Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bellex

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 22:30

He gats Alice dat is toch ook niet tof :( Sterkte meid!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 22:33

Schedelpijn, hoe lang staat daar ongv genezing voor gemiddeld? 6-12 weken?
Hou vol meissie! Als dat geheeld is en je bent nog steeds blijer met deze drain/klep dan is het uiteindelijk een stukje positiever' Ik hoop dat je daar op kunt focussen zonder je kop eraf te wensen.

Heel veel sterkte! En lekker blijven ventileren, je hoeft niet sterk te blijven.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 22:41

Super dat je hersendruk nu beter lijkt te gaan!
Wonden en schedel heeft tijd nodig om te genezen. Als je drain nu goed blijft gaan dan gaat het vanaf nu alleen maar beter al zullen het voor jouw gevoel te kleine stapjes zijn.
Houd vol, doe rustig aan en dan weer terug het zadel in.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 09:28

Pfff meisje... dikke (voorzichtige) knuffel. Ik hoop zó dat je je snel beter mag voelen.

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 10:37

Ach meis, heel veel sterkte! :(:)

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-17 19:42

Ik denk ook wel dat ik te veel wil/doe, maar ik voel me verder ook gewoon echt oke. Het is alleen die vreselijke pijn.

Net als gewone breuk zo'n 6 tot 12 weken, nu pas 1,5 week na OK. Meeste van alle vorige operaties lag ik nu gewoon nog in t ziekenhuis. Dus misschien moet ik ook gewoon niet zo klagen.

Maar t liefst doe ik mn cap op en ga rijden. Merk dat t Vosje erg graag wil werken, dus longeer haar nu regelmatig. Maar heb t idee dat ze rijden véél leuker vind dan longeren, al is t alleen maar stappen. Dus zodra ik mn cap op kan stap ik op. :)

Verder vanmiddag de nietjes en hechtingen eruit gehaald.

Nietjes waren er zo uit gelukkig, hechtingen waren een stuk vervelender.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zo zie je wel hoe veel haar ze weg geschoren hebben. :wow:
Gelukkig is t goed te verbergen... als t hersteld is, moeten ze maar een meter van mn haren afknippen. :j

Morgen maar eens kijken of mn cap past nu de nietjes eruit zijn.

Koe weer opgepakt in t werk, dadelijk ook even longeren. Hij doet t erg goed, leuk en lief dier. <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Knap vosmeisje. <3

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 20:24

Prinses is voorzichtig met jou.
Stap maar rustig op.
Dat zal je goed doen.
Dikke knuffel

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 20:53

Jeetje wat een grote japen!! 6-12 weken zeg je:
De aankomende 6 weken nog heeeeel rustig aan doen, komt je herstel ten goede.
Hoe meer rust, slaap, gezonde voeding en rustig bewegen hoe sneller je bot geneest!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 21:13

Wauw, wat een enorme wonden. Niet gek dat dat hartstikke zeer doet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 21:53

De bovenste foto lijken de wondranden wat dik/gezwollen maar dat kan de foto zijn. De rest ziet er netjes uit!
Het kan dat je lichaam reageert op de nietjes en de hechtingen en dat het nu stilletjes aan beter gaat. Je doet het prima!
Vorige keren lag je scheel van de hoofdpijn door infectie, buikvliesontsteking en slecht of niet werkende drain. De "enige" pijn die je nu hebt, is de pijn van de breuk. Zie dat als een goed teken! Je kan relatief functioneren, je bent thuis, je zicht is weer goed... kop op, je komt er wel.

igor001

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 23:14

He wat jammer van die pijn! Maar je zegt het zelf al een beetje, de vorige keren duurde het ook al veel langer voordat je überhaupt iets kon doen. Lekker genieten van hetgeen wat je nu wel kunt doen, dat is al een hele vooruitgang ten opzichte van de vorige keren. Dan is de overgang om over een paar weken weer te rijden ook weer minder groot. En bekijk het van de andere kant; deze keer weet je tenminste zeker dat je straks weer op een paard zit. Dat durfde je de vorige keren niet eens te hopen ;)

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-17 23:36

esje01 schreef:
Prinses is voorzichtig met jou.
Stap maar rustig op.
Dat zal je goed doen.
Dikke knuffel

Ja dat is ze zeker, zo'n lief dier. <3
Zodra mn cap op kan, stap ik op en ga ik rustig wat rijden. T is dat ik mezelf/mijn lijf niet vertrouw en echt niet zonder cap op stap.

