Veel moeten afvallen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Firefly289

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 16:17

Haha dankjullie Roosch, Vulina en Butterfly!
Inderdaad een tatoeage onder de borst, waarschijnlijk bloemen en iets van een figuur erbij zoals een maan (https://i.pinimg.com/originals/b5/52/8f ... b14b50.jpg) in het midden. Altijd een mooie plek gevonden en ik ben dol op tatoeages, dus wie weet is dit een goede motivatie voor me.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 16:26

Mooi einddoel om naartoe te werken @Firefly... Probeer ik de tussentijd, tussendoelen te formuleren en in eerste instantie kleine doelen. Doelen die je daadwerkelijk kunt halen. Het behalen geeft dan weer nieuwe motivatie om door te gaan :j

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 18:28

Ik heb van mezelf nog een tattoo te goed :j Ben er alleen nog niet uit wat voor tattoo het wordt, en shops waren sowieso dicht.

Wel mezelf op andere kado's getrakteerd :D Foto's voor aan de muur.
Afbeelding

Afbeelding

Ben er helemaal blij mee.

Vond het vandaag geen lekker weer voor buitenactiviteiten. Heb een YouTube Kettlebell workout van een halfuur gedaan, die eigenlijk net een beetje te zwaar was, dus lig nu uitgeteld op de bank moed te verzamelen om te gaan douchen en koken. Gewokt garnalen en groente met wat noodles en salade. Ff wat minder kcal dan gisteren, maar wel erg lekker :j

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 18:35

Gaaf die foto’s!

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 00:26

Mooi hoor!

Firefly289

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 01:48

@MuSLi Daar heb je zeker een goed punt. Kleine doelen zijn wel belangrijk, ik denk dat ik het per 5 kilo wil gaan bekijken. Gewoon steeds naar -5 kilo toewerken, tot dat zich uiteindelijk op stapelt naar in totaal -25/-30. Niet te groot maken is inderdaad belangrijk, maakt het veel te intimiderend.

@gaucho, oeh wat leuk, al wel ideeën voor wat je wel leuk vind?
En wauw, allebei mooi, maar de tweede met de collage ziet e heel gaaf uit! Heel goed bij elkaar gezocht ook de foto's.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 07:45

Moge!

@Firefly: nog geen vastomlijnd idee, alleen de plaats weet ik zeker. Op mijn enkel, daar heb ik een litteken na een operatie 1,5 jaar geleden. Verder twijfel ik steeds tussen realistisch, iets met vlinders of Keltisch. Wordt in ieder geval iets met kleur ook en niet alleen zwart wit.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 11:20

Toffe foto's, gaucho!

Ik moet eigenlijk ook weer een beloning voor mijn einddoel gaan verzinnen. :') absoluut geen tattoo trouwens, dus ik zal eens goed nadenken.

De weegschaal was best lief voor me vanochtend, ondanks dat ik gisteren ietsje meer heb gegeten. Ik ben tevreden.
Het is écht wetenschap merk ik, gewoon kcal tellen en hoppa. :')
Net ook weer eetschema gemaakt voor vandaag. Niet per se gezond maar wel prima binnen de gestelde targets. :))

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 11:20

Hoi :wave:

Mag ik mij melden?
Hier moet ongeveer 30 kilo eraf. Weeg boven de 100 maar jaren niet gewogen. Ben nu een jaar intensief bezig en nog 0 maten broek minder misschien zelfs bijna maatje meer.

Heb nieuw werk waar ik 9 a 10 uur werkdagen maak en niet zit tijdens werk. Nu heb ik vrijdag polsbandje er maar weer bij gepakt en op een rustige dag waar ik hele dag pizza maakte heb ik 12 km gelopen. Dinsdag drukke dag dus dan ook maar even meten.

