Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kirja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 09:10

Ik had het via MFP berekend maar ik zag dat ik iets niet goed had ingevuld :+
Scheelt toch weer 200 calorieën die ik meer zou mogen.

Volgens de site uit de OP is mijn bmr 1466 als ik aangeef geen tot weinig beweging.

Ik heb 2 kleine kindjes en doe iedere dag het huishouden dus ik zit niet hele dagen stil maar verder doe ik ook niks aan sport.
Ik zou graag gaan beginnen met hardlopen maar dat moet nog even wachten.

linoleum

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-16 09:44

Ik meld mij ook weer na een maand van feestjes, gezelligheid, alcohol en ongezond eten.

Gezond eten weer opgepakt. Gisteravond weer wezen hardlopen. Die laatste kilo's eraf :D

blubblabhoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 09:44

Jeeeej ik was vandaag eindelijk onder de 100 kg, dus 7 kg eraf *\o/*

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 09:45

Ik vind het ook wel lastig hoor met die BMR.
Volgens de site is mijn huidige BMR 1577, dat met normale lichaamsbeweging (loop nu van maandag t/m woensdag stage waardoor ik alleen maar achter de laptop zit, verder basketbal ik ook (1x in de week training en zometeen ook soms elk weekend een wedstrijd) rij ik 2x in de week paard en wil ik 1x in de week naar de sportschool blijven gaan).

Ik wil graag nog 6kg afvallen, volgens de site moet ik dan 1954 kcal eten en dan zit ik in 225 dagen op mijn streefgewicht. Nu zijn 225 dagen wel erg lang natuurlijk maar sowieso...ik vind mijn BMR van 1577 al best wel heel hoog....ik eet nu meestal tussen de 1500/1600 per dag...ik vind dat ook echt niet weinig...

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-16 10:04

Ik heb aan 1500/1600 kcal echt te weinig. En het is niet alsof ik zoveel eet.

Ik hou altijd 200 kcal minder aan dan ik de dag ervoor heb verbrand. Wat ik redelijk weet door mijn Polar. Sommige dagen is het dus wat meer, andere dagen wat minder.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 13:54

Ik probeer nu 1700-1800 kcal per dag te nuttigen, om mijn gewicht te behouden. In het weekend meer.

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 18:15

En dat is bij mih dus serieus afvallen :D Terwijl we ong even lang zijn dacht ik, ik ben 1,74.
Zo zie je maar, zoveel verschillende mensen :)

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 18:48

Hoi, zou ik me hier misschien ook mogen melden?
Ik ben nog minderjarig dus weet niet of dat mag?
Anders lees ik lekker mee haha.
Maar ik wil ongeveer vijf kilo afvallen omdat ik me nu met mijn postuur niet zo lekker in mijn vel voel.
Meer dan vijf kilo wil ik er dan ook weer niet af. Ik wil dit bereiken door niet te snoepen en weer meer te gaan paardrijden en bewegen.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 20:44

Nou, ik ben er ook weer :) Vanochtend weer goed ertegen aan gegaan, lekker stel oefeningen mee gepakt dus ik ben weer happy! Redelijk gezond gegeten overdag dus zit wel redelijk goed aan m'n kcal. Heb ook m'n airfryer in gebruik genomen dus dat word lekker veel dingen uitproberen :D

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 22:39

Pff vandaag liep niet helemaal lekker :+ Veel te weinig gegeten in vergelijking met mn beweging maar wil nu ook niet meer gaan lopen schranzen want ga zo al naar bed. Ach morgen high carb day dus dan haal ik het wel in :+

B: 8km hardlopen
O: 2 gebakken eieren met 40gr bacon + scoop muscle protect
L: 160gr rundergehakt, 1 paprika, halve witte ui, 33gr kaas, 1 kleine avocado
B: werken van 13-22
A: Ah ceasar maaltijd salade zonder de aardappeltjes
T: 2 soesjes.. :')

