[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 14:54

Is de piercing te klein dan?

Want eruit halen is ook zo definitief...

Misschien nog een paar dagen aankijken? Ik heb mijn tepelpiercing vroeger (heb 'm al 18 jaar :o) weken afgeplakt met een pleister zodat ie zo min mogelijk wrijving of irritatie had. Dat is misschien ook een optie?

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 15:02

Ja, had al een paar weken het idee dat hij te kort was, maar ik had geen idee dat dit kon gebeuren dus niets aan gedaan op goed schoon houden etc na. Had hem morgen of zo waarschijnlijk wel ergens kunnen laten vervangen voor een langere, maar ik durfde het niet meer aan, veel te bang dat dit 's nachts oid weer zou gebeuren (zeker nu het gaatje er duidelijk groot genoeg voor was?) want het was echt ontzettend naar :+ Laat hem wel genezen en dan eventueel nog eens opnieuw zetten.

Baal er wel onwijs van, was er heel blij mee!

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 15:21

Balletje in tepel geen kwaad?!
Dat moet er zo snel mogelijk uit. Ik zou een andere piercer bellen, nooit meer terug gaan naar deze en anders morgen de huisarts bellen.
Je snapt dat er een vliesje over het gaatje heenkomt en dat open moet....
Ben echt verbaasd zeg en heel benieuwd wie dit roept.
Mijn vader gooit de zaak open voor dit soort gevallen. Dat moet gewoon gelijk eruit.

Edit: ik zie dat je hem eruit hebt. Gelukkig.
Eruit halen kan, heb je geen groter balletje in huis? Dan kun je die er even opzetten.
Dan overbrug je die daagjes nog wel.

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 10:50

Goeiemorgen allemaal, ben de komende week in Zwolle en zou er graag weer een piercing bij laten zetten. Zijn er nog goede shops die jullie kunnen aanraden?

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 14:06

_Friemel schreef:
Ja, Emmie! (Soesha) echt heeeeel fijn!

Heb een afspraak gemaakt bij Emmie voor aanstaande zaterdag! :) Thanks voor de tip.
(En lekker om de hoek, ook fijn!)

Macyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 14:09

DearLove schreef:
Goeiemorgen allemaal, ben de komende week in Zwolle en zou er graag weer een piercing bij laten zetten. Zijn er nog goede shops die jullie kunnen aanraden?

Ik ging altijd naar piercing studio spike. Als je bij de bakker Bart het steegje ingaat zit hij daar :)

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 14:36

Mijn juweeltje van mijn navelpiercing zit er al jàren in. Zo hééééél af en toe haal ik dat er normaal eens uit om eens heeeeel goed te reinigen. Maar ik krijg de bolletjes niet meer los nu, het zit muuuurvast. Ik heb gereinigd door eens op en neer te bewegen dan maar. Het juweel zit er wel goed en het past goed enz maar toch vind ik het vervelend dat ik het niet los krijg. Iemand tips? Ik ben er niet wild van om direct de optie kruipolie te proberen :+

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 15:25

Heb je al geprobeerd hem los te krijgen terwijl je van die plastic wegwerphandschoenen draagt?
Schijnt dat je daar veel meer grip mee hebt.
En anders wordt het knippen denk ik. :+

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 14:43

Nee, wel al met twee tangen, maar niks... Knippen ga ik ook niet doen. Het is echt een juist gepast juweeltje. Een voldoende dikke kniptang om 1.6 doorgeknipt te krijgen krijg je daar niet tussen zonder vel-knip-risico hoor :+ Het zit er natuurlijk goed hé, ik wil er geen ander juweeltje in en er is niets aan de hand. Ik doe gewoon af en toe graag eens een diepte-reiniging en dan haal ik het juweeltje er uit, en dat lukt nu niet dus -O-

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 19:53

Idd met latex handschoentjes proberen. Met tang kreeg ik ze ook nooit los maar met latex handschoenen wel :')
En anders naar je piercer gaan, heb ik ook eens gedaan, toen was hij er zo uit :)

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 14:27

Moh! Dit weekend moet ik toch op de tattooconventie zijn waar mijn bff werkt, piercer gaat er ook zijn. Kan dan eens langsgaan desnoods, maar zal het eerst eens proberen met latex handschoenen dan!

Astrid_Brann

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 15:24

Voor de mensen met een conch waar een ringsieraad in zit, hoe hebben jullie de maat/diameter van de ring bepaald? Ik wil graag in mn innerconch een ring maar ik kom niet zo goed uit hoe ik de maat het beste kan bepalen...

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 22:37

hallo allemaal,

ik heb 6 weken terug een conch laten zetten. (hij zit niet precies in het midden maar meer naar de zijkant, maar dat terzijde)
ik heb er opzich geen last van maar ik maak hem
dus schoon met een potje soort sterilon van de piercer. hier lees ik dus dat dit eigenlijk niet goed is. als ik hem heb schoongemaakt zit er na een uur ongeveer al weer een soort hard korstje, niet zichtbaar maar ik kan hem niet heen en weer bewegen zonder dat korstje dus kapot te maken.

eigenlijk is mijn vraag; kan ik echt beter dat met zeezout gaan proberen? in principe heb ik er verder geen last/pijn van alleen dat korstje lijkt me niet echt goed..

