Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 18:00

Fijne post Femke, dank je wel voor het delen. En ook fijne na post.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 18:01

lenaa_tje schreef:
Femke hoewel ik het eens met je ben dat die cijfers niet veel goeds zeggen kan je die cijfers van het overlijden toch niet zo aan elkaar verbinden?
Die zijn namelijk wel leeftijdsafhankelijk (en nee ik zeg nu niet dat jonge mensen niet sterven..)

Niet letterlijk op het exacte af 270.

Daar zit marge op, het is een schatting op basis van gegevens.

Maar dat kun je dus wél inschatten op basis van deze gegevens.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 18:06

Huertecilla schreef:
lenaa_tje schreef:
En dat is voor veel mensen makkelijker gezegd dan gedaan.

Wat een dooddoener.

Hoor ik mijn hele volwassen leven al; ´ja maar jíj...´

Citaat:
Fijn dat het jou wel makkelijk af gaat.

Wéér zo´n ongegronde sprong naar conclusie.
Waar baseer je op dat het mij makkelijk af gaat?

Poep gebeurt.
Onder de streep bepaal je zélf hoe je ermee omgaat.
Positief of negatief.

Ik pluk de dag :j

Wens jullie ook een +:)+ dag.

Soms moet jij je eens realiseren dat niet iedereen op een rustige berg in Spanje woont. :)*
Het gros van de Bokkers werkt, sommigen in contact- en of risicoberoepen, sommigen moeten met OV naar het werk of hebben nog kinderen thuis ;). Sommigen vallen onder de (hoog-)risico-groepen, sommigen zijn werk en inkomen kwijt.

Soms is het goed om je te realseren dat je in andere omstandigheden verkeert. Een beetje begrip voor anderen zou je sieren i.p.v. het aanmatigende toontje. Dat zou jij toch op jouw leeftijd wel moeten kunnen opbrengen. ;)

purny

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 18:08

Het hoge aantal besmettingen komt ook door de nieuwe variant. Daarom moet NL als een speer gaan beginnen met vaccineren. Niet wachten tot half januari

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 18:25

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 18:31

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 18:37

purny schreef:
Het hoge aantal besmettingen komt ook door de nieuwe variant. Daarom moet NL als een speer gaan beginnen met vaccineren. Niet wachten tot half januari

Hoe weet je dat? Ik zie experts dat dus echt nergens schrijven

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 18:39

lenaa_tje schreef:
purny schreef:

Hoe weet je dat? Ik zie experts dat dus echt nergens schrijven

Was op het nieuws. Maar kan ook zijn dat ik het verkeerd verstaan heb, lange dag achter de rug.

Wel goed dat het aantal naar beneden is, maar alsnog zou nl sneller moeten beginnen met enten

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 18:40

pien_2010 schreef:
Die tondeuse, geweldig verhaal. _O- Mijn vriendin (Nederlandse) was gevraagd haar man (Fransman) te knippen. Het lliefste met de tondeuse. Dus zij ook begonnen, rustig en precies waarop haar man snauwde: "alles-ci, plus vite svp" (Kom op, sneller ajb). Zij was zo pissig→ dat ze naar de schuur rende, het apparaat vd paarden pakte en hem in 2 streken geschoren had _O- . Hij was zo pissig. Hij kan er nu ook om lachen en weet dat met de Hollandse (zij komt uit N-Holland) meisjes niet valt te spotten.

*\o/* Hier zo gelukkig→ zoals het er nu naar uit ziet zijn wij 1 januari klaar voor een eventueel 3de confinement
1. Gisteren medicijnen voor onze Polie binnengekregen en die ga ik morgen brengen naar Lizy, zodat onze Polleke die deze echt nodig heeft weer een half jaar vooruit kan als het moet;
2. Gisteren mijn nieuwe wandelschoenen gekocht in LImoges, want ik kon amper meer lopen op mijn oude, en met afsluiting is wandelen het enige wat nog (onder strenge voorwaarden) toegestaan is;
3. Morgen komt hier de tractor die enkele fruitbomen uit de tuin haalt. Wij zetten die dan op de aanhanger en brengen hem 's middags naar de gîte waar ze moeten komen en dan kunnen we deze week gaan planten. Dit moet nu gebeuren want voor het uitlopen in de lente weer (meestal hier eind februari begin maart)

Als de bomen maar daar zijn dan is het goed, want we kunnen wel onder het mom van boodschappen doen met 2 auto's naar de winkel rijden en sniekie afslaan naar de tuin. Doet niets negatiefs met de covid ook al is het tegen de regels.