Mijn eten ligt het ook niet aan eigenlijk. Sochtends 3 eetlepels griekse yoghurt met sinds een week my meusli. ( hoeveel ga ik wegen morgen) tussendoor 1 stuk fruit. Smiddags 1 bruin boterham met roomkaas of kaas. Pauze erna niks of weer een stuk fruit. Avondeten weinig tot geen aardappels of rijst. Veel groenten en stukje vlees. Na het eten niks meer of 5 nootjes. Ga rond half 10 al slapen dus geen honger in de avond.

Daarnaast nog 1 of 2 x in de week 20 km fietsen en 2 uur werken/ helpen op een paardenstal.

En met dit allemaal al die beweging is het gewoon frustrerend niks tot weinig af te vallen |o

Volgende stap is per april stoppen met de pil. Die slik ik al minimaal 15 jaar non stop. Ben wel bang voor wat er komt dan _O-

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 11:26

Welkom!

Even een praktische vraag. Heb je ooit bijgehouden hoeveel kcal je eet, hoeveel je nodig hebt? Op basis van wat je zegt heb ik het idee dat je veel minder eet dan dat je nodig hebt. Ik weet niet of je allang meeleest, maar ik houd ervan op met de BMR-methode te werken: meten wat je nodig hebt om overeind te blijven staan, meten wat je verbruikt op een dag en daar tussenin blijven.
Laatst bijgewerkt door Roosch op 14-03-21 12:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 11:32

Roosch schreef:
Welkom!

Even een praktische vraag. Heb je ooit bijgehouden hoeveel kcal je eet, hoeveel je nodig hebt? Op basis van wat je zegt heb ik het idee dat je veel minder eet dan dat je nodig hebt. Ik weet niet of je allang meeleest, maar ik houd ervan op met de BMTR-methode te werken: meten wat je nodig hebt om overeind te blijven staan, meten wat je verbruikt op een dag en daar tussenin blijven.

ja daar wil ik dus mee beginnen. Maar alles wegen neemt best wat tijd in haha. Soms gaat wekker al om 5 uur en dan geen zin alles te wegen. Maar zal even een app downloaden.

Daarom ben ik nu ook aan het meten hoeveel ik loop op werk naast tillen enzovoort.

O en ik kook eigenlijk altijd zonder pakjes of zakjes. Ben alleen wel allergisch voor tomaat en aspertaam. Dat maak het ook wel lastig soms.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 11:38

Je krijgt er vanzelf handigheid in.

Als je elke dag een boterham met kaas maakt weet je na 2 dagen wel hoeveel gram dat is. :)) of als je elke dag een bakje yoghurt neemt.. in de Eetmeter kan ik dingen als favoriet markeren. Tel daarbij op dat ik de keukenweegschaal altijd midden op het aanrecht heb staan en zo neemt het onder de streep weinig tijd in beslag.

Zoals nu heb ik toen ik nog lekker op bed lag alles ingevoerd wat ik vandaag wil eten. Ideaal.

Veel succes!

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 12:00

Iloveiswan schreef:
Hoi :wave:

Mag ik mij melden?
Hier moet ongeveer 30 kilo eraf. Weeg boven de 100 maar jaren niet gewogen. Ben nu een jaar intensief bezig en nog 0 maten broek minder misschien zelfs bijna maatje meer.

Heb nieuw werk waar ik 9 a 10 uur werkdagen maak en niet zit tijdens werk. Nu heb ik vrijdag polsbandje er maar weer bij gepakt en op een rustige dag waar ik hele dag pizza maakte heb ik 12 km gelopen. Dinsdag drukke dag dus dan ook maar even meten.

Mijn eten ligt het ook niet aan eigenlijk. Sochtends 3 eetlepels griekse yoghurt met sinds een week my meusli. ( hoeveel ga ik wegen morgen) tussendoor 1 stuk fruit. Smiddags 1 bruin boterham met roomkaas of kaas. Pauze erna niks of weer een stuk fruit. Avondeten weinig tot geen aardappels of rijst. Veel groenten en stukje vlees. Na het eten niks meer of 5 nootjes. Ga rond half 10 al slapen dus geen honger in de avond.

