[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Yasmijntje

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 07:50

drawerlover mag toch best blij zijn? ;)
Als je menstruatie altijd al heel erg onregelmatig is, of zwaar, kan dit zó vervelend zijn, en waarschijnlijk is iedereen dan zóóó blij als ze eindelijk aan de pil mogen.

Hoop dat hij goed bevalt!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 10:08

Ik was er ook heel blij om en weet nu ik met de pil ben gestopt waarom ik ook alweer zo blij was met de pil :')

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 10:09

Jaman heel erg, erg onregelmatig en vreselijk veel buikpijn. Op vakantie had ik de pil ook om uit te Stellen en dat beviel me zo goed. Dus nu over naar het echte werk. En met die bultjes ik heb zeker zalf maar als die niet werkt dan weet ik het niet.

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 12:18

Je mag prima blij zijn hoor :) Was ik toen ook, ik verging echt van de pijn :) Dan is de pil wel echt een uitkomst. Dus lekker blij wezen hoor, pil kan veel verlichting brengen :)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 14:11

Michelleex schreef:
@Drawerlover,

Zo enthausiast zou ik er nou ook weer niet over zijn... het is nou niet echt in het bijzonder iets om trots op te zijn. Ook zou ik erg uitkijken met wat je voor informatie allemaal op bokt zet, aangezien je aan je profiel prima te zien bent wie je bent, in verband met privacy, mensen kunnen je hier mee gaan dwarsbomen. ;)

Die bultjes, tja, het kan van alles zijn, maar in eerste instantie denk ik gewoon aan acne. Of je moet echt bij de anus bedoelen, dan kan het om aambeien gaan, dan zou ik nog even naar de apotheek gaan voor een zalfje.

Waarom zou ze er niet blij mee zijn? :')

Ik wil echt niet meer stoppen met de pil.

Joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 16:14

vuurneon schreef:
Ik was er ook heel blij om en weet nu ik met de pil ben gestopt waarom ik ook alweer zo blij was met de pil :')

Amen _O_ _O-

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 21:45

Ik meld me hier ook even, ik zit sinds deze week met een vervelend probleem.
Ik neem al bijna 4 jaar dezelfde pil, nooit problemen of wat dan ook mee gehad. In de zomer neem ik mijn pil altijd 2 maanden door zonder stopweek omdat ik geen zin heb in mijn maanstonden met dat warm weer :'). Maar nu had ik een paar weken terug na die twee maanden dus mijn stopweek weer ingelast, geen probleem, mijn pil na de stopweek weer verder genomen, maar nu heb ik sinds enkele dagen last van doorbraakbloedingen, en ik moet nog één week nemen voordat ik weer aan mijn volgende stopweek zit. Ik heb dit werkelijk nog nooit meegemaakt, moet ik me zorgen maken? Het trouwens niet echt veel bloed, meer bruinachtig.

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 22:06

Ik ben nieuw op dit topic, maar zit ook met een probleem..
Ik slik al sinds mijn 14e de pil (ben nu 18), nooit problemen gehad of iets.
Maar nu zit het zo dat ik vorige week vrijdag mijn laatste pil heb geslikt (van de strip) en nu nog steeds niet ongesteld ben geworden..
Ik heb totaal geen stress gehad of iets. Geen verandering in mijn eetpatroon, niet afgevallen etc. Zwanger kan ik niet zijn. Maar wat kan het dan wel zijn? Het zit me echt ontzettend dwars.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 22:15

Even reactie van mijn kant uit over koper spiraal.
Menstruatie is net voorbij. De dagen (4) voor ze echt begonnen wat bloedverlies en pijn gehad, maar niets ondraaglijke en ook niet de hele dag.
Menstruatie zelf ging prima, en heeft maar 3dagen echt geduurd. En nu is alles weer normaal. Ben echt zo blij. Normaal zou de periode van bloedverlies in de toekomst nog wat moeten verminderen.

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 23:48

jesss_amigo schreef:
Ik ben nieuw op dit topic, maar zit ook met een probleem..
Ik slik al sinds mijn 14e de pil (ben nu 18), nooit problemen gehad of iets.
Maar nu zit het zo dat ik vorige week vrijdag mijn laatste pil heb geslikt (van de strip) en nu nog steeds niet ongesteld ben geworden..
Ik heb totaal geen stress gehad of iets. Geen verandering in mijn eetpatroon, niet afgevallen etc. Zwanger kan ik niet zijn. Maar wat kan het dan wel zijn? Het zit me echt ontzettend dwars.

Is je slaappatroon anders deze week? Als ik te weinig slaap heb ( gehad ) dan ben ik een dag eerder en langer ongesteld maar als ik veel heb geslapen is het juist een dag later en korter...

