Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Roosch schreef:Welkom!
Even een praktische vraag. Heb je ooit bijgehouden hoeveel kcal je eet, hoeveel je nodig hebt? Op basis van wat je zegt heb ik het idee dat je veel minder eet dan dat je nodig hebt. Ik weet niet of je allang meeleest, maar ik houd ervan op met de BMTR-methode te werken: meten wat je nodig hebt om overeind te blijven staan, meten wat je verbruikt op een dag en daar tussenin blijven.
Iloveiswan schreef:Hoi![]()
Mag ik mij melden?
Hier moet ongeveer 30 kilo eraf. Weeg boven de 100 maar jaren niet gewogen. Ben nu een jaar intensief bezig en nog 0 maten broek minder misschien zelfs bijna maatje meer.
Heb nieuw werk waar ik 9 a 10 uur werkdagen maak en niet zit tijdens werk. Nu heb ik vrijdag polsbandje er maar weer bij gepakt en op een rustige dag waar ik hele dag pizza maakte heb ik 12 km gelopen. Dinsdag drukke dag dus dan ook maar even meten.
Mijn eten ligt het ook niet aan eigenlijk. Sochtends 3 eetlepels griekse yoghurt met sinds een week my meusli. ( hoeveel ga ik wegen morgen) tussendoor 1 stuk fruit. Smiddags 1 bruin boterham met roomkaas of kaas. Pauze erna niks of weer een stuk fruit. Avondeten weinig tot geen aardappels of rijst. Veel groenten en stukje vlees. Na het eten niks meer of 5 nootjes. Ga rond half 10 al slapen dus geen honger in de avond.
Daarnaast nog 1 of 2 x in de week 20 km fietsen en 2 uur werken/ helpen op een paardenstal.
En met dit allemaal al die beweging is het gewoon frustrerend niks tot weinig af te vallen![]()
Volgende stap is per april stoppen met de pil. Die slik ik al minimaal 15 jaar non stop. Ben wel bang voor wat er komt dan
Iloveiswan schreef:Ik loop nu al vast met ontbijt invullen dat je niet de losse dingen kan toevoegen en dat de meusli die ik eet niet erin staat. Ook beweging zoals voor 8 paarden uitmesten geen idee hoe je dat invult.
ik weet alweer waarom ik er mee stopte paar jaar geleden
Iloveiswan schreef:Ik loop nu al vast met ontbijt invullen dat je niet de losse dingen kan toevoegen en dat de meusli die ik eet niet erin staat. Ook beweging zoals voor 8 paarden uitmesten geen idee hoe je dat invult.
ik weet alweer waarom ik er mee stopte paar jaar geleden