Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

QueenE

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 22:06

Ja we krijgen straks wel een baby explosie volgens mij haha

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 22:30

Queen lekker ook verlof nu!

Qua cadeautjes, wij hebben een superfijne handdoek gehad die je om kan doen bij jezelf ook. Verder veel houten speelgoed en boekjes. Kleding heb ik niet heel veel hehad, niet erg ook :D

Lisette hopelijk helpt het. Hier regelmatig kramp maar direct tenen omhoog strekken helpt, dan gaat het langzaam weer weg.

Ballard ja opzich wel, nog steeds lekker bezig achter de naaimachine maar vooral voor de zomer voor grote zus nu <3

Melanie_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 23:07

Qua cadeautjes:
- Oball (je denkt wat moeten ze daar nu mee, maar echt een aanrader)
- Voor een groter budget; Pukylino loopfietsje
- Boekjes waren hier altijd welkom, met name eenvoudige kartonboekje zoals van Dribbel
- Fijne wikkeldeken voor naar het consultatiebureau
- Leuke slinger voor in de wandelwagen
- Houten blokjes. Wij hebben een doos van little dutch gekregen, daar wordt al 2 jaar mee gespeeld
- Je hebt van die sensorische knuffelen die je met een clip aan de Maxi Cosi kunt vastmaken. Ideaal vermaak voor in de auto. Bijvoorbeeld: https://www.bol.com/nl/p/lamaze-freddie ... androidapp
- Een leuke mobiel voor boven de box. Tip: kies er wel zelf één uit, of geef hints van wat je mooi vindt. Er zijn nogal verschillende soorten te koop ;)
- Een zacht muziekdoosje voor bij het bedje. Voor het ritueel muziekje aan = slapen maar.

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 07:42

Lekker Queen, met verlof! Ik heb woensdag mijn laatste dag, dus nog 3 dagen :) maar ik herken wat je zegt: het zit wel al snel volgepland die eerste week/weken.

Annemijn: ahh dan kan je nog wel lekker bezig, maar voor de baby is het wel klaar :) Fijn! Ben benieuwd wanneer de kleine zich meld!

Leuk om te lezen wat jullie op de ‘cadeaulijst’ hebben staan. Ik ben zelf ook een lijstje aan het maken en dit geeft me wel inspiratie. Wat ik er op heb staan:

-kleding maat 62/68 met als waarschuwing dat het dan herfst/winter is
-kinderboekjes
-walvislampje :)
- fleswarmer met usb oplader
- NAIF verzorgingsproducten
- houten speelgoed
- bijtring

Maar heb er ook op gezet wat we wel al veel hebben of wat absoluut niet hoeft. Hopelijk houden mensen zich daar wat aan.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 08:25

Iedereen gaat al lekker met verlof :D werken jullie tot 6 of 4 weken door?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-23 08:40

Goedemorgen dames! Hopelijk allemaal een fijne dag vandaag.

Ik heb net nog een verschoningsmat van koeka op ons lijstje gezet als cadeau. Ziet er ideaal uit voor onderweg.

Melanie_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 11:01

linda2008 schreef:
Iedereen gaat al lekker met verlof :D werken jullie tot 6 of 4 weken door?

Hier nog een maandje te gaan. Ik werk door tot 36 weken als dat lukt. Heb een kantoorbaan, dus als het een beetje mee zit, zou dat goed moeten gaan.

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 12:28

Gnome schreef:
Hebben jullie nog leuke cadeaus gehad waar je van te voren niet aan gedacht had? Ben een beetje op zoek naar dingen die mensen kunnen geven als ze dat willen.. Veel geven kleding maar dat hebben we al zoveel.

Niet gehad maar staan wel op het wensenlijstje.
Hoes voor maxi cosi
Een badhanddoek (gebruik ik elke dag voor de kleine om in te bakeren)
Mobiel voor de box of boven het verschoonkussen
Leuke lakentjes
Zomerhoed

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 13:01

Kadotjes heb ik nog weinig echt opvallends gehad, maar een gouden aankoop is de elektrische nagelvijl. Kind vind het helemaal prima en de nagels worden niet scherp zoals bij knippen, ook makkelijk in gebruik en per ongeluk de huid raken is geen probleem. Gebruik hem nu ook voor mezelf :Y)

Afbeelding

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 14:11

Ik lees ook nog steeds mee, maar reageer niet zo vaak. Hier tot 36 weken doorgewerkt, ging ook prima. Komende woensdag uitgerekend, we wachten het rustig maar ongeduldig af :') . Alles is er zo ongeveer klaar voor, manlief ligt in de kruipruimte om de verwarming aan te sluiten :)) . Gelukkig alleen voor de keuken en bijkeuken, de rest doet het allemaal. En met dit weer hoeft de kachel toch bijna niet meer aan <3 . Fijn te horen dat het met de baby’s hier goed gaat, lijkt me allemaal heel erg spannend de eerste weken := . Maar goed, we hebben ons voorbereid en anders is er Google _O-

