2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vaaleriee

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 11:16

Ik vind vooral lunch zo lastig. Er zijn veel mogelijkheden maar niet alles is handig om mee te nemen naar werk. Ik neem altijd brood mee, puur uit gemak. Salades ben ik altijd snel beu. Ben nu al wat gezonde muffins etc tegen gekomen. Heb ook My Fitness Pall maar weer gedownload!

Oee lastig Dreamy, inhouden tijdens een all inclusive vakantie. Knap dat je dat kunt.

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 11:23

Hier ook de broekriem weer wat strakker aantrekken. Ik begin een lekkere routine te krijgen wat betreft sporten maar eten blijft nog een grote hobby van mij. Merk wel dat ik sterker wordt en wellicht wat meer spier/minder vet (in de spiegel niet geheel ontevreden) maar het getal op de weegschaal blijft nog steeds irritant op de 65 hangen.

Wil ook echt het goede voorbeeld geven aan mijn dochter (8 jaar), die helaas wat zwaarder is dan gemiddeld. Heeft gedeeltelijk ook wel medische reden (blind dus minder bewegen dan gemiddeld en ze maakt meer groeihormoon aan dus altijd honger/trek) maar betekent niet dat we er niets aan kunnen doen. Iemand nog leuke tips voor kinderen? Kwa bewegen en ook voeding.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 21:01

Hier wil het ook op een of andere manier niet "vlotten".
Te veel stress en ongemotiveerd/verdrietig te veel (poging tot verantwoord) eten.
Maar wel blijven sporten. Dus het gewicht is er niet bij, maar ook niet af.

Moet wel zeggen, dat de spijkerbroeken die ik zo'n 6 weken geleden gekocht heb, nu weer zo van mijn derrière af kan trekken zonder de knoop open te maken.
Dus de cm in omvang (die ik niet bijhoud) gaan er wel af?!

Maar dat grrrrrrr!!!!!! doel, krijg ik maar niet bereikt. Blijf slingeren tussen de 77,2 en 77,9 kg.
En ik wil 77,0 (of lager :D) want dan zit ik op -40.
Frustratie volop.

Adem in, adem uit. ZEN!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 22:59

Jorika, frustrerend! Wij zitten op eenzelfde punt denk ik :)) iig zelfde gewicht en ook frustraties, maar wel merkbare kwijtgeraakte cm’s.

Gewoon doorzetten :):)

Hier wordt ‘t (weer) tijd voor een nieuw werkuniform :+
Afbeelding

@ Linda_Fleur; wat is er qua sporten/bewegen allemaal mogelijk? Qua eten, vooral op die leeftijd, gewoon qua porties wat minder en kijken met haar welke gezonde alternatieven zij lekker vindt? :) Zodat als ze zin heeft in zoet, ze bijvoorbeeld een stuk fruit wat zij lekker vind kan pakken ipv snoep. Om dus zo bijvoorbeeld snoep iig te kunnen beperken (niet helemaal ontnemen).
In ieder geval zorgen dat ze het wel lekker vind en er inspraak op kan hebben, dat scheelt bij een kind vaak echt!

linnnde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 10:26

Hi lady's,

Ik kom me eindelijk ook eens melden.
Zit nu in week 4 van Killerbody dieet van Fajah Lourens.
Ben al rond de 3 kg afgevallen dus we gaan de goede kant op. Vind het goed vol te houden, alleen het sporten schiet er bij in.. Loop net fulltime stage + 5 dagen in de week op het paard.. hou dus weinig tijd over :(

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 11:04

Jorika en Dreamy, jullie zijn gewoon hartstikke goed bezig!

Welkom Linnnde :) vijf dagen in de week op het paard en fulltime stage, volgens mij sport jij meer dan ik :)) Ben je niet te streng voor jezelf?

Hier gaan we er vanaf vandaag weer tegenaan!
Dacht, meld het even, is een goede stok achter de deur :+

linnnde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 11:14

amber15 schreef:
Jorika en Dreamy, jullie zijn gewoon hartstikke goed bezig!

Welkom Linnnde :) vijf dagen in de week op het paard en fulltime stage, volgens mij sport jij meer dan ik :)) Ben je niet te streng voor jezelf?

Hier gaan we er vanaf vandaag weer tegenaan!
Dacht, meld het even, is een goede stok achter de deur :+

Haha valt mee, heb tot 3 jaar geleden altijd op hoogste niveau gehockeyd. Dus trainde dan ook nog 5-7 x per week. Tot 2 maanden geleden ook nog 2 x in de week gekickboxt maar dat schoot er nu bij in ivm stage etc.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 08:55

Hier gaat t even niet zo lekker, maar lees nog wel mee. :j
Allemaal heel goed bezig en ik zie echt prachtige resultaten voorbij komen!
Enige jaloezie, dat wel haha. Maar motiveert ook enorm, dus kom maar op!

