Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 13:52

Ik heb vandaag nog maar eens mogen merken dat kinderloos zijn toch voordelen heeft op de arbeidsmarkt.

Ik werk ongeveer 1,5 jaar op de opnamedienst van een woonzorgcentrum. Begonnen in een deeltijdse functie, als aanvulling op de deeltijdse die er al was. Die man had brugpensioen aangevraagd, en vertrekt begin volgend jaar. Daarnaast gaat het wzc ook uitbreiden en is er een campus in nieuwbouw aan de gang. Ipv 1 woongebouw, worden er dat op termijn 2 op 2 verschillende (maar dicht bij elkaar liggende) locaties.
In het begin was er sprake dat ik deeltijds zou blijven na het vertrek van mijn collega, en dat voor zijn uren iemand nieuw zou gezocht worden.

Na beraad over mijn werkmethodiek, kennis van het huis en dergelijke zijn ze er echter vanaf gestapt. Niet enkel omdat ze dan iemand nieuw moeten inwerken. Wel omdat mijn job vooral door vrouwen wordt gedaan, en diegene die deeltijds willen werken verkiezen zelden de namiddag en zijn niet flexibel. Vooral door oa (jonge) kinderen... En daar zaten ze nu niet echt op te wachten, omdat het met andere collega's al problemen heeft gegeven.

Dus net omdat ik (bewust) kinderloos ben geven ze mij liever meer werkuren dan iemand anders aan te werven. En ook omdat het hoofd personeel liever heeft dat ik alle touwtjes in handen hou omdat de boel zo goed draait :D

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 13:54

Kijk, dat zijn goede berichten! Gefeliciteerd :D Kijken of je een beetje promotie kunt maken naar hoofd gebouw ofzo ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 13:57

Ik zit al in het hoofdgebouw 8-) Nu is mijn collega nog verantwoordelijke, na zijn vertrek krijg ik die titel. Nu ben ik nog "medewerker". Die man is begonnen als verzorgende, bijgeschoold tot verpleegkundige, doorgegroeid naar hoofdverpleegkundige en dan naar directeur zorg en kwaliteit. Door ziekte moest hij noodgedwongen halftijds gaan werken en die functie neerleggen tot "opname verantwoordelijke". Zou het in zijn plek erg sneu vinden dat hij dat ook nog moet afgeven :=

Ik ga van 19u naar 30u. Eventueel op termijn kan dat zelfs doorgroeien tot een voltijdse functie, maar dat zullen we pas weten als alle bouwwerken gedaan zijn. En dat is toch nog een paar jaar.

Stybba

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 16:40

Dat is een mooi vooruitzicht! Gefeliciteerd!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 21:38

Ik heb ook een groot contract en meteen een vast contract aangeboden gekregen na een paar maanden... misschien dat mijn kinderloosheid ook een rol speelde :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 21:44

Als mijn functie met 2 gedaan moet worden zit je sowieso met wisselend rooster. Ene keer voormiddag, andere keer namiddag. Personeelschef voorzag sowieso problemen als daar iemand op afkomt die kinderen heeft of wil. In België is elke school woensdag namiddag vrij. Idem met brugdagen, zowat alle scholen nemen vrij. Dan zou dat elke keer discussie zijn "jamaar ik heb een kind/kinderen" en dat vinden ze niet fair, want ze weten dat ik me net graag flexibel opstel. Maar niet ten koste van mezelf.

Onze Personeelschef is trouwens een vrouw. Met kinderen :Y) en onder haar werken nog een aantal dames met kinderen. Ze zal vast wel weten waarom ze liever mij die uren geven :))

Hypericum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 23:18

Gefeliciteerd Varekaj!

De andere kant is ook wel weer grappig, te vaak de vraag krijgen waarom je niet fulltime werk want 'je hebt toch geen kinderen?!'
(Nee klopt, en daarom hoef ik ook niet fulltime te werken)

Maar alsof je zonder kinderen dus blijkbaar geen reden hebt om parttime te werken?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 23:48

Hypericum schreef:
Gefeliciteerd Varekaj!

De andere kant is ook wel weer grappig, te vaak de vraag krijgen waarom je niet fulltime werk want 'je hebt toch geen kinderen?!'
(Nee klopt, en daarom hoef ik ook niet fulltime te werken)

Maar alsof je zonder kinderen dus blijkbaar geen reden hebt om parttime te werken?

O:) 'nee, daarom ben ik ook graag lekker thuis, ik hoef geen pauze van die levende boomboxen' O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 01:44

:)) mooie omschrijving ayasha!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 09:52

Oplossing is nabij:

:Y)
Afbeelding

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 10:15

c_alsemgeest schreef:
Oplossing is nabij:

:Y)
[ [url=m/ZUaBYE.jpg]Afbeelding[/url] ]

_O- _O- _O-

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 11:37

:') :') :') :')

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 12:01

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 12:03

ohhhhh gatverdamme die is echt erg.