Hannanas schreef:
Jeetje wat een grote japen!! 6-12 weken zeg je:
De aankomende 6 weken nog heeeeel rustig aan doen, komt je herstel ten goede.
Hoe meer rust, slaap, gezonde voeding en rustig bewegen hoe sneller je bot geneest!

Ik, paardjes voor de deur en rust gaan samen niet zo goed hihi. Maar gelijk heb je wel. :j
Probeer t ook zoveel mogelijk rustig aan te doen en slaap nog veel, ook nog gevolg van de narcose en in principe heb ik altijd een zware hersenschudding. Dus sowieso nog erg snel moe.

Afbeelding
Gezond eten. :))

benangelique schreef:
Wauw, wat een enorme wonden. Niet gek dat dat hartstikke zeer doet!

Ja groot zijn ze wel, alleen die op mijn rug is nog wat groter. Heb nu trouwens wel echt heel veel littekens en ook grote.

Varekaj schreef:
De bovenste foto lijken de wondranden wat dik/gezwollen maar dat kan de foto zijn. De rest ziet er netjes uit!
Het kan dat je lichaam reageert op de nietjes en de hechtingen en dat het nu stilletjes aan beter gaat. Je doet het prima!
Vorige keren lag je scheel van de hoofdpijn door infectie, buikvliesontsteking en slecht of niet werkende drain. De "enige" pijn die je nu hebt, is de pijn van de breuk. Zie dat als een goed teken! Je kan relatief functioneren, je bent thuis, je zicht is weer goed... kop op, je komt er wel.

Ja ik denk dat dat ook wel een beetje was. Ik had net gedoucht en goed mn haren gewassen (daarom dat mn haren dus ook zo vet lijken haha, zijn gewoon nog nat). En haren wassen is echt nog een hel, flink pijnlijk. Nu alles eruit is zal dat wel snel weer beter gaan gelukkig. Maar met de paarden en stof buiten, zal ik toch wel elke dag goed mn haren moeten wassen. Dat de wonden in ieder geval goed schoon zijn. Weten dat ik erg infectie gevoelig ben, dus zoveel mogelijk eraan doen om t te voorkomen.

Op de foto's waren de wonden ook net schoon gemaakt met alcohol. Dus denk wel dat t wat geïrriteerd was, ook gewoon door de hechtingen en nietjes zelf.

Het begint nu ook al wel wat beter te voelen, de druk op de schedel lijkt wat minder te worden. Maar de pijn blijft helaas

igor001 schreef:
He wat jammer van die pijn! Maar je zegt het zelf al een beetje, de vorige keren duurde het ook al veel langer voordat je überhaupt iets kon doen. Lekker genieten van hetgeen wat je nu wel kunt doen, dat is al een hele vooruitgang ten opzichte van de vorige keren. Dan is de overgang om over een paar weken weer te rijden ook weer minder groot. En bekijk het van de andere kant; deze keer weet je tenminste zeker dat je straks weer op een paard zit. Dat durfde je de vorige keren niet eens te hopen ;)

Hihi je hebt helemaal gelijk! Maar t gaat natuurlijk nooit snel genoeg. Maar goed, echt klagen mag ik ook helemaal niet. Maar er zijn toch wel momenten dat ik niet lekker in mn vel zit, met name in de nachten als ik niet kan slapen... en das vrijwel elke nacht. :=

Net even koe en prinsesje lekker gelongeerd en helemaal gewassen, vonden ze beide wel fijn geloof ik. :))
Libje geoefend met water en een spons, ze vind water echt nog vreselijk en dan is ze echt heeeel kort haha. Maar komt goed. De wondjes zijn wel heel goed genezen (had ik gezegd dat ze paar weken terug in blinde paniek door de draden gegaan is en haar stal in gevlogen is via deurpost en de vloer?), dus ze mag van de week ook weer rustig aan wat aan t werk. :)

Nu staan ze lekker buiten met een berg hooi.

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 23:43

Alice, ik moet het toch even kwijt.
Hoewel ik het je van harte gun, vind ik met een kapotte schedel te paard gaan echt gekkenwerk. Met of zonder cap, als je nu valt ligt je schedel in stukken en kun je het waarschijnlijk niet navertellen. Heb alsjeblieft nog even geduld, ik vind het echt eng...