Was 9 kg kwijt *\o/* maar durf nu niet meer op de weegschaal te gaan staan haha. Vanaf vandaag weer aan de dexamethason (prednison x10), hopen dat dat gaat helpen in mijn hoofd... Ook steeds uit het niets braken en daarnaast ook veel misselijk, vermoed dat de druk in mijn hoofd niet oké is. Dus nu maar wat minder op eten letten. :=
Alhoewel ik wel ga opschrijven en bijhouden wat ik nu naar binnen werk met die dexa, oneindig honger gevoel van (anders is het straks in plaats van -9 kg +20kg := ). Rotspul is het.

Maar zo bang dat de afgelopen weken dus voor niets geweest zijn :+ ook al heb ik er erg weinig moeite mee (gehad)... Je bent er toch wel continue mee bezig, maar het is voor een goed doel.

Gisteren troost voer gehad (appeltaart met caramel en zeezout <3 ), dus vanaf vandaag weer iets gezonder proberen te eten en zodra de dexa klaar is er weer vol tegen aan.

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 09:08

Jeetje Quir, heftig! Groot gelijk dat je dan wat troostvoer haalt. Zomaar overgeven, misselijk en druk in je hoofd is echt niet fijn. Hopelijk voel je je snel beter.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 09:16

Komt wel goed quir. Dexamethason en prednison zijn verwant, maar de doseringen zijn heel anders. De bijwerkingen zijn echter vergelijkbaar. Dexamethason wordt alleen voorgeschreven om vocht in een weefsel weg te krijgen, vaak in het neurologische gebied. Prednison meer bij indicaties als reuma, astma en auto/-immuunproblemen. 1 van de patiënten die ik verpleegde gebruikte liever dexa omdat hij daar minder vollemaansgezicht van kreeg. Het is dus maar net hoe je waar op reageert.
Ik zit nu voor de 3e week aan 50 mg. En ik val vast af, want als ik geen pillen tegen de misselijkheid neem dan blijft de antibiotica en prednison er niet eens in.
Het is weer eens wat anders zeg maar....

Ik hou me maar vast aan het idee dat als ik hier van herstel dat ik iets aan mijn conditie kan doen. En datczou ik nu liever hebben dan afvallen. En een betere conditie en afvallen gaat gewoon samen goed komen.
Soms is mijn geduld wel op. Maar afwachten is nu toch echt het enige wat ik kan doen.

Dus nu denk ik aan vorige jaar september. En wat ik toen precies gedaan heb. En dat kan ik me niet eens herinneren. Conclusie als je een maand al vergeet na een jaar dan is het niet zo lang en valt het wel mee.

Als ik wel honger heb van de prednison eet ik ei. Dat was een goede tip die ik hier heb gekregen.
En tomaatjes en komkommers en sla. Maar dat vind ik sowieso erg lekker. Maar dan ben je lang aan het eten.
Ik heb ook eetlustremners gekocht van xls medical. Dat hielp voor de nacht heel goed. Met honger wakker liggen vind ik heel vervelend.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 09:40

Thanks! Soms is troostvoer dan best goed haha.

Prednison is inderdaad geen optie, dat werkt niet, dexa in hogere dosering om te proberen de druk in mijn hoofd omlaag te krijgen. Als het hersenoedeem is, het kan ook een bloeding zijn of ontsteking of wat anders. Er zit al een drain in mijn hersenen, maar op dit moment neemt de druk en pijn alleen maar toe na de operatie 2 weken terug. Dus hopelijk werkt de dexa, antibiotica is net gestopt, dat was preventief vanwege de vele hersenvliesontstekingen en buikvliesontstekingen. Dus hopelijk in ieder geval geen infecties.

Maar herstel is niet mogelijk en het komt ook niet meer goed. Hopelijk wordt alleen de pijn wel iets minder en kunnen ze in ieder geval mijn ogen/zicht sparen. Wat vooralsnog helaas faalt.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 10:04

Pfff. Dat maakt het inderdaad wel zuurder.
Ik heb aantal jaar op neurologie gewerkt dus kan me wel wat voorstellen bij de klachten die je ervaart.
Lange dagen zijn het voor jou ook waarschijnlijk. Voor mij ook.
Ik kijk wat tv, Netflix, lees wat. Ik kan nog niet uit huis.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 10:57

Vervelend zeg!! Des te knapper als je gemotiveerd blijft :j

Ik schommel maar rond de 75/76. Echt elke dag wel een halve kilo of meer schommeling terwijl ik dat nooit eerder had.
Ik schommel wel langzaam naar beneden, 75.1 dus ben er bijna uit. Hopelijk is dat weer zo’n psychologische drempel en ga ik straks weer wat sneller naar beneden :')

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 11:07

Heel knap dat jullie ondanks de situatie zo'n goede motivatie hebben en zo positief zijn Raket en Quir.

Wat is je streefgewicht Jester? 75? Je bent echt al veel kwijt, zag je voor en na foto's op de vorige pagina's.