Ik ben zo opgelucht dat we er klaar voor zijn. *\%/*

Succes morgen met verhuizen bomen zal een flinke klus zijn.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 18:41

Vanaf 18 januari gaan ze in het dorp waar ik woon groots vaccineren, eerst zorgpersoneel en dan ouderen. De lokatie wordt morgen bekend gemaakt. Vandaag worden omwonenden geïnformeerd.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 18:49

https://nos.nl/artikel/2362436-rivm-bes ... eners.html

Goh besmettingen onder tieners sterk gedaald..
Ik baal er zo van dat ik als leerkracht van leerlingen van 11 tm 13 niks gemerkt heb van enige voorschriften. Alles mocht en mag en kan door gaan. Maar ondertussen zit ik dan wel met een hok vol. Co meter op rood en ramen dicht omdat anders alle weg waait. Hoop dan ook dat ze nu eens echt iets gaan doen aan bijvoorbeeld gedeeltelijke opening van scholen na lock down. En alsjeblieft niet eerder open.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 18:54

Coby schreef:

Ik baal er zo van dat ik als leerkracht van leerlingen van 11 tm 13 niks gemerkt heb van enige voorschriften. Alles mocht en mag en kan door gaan. Maar ondertussen zit ik dan wel met een hok vol. Co meter op rood en ramen dicht omdat anders alle weg waait. Hoop dan ook dat ze nu eens echt iets gaan doen aan bijvoorbeeld gedeeltelijke opening van scholen na lock down. En alsjeblieft niet eerder open.

Ik vraag mij ook nog steeds af waarom er nog steeds buiten getraind mag worden in teams. Bij ons is iedere verspreiding bijna terug te brengen naar sportverenigingen en ook niet raar je brengt daar jeugd uit de hele regio samen.
En ja ik snap dat het ingrijpend is.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 19:03

Electra63 schreef:
Soms is het goed om je te realseren dat je in andere omstandigheden verkeert. Een beetje begrip voor anderen zou je sieren i.p.v. het aanmatigende toontje. Dat zou jij toch op jouw leeftijd wel moeten kunnen opbrengen. ;)

Beste Electra; ´ aanstoot nemen´ is iets wat je doét. ZÉLF doet :)*

Suggestie van de oude man op een berg; níet doen en... opgelost *\%/*

Kkkkoud en grijsnat hier in de bergen trouwens. Sneeuw op de bergtop, laaghangende bevolking. De halve dag neerslag.
Toch aan de auto gesleuteld. Buiten onder een afdak.
Hulp van víer Frenchies onder de auto, op mij, over mij, greedschap stelend...
Vreselijk!
Vreselijk onguur, vreselijk onhandig maar vooral vre-se-lijk lachen _O-
Klusje van een uur bijna vier uur over gedaan en ik zat ónder de bagger van hondenpootjes en yuk!! van ´kusjes´.

Nu frisgedouched in schone kleren binnen bij het warme haardvuur. Romantisch vlammende houtblokken. Zelf gekapt, zelf gezaagd, zelf gespleten etc. hoofdletter K-klussen maar wát een heerlijk gevoel, die voldoening van eigen werk. Daar had ik al voorpret van bij al het werk.

La vida es bella {:}
Ook tijdens Covid19 jaar.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 19:07

lenaa_tje schreef:
Coby schreef:

Ik vraag mij ook nog steeds af waarom er nog steeds buiten getraind mag worden in teams. Bij ons is iedere verspreiding bijna terug te brengen naar sportverenigingen en ook niet raar je brengt daar jeugd uit de hele regio samen.

Dat doen middelbare scholen in plattelandsgebieden nog veel erger.
Wanneer mensen zich met buitensporten aan de regels houden zijn besmettingen ook in toom te houden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 19:11

Huertecilla schreef:
Electra63 schreef:

Beste Electra; ´ aanstoot nemen´ is iets wat je doét. ZÉLF doet :)*

Suggestie van de oude man op een berg; níet doen en... opgelost *\%/*

Kkkkoud en grijsnat hier in de bergen trouwens. Sneeuw op de bergtop, laaghangende bevolking. De halve dag neerslag.
Toch aan de auto gesleuteld. Buiten onder een afdak.
Hulp van víer Frenchies onder de auto, op mij, over mij, greedschap stelend...
Vreselijk!
Vreselijk onguur, vreselijk onhandig maar vooral vre-se-lijk lachen _O-
Klusje van een uur bijna vier uur over gedaan en ik zat ónder de bagger van hondenpootjes en yuk!! van ´kusjes´.

Nu frisgedouched in schone kleren binnen bij het warme haardvuur. Romantisch vlammende houtblokken. Zelf gekapt, zelf gezaagd, zelf gespleten etc. hoofdletter K-klussen maar wát een heerlijk gevoel, die voldoening van eigen werk. Daar had ik al voorpret van bij al het werk.

La vida es bella {:}
Ook tijdens Covid19 jaar.