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 23:59

Geen sterilon(achtig middel), en niet proberen te bewegen :)

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 10:26

Aansluitend op Ziva, korstjes zijn heel normaal. Het is een wondje natuurlijk. Lekker laten zitten en voor je gaat douchen insprayen met een zeezoutoplossing. Tijdens het douchen lekker de douchekop erop en na het douchen voorzichtig met een gaasje het korstje weghalen.

Verder dus niet aan je piercing zitten, want die is nog lang niet genezen en druk bezig met de genezing binnenin. Elke keer dat je je piercing beweegt verstoor je dat proces.

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 11:51

Frummels schreef:
_Friemel schreef:
Ja, Emmie! (Soesha) echt heeeeel fijn!

Heb een afspraak gemaakt bij Emmie voor aanstaande zaterdag! :) Thanks voor de tip.

Leuk!! Is echt een super piercer!
Geeft ook heel duidelijk en fijn uitleg in Jip en Janneke. Als ik geopereerd ben mag ze verder met mijn oortjes :D

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 11:52

Joehoee heb net de 3mm expanders in mn oren gedaan! *\o/*

Zit alleen nu te kijken voor mijn volgende stap, overal gaan ze van 3mm meteen naar 4mm, maar die stap vind ik zelf te groot. Mijn linkeroor gaat namelijk altijd heel makkelijk, dus daar maak ik me geen zorgen over. Maar mijn rechteroor gaat altijd wat moeilijker. Is er ergens een site waar ze expanders op 3,5mm verkopen??

Spelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 12:35

Pepperrr schreef:

Zit alleen nu te kijken voor mijn volgende stap, overal gaan ze van 3mm meteen naar 4mm, maar die stap vind ik zelf te groot. Mijn linkeroor gaat namelijk altijd heel makkelijk, dus daar maak ik me geen zorgen over. Maar mijn rechteroor gaat altijd wat moeilijker. Is er ergens een site waar ze expanders op 3,5mm verkopen??

Crazy factory heeft ook halve maten volgens mij

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 12:53

_Friemel schreef:
Frummels schreef:

Leuk!! Is echt een super piercer!
Geeft ook heel duidelijk en fijn uitleg in Jip en Janneke. Als ik geopereerd ben mag ze verder met mijn oortjes :D

Dat hoor ik van meer mensen inderdaad. :j Klinkt heel fijn, want ik vind het echt dood eng.. haha.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 13:10

Spelt schreef:
Pepperrr schreef:

Crazy factory heeft ook halve maten volgens mij

Tunnels idd, maar geen expanders...

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 13:15

Astrid_Brann schreef:
Voor de mensen met een conch waar een ringsieraad in zit, hoe hebben jullie de maat/diameter van de ring bepaald? Ik wil graag in mn innerconch een ring maar ik kom niet zo goed uit hoe ik de maat het beste kan bepalen...

Bij de piercer zelf laten wisselen naar een ringetje? Die kan dan bepalen welke maat het best is?

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 18:21

Drunksheep schreef:
Aansluitend op Ziva, korstjes zijn heel normaal. Het is een wondje natuurlijk. Lekker laten zitten en voor je gaat douchen insprayen met een zeezoutoplossing. Tijdens het douchen lekker de douchekop erop en na het douchen voorzichtig met een gaasje het korstje weghalen.

Verder dus niet aan je piercing zitten, want die is nog lang niet genezen en druk bezig met de genezing binnenin. Elke keer dat je je piercing beweegt verstoor je dat proces.

oke dankjewel voor de tips, ik moest hem dus elke dag draaien dus vandaar dat ik dat deed. maar ik zal er niet meer teveel aanzitten

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 23:22

Mijn rechter daith blijft nog vervelen
Zou het helpen om terug te gaan eventueel? Is niet ontstoken oid. Maar deze was natuurlijk al wat gevoeliger met zetten.

Wel gelijk gezet als met de tragus en die nergens meer last van!

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 09:48

Banyu schreef:
Zou het helpen om terug te gaan eventueel? Is niet ontstoken oid. Maar deze was natuurlijk al wat gevoeliger met zetten.

Dat was nog niet zo lang geleden toch? In dat geval, geef het lekker de tijd en blijf er zoveel mogelijk vanaf. Kan jaren duren voordat een kraakbeenpiercing geneest... Mocht ie toch pijn blijven doen kun je naar piercer gaan en vragen om een bioflex piercing. Kan ook nog wel eens helpen!

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 04:51

Pepperrr schreef:
Banyu schreef:

Dat was nog niet zo lang geleden toch? In dat geval, geef het lekker de tijd en blijf er zoveel mogelijk vanaf. Kan jaren duren voordat een kraakbeenpiercing geneest... Mocht ie toch pijn blijven doen kun je naar piercer gaan en vragen om een bioflex piercing. Kan ook nog wel eens helpen!

Klopt, November 2018. Misschien ligt het aab mij, omdat links enorm snel was. Overigens nog altijd geen last van hoor! Rechts deed al wat pijnlijker met zetten natuurlijk. Maar mag er totaal niet aanzitten ook. Dat ik nu al eigenlijk besloten heb om 'm niet te gaan vervangen, maarja.... :+