Jillian Michaels workouts - deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Re: Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 13:06

Oke, dus wel combineren. Dat wordt zwaar, maar we gaan er gewoon voor :D

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 13:07

Nou, zeker de shred zou ik er mee proberen combineren... De andere programma's zijn zo strikt niet, vb. BR heeft 1 dag rust en 2 dagen cardio, maar de cardio zou je prima kunnen vervangen door hardlopen. Maar de shred is echt zo gemaakt om volledig en elke dag te doen.

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 17:04

Daar hoor je ook weer hele andere dingen over..volgens mij heeft Jillian in een podcast ergens gezegd dat je best een dag (of 2 ) rust kan nemen of af te wisselen met een ander programma (waarbij dat laatste natuurlijk nog beter is)
Heb de podcast zelf nooit geluisterd though, ik vond het volgende op de website van MyFitnessPal:

Citaat:
Jillian had a question in a podcast about how often to do it and her answer was...
2 days of 30DS one day cardio 2 days of 30 DS and one cardio then a rest day. She said the name was more so what her marketing people came up with since each level is meant to be 10 days (just not 10 straight) thats marketing for you!
http://www.myfitnesspal.com/nl/topics/show/726438-jillian-michaels-30-day-shred-are-we-allowed-a-day-off

Als je het elke dag volhoud: beter en power to you! Ik neem die ene dag rust wel graag voor m'n knieen :o

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 17:21

Ah, dat is interessant.
Ik heb al een aantal keer geprobeerd hard te lopen, iedere keer blessures idd. Dit keer ben ik 2 weken bezig en gaat het prima. Dus we gaan gewoon proberen en dan zie ik wel!

Zojuist een matje en alvast 2kg dumbels gekocht voor de toekomst (had een waardebon liggen die anders niet op ging)
Flesjes water liggen ook al klaar, hopelijk morgen even tijd (moet hardlopen inhalen, vandaag met de hond geprobeerd te hardlopen, maar dat schoot niet op dus heb hem niet opgeslagen), anders ga ik voor zondag.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 18:06

Uiteindelijk zal iets doen altijd beter zijn dan niets doen... Maar feit is dat je met een workout van 20 minuten niet hetzelfde kan bereiken wanneer je hem maar af en toe doet. Die twintig minuten geven snel en goed resultaat, maar het geheim schuilt dan ook in het feit dat je hem elke dag doet. Dat is toch wat de fitnessinstructrice Raponsje in de OP zegt.

Die 30 dagen-must zal ook wel een en ander te zien hebben met dat je jezelf mentaal een maand lang zo ver krijgt om elke dag te sporten.

Nu ja, nogmaals: iedereen moet doen wat hij/zij aankan en graag doet, en iemand die 4 x per week sport zal nog altijd betere resultaten halen dan iemand die niet sport. Maar persoonlijk zou ik dan liever een andere workout kiezen, maar dat is natuurlijk een persoonlijke voorkeur.

Veel plezier Secricible!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 18:57

Terechte kanttekening, maar als ik dit doe wil ik het wel goed doen :)
Ik merk dat ik van het hardlopen al een berg energie krijg, dus hoop dat dat hiermee verder verbetert. We gaan gewoon dagelijks proberen!!!

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 20:54

Zeker waar Bhriseis maar er zijn ook zat mensen die te ver gaan en hun lichaam geen rust geven.
Je moet ook inderdaad niet verwachten even snel hetzelfde resultaat te krijgen als je m maar een aantal keer per week doet.
Maar dat zeg ik ook niet. Maar het is ook niet zo dat je door je knieen/enkels w/e heen moet.

Voor ieder wat wils. Het is iig zeer verslavend!!! :j veel plezier secricible. Ik ga zo ook weer :D

AnimalCare9

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 14:22

Ik heb een vraagje.. Ik heb nu al zo vaak de supermans gedaan en nooit echt ergens last van gehad, maar sinds ik ze nu in workout 2 van body revolution moet doen, heb ik telkens echt pijn in mijn rugspieren (ik denk toch dat het de spieren zijn) terwijl ik bezig ben.. Iemand enig idee hoe dit kan komen?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 15:02

Pff, nou, vandaag toch maar begonnen. Kan nauwelijks meer typen, mijn handen en armen zijn zo moe...
Cardio was niet heel spannend vond ik, vooral de krachtsoefeningen zijn echt loodzwaar voor me... Ben benieuwd wanneer ik resultaat ga zien. Vanochtend ook nog 6km gewandeld, dus lekker wctief geweest!

