51

Ik heb de color remover van Délor gebruikt. Ben van mezelf blond, ben het 2 jaar geleden bruin beginnen verven en toen was ik het plots zat. Dus color remover gebruikt, werd het wel wat lichter van maar echt blond was ik niet én er zat een heel oranje gloed op. Uiteindelijk ben ik gewoon naar de kapper geweest, highlights laten zetten en nu heb ik m'n eigen blonde kleurtje terug zonder oranje of kanariegeel te worden.

Ik zou echt niet zelf aan de slag gaan als je heel je haar van bruin naar blond wil verven :n Vriendin van me heeft natuurlijk donkerbruin haar en die wou een blonde ombré dus heeft er een pakje blonde verf over gegooid, maar nee hoor, haar punten werden prachtig koperoranje. Dus ik ben het met mayniac_val eens, ga lekker naar de kapper want met die thuisverven verpest je je hele haar.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 19:52

Succes! :)

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 21:49

Op de spoeling die ik trouwens gebruik staat er dat ik het beste van te voren een ph-neutrale shampoo kan gebruiken. Toen ik nog rood haar had, werd daar de kleur wat doffer van. Weet iemand of dit ook met blondering kan? Dat de blondering er uit gaat oid en dat je dus donkerder haar krijgt? :') Of is dit heel ver gezocht haha

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 22:13

Of je zelf thuis verft of niet moet je zelf weten, ook bij de kapper kan het natuurlijk flink mislukken, maar hou er dus ook rekening mee dat je oranje kan worden. Maargoed, in principe is dat ook gewoon te fixen, mits je haar niet te erg beschadigd is. En anders is het jammer maar helaas, risico van het zelf-haarverfen. :+.

Ik wil terug naar heel erg donker bruin/bijna zwart. Maar ik twijfel tussen een warme, koele of neutrale tint :')
Afbeelding

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 22:55

Ik denk dat een warme donkere kleur je goed staat! Alleen niet te warm :D

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 23:12

Ben heel benieuwd naar je update met foto's e.d. Wilke! :j

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 23:16

Ik ook _O- haha

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 23:23

Ik wil stiekem ook zo graag naar die kleur toe met heel m'n haar, maar ben echt bang dat het me niet bevalt of het niet mooi staat of tjah ik weet niet haha.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 23:26

Afbeelding

Dit wordt hem waarschijnlijk voor aankomende woensdag! :)

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 23:34

Even kappersadvies vragen? Ik durfde het niet zonder advies van de kapper haha :+

Wauw erg mooi giolli! :j

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 23:35

Ja die raden altijd af omdat het gewoon niet goed is voor je haren, maarja dat weet ik zelf ook wel haha.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 23:36

Ja, ik ben ook heel benieuwd. Had ook nog een ander kapsel in gedachten, maar daar ben ik het plaatje helaas even van kwijt...

Edit:
Aja, deze was het:

Afbeelding

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 23:46

Die eerste vind ik mooier :D

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 23:59

Arielle_ schreef:
Ja die raden altijd af omdat het gewoon niet goed is voor je haren, maarja dat weet ik zelf ook wel haha.

Jaa idd, maar ze zei ook wel dat als ik het goed verzorgde mijn haar het wel aankan. :j scheelt dat ze m'n haar al 5 jaar kent :P en t voelt zo zacht eigenlijk, veel zachter dan voor t ontkleuren, puur door de verzorging haha. En ze dacht dat de kleur me wel stond, opzich ook wel fijn :')

Hoop dat m'n pakketje (spoeling) morgen binnenkomt...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 08:41

Mijn kapper raadde het me ook niet af, in tegendeel. Ook ik heb sterk gezond haar, dus als je het wil doen, vooral doen. Wat iemand al eerder zei, de meeste pijn voel je in je portemonnee :')

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 08:50

Het verven is goed gelukt hoor!
Alles is weer mooi bruin :).

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 09:02

lieveli schreef:
Mijn kapper raadde het me ook niet af, in tegendeel. Ook ik heb sterk gezond haar, dus als je het wil doen, vooral doen. Wat iemand al eerder zei, de meeste pijn voel je in je portemonnee :')

Haha that was me :')
Maar ik heb t ook al gedaan, alleen wil ik de uitgroei en het bijhouden zelf doen :)

Ssmarty schreef:
Het verven is goed gelukt hoor!
Alles is weer mooi bruin :).

Mooi! :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 09:31

Voor mijn uitgroei ga ik nog steeds naar de kapper, omdat mijn haar zo donker is moet het 2 keer ontkleurd worden en daar durf ik niet zelf mee te experimenteren :')

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 13:25

Wilke93 schreef:
Naar deze kleur wil ik uiteindelijk naartoe:
[ Afbeelding ]

Om dat te krijgen kan je beste stoppen met de zilvershampoo's en de potjes van directions en dat soort gelijke spoelingen.
Wat je nodig hebt is een grijs of as toner.
Als je haar toch vrij geel uitpakt dan werkt een zilvershampoo gewoon niet goed genoeg meer, hoe langer je het laat zitten hoe paarser je word.
Mijn ervaring: mijn uitgroei bleef vrij geel en de rest was lila. Mijn gebruikte zilvershampoo producten: schwartzkopf, loreal proffesional silver, fudge

Ook heb ik de spoelingen van directions geprobeerd, white, silver en lilac.
Mijn haar werd hier heel stug en droog van, ik zag ook amper resultaat en als ik resultaat zag dan was het op de meest gebleekte plukken. De plekken waar het juist zou moeten werken bleven altijd nog aan de gele kant.
Na 3x wassen is het resultaat ook weg en kan je weer opnieuw doen.

Ik ben na veel zoeken uiteindelijk terecht gekomen bij een as of grijs toner. Dit lijkt erg op de spoelingen/toners van directions maar de toner die ik nu gebruik lijkt meer op een soort 2e lichtere verfbehandeling, het blijft ook veel langer zitten!

Dit is hoe ik te werk ga om grijs/wit haar te krijgen (ik ben midden tot licht blond van mezelf):
Ik verf altijd de uitgroei met dezelfde verf die jij ook als voorbeeld gaf (blauwe pakje van schwartzkopf) alleen heb ik 1 versie lichter (jij had 6 tot 8 tinten) 4 tot 6 tinten lichter.
Na het uitwassen van de verf laat ik mijn Fudge zilvershampoo gemengd met mijn gewone shampoo 10 min intrekken, uitwassen en drogen.
Na een dag of 5 doe ik de as toner erin, waarom na 5 dagen? Omdat mijn hoofdhuid dan even wat rust heeft gehad en ik een herstellend haarmasker een van de dagen ervoor erin heb gedaan.
Voor de as toner heb ik een tube van loreal Dialight in de kleur Milkshake Glacé en ik heb een fles met cream developer 1,9% . Deze 2 meng ik in de juiste hoeveelheid met elkaar en smeer ik in mijn haar, laat het 30 min zitten ongeveer en uitspoelen.
Ik blijf mijn haar 2x per week wassen met de Fudge zilvershampoo gemengd met gewone shampoo tot ik weer uitgroei heb en het hele klusje weer opnieuw begint :)