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 09:51

Hooguit een uurtje later. Maar moet vandaag dus eigenlijk al weer aan mijn nieuwe strip beginnen. Ben in mijn hele stopweek dus gewoon niet ongesteld geworden.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 10:16

Snollygoster schreef:
Ik meld me hier ook even, ik zit sinds deze week met een vervelend probleem.
Ik neem al bijna 4 jaar dezelfde pil, nooit problemen of wat dan ook mee gehad. In de zomer neem ik mijn pil altijd 2 maanden door zonder stopweek omdat ik geen zin heb in mijn maanstonden met dat warm weer :'). Maar nu had ik een paar weken terug na die twee maanden dus mijn stopweek weer ingelast, geen probleem, mijn pil na de stopweek weer verder genomen, maar nu heb ik sinds enkele dagen last van doorbraakbloedingen, en ik moet nog één week nemen voordat ik weer aan mijn volgende stopweek zit. Ik heb dit werkelijk nog nooit meegemaakt, moet ik me zorgen maken? Het trouwens niet echt veel bloed, meer bruinachtig.

Nee hoor, hoort er gewoon bij :) ik las dan zelf eerder een stopweek in, omdat het toch al de tweede strip is.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 23:01

Ik ben vandaag weer ongesteld geworden, helaas 2 uur kermend van de pijn op bed gelegen totdat de ibuprofen begon in te werken. Dus toch maar besloten weer een bezoekje aan de HA te doen. Ben nu een jaar van de pil af (4 maand die 'standaard' pil geslikt maar kreeg enorme maagklachten dus op advies gestopt) maar twijfel of ik voor een andere pil ga of bijvoorbeeld een spiraaltje. Ik heb ook een vaste vriend. Wat zouden jullie doen? Het is zowel tegen zwangerschap als tegen die belachelijke pijn die ik elke maand heb ^)

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 23:22

Hier hetzelfde probleem..
Denk dat ik inmiddels zo'n 4/5 jaar aan de pil zit, vorig jaar voorjaar wel 3 maanden gestopt omdat ik de stemmingswisselingen enzo zooo zat was (en god wat voelde ik me goed daarna) maarja toen leerde ik mn vriend kennen dus maar weer begonnen met de pil..
Nu slik ik hem normaal gesproken al 3x achter elkaar door omdat ik anders vooral de eerste 2 dagen echt verga van de pijn. Dus sinds vandaag ook weer ongesteld, vlieg over 3,5e week voor onbepaalde tijd terug naar NL dus ben dan wel van plan om na 1 strip, iig voorlopig, te stoppen.
Nu wordt ik dus liever helemaal niet meer ongesteld maar ik zit ook niet echt meer te wachten op stemmingswisselingen en mezelf zo in de weg zitten...

Nu zit ik evt te denken aan een spiraaltje. Ik heb gelezen dat maar ongeveer 1 op de 5 vrouwen helemaal niet meer ongesteld worden maar in het geval van wel ongesteld worden, wordt het dan iig wel minder en dragelijk? En hoe zit het met de hormonale invloed op de rest van je lichaam en "geest"?

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 15:07

Ik heb dinsdag weer een afspraak met de huisarts. Ik krijg steeds meer last van bijwerkingen en ben echt een emotionele draaideur met een extreem kort lontje of ik ben juist enorm oppervlakkig. Maar ben het zat dus ik hoop dat ze wat anders weet (en ik daar niet in tranen uitbarst haha ). Ik heb jaren de diane gehad en sinds ik die niet meer mag is het een drama. Iemand nog tips welke pillen nog meer tegen pukkels helpen?

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 15:43

Yasmin schijnt daar ook tegen te werken! Bij mij werd het er wel minder mee in ieder geval.

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 15:44

Die heb ik nu maar is niet zo'n succes -O-

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 15:44

Mmm balen. Verder zou ik het zo ook niet weten.

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 19:01

Ik kom even binnenvallen met een vraag hoor :=
Ik slik nou al een tijdje de pil. Vorige week zondag laatste pil van de strip genomen en een stopweek ingelast. Was direct maandag ongesteld.
Nu ben ik dus niet zondag of maandag weer een nieuwe stip begonnen, stom vergeten! Nu is mijn vraag; wat als ik vanaf vandaag (vanavond) met de pil weer begin? Is hij dan wel veilig of heb ik pech en moet ik volgende maand weer een poging doen om het niet te vergeten? :=

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 19:28

Nu nemen :) en de adviezen volgen die gelden voor 'pil vergeten in de eerste week'

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 22:46

Courses schreef:
Ik ben vandaag weer ongesteld geworden, helaas 2 uur kermend van de pijn op bed gelegen totdat de ibuprofen begon in te werken. Dus toch maar besloten weer een bezoekje aan de HA te doen. Ben nu een jaar van de pil af (4 maand die 'standaard' pil geslikt maar kreeg enorme maagklachten dus op advies gestopt) maar twijfel of ik voor een andere pil ga of bijvoorbeeld een spiraaltje. Ik heb ook een vaste vriend. Wat zouden jullie doen? Het is zowel tegen zwangerschap als tegen die belachelijke pijn die ik elke maand heb ^)