(En wat is 0,5kg zwaar aan het einde van zon training,pffffff....)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 15:27

Hihi ja he! De eerste vier dagen doet het pijn, maar als het goed is heb je daarna geen spierpijn meer :)

Lastig AC, ik heb nooit pijntjes gehad, dus heb ook geen tips daarvoor... Richt je je borst goed op?

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 16:18

Ik heb de eerste 3 dagen spierpijn gehad, daarna nooit meer :=

Kan je zo ook niet helpen AnimalCare9.

AnimalCare9

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 16:42

Bhriseis schreef:
Hihi ja he! De eerste vier dagen doet het pijn, maar als het goed is heb je daarna geen spierpijn meer :)

Lastig AC, ik heb nooit pijntjes gehad, dus heb ook geen tips daarvoor... Richt je je borst goed op?

Ik dacht van wel, ik vind het raar dat ik het anders nog nooit gehad heb bij die oefening.. Maar ik zal er nog eens goed op letten! :)

Ja inderdaad ik heb ook enkel de eerste 4 dagen spierpijn gehad en moest ik nog kracht genoeg over gehad hebben, ik gooide mijn gewichtjes ver weg :D

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 16:54

AC ik ben niet bekend met BR, maar t hoeft niet persee door de supermans te komen, maar door een verkeerde houding bij een andere oefening, bijv. Deadlifts of goodmornings of nog andere. Wat je kunt doen is een oefening vervangen (of twee keer 30 seconden erachteraan plakken) door donkeykicks met armraises. Die maken je rug echt heel goed sterker.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 10:33

Hmmm, spierpijn valt me eigenlijk nog reuze mee vanochtend, haha. Wat spierpijn in mijn schouders en ergens heel diep voel ik ook mijn buikspieren wel, maar het is niet dat ik niet meer kan lopen ofzo.
Vanavond voor het eerst hardlopen en de shred combineren, ik ben benieuwd.

Hoe zijn jullie uiteindelijk over gegaan op zwaardere gewichtjes? Gewoon halverwege een level als het goed voelde? Of een level opnieuw en dan met zwaardere gewichtjes als je de 30days af had? Voorlopig nog niet aan de orde, maar voor de zekerheid :D

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 11:03

Gewoon wanneer je voelt dat het allemaal wat makkelijker gaat :) Ik denk dat ik eind level 1 met een liter begon, en midden level 3 met 2KG, en daar ben ik dan bij gebleven. Nu ben ik bezig met gewichtjes van 4KG, maar dat is geen intervaltraining met zo veel reps als bij Jillian, dus bij die 2KG ben ik toch anderhalf jaar blijven hangen.

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 11:16

Eindelijk weer tijd om te reageren. Ik las van iemand over hardlopen en een workout combineren. Ik doe dat regelmatig :j Eerst bijv. Killer Abs en daarna nog een paar km hardlopen. Of 's ochtends een workout en 's avonds hardlopen zoals vandaag.

@secricible Ik gebruik in een workout altijd 2 soorten gewichtjes. Bij de ene oefening kan ik al met 2,5kg, bij de ander gebruik ik liever nog 1,5kg. Ik ben begonnen bij 0,5kg, toen 0,5 en 1,5, en nu 1,5 en 2,5. Nu zou ik graag naar een zwaarder gewicht gaan maar de gewichtjes van m'n vader gaan maar tot 2,5kg dus dat wordt nieuwes kopen :P Maar dus gewoon als het goed voelt proberen :j Je hoeft niet gelijk de hele workout met zwaardere gewichtjes te doen, pak gewoon de lichtere er ook een keer bij als het even te zwaar wordt.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 11:32

Dank jullie wel, duidelijk! Voorlopig is 0,5 meer dan genoeg. Aan het einde kon ik zweren dat iemand lood in die flesjes had gedaan, pffff.

AnimalCare9

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 11:21

solarpleure schreef:
AC ik ben niet bekend met BR, maar t hoeft niet persee door de supermans te komen, maar door een verkeerde houding bij een andere oefening, bijv. Deadlifts of goodmornings of nog andere. Wat je kunt doen is een oefening vervangen (of twee keer 30 seconden erachteraan plakken) door donkeykicks met armraises. Die maken je rug echt heel goed sterker.

Oh ok dan zal ik nog eens extra op mijn houding letten tijdens de verschillende oefeningen en inderdaad die oefening erbij voegen, eens zien of dat resultaat geeft!

Vandaag mijn rustdagje, voelt wel raar om geen workout gepland te hebben, misschien dat ik vandaag nog eens de yoga meltdown doe ofzo..