Daarnaast nog 1 of 2 x in de week 20 km fietsen en 2 uur werken/ helpen op een paardenstal.

En met dit allemaal al die beweging is het gewoon frustrerend niks tot weinig af te vallen |o

Volgende stap is per april stoppen met de pil. Die slik ik al minimaal 15 jaar non stop. Ben wel bang voor wat er komt dan _O-

Ik denk dat je eens moet gaan beginnen met kijken hoeveel je eet.
Met die hoeveelheden val ik dood neer zo weinig.

Een diëtist kan je een eindje op weg helpen daarbij.

ButterflyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-21 12:02

Welkom Iloveiswan! Gezellig dat je meekletst!

Hier ook een app om inzicht te krijgen in wat ik eet, alleen weeg ik het niet af :') het is voor mij een mooie richtlijn om te zien hoe het door de dag heen gaat. Soms zit ik véél te laag zonder dat ik dat merk, en op andere dagen schiet hij zo boven de 2000kcal uit en denk ik: hoe dan? Ik weeg trouwens soms wel eens een portie, omdat een portie wel eens groter of kleiner kan zijn dan je denkt.
Als ik zo zie wat je eet, denk ik dat je misschien wat laag zit en je lichaam meer nodig heeft. Ik ben alleen geen diëtiste, het is puur een gevoel als ik zie wat je schrijft. Een app kan erg handig zijn!

Maar: welkom! Iedereen doet het hier op zijn eigen manier en dat is helemaal prima :j

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 12:05

Butterfly, tuurlijk, ik eet ook wel eens een dag veel te weinig.
Of een dag veel te veel.
Maar een structureel zo weinig eten is gewoon heel slecht.

Iedereen moet voor zichzelf bepalen waar die zich goed bij voelt. Zeker wel.
Maar ik ben wel van mening dat je dit op een gezonde manier moet doen.

Ik was ondanks 3 weken wat minder op letten met eten, vanmorgen toch weer 0.6 kg lichter dan de laatste keer dat ik me heb gewogen.

Edit: wat Roosch zegt.
Je BMR uitereken en je bmr+ pal.
Dat is een goede richtlijn.
Bij mij is bmr 1400, bmr+pal is 2100.
De website waar ik het heb uitgerekend, zegt dat je ongeveer 500 kcal onder je bmr+pal moet eten om af te vallen.
Dat is in mijn geval 1600 kcal per dag.
Dat werkt voor mij super, en het getal gaat langzaam, maar nog steeds naar beneden.
Laatst bijgewerkt door ClaudiaHS op 14-03-21 12:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 12:09

Thanks voor het welkom :)

Denk inderdaad dat ik te weinig eet maar dat is zo tegenstrijdig mijn vader altijd vroeger dat ik te veel at. En nu schepte die laatste jaren als ik bij hun was meer op maar dat kon ik nooit opeten. Dus misschien die strenge en boze blikken als ik weer een maat groter nodig had en ik maar bleef minder eten. At lunch nooit belande in prullenbak. en later met werk werkte ik in bedrijfscatering dus geen lunch pauze en dan juist hard aan het werk.

Ik vind het gewoon zo moeilijk om dus meer te gaan eten. Ook omdat ik op werk lunch zonder koelkast. Ok ik werk in supermarkt dus kan alles kopen wat ik wil.

Daarom ga ik nu ook stoppen met de pil hopelijk helpt dat ook. En dan kan ik altijd nog van de zomer vervolgstappen nemen en naar huisarts. Is nu gewoon zo`n grote stap. Eerste wat ze altijd zeggen is ga maar minder eten.

Collega`s zeggen het ook trouwens dat ik meer moet eten. Maar toch die knop omzetten terwijl je al zo weinig eet en alleen maar aankomen is zo lastig.