Uhm ja.. bijna 1400 kcal gegeten en dik 3000 verbrand :+ En ik was al uit mn comfort zone gegaan door te ontbijten :)) Kwam gewoon opeens helemaal niet lekker uit door mn werk, dacht ik koop in mn pauze wel iets maar toen was ik mn portemonnee vergeten dus dat feestje ging ook niet door. Wel hele middag van alle lekkernijen afgebleven maar vanavond nog net even de mist in gegaan met de roomsoesjes.. die carbs had ik liever niet binnen willen krijgen maar ach, voor mn kcal aantal was het wel goed.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 23:32

Moet even buikspieren gaan trainen/ sporten zodat buikje mee weg gaat.
Aan ene kant twijfel ik on al gewoon te gaan beginnen met sporten. En aan andere kant mss beter pas als ik op streefgewicht zit?

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-16 07:41

Waarom zou je wachten tot je op streefgewicht zit?

Sporten helpt met meer verbranden, daarnaast bouw je spieren op wat alleen maar goeds doet voor je figuur. En hoe meer spieren je hebt, hoe hoger in rust je verbranding ook is.

Het zal niet helpen met specifiek je buik, maar verder zou ik niet weten waarom je moet wachten tot je afgevallen bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 10:54

Ik zou ook gewoon lekker gaan sporten. Het duurt even voor je het ritme hebt gevonden en wat meer aankan, en het is gewoon hartstikke lekker. Sporten helpt mij echt gigantisch bij het vinden van een ritme waarin ik lekker af kan vallen. Ben nu een week niet geweest en merk gelijk dat ik weer wat meer ongezonde dingen ga eten.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 17:18

Hoe gaat het met jullie?

Hier wat minder. Hoop er volgende week toch weer in te vliegen. Wel veel naar mijn paard gegaan en dat is toch ook actief :o

Overigens ben ik wat aan het inlezen over paleo (kwam wat artikels tegen). Ik zie regelmatig voorbij komen dat kokosolie goed is. Dit is niet zo! Kokosolie heeft een aantal variabelen die negatief zijn voor ons lichaam. Hoe het nu precies zit weet ik niet, heb mijn boeken niet bij, maar in de les werd dit aangehaald, dat velen dit als wonder middel zien, maar dat is het niet. Vetten zijn absoluut goed, maar er zijn betere alternatieven.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 18:00

Ik combineer paleo met keto en dat bevalt me goed. Maar ik vind paleo ook weer geen wondermethod ofzo. Zoek wat bij je leefstijl past denk ik...

En over kokosolie is zoveel geschreven, maar zo weinig onderzocht....
De kracht van kokosolie zou zitten in laurinezuur, een middellang vetzuur (mct-vet) ipv de lange vetzuren die we normaal binnen krijgen. MCT-vetten kunnen namelijk direct worden opgenomen in het bloed en LCT-vetten moeten worden "verbouwd" voor ze gebruikt kunnen wordn. Daarom wordt door mensen gezegd dat MCT-vetten direct brandstof zijn en dus niet worden opgeslagen als vet.

Naar uiteindelijk is dat natuurlijk onzin. Die MCVetten worden wellicht sneller gebruikt, maar daardoor zul je minder koolhydraten gebruiken en die koolhydraten die je niet verbruikt worden dan weer vet. Kokosolie gedraagt zich dus als snelle brandstof, maar de energiebalans blijft uiteindelijk leidend.
Iamafoodie heeft een goed artikel geschreven waarin kokosolie kritisch bekeken wordt: https://www.iamafoodie.nl/zorgt-kokosve ... tsverlies/

En voor de mensen die graag lezen over de bewering "kcal in vs kcal out bepaalt alles" http://www.precisionnutrition.com/metabolic-damage is een heel mooi artikel.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 22:38

Ah dankje secricible voor de verhelderig :j
Nee het is inderdaad niet allemaal duidelijk, bv. met boter was er ook veel discussie.
Maar daarom vind ik het wel belangrijk wanneer ze bv. in zo'n dieet/levenswijze het enorm gaan promoten, zonder dat het duidelijk is of zelfs schadelijk kan zijn.