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 21:21

Pfff, dag 4 gehad *\o/*
Wel voor mezelf besloten het hardlopen wat terug te schroeven. Ik verveel me eerlijk gezegd dood tijdens het hardlopen en moet nu naar langere afstanden en dat is niet haalbaar, ook omdat het park compleet afgezet is vanwege parkpop.
Voor nu heb ik dus besloten dat ik het houd bij 2,4km (dat is precies 1 rondje), de weg heen en terug zijn de warming up en cooling down. Als ik die helemaal kan lopen in flink tempo kijk ik om dan misschien naar 2 rondjes te gaan....

dormy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 20:35

Secricible ik herken je 'probleem'. Hier in de omgeving in de stad is weinig plek om lekker hard te lopen, behalve in het park. Ik doe inmiddels 2 rondjes om het park (dat is net 5 km), maar om er een derde achteraan te plakken? Dan ben ik het echt wel zat. Ik probeer nu meer uitdaging te creëren in het hardlopen door mijn rondje steeds sneller te doen haha.

De ripped heb ik na een maand nu afgesloten, tijd voor iets nieuws! Ben begonnen met Banish Fat Boost Metabolism en wil deze afwisselen met No More Trouble Zones.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 20:44

Dat had ik dus ook, hier inderdaad ook alleen het park. Dus nu eerst dat ene rondje snelheid geven en dan mezelf een schop geven en naar 2 rondjes uitbereiden.
Overigens deze week geen hardlopen meer. Dacht vandaag nog te gaan, maar het zuiderpark is compleet afgesloten ivm parkpop dit weekend. En er omheen lopen vind ik verschrikkelijk, daar is de stoep niet glad door allemaal boomwortels enzo, dus dat weiger ik.
Dus nu een week alleen shred, en dan weer het hardlopen erbij. Vrijdag ga ik wel literflesjes halen, volgens mij moet ik dat bij bijna alle oefeningen wel aankunnen nu...

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 10:47

Wat vervelend dat jullie weinig plek hebben om te gaan hardlopen! Ik woon midden in de polder. Ik kan links of rechts en heel veel verschillende paadjes in. Eigenlijk nooit bij stilgestaan dat dat helemaal niet zo gewoon is.

Deze week hebben ik het volgende schema: 1e dag Killer Abs level 2, 2e dag hardlopen (interval), 3e dag paardrijden, 4e dag KA 2, 5e dag hardlopen, 6e dag paardrijden ( + hele stal uitmesten, ruim een uur werk :Y) ), 7e dag schoonfamilie helpen met verhuizen. Geen echte rustdag dus. Ziet eruit als niet zo'n zwaar schema maar mijn lichaam heeft het er toch best zwaar mee, vooral m'n schouders door KA :oo Doe daar alles op z'n moeilijkst maar al die push-ups zijn best zwaar. Zit nu btw op dag 6.
Volgende week maar weer meer een JM weekje. Met KB&T ga ik naar level 2 en wil een nieuwe workout proberen (BFBM of NMTZ). Ook weer even een weekje met meerdere dingen op 1 dag en 1 of 2 goede rustdagen pakken.

Ik heb eindelijk een foto om aan jullie te laten zien. Foto's zijn van gisteren, moest m'n vriend m'n nieuwe bikini even doorapp'en :+ Ik heb geen vergelijkingsfoto's maar toen ik 4 maanden geleden begon had ik meer vet op m'n buik. Was echt niet te dik maar gewoon geen strakke buik. Hier ben ik al best trots op, vooral aangezien ik hiervoor een week cheatweek had vanwege tentamens. Nu vakantie dus tijd om m'n spieren droog te trainen dmv gezond eten.
Voorkant buik Zijkant buik

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 11:02

Tja, hier midden in de stad is dat inderdaad niet zo vanzelfsprekend ;)
Ziet er uit als een goed schema, maar begrijp ik nu dat je meerdere schema's dan door elkaar doet MadelonSunny? En doe je dan op 1 dag meerdere workouts, of hoe moet ik dat zien?

Gisteren kwam ik pas om 10.00 thuis, mezelf echt een giga schop moeten geven, maar lekker toch nog even gesport. Werd wel na het sporten toen ik in de douche sprong ontzettend misselijk, geen idee waardoor...
Is het iemand ooit opgevallen dat dat donkere meisje bij level 1 af en toe gruwelijk staat vals te spelen en maar de helft van de oefening doet? :o

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 12:57

Ik vraag me altijd af hoe koud het is in dat zaaltje waar ze het opnemen, ik zweet me de pleuris en bij hun zie je geen druppeltje _O- .

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 12:59

Ik werd ook wel eens misselijk/duizelig na de training. Met name als ik hem 's ochtends op lege maag doe of een drukke/lange dag heb gehad.

Heb nu door drukte al 4 dagen niet kunnen trainen. Balen want mn blokjes kwamen zo mooi door.