Als je menstruatie altijd al heel erg onregelmatig is, of zwaar, kan dit zó vervelend zijn, en waarschijnlijk is iedereen dan zóóó blij als ze eindelijk aan de pil mogen.
Hoop dat hij goed bevalt!
Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Michelleex schreef:@Drawerlover,
Zo enthausiast zou ik er nou ook weer niet over zijn... het is nou niet echt in het bijzonder iets om trots op te zijn. Ook zou ik erg uitkijken met wat je voor informatie allemaal op bokt zet, aangezien je aan je profiel prima te zien bent wie je bent, in verband met privacy, mensen kunnen je hier mee gaan dwarsbomen.![]()
Die bultjes, tja, het kan van alles zijn, maar in eerste instantie denk ik gewoon aan acne. Of je moet echt bij de anus bedoelen, dan kan het om aambeien gaan, dan zou ik nog even naar de apotheek gaan voor een zalfje.
jesss_amigo schreef:Ik ben nieuw op dit topic, maar zit ook met een probleem..
Ik slik al sinds mijn 14e de pil (ben nu 18), nooit problemen gehad of iets.
Maar nu zit het zo dat ik vorige week vrijdag mijn laatste pil heb geslikt (van de strip) en nu nog steeds niet ongesteld ben geworden..
Ik heb totaal geen stress gehad of iets. Geen verandering in mijn eetpatroon, niet afgevallen etc. Zwanger kan ik niet zijn. Maar wat kan het dan wel zijn? Het zit me echt ontzettend dwars.
Snollygoster schreef:Ik meld me hier ook even, ik zit sinds deze week met een vervelend probleem.
Ik neem al bijna 4 jaar dezelfde pil, nooit problemen of wat dan ook mee gehad. In de zomer neem ik mijn pil altijd 2 maanden door zonder stopweek omdat ik geen zin heb in mijn maanstonden met dat warm weer. Maar nu had ik een paar weken terug na die twee maanden dus mijn stopweek weer ingelast, geen probleem, mijn pil na de stopweek weer verder genomen, maar nu heb ik sinds enkele dagen last van doorbraakbloedingen, en ik moet nog één week nemen voordat ik weer aan mijn volgende stopweek zit. Ik heb dit werkelijk nog nooit meegemaakt, moet ik me zorgen maken? Het trouwens niet echt veel bloed, meer bruinachtig.
Courses schreef:Ik ben vandaag weer ongesteld geworden, helaas 2 uur kermend van de pijn op bed gelegen totdat de ibuprofen begon in te werken. Dus toch maar besloten weer een bezoekje aan de HA te doen. Ben nu een jaar van de pil af (4 maand die 'standaard' pil geslikt maar kreeg enorme maagklachten dus op advies gestopt) maar twijfel of ik voor een andere pil ga of bijvoorbeeld een spiraaltje. Ik heb ook een vaste vriend. Wat zouden jullie doen? Het is zowel tegen zwangerschap als tegen die belachelijke pijn die ik elke maand heb
Courses schreef:Ik ben vandaag weer ongesteld geworden, helaas 2 uur kermend van de pijn op bed gelegen totdat de ibuprofen begon in te werken. Dus toch maar besloten weer een bezoekje aan de HA te doen. Ben nu een jaar van de pil af (4 maand die 'standaard' pil geslikt maar kreeg enorme maagklachten dus op advies gestopt) maar twijfel of ik voor een andere pil ga of bijvoorbeeld een spiraaltje. Ik heb ook een vaste vriend. Wat zouden jullie doen? Het is zowel tegen zwangerschap als tegen die belachelijke pijn die ik elke maand heb
Liesje1611 schreef:Ik had een apart topic geplaatst voor mijn vraag, maar die is helaas gesloten.. Dus sorry dat ik zo binnen kom vallenhoop dat jullie me kunnen helpen.
Sinds een tijdje overweeg ik het anticonceptiestaafje in de bovenarm ipv de pil die ik nu al een jaar of 4 slik. Ik vergeet hem zo nu en dan eens, hij is niet veilig als ik antibiotica slik en ik ben het beu om er elke dag aan te moeten denken..
Op internet staat zoveel informatie dat ik door de bomen het bos niet meer zie, dus ik ben op zoek naar jullie ervaringen met deze manier van anticonceptie. Hoe groot is de kans dat je meer of heftigere bloedingen krijgt? En hoe zit het met de bijwerkingen?