Wat zijn het toch smerige wezens zeg.... Dat wil je toch niet al kreeg je het gratis :D

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 12:04

:= :') :oo :r

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 12:30

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 12:30

smerige wezens :? dat vind ik dan weer een beetje...naja, laat ik het zo zeggen
ik snap die absolute kinderhaat gewoon niet zo
ik heb niks met de meeste kinderen , hoef er zelf ook echt geen , maar het afgrijselijke of smerige wezens kan ik het niet vinden
de oudste hond heeft me ook aardig wat ondergekotst tijdens opgroeien, of na de operatie aan zijn kruisbanden
en ja dat is smerig ...en hoe...
maar dat maakt het beessie nog geen smerig wezen ...waarom een kind dan wel ?
wat is er zo inherent smerig aan de mens, dat een jong mens zo smerig en afgrijselijk maakt?
en nu ik dit tiep weet ik al dat ik het beter niet kan plaatsen
maar hey, let's give it a whirl :')

(en dan heb ik het niet over het geniale vermogen van de mensch om uit naam van god en vaderland (lees geld en macht) de ganse wereld naar de klote te helpen )

(zouden ze deze kinder tiller niet hebben verteld dat je ze niet moet schudden ? tzijn dan netjes blikjes cola )

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 12:32

Ik kan er niks aan doen, maar ja dat is mijn mening, smerige wezens ja.
Het is toch niks al kots en schijt en kwijl en snot.
Niet alleen als ze ziek zijn.
En haat, mag dat woord geschrapt worden uit het woordenboek met spoed?

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 12:34

Ben het met je eens hoor Sonja. Een kind een 'wezen' noemen snap ik niet.

Maakt dat bejaarden met alzheimer bijvoorbeeld ook tot smerige wezens? Aangezien zij ook vaak ongelukjes hebben?

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 12:35

Het zijn ook gewoon smerige wezens. Vooral als ze een snotneus hebben en van die plakkerige handjes. No merci.

Vind je een bejaarde dan ook stom, omdat ze schreeuwen?
Vind je een bejaarde dan ook stom, omdat het tehuis elke maand geld kost?
Vind je een bejaarde dan ook stom, omdat je hun luier moet verschonen?
Vind je een bejaarde dan ook stom, omdat ze eigenwijs zijn en niet luisteren?

Het gaat hier over kinderen. Niet over bejaarden. Zo'n opmerking kun je eindeloos doortrekken.

Overigens vind ik een bejaarde die zijn broek vol kakt ook vies. Of een bejaarde die je onder hoest.
Laatst bijgewerkt door _Reneee op 10-10-17 12:38, in het totaal 1 keer bewerkt

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 12:36

Ik denk dat wezen te groot opgenomen word.

Citaat:
1) levend schepsel, zoals een mens of dier
Voorbeelden: `een menselijk wezen`,
`een buitenaards wezen`

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 12:37

sja...ik heb gelukkig andere ervaringen, het gemiddelde kind is niet 24/7 covered in oliebol and slobber
, maar ja, dat kan smerig zijn
ik vind dat van de hond ook niet echt jofel
maar hey, doekkie er over en gaan
aar ik ben geloof ik sowieso niet zo bangelijk of smetvrezerig aangelegd
dat scheelt (en pa en moe mogen idd lekker snot dweilen, daar begin ik ook niet aan ...verder mag je naast mijn bord schijten, zolang je maar niet spettert :+ )

en ja...dementerende ouderen...heb jaren in allerlei takken van de zorg gewerkt (thuis en verzorgings/verpleeghuis) heb aardig wat volwassen luiers mogen verschonen
en dat is dan nog de minst ernstige vorm van poep ruimen

edit : ik kan de poep snot etc absoluut smerig vinden, maar degene die het produceert kan er veelal verdomd weinig aan doen en zal daarom door mij ook niet als smerig wezen bestempeld worden ...
iets of iemand die zichzelf for the hell of it gaat zitten insmeren met, terwijl die persoon mentaal capabel genoeg is om te snappen dat dat niet de bedoeling is ...das weer een ander verhaal
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 10-10-17 12:38, in het totaal 1 keer bewerkt

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 12:38

Met schijtluiers va ouderen ga ik ook niet werken.

Dieren schijt en kots maakt me niets uit.
Maar die doen dat ook alleen als ze ziek zijn.
Niet gewoon jaren lang zomaar. Gatver.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 12:42

Ik ga echt héél slecht op hondenstront hoor. Als ik dat alleen al ruik word ik niet goed. En kattenstront, vreselijk :r

Gelukkig vreten mijn dieren hun eigen kots gewoon op.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 12:44

Altijd leuk als er zo overgevoelig gereageerd wordt op bepaalde woorden zodra het om kinderen gaat. :roll: