Kelly_ann schreef:Wat is/doet cleanroom personeel? Kan me er ff geen voorstelling bij maken...
Op welk tijdstip maakt RIVM eigenlijk de cijfers bekend van die dag?
Nu ongeveer. rond 1400.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
germie schreef:Kaus schreef:Germie, nee hij was tot gisteren in Italië. Is daar vorige week heen gegaan.
Iets missen, liever niet. Ben afgelopen twee weken ziek geweest door de griep dus al een boel gemist. Klom er sinds afgelopen weekend weer een beetje bovenop. Ik denk dat ik gewoon ga, hij zal wel advies opvolgen dat voorgeschreven is.
Sureido, ik woon inderdaad niet in Brabant.
Lastig. Dan volgt hij vast het advies, want geen klachten is niet besmettelijk. Het komt ook niet door muren. Kunnen jullie met een aantal studenten niet vragen het te verzetten? Dat deden wij vroeger ook wel eens.
Kaus schreef:Mijn professor stuurt zojuist een mail dat hij vanwege familie redenen naar Italië moest vorige week. Rood gebied. Of we donderdag en vrijdag even afstand willen houden tijdens de hoorcolleges (mijn hoorcolleges vinden plaats in een zal ter grootte van een gemiddeld klaslokaal, dus geen grote collegezaal) en niet naar hem toe willen komen. Hij voelt zich niet ziek.
Ik weet niet zo goed wat ik hier van moet vinden
karuna schreef:Niet echt slim van de professor, even twee weken thuisblijven en desnoods met beeldbellen het college geven. Ik zelf zou er niet heengaan.
Kreeg net mail voor uitnodiging over 1,5 week. Op een locatie waar nu inmiddels een aantal besmettingen zijn. Voor een bingo waar vooral 70 plussers heengaan en meest niet echt fit. Dat snap ik dan weer niet eigenlijk.
karuna schreef:Niet echt slim van de professor, even twee weken thuisblijven en desnoods met beeldbellen het college geven. Ik zelf zou er niet heengaan.
Kreeg net mail voor uitnodiging over 1,5 week. Op een locatie waar nu inmiddels een aantal besmettingen zijn. Voor een bingo waar vooral 70 plussers heengaan en meest niet echt fit. Dat snap ik dan weer niet eigenlijk.
germie schreef:Dit staat er toch echt, ook op nu.nl
Het virus verspreidt zich vooral via hoest- en niesdruppeltjes die kort in de lucht hangen. Wie geen symptomen vertoont, vormt amper een besmettingsgevaar
Ik snap dat je bang bent. Een college geven is meer contact dan winkelen. Hij hoeft niet in huis te blijven, maar 30 of meer studenten ontmoeten is wat anders. En 2 weken verplaatsen lijkt me niet onmogelijk.
Kun je dat niet voorstellen?
Ik had verwacht dat hij colleges zou verplaatsen uit zichzelf.
sureido schreef:Ik hoorde dat ze hier maandag gaan evalueren of ze de universiteit (Tilburg) dicht gaan gooien. Fijn dat ik dinsdag tentamen hebMaar goed, ik leer maar gewoon alsof het doorgaat.
Maar al veel docenten hebben het over sluiten dus wss gebeurt er achter de schermen al heel veel.
Kaus schreef:Mijn faculteit is niet zo hip dat ze colleges opnemen of via Skype doen![]()
Het beleid van de uni is momenteel dit: I recently returned from work or a holiday in Italy or another area with many corona cases. Can I come to the University? Staff or students that visited one of the regions with a high risk of infection in the past 14 days and experience even the mildest of symptoms, stay at home as a precaution. If your symptoms worsen, contact your doctor by phone.
Hij handelt dus gewoon volgens beleid. Dat beleid zal wel goed bedacht zijn. Wat dat betreft maak ik me voor mezelf niet zozeer zorgen. Gaat mij meer om het beleid in het algemeen dat ik wat bijzonder vind.
Fira schreef:sureido schreef:Ik hoorde dat ze hier maandag gaan evalueren of ze de universiteit (Tilburg) dicht gaan gooien. Fijn dat ik dinsdag tentamen hebMaar goed, ik leer maar gewoon alsof het doorgaat.
Maar al veel docenten hebben het over sluiten dus wss gebeurt er achter de schermen al heel veel.
Ik studeer ook aan de uni in Tilburg en heb hier nog helemaal niks over gehoord![]()
Ik hou wel de site in de gaten, ben benieuwd!
Kelly_ann schreef:Wat is/doet cleanroom personeel? Kan me er ff geen voorstelling bij maken...
Joman schreef:germie schreef:Dit staat er toch echt, ook op nu.nl
Het virus verspreidt zich vooral via hoest- en niesdruppeltjes die kort in de lucht hangen. Wie geen symptomen vertoont, vormt amper een besmettingsgevaar
Ik snap dat je bang bent. Een college geven is meer contact dan winkelen. Hij hoeft niet in huis te blijven, maar 30 of meer studenten ontmoeten is wat anders. En 2 weken verplaatsen lijkt me niet onmogelijk.
Dit is dus niet zo. Hoe zieker, hoe meer je kunt verspreiden. Logisch ook, want dan hoest en nies je waarschijnlijk meer. Maar het is niet zo dat wanneer je weinig tot geen symptomen hebt, je amper besmettingsgevaar vormt.
raket schreef:Ik ben weer thuis om verder uit te zieken. Het blijft nog wel even spannend. Maar die strikte isolatie was echt niks ook voor mij. Ik wil een kat op schoot.
raket schreef:Ik ben weer thuis om verder uit te zieken. Het blijft nog wel even spannend. Maar die strikte isolatie was echt niks ook voor mij. Ik wil een kat op schoot.
Joman schreef:germie schreef:Dit staat er toch echt, ook op nu.nl
Dit is dus niet zo. Hoe zieker, hoe meer je kunt verspreiden. Logisch ook, want dan hoest en nies je waarschijnlijk meer. Maar het is niet zo dat wanneer je weinig tot geen symptomen hebt, je amper besmettingsgevaar vormt.