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-17 00:02

Ik snap t wel, stap ook echt niet zomaar overal op. Maar heel realistisch gezien zou ik dan nooit meer op een paard kunnen. De boorgaten in mijn schedel zullen namelijk nooit herstellen (die blijven er altijd zitten en groeien niet meer dicht/aan elkaar) en een zwakke plek blijft t helaas altijd. Maar daar wil ik niet mijn grootste passie door laten beïnvloeden. Natuurlijk ga ik niet meer op een "gek" paard zitten of iets. Maar een ritje met de auto is ook gevaarlijk.

Ik zal echter nooit meer zonder cap op stappen (deed ik in principe sowieso al nooit) en ook altijd zorgen voor een goede en goed passende cap.

En uiteraard ben ik voorzichtig en doe ik t alleen als ik er zelf genoeg vertrouwen in heb. :)

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 23:06

Het is hier stilletjes... Hoe gaat het met je?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-17 22:37

Niet zo heel goed, vreselijk veel pijn vooral. Verder mis ik steeds veel, hele dagen ben ik kwijt (en gewoon niet weten welke dag t is zonder telefoon...), vraag me niet wat we gisteren (of wanneer dan ook) gegeten hebben of gedaan hebben, vergeet vanalles en kom erg slecht uit mn woorden, kom niet op woorden en krijg gewoon niet gezegd wat ik wil zeggen. Erg frustrerend... Vooral omdat ik mijn hoofd wel weet hoe en wat.

Volgende week terug naar de chirurg.

Enige positieve, de druk in mijn hoofd lijkt wel oke.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 23:02

Oei, dat klinkt vreselijk k u t ! Kan je niet eerder bij de chirurg terecht? Wel goed dat de druk nu goed lijkt te zijn, maar deze verschijnselen zijn toch wel schrikken! Heel veel sterkte ermee hoor!!!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 10:41

Dat klinkt niet best Alice, alsof de hersenen inmiddels aan de hoge druk gewent waren ofzo... Jak wat naar meid!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 10:53

Oei dat is niet fijn.
Hopelijk is het enkel tijdelijk van het genezingsproces.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 11:24

Jeetje Alice dat klinkt heftig :( Hoop dat het snel weer wat bijtrekt!

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 11:29

Getver dat klinkt niet goed :(

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 12:12

dikke - heel voorzichtige - knuf!

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 17:06

Dat klinkt niet fijn. Sterkte!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 20:20

Bah wat een nare complicaties, je kan hier nog wel een heel stuk van herstellen. Sterkte met je revalidatie!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-17 12:16

Gisteren weer even rondje "gereden". *\o/*

Ook bij de neurochirurg geweest gisteren, de druk was goed. Gelukkig. Zo voelt het trouwens ook. Dus toch wel iets positief, operatie deze keer in ieder geval meer dan waard geweest. De wonden genezen dit keer ook erg netjes, dus wellicht dat die (rot) pleisters toch goed zijn werk gedaan hebben. :=
Ook al waren die krengen er met geen mogelijkheid fatsoenlijk af te krijgen.

Nog steeds wel veel pijn in de schedel, maar dat heeft waarschijnlijk gewoon tijd nodig om te herstellen. Helaas. Alleen vreselijk veel pijn in mijn rug en uitstralende/zenuwpijn in mijn benen, sinds operatie vorig jaar maart toen ze de rug gesloopt hebben om dat losse stuk drain eruit te krijgen, altijd wel pijn en ook altijd zenuwpijn en een slecht functionerend linker kant. Maar zo als het nu is, nog erger dan toen na de operatie...

Maar goed, op t paard zitten zelf ging wel redelijk, de pijn was dan beter te hebben dan wanneer dan ook. En het voelt zo enorm vertrouwd, geweldig lief dier ook. <3

Afbeelding

En mijn kleine bruine monster is lekker aan t puberen, die ook wat meer aan t werk aan t zetten. Vooral leren opletten. :+

Afbeelding

Afbeelding
Mooi he, zo door de weide heen door het hoge gras en al die bloemetjes. Zo ver als je kunt kijken. <3

Ik heb nog een leuke foto, maar die staat denk ik op mijn telefoon, even zoeken. :))