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-23 16:29

Die kolfbh van medela is echt super!! Ging letterlijk als een tiet. :Y)

Denk dat het ook helpt bij de productie omdat je er dan psychisch niet zo mee bezig bent. Kolf nu mooi tussen de 60 en 100cc per keer. Vannacht heb ik met m'n slaapkop 80cc moedermelk weg staan spoelen omdat ik dacht dat het flesvoeding was die we vergeten waren op te ruimen |o

Denk dat ik vanaf vannacht dus mooi een klein voorraadje kan gaan aanleggen.

Hier de hele middag in de zon kunnen liggen met de kleine in de tuin in z'n kinderwagen. Wat een verademing om op je buik te kunnen liggen {:}

Hoe gaat het met jullie?

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 17:23

Klinkt als een lekker dagje Gnome! En dat op je buik liggen jaloers haha!

Hier kwamen mn oma en tante op visite. Oma wilde kijken of ze t stuk zelf kon rijden hier naartoe. 1 u en 45 min ongeveer. Dat ging gelukkig goed!
Ff geluncht en ijsje gehaald. Ginfen rond 4 u weg. Toen even lekker in t zonnetje.

Maar zojuist letterlijk alles wat ik in mij had er uit gespuugd. Wordt daar zo gek van… voel me meteen zo beroerd. Maarja….
Verder wordt ik wel echt blij van dit weer.

Manlief gaat morgen vloer leggen in babykamer. Dus als dat er ligt (ohja en stukje behangen) heb ik hoop dat daar gewoon de commode in kan en alvast grote bedje.
Vanaf morgen tot dinsdag zitten we in huis van mn schoonouders die zijn dan paar dagen weg. Dus heerlijk daar in de tuin zitten met dit weer en de paardjes.

Iedereen verder lekker dagje gehad?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-23 22:57

Freekieee schreef:
Klinkt als een lekker dagje Gnome! En dat op je buik liggen jaloers haha!

Hier kwamen mn oma en tante op visite. Oma wilde kijken of ze t stuk zelf kon rijden hier naartoe. 1 u en 45 min ongeveer. Dat ging gelukkig goed!
Ff geluncht en ijsje gehaald. Ginfen rond 4 u weg. Toen even lekker in t zonnetje.

Maar zojuist letterlijk alles wat ik in mij had er uit gespuugd. Wordt daar zo gek van… voel me meteen zo beroerd. Maarja….
Verder wordt ik wel echt blij van dit weer.

Manlief gaat morgen vloer leggen in babykamer. Dus als dat er ligt (ohja en stukje behangen) heb ik hoop dat daar gewoon de commode in kan en alvast grote bedje.
Vanaf morgen tot dinsdag zitten we in huis van mn schoonouders die zijn dan paar dagen weg. Dus heerlijk daar in de tuin zitten met dit weer en de paardjes.

Iedereen verder lekker dagje gehad?

Wat ontzettend naar dat die misselijkheid bij jou nooit helemaal weg is gegaan zeg. Hopelijk ben je daar in een klap vanaf als je bevallen bent.

De kleine zou eerst bij jullie op de kamer komen toch? Benieuwd naar het resultaat straks.

Hier een prima dag gehad. Kolven gaat goed. Als ik vannacht niet m'n voorraad weggooi, heb ik mooi 2 porties op voorraad als de dag begint. Hij zuipt momenteel echt ontzettend veel.. Vooral in de avond lijkt ie onverzadigbaar dus dat houd ik nog niet bij met kolven.

Had net wel ineens veel pijn aan m'n litteken. Toch teveel gedaan vrees ik vandaag. Morgen ff stapje terug. Slaap lekker dames. Hopelijk allemaal een goede nachtrust. Wie zijn er inmiddels de 37 weken voorbij?

Lisewiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 23:02

Hier 36+1, krijg a.s vrijdag als ik 37 weken ben mijn inleidingsdatum gezien mijn waardes weer verhoogd zijn ondanks medicatie. Krab mij een ongeluk zoveel jeuk. Moet volgens protocol tussen week 37 en 38 bevallen, spannend!

Zijn druk met laatste voorbereidingen en hebben de paarden tijdelijk overgedragen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-23 23:36

Lisewiesje schreef:
Hier 36+1, krijg a.s vrijdag als ik 37 weken ben mijn inleidingsdatum gezien mijn waardes weer verhoogd zijn ondanks medicatie. Krab mij een ongeluk zoveel jeuk. Moet volgens protocol tussen week 37 en 38 bevallen, spannend!