Maar, zoals altijd: alles met mate :)*

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 14:32

Ik ben weer begonnen met krachttraining dus hopelijk kom ik nu wat mooier in de bespiering ipv dit puddinglijf. :+
Nu maar 1x in de week omdat ik met stage/huishouden/paardrijden erbij geen tijd heb voor meer, maar het bevalt goed. Deze week op zich goed gegeten behalve gisteren bij een verjaardag. Echt vreselijk lopen schranzen daar dus vandaag probeer ik te compenseren. :=

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-16 14:59

Ik heb zooooo'n spierpijn :')

Na paar maand niet gesport te hebben, alles weer aan oppakken. Maar in een week tijd 2x fanatiek rijden, 2x krachttraining en 1x hardlopen was toch wat teveel. Zelfs al deed ik voor die tijd nog meer.

Maar we nemen een dagje rust en morgenavond gaan we gewoon weer lekker de sportschool in :D want wat heb ik dat gemist de afgelopen maanden.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 15:00

Moet hier ook weer de sportschool in.
Buikje mag mee gaan werken, om eraf te gaan.
inmiddels wel 15 eraf, maar buikje wordt er niet veel minder op.

Enige nadeel vind ik dat altijd eerste jaar niet maandelijks op kan zeggen.... -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 15:03

Hier is het weer een beetje ingezakt. Heb een enorm druk schoolrooster dus afgelopen week niet wezen sporten.. Had er wel tijd voor maar kon de rust er niet voor vinden dus maar besloten om het niet te doen. Aankomende week heb ik het nog veel drukker, dus hoop dat ik mezelf er dan wel een keer toe kan zetten.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-16 15:05

Ja is toch lastig als je niet weet of je het vol gaat houden. Hier bij sportschool was termijn maar 3 maanden, dat is een heel stuk beter te overzien.

Nog eens zien hoe ik ga doen met sporten als ik van winter verhuis. Ben hier heel erg op mijn plek, ze hebben in mijn nieuwe woonplaats ook een vestiging. Maar daar zijn natuurlijk wel anders medesporters. Daarentegen is dat wel 5 minuten lopen van mijn huis, anders moet ik 20 minuten in de auto..

Emma; komt vanzelf wel weer. Drukte voor studie kan ik ook niet combineren. Vandaar dat het ook hele tijd stil heeft gelegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 15:09

Ja, komt idd vanzelf wel weer. Vind het echt ontzettend irritant, ook van mezelf, maar het is zo makkelijk om het dan weer kwijt te raken. Gelijk ook maar even niet op de voeding letten want sporten komt er toch niet van. Maar goed, alles op z'n tijd :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 16:25

Hier iemand die dacht echt wel regelmatig naar de sportschool te gaan..... Na 2 maand toch te weinig tijd en blessures waardoor ik niet meer ben geweest, betaal nu al bijna een half jaar voor niets :'( Heb echt spijt dat ik geen maandelijks opzegbaar abonnement had genomen, ondanks dat het per maand duurder was had het me een hoop geld gescheeld.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 16:34

Klopt, heb dit aantal jaar geleden ook gehad, waardoor ik dus bijna drie kwart jaar voor niks heb betaald.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 15:33

Na een super ongezonde week ga ik weer beginnen. Startgewicht 65,7 kg, zou het liefst naar 60 willen. Eerst naar 63 :)

O: havermout gekookt in water met een klein beetje kokosbloesemsuiker
L: twee speltboterhammen met pindakaas gemaakt van alleen maar pinda's
T: druiven
A: scholfilet in haver, met veldsla en tofufrietjes :P (uitprobeersel)
T: gezonde applecrumble.