Vreselijk dat je zo'n pijn hebt!
Maar daar hoort je keuze van anticonceptie niet van af te hangen!
Er zijn behalve pijnstillers betere oplossingen.
Ten eerste biochemie - het zou kunnen zijn dat je te veel eicosanoiden en/of prostaglandines aanmaakt. Dat valt gewoon te onderzoeken en er is met bijv vitaminen veel tegen te doen. Een orthomoleculaire arts kan je hier veel over vertellen, dus daar zou je heen kunnen stappen.

Ten tweede zou het kunnen zijn dat je spieren om welke reden dan ook niet opgewassen zijn tegen menstrueren. Heel akelig, maar daar zijn uitstekende oefeningen tegen.

En een spiraaltje kan altijd nog als deze beide manieren niet werken.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 22:50

Courses schreef:

Hier ook iemand die dat vroeger had. Verschrikkelijk. Overgeven en al.
Heb nu 1,5 maand koperspiraal en na 3 jaar pleister gebruik is de pijn niet terug.
Dus, als ik jou was zou ik voor de spiraal gaan, daar ben je helemaal mee op je gemak.
Als het niet lukt kun je nog naar de pil.
Als je zo'n gevoelige baarmoeder hebt als ik, zal het plaatsen pijn doen, ben je een halve dag niet goed van maar daarna gaat het eigenlijk prima ;)

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 08:43

Liesje1611 schreef:
Ik had een apart topic geplaatst voor mijn vraag, maar die is helaas gesloten.. Dus sorry dat ik zo binnen kom vallen :') hoop dat jullie me kunnen helpen.

Sinds een tijdje overweeg ik het anticonceptiestaafje in de bovenarm ipv de pil die ik nu al een jaar of 4 slik. Ik vergeet hem zo nu en dan eens, hij is niet veilig als ik antibiotica slik en ik ben het beu om er elke dag aan te moeten denken..

Op internet staat zoveel informatie dat ik door de bomen het bos niet meer zie, dus ik ben op zoek naar jullie ervaringen met deze manier van anticonceptie. Hoe groot is de kans dat je meer of heftigere bloedingen krijgt? En hoe zit het met de bijwerkingen?

Ik heb de implanon, nu bijna 2 jaar.
Voor specifieke vragen mag je me wel een pb sturen.

Ik ben er erg tevreden mee, plaatsen wat een eitje. Heb verder geen last van bijwerkingen maar ik heb daar verder niet snel last van, ook nooit bij de pil gehad bijvoorbeeld.

Over de bloedingen, dat verschilt heel erg per persoon. Ze zijn bij mij niet heviger dan met de pil.
Somsheb ik 4 maand niks soms elke maand 2 dgn ofzo een beetje. Dat verschilt nogal. Maar meestal 1x per 3/4 mnd 2 dgn ofzo.

X_Linz_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 12:53

Na een jaar van bijna constant bloedingen door mijn mirena spiraal, vorige week weer een onderzoek
en een echo laten maken.
De gynaecoloog dacht aan het verhaal te horen toch wel zeker te weten dat hij niet goed zat, en ze zou hem wel eens even goed zetten.....

Spiraal zat prima!
alleen mijn baarmoeder is te klein..
Dát is nog eens balen..
Nu kon ik het beste tot december wachten en als het dan nog niet afgelopen is moet hij er uit..

Iemand ervaring met een te kleine baarmoeder?

Er is een mini-mirena, maar die is alleen nog maar in Belgie te krijgen.. Dat zou voor mij echt top zijn.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 23:51

Hoi allemaal, ik val hier dan even binnen :-)

Sinds twee weken ben ik gestart met het nemen van de combinatiepil, voor het eerst. Voornamelijk als anticonceptie maar daarnaast ook omdat ik tijdens mijn menstruatie verga van de krampen en de pil daartegen zou helpen.
Nu is het zo dat ik sinds enkele dagen een lichte vorm van deze krampen ervaar in m'n onderbuik/baarmoeder. Een beetje het gevoel wanneer ik mijn menstruatie bijna ga krijgen. Bloedverlies is er helemaal niet, en echt pijn doet het niet, maar het is wel aanwezig. Kan het zijn dat mijn lichaam 'down there' gewoon nog moet wennen aan de hormonen van de pil en daardoor even reageert?

Ik ben overigens op de 4de dag van m'n vorige menstruatie gestart met m'n eerste strip en we hebben meer dan 7 dagen gewacht met vrijen. Gezien ik via googlen dingen over zwangerschap ed lees die me een beetje bang maken...