Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
.Morris schreef:De Maas en Waal marathon gaat niet door morgen. Verstandig denk ik, met zulke hoge temperaturen wil je geen risico lopen.
Ook zullen er mensen zijn die speciaal hiervoor getraind hebben, hopelijk begrijpen zij de keuze van de organisatie.
hwn schreef:Zondag weer 5 km-wedstrijdje, pas de 2de dit jaar, wordt heet, en de coach raadt een snelheid van 13,5 km/u aan, ik vrees dat dit wat te optimistisch is, maar ik kan maar proberen hé.
Greetje63 schreef:hwn schreef:Zondag weer 5 km-wedstrijdje, pas de 2de dit jaar, wordt heet, en de coach raadt een snelheid van 13,5 km/u aan, ik vrees dat dit wat te optimistisch is, maar ik kan maar proberen hé.
Als dat het tempo is wat je onder ideale omstandigheden loopt en de wedstrijd is niet al voor twaalven dan lijkt het mij niet reeel. Hoewel je met 5km dan al bij de finish bent alvorens de echte warmte problemen gaan spelen. Maar als je normaal aan een 14km/hr( of sneller) loopt en je begint in ieder geval voorzichtig moet die 13,5 ondanks de warmte misschien toch wel mogelijk zijn.
Mijn trainer doet bij hitte nooit uitspraken over het tempo anders dan pas het tempo aan aan de omstandigheden en ga vooral niet te voortvarend van start.
hwn schreef:Gefeliciteerd, Supervixen!
Op m'n wedstrijdje was 13,5 km/u inderdaad teveel gevraagd in deze hitte, en na slechte nachtrust, werd 13 km/u, maar door het kleine deelnemersveld toch nog 4de vrouw geworden. Der waren nogal wat opgevers op de 10 km, zelfs iemand die onwel werd en zwalpend, ondersteund door 2 mannen, de finish over kwam.