Wel goed dat jullie nu ook zeggen dat ik te weinig eet. Ik ga zo proberen met lunch 2 boterhammen zelf gemaakt brood Italiaans te eten. Ga na de middag naar stal mesten.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 12:14

Het klinkt hartstikke tegenstrijdig om meer te gaan eten als je wilt afvallen..
Maar je hebt de goede instelling. *\o/*
Reken je Bmr+ pal maar eens uit.
Je zal versteld zijn van wat je mag eten.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 12:14

Hier een handige site voor je:
https://www.flowfitness.com/nl/bmr-berekenen/

BMR; wat heb je nodig om de dag door te komen
Energieverbruik: wat je daadwerkelijk verbruikt

Alles wat tussen deze cijfers in zit, consequent (gemiddeld op weekbasis in gedachten houdend) Val je af.

Mijn lessons learned afgelopen tijd (rond de 25 kg afgevallen nu in een jaar):
* Ik kan niet schatten. Ik moet echt afwegen
* in de meest stomme dingen die ik vergat zitten kcal. Waar kook je mee? Boter? Olie? Dat moet je ook invoeren. Glad vergeten :')

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 12:22

Ja dingen afwegen en werkelijk alles bijhouden wat je naar binnen stopt.

Ik hou alles bij in Lifesum.
Mijn vriendin sinds een tijdje ook.
Paar weken geleden was ze aan het mopperen dat ze niks afviel.
Dus ik vraag haar, vul je werkelijk alles in wat je eet?
Dus ook je koffiemelk in de koffie, de boter waar je in bakt...
Dat was dus niet het geval _O-
Nu ze dit wel doet, valt ze wel af.

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 12:24

Ik loop nu al vast met ontbijt invullen dat je niet de losse dingen kan toevoegen en dat de meusli die ik eet niet erin staat. Ook beweging zoals voor 8 paarden uitmesten geen idee hoe je dat invult.

ik weet alweer waarom ik er mee stopte paar jaar geleden _O-

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 12:26

Iloveiswan schreef:
Ik loop nu al vast met ontbijt invullen dat je niet de losse dingen kan toevoegen en dat de meusli die ik eet niet erin staat. Ook beweging zoals voor 8 paarden uitmesten geen idee hoe je dat invult.

Ik gebruik de Eetmeter, welke gebruik jij?

Als mijn merk er niet tussenstaat zoek ik een alternatief merk met zelfde aantal kcal.
Qua beweging vul ik daar niets in, ik reken op basis van eerder genoemde website.

Haha en inderdaad Claudia, zo blond was ik in het begin ook. :')

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 12:30

Iloveiswan schreef:

Wbt invullen.
Je wordt er vanzelf handig in.
In lifesum kan je producten scannen.
Je weegt dus af wat je eet, scant het en vult het in.
Ik heb bv mijn fitbit horloge gesynchroniseerd met lifesum.
Deze houdt mijn beweging bij.
Ideaal. (Moet je overigens wel een premium betaald account hebben) maar je kan lifesum ook gratis gebruiken en synchroniseren met Samsung health, of Google fit.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 12:30

Of het merk zelf toevoegen :j mijn 'normale' beweging heb ik gewoon ingecalculeerd, rond de 10.000 stappen en reken alleen 'extra' beweging, >5 km hardlopen, >10 km wandelen, uur Personal Training etc.

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 12:43

Ja heb nu die lifesum ingevuld die kan je ook synchroniseren met samsung health. dat komt dan mooi uit. Alleen heb ik dan een huwai armbandje dus ben nog even aan het stoeien.

Heb nu 350 kcal gegeten vanochtend.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 12:45

Een goed begin is het halve werk.

Ik sta te zweten op Foxy. :') Ik ben toch zo blij met mijn airfryer, vanavond daar wat lekkers uit en het past ook nog gewoon in mijn plan.

Zo eerst maar even ontbijt na m'n work out. Ik doe aan Intermittent Fasting, ik eet tussen 12 en 8.