HC ze vroeg of je je ook voor kunt stellen dat mensen in andere omstandigheden kunnen zitten, jij kunt je dag indelen zoals je wil . Doe je niets dan doe je niets maar veel mensen moeten, werken, zorgen voor naasten enzenz. Jij hebt blijkbaar de vrijheid om je leven te leven zoals je zelf wil en de enigste vraag aan jou, leef je in.
Blijkbaar lukt dat niet, ook goed maar stop dan met je opgeklopte juich kreten. Frenchies zijn leuk trouwens.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 19:20

De mensen die klagen over opgesloten zitten kunnen ook hun dag indelen zoals ze willen....

Overig nieuws:
In de UK 35.000 nieuwe besmettingen 24 uur.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 29-12-20 19:21, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 19:21

Huertecilla schreef:
De mensen die klagen over opgesloten zitten kunnen ook hun dag indelen zoals ze willen....

Wat ben je weer snugger .

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 19:22

bigone schreef:
Huertecilla schreef:

Wat ben je weer snugger .

Dank je.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 19:22

Degenen met drie koters op driehoog-achter zien de lol er vast al heel lang niet van in.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 19:45

bigone schreef:
lenaa_tje schreef:
Coby schreef:

Dat doen middelbare scholen in plattelandsgebieden nog veel erger.
Wanneer mensen zich met buitensporten aan de regels houden zijn besmettingen ook in toom te houden.

Helemaal mee eens snap ik ook niks van!

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 19:50

@bigone ohjee zitten we dubbel fout en platteland en al de besmettingen binnen de sportverenigingen

De keet zijn wel minder kinderen bij elkaar dan op de sportclub.

Kinderen hieven tijdens de trainingen geen afstand te houden, mogen onderlinge wedstrijdjes organiseren. Ik zou niet weten hoe je daar de besmettingen weghoudt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 20:04

lenaa_tje schreef:
@bigone ohjee zitten we dubbel fout en platteland en al de besmettingen binnen de sportverenigingen

De keet zijn wel minder kinderen bij elkaar dan op de sportclub.

Kinderen hieven tijdens de trainingen geen afstand te houden, mogen onderlinge wedstrijdjes organiseren. Ik zou niet weten hoe je daar de besmettingen weghoudt.

Daar ga je weer, een opmerking die je niet past en hop.
Wees gerust , ik en een aantal van mijn kinderen wonen in plattelandsgemeentes. En dan kom jij met de stelling, besmettingen komen van sportveld en daar ben ik een andere mening toegedaan .
Jouw positieve leerling die thuis is besmet , zit in je klas zonder symptomen en in de pauze kletst hij met zijn beste vriend die in het weekend in de keet zit, die zit daar twee dagen later te kleppen met zijn buurjongen die vervolgens drie dagen later voetbaltraining heeft.

En schoonzoon is voetbaltrainer van drie teams pubers en dochter staat voor de klassen pubers . Zij hebben exact dezelfde ervaring. Het begint thuis en word vandaar uit verspreid. Maar o jee, ze komen aan je school dus je schiet meteen weer in de verdediging , waarom?
Besmettingscijfers onder pubers van 15 naar 10 % gezakt sinds schoolsluiting . Dat zegt niet alles maar wel veel.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 20:09

Pardon? Zeg ik ergens momenteel tegen schoolsluiting te zijn?
Het is onze gemeente oprecht een probleem onder sportverenigingen. Die op en aan sluiten en weer open gaan.
Dit geven de verenigingen zelf ook aan maar ze willen ook niet sluiten. Dat kost hen ook inkomen en sporten is gezond. Vraag is waar je de grens legt?

Hier kiezen de sportverenigingen verbonden aan school (is ook sporten onder schooltijd!) om sporten niet aan te bieden.
Alleen krachttraining wat individueel is. Dan trek je dus samen een lijn.
Zo vind ik dat sportverenigingen (maar ook scholen) niet automatisch moeten sluiten maar dat daar regels voor moeten zijn om bijv. Teams thuis te zetten.
Nu moesten ouders en kinderen zelf die verantwoordelijkheid nemen en dat gaat gewoon niet altijd goed. Dus laten ze alsjeblieft is wel overwogen besluiten gaan maken en niet zoals nu eerst tot voor de lockdown iedereen maar laten aanmodderen zonder richtlijnen.

En als we dan toch over vreemde regels hebben. Paardrijles mag aan kinderen niet in de binnenbak waar de deuren open staan?
En voetbal of hockey training wel? Vind ik heel vreemd.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 29-12-20 20:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 20:24

Huertecilla schreef:

Overig nieuws:

Wel erg kort door bocht zeg, mensen bijvoorbeeld in zorginstellingen kunnen echt niet altijd hun dag indelen zoals ze willen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 21:20

Huertecilla schreef:

Overig nieuws:

Nee hoor. Ze kunnen hun opgeslotenheid zelf indelen.