Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 23:28

Achterom schreef:
Meelezer komt even binnenvallen, ik word vaak heel blij van jullie verhalen, maar omdat het tempo van posten hier hoog ligt gaat het me niet lukken om heel actief deel te nemen :n

Maar wel even een vraag: ik vermoed dat mijn sportbeha's aan vervanging toe zijn, en aangezien ik 4x per week aan het hardlopen ben, heb ik er toch wel een aantal nodig :+
Iemand tips voor goede (betaalbare) sportbeha's die goed geschikt zijn voor hardlopen (high support), zonder beugel? Ik loop afstanden tot en met de halve marathon, dus het moet echt wel lekker zitten.
Nu de beha's niet meer goed zitten heb ik iedere keer schuurplekken, dat schiet niet op :n

Andere meelezer komt even reageren.
Heb er al meerdere geprobeerd, Nike, Decathlon, Hunkemoller, Shockabsorber, Under Armor.

Vind de Shockabsorber wel de fijnste. Heb die zonder en met padding. Die met padding vind ik fijner, zeker als ik in een shirtje loop. :+
Loop er zelf ook in warm weer mn marathon(trainingen) mee en heb echt zelden schuurplekken ervan. :)

Ik heb overigens cup B/C, daar vind ik ze prima steun voor bieden.

leonie87

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 01:07

Ik heb met singles day 11 bh's besteld incl 2 soorten shock absorber. Die zijn terug gegaan omdat ik ze te veel in mijn nek/oksel vind zitten.
Ben helemaal happy met mijn triaction bh. Zo blij dat ik er meteen nog 2 besteld heb toen.
Zou het model even moet nakijken. Heb 2 soorten maar vind ze heel erg fijn.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 09:15

Laatst bijgewerkt door germie op 26-01-25 09:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 09:21

Zo'n shirtje doet precies niks, daar heb je echt 0,0 ondersteuning aan.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 09:23

Goof schreef:

Dat is dus heel persoonlijk denk ik. Ik vind ondersteuning juist verschrikkelijk. Dit shirtje is net genoeg voor mij.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 09:25

germie schreef:
Goof schreef:

Dat is dus heel persoonlijk denk ik. Ik vind ondersteuning juist verschrikkelijk. Dit shirtje is net genoeg voor mij.

Maar er wordt gevraagd om
high support sport bh’s. Dat is dit echt bij lange na niet. Dit zit compleet aan de andere kant van high support

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 09:31

Ninus, erg benieuwd wat er uit je belafspraak gaat komen!

Ik heb een hele fijne naadloze sport bh van de h&m, maar die begint inmiddels iets uit te lubberen helaas, heb ik ook al zo’n 6 jaar heel actief gebruikt. Al mijn andere sportbh’s (hema, under armour, nog wat andere merken) geven helaas schuurplekken tussen mijn borsten op langere afstanden, dus daarin ben ik zelf ook nog op zoek. Er moet absoluut niet iets van een naad of ribbeltje lopen bij de onderste band. Ik zal de merken die jullie noemen eens nalopen.
Vriendin van mij (die wel veel support nodig heeft) zweert bij sportbh’s van salomon.

In een katoenen hemd zou ik echt niet kunnen rennen, dat wordt veel te nat en voegt niets toe qua support waar achterom om vraagt.

Wij waren helaas te laat met ons aanmelden voor de ropatrail, zat al vol. Niet zo erg, want het was toch een last minute besluit. Nu onderweg naar Veenendaal om rond de Amerongse Berg een ronde te lopen van zo’n 24 kilometer met 550 hoogtemeters!

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 09:33

Ik kom even zwaaien dames! :wave:
Lees braaf mee.. maar momenteel weinig input vanuit hier.. even geen motivatie om veel km te maken vanwege de nog steeds aanwezige blessure. Rennen met pijn is gewoon niet leuk.
Nu dus focussen op yoga en krachttraining om van die blessure af te komen.

Ik loop nu alleen op dinsdag met de loopgroep..

Sportbh’s blijft lastig.. ik vind toch de ‘over het hoofdmodellen’ het fijnste vinden. Daar zitten iig geen sluitingen of dingetjes aan die gaan schuren..

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 09:48

Ik heb die van Fabletics, die vind ik wel fijn! Zoek je eentje met echt een bh element die je dan dicht kan ritsen of eerder eentje zonder?

Deze oma werd net wakker met enorme rugpijn, ik kan amper lopen. Ik werd er ineens mee wakker. Super balen want ik wilde eigenlijk vandaag een lekker lang stuk lopen.

Woensdag eerste borstcrawl les voor een triathlon ooit. Ik hoop dat het dan een beetje beter is :D

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 10:14

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 10:38

Ik hol weleens een stukje met een gewone beha, gewoon met de honden naar de prullenbak ofzo. En dan schudt alles al bijna tegen mijn kin. Met een F-cup kan je geen hempje dragen :+

Hier is het 2 graden en zonnig! *\o/*
Ik loop de Puinduinrun vlakbij huis. Drie keer hetzelfde rondje dus dat is wat saai, maar de vorige keer was de sfeer zo leuk. De uitdaging is de trappen. Die zijn hoog en steil en het zijn er vooral veel. Ik ben benieuwd wat erin zit vandaag.

Beterschap Lies! Wat vervelend.