Ik ben sinds vrijdag 1,5 kilo kwijt. Het zal voornamelijk vocht zijn mag ach, voor mijn motivatie is het heel fijn. Ik eet tussen de 1000-1200 calorieën per dag. Volgens my fitness pal zou ik 1300 moeten eten om een kilo per week kwijt te raken. Ik voel me wel goed bij het aantal calorieën die ik nu eet. Ik drink veel water en veel groente dus ik heb niet echt honger.

Edit: zie dat er hier een relletje is geweest omdat iemand ook zo weinig calorieën eet dus hoop niet dat ik nu het topic op m'n dak krijg :Y) Ik ben ervan overtuigd dat het voor iedereen passen en meten is en zeer persoonlijk is. Ik wil dus zeker niet het eten van weinig calorieën promoten.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 11:54

Ik betrap mezelf er ook op dat ik minder eet dan soms zou “moeten”, dus ik ga er niks over zeggen :))
Wat ik wel wil zeggen is dat het handig is om ipv kcal tellen ook echt gewoon bewust te worden van wat je eet. Zodat je na het afvallen ook bewustere keuzes blijft maken :j anders zit het er zo weer aan. Dat is wat je nl. vaak ziet bij mensen die “crashdieten”. Snel afvallen door een tijdje flink kcal-tekort en vervolgens weer gaan eten als daarvoor :+ Dat is waarom de meeste er denk ik zo kritisch op zijn.

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 12:18

Heb je helemaal gelijk in Dreamy. Ik maak voorlopig gebruik van de app zodat ik een beetje inzicht heb in wat ik per dag eet en daarmee binnenkrijg. Ik heb namelijk geen idee! De app helpt daar wel goed mee :)

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 12:37

Ik gebruik de app nu ook al geruime tijd en daardoor weet je gewoon sneller van ohh ik mag dit nog wel hebben zonder in te voeren. Ik had als streef 77, al bijgesteld naar 75 en nu wil ik voor 1 okt de 74 zien :D mijn droom is ooit 70 te wegen

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 13:42

Hoe lang ben jij Jester? Vind je er netjes uit zien nu :)

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 14:31

Ik ben 168/170 dus bij de kg hou ik altijd 170 aan haha :D

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 14:31

Dus officieel gezien heb ik nog gewoon overgewicht volgens mijn bmi

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 14:32

Wauw, netjes zeg! Overgewicht? Dat BMI is echt zo'n achterhaalt iets. Wat zou je volgens die berekening een 'goed' gewicht voor je zijn?

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 14:35

Ik zou tussen de 60-80 kilo mogen wegen voor een gezond BMI volgens dat bereken ding. 60 kilo met mijn 1.80 meter lijkt me toch redelijk ongezond...

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 14:41

vaaleriee schreef:
Wauw, netjes zeg! Overgewicht? Dat BMI is echt zo'n achterhaalt iets. Wat zou je volgens die berekening een 'goed' gewicht voor je zijn?

Ja dan zit je tussen de 65/71 . Ik geloof er ook niet echt in hoor, maar soms denk je wel van nou ben ik nu dan echt nog overgewicht :') ik heb nog wel wat spekjes dus ach we gaan rustig door. Het is nu ook minder een dieet voor mij geworden maar echt gewoon leven. Alleen probeer ik de gebakjes enzo wel te weigeren en niet te snoepen nog. Dat moet straks wel iets meer kunnen

Met 55 heb ik nog eeen gezond gewicht. Dat zou betekenen nu nog 20 kg eraf := 10 kan ik me echt nog wel indenken hoor maar 20 :oo

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 14:51

Jester_ schreef:
vaaleriee schreef:

Ja dan zit je tussen de 65/71 . Ik geloof er ook niet echt in hoor, maar soms denk je wel van nou ben ik nu dan echt nog overgewicht :') ik heb nog wel wat spekjes dus ach we gaan rustig door. Het is nu ook minder een dieet voor mij geworden maar echt gewoon leven. Alleen probeer ik de gebakjes enzo wel te weigeren en niet te snoepen nog. Dat moet straks wel iets meer kunnen

Met 55 heb ik nog eeen gezond gewicht. Dat zou betekenen nu nog 20 kg eraf := 10 kan ik me echt nog wel indenken hoor maar 20 :oo

Nou je ziet er super uit! Pff 55 :( Kan niet gezond zijn. Aan je foto te zien zou nog 10 eraf al echt teveel zijn.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 15:04

Jester_ schreef:
Ik ben 168/170 dus bij de kg hou ik altijd 170 aan haha :D

Oh je bent kleiner dan ik dacht Haha, ik vind je dit gewicht niet misstaan bij jou lengte iig! Ik ben 183 cm en als ik 75 weeg ben ik kwa postuur het zelfde als jij nu Haha, kan echt veel verschillen van persoon tot persoon