Zijn druk met laatste voorbereidingen en hebben de paarden tijdelijk overgedragen.

Heel spannend en wat rot van de jeuk. Dat kan je echt gek maken. Hopelijk krijg je een mooie datum en verloopt de inleiding voorspoedig!

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 07:17

Gnome, ja dat hoop ikook. Ze komt indd eersr bij ons. Heb daarvoor een klein wiegje staan.

Vannacht niet je melk weg gegooid haha. Wel fijn een klein voorraadje hebben.
Hier vandaan 37 weken.

Lisewiesje, spannend zeg! Jeuk is verschrikkelijk. Ben je er vanaf zodra je bevallen bent of niet ?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-23 07:37

Morning! Nee mooi een volle fles bij elkaar gekolfd vannacht. Dan baal ik wel even hoor.. M'n man en Boris hebben gewoon weer 5,5 uur achter elkaar geslapen en ik moet er dan uit om te kolven. Nu nog even paar uurtjes slapen :) man en kind doen gezellig mee haha.

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 09:20

Reageer zo even uitgebreid maar,
Fijne moederdag allemaal! <3

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-23 09:23

mriek1990 schreef:
Reageer zo even uitgebreid maar,
Fijne moederdag allemaal! <3

Yes fijne moederdag voor alle kersverse en aanstaande moeders hier <3

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 09:47

Fijne moederdag mama's.

Die vijl ziet er ideaal uit Azmay. Ook goed om te lezen dat je er blij mee bent :)

Spannend Sting :D Ga je voor een thuis- of ziekenhuisbevalling?

Fijn dat het kolven zo goed gaat Gnome! Klinkt wel alsof je veel geduld moet hebben voordat je een beetje extra hebt. Dat samen in de zon liggen klinkt heerlijk <3

Klinkt als een geslaagde dag Freekie :) Wel balen dat je zo beroerd bent. Ik heb het hier ook weer sinds een paar weken, om gek van te worden. Succes met het laatste stukje klussen in de babykamer vandaag :)

Bijna Lisewies :D Wel jammer dat het vanwege je verhoogde waardes is, en jeuk is vreselijk. Zakken die waardes automatisch na de bevalling weer? Succes met de laatste voorbereidingen.

Hier de afgelopen dagen/week veel te veel gedaan en dan in de loop van de dag ontzettend misselijk. Gisteren was echt vreselijk := Mentaal heel fijn om zoveel te doen, maar fysiek je zo rot voelen is waardeloos. Daarnaast van de week ook even mijn darmen laten controleren want die zijn op hol geslagen. Ik maakte me vrijdag met de controle niet zoveel zorgen, de verloskundige wel := Hopelijk valt het mee. Ik geniet wel heel erg van het lekkere weer :D

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 10:53

Charlotte helpt het bij jou op eventueel zo’n wagenreis pilletje in te nemen? Gaf de verloskundige als tip eens. Bij mij werkt het wel een stuk.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-23 11:45

Charlotte446 schreef:
Fijn dat het kolven zo goed gaat Gnome! Klinkt wel alsof je veel geduld moet hebben voordat je een beetje extra hebt. Dat samen in de zon liggen klinkt heerlijk <3

Ja het duurde echt een week voordat ik aan 30cc kwam.. Met moeite. Nu met de nieuwe kolf en dankzij die Bh gaat het echt als een tierelier en hoef ik ook niet meer iedere 2 uur te kolven. Had vanmorgen vroeg al 350ml klaar staan in de koelkast en hij drinkt zo'n 100cc per keer nu. Dus voor overdag loop ik nu mooi wat voor.

Rot ook voor jou met de misselijkheid. Wordt je weer een soort gestraft voor het doen van wat leuks. Hopelijk allemaal snel een gezonde beeb in de armen en verlost van de kwalen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-23 15:27

Wij zijn aan het oefenen met slapen in z'n ledikant. Zonder nestje was het helaas echt paniek dus nu in z'n nestje in het ledikant gelegd. Hij was direct weg.

Lekker baby tv vanuit de tuin <3

Afbeelding

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 16:12

Aah heerlijk! Dan maar lekker met nestje toch! Zo schattig

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 16:16

Fijne moederdag iedereen.

Hier een beetje een lastige dag, Nimue weigert in haar bedje te liggen. Eigenlijk is ze echt alleen stil als ze op een van ons ligt. Temperatuur is 37,5 dus nog net acceptabel en ze drinkt goed maar vind het toch een beetje spannend. Elke luierwissel even temperatuur meten.