Namiro, blessures zijn zo naar ;( Krachttraining kan ook heel leuk zijn, en het is heel goed voor het lopen dus eigenlijk ben je gewoon nog steeds lekker aan het trainen voor fijne kilometers :(:)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 10:51

Bedankt voor het delen van de ervaringen :j Daar kan ik zeker wat mee! Nu toch maar gegaan voor een nieuwe van de decathlon, die bevielen eerder al eens goed herinnerde ik me. Kijken hoe dat gaat.

Zo'n hemd zoals die van de decathlon (dus géén katoen!) draag ik in de zomer weleens met hardlopen, lekker luchtig over mijn beha heen, dat dan weer wel :D Korte broek er onder, schoenen aan en gaan!

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 10:58

Net als Sall vind ik die van Odlo ook fijn! Ik heb die uit de link van Sall maar ook 1 met een rits aan de voorkant. Die met rits zit ook heel lekker, maar die rist heeft wel eens de neiging om deels open te gaan :(

Ik heb een C cup dus met alleen een shirtje kom ik er ook niet LOL Shock Absorber vind ik ook ok, maar die van Odlo net wat fijner.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 11:19

Achterom schreef:
Bedankt voor het delen van de ervaringen :j Daar kan ik zeker wat mee! Nu toch maar gegaan voor een nieuwe van de decathlon, die bevielen eerder al eens goed herinnerde ik me. Kijken hoe dat gaat.

Zo'n hemd zoals die van de decathlon (dus géén katoen!) draag ik in de zomer weleens met hardlopen, lekker luchtig over mijn beha heen, dat dan weer wel :D Korte broek er onder, schoenen aan en gaan!

Decathlon heeft ook hemden met een simpele sportbh erin verwerkt.
Die is alleen niet high-impact, dus ik heb die zelf nooit geprobeerd.

Ik sport nooit meer zonder fatsoenlijke ondersteuning na een keer ontstoken borstweefsel gehad te hebben omdat ik dus stronteigenwijs in een 'gewone' bh sportte. :=

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 11:20

En waar sport jij nu in Sherivey?

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 11:28

Goof schreef:
En waar sport jij nu in Sherivey?

Shockabsorber voor het hardlopen.

Paardrijden doe ik in de hardloopbh met rugsluiting van Decathlon. En voor wat krachttraining heb ik de topjes van Decathlon, want met een beetje squatten en buikspieroefeningen klappert er niet zo veel.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 12:36

Balen van je rugpijn, Lies, hopelijk trekt het snel weer weg.

Sterkte Namiro, waar had je ook alweer last van?

Bij mij heeft het weinig te houden, A/B-cup maar ik wil niet zonder sportbh lopen. Heel af en toe loop ik met een gewone maar dat verschil kan ik echt wel merken. Zonder is voor mij echt een nogo.

Vanochtend ronde van 12 km gelopen, lekker rustig weer. De eerste helft ging wat moeizaam maar da’s m’n eigen schuld. Afgelopen week twee dagen achter elkaar tegen twaalven op bed. Lage bodybattery, HRV weer in het rood en de trainingsreadiness was ook niet denderend. :+
De tweede helft ging een stuk lekkerder. Het was vrij frist maar bijna geen wind en toen we thuiskwamen brak de zon door, heerlijk!
Afbeelding

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 13:11

Ik kan even niet hardlopen, ik ben dinsdag van het paard gevallen, lees gelanceerd en vervolgens gecrashed in het zand. Ribben gekneusd, erg pijnlijk. Overdag gaat het wel, beetje zitten, staan, lopen. Maar slapen zoals het hoort, horizontaal, lukt echt niet. Ik slaap zittend op de bank, vanavond proberen op bed met rugleuning op de meest zittende stand. Maar oi oi, na een uurtje en dan opstaan is eeen hel, wat een pijn.
Iemand nog tips voor het slapen?

Oh sportbeha, ik heb Anita delta pad oid, fijn! Ook met zwaardere borsten. Of Q-linn, ook erg fijn.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 13:21

Morris, wat oliebol! Beterschap! Ik heb noodgedwongen na het plaatsen van mijn sonde 2 weken rechtop moeten slapen in bed vanwege de pijn en krampen. Dikke lading kussens in mijn rug, hoek van ongeveer 45 graden en dan ging het.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 13:35

Twee weken! Ik ga het proberen de elektrisch verstelbare rug/hoofddeel van matras/bodem.
En Garmin zegt dat ik 8 en een half uur geslapen heb,….. als je mij vannacht gezien had, geloof je Garmin echt niet :')

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 13:48

Oh wat vervelend, Morris! Beterschap!

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 14:06

Bedankt

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 14:29

O bah Morris, beterschap!

Gebruik je al pijnstillers?
Dat is voor mij echt nodig om te slapen. Ik ben 2 weken geleden gevallen en nu kan ik pas weer redelijk slapen.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 15:24

Beterschap!

Ik heb destijds in een hele stapel kussens en dekbedden geslapen

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 15:37

Beterschap Morris! Klinkt pijnlijk…

Puera wat een mooie foto!

Vandaag weer gelopen met de twee kids in de Thule (dat is dus de hardloop wagen, geen gebied :)) ) en de twee hondjes. Echt snel lopen lukt dan niet, maar we zijn er wel lekker even uit geweest :D