Hardlopen deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MarMarieke

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 22:27

Hallo,

Kan ik mij komen melden? Ik ga met mijn vader, en misschien mijn zus, trainen voor de 10 km Vondelparkloop 19 januari. Ik wil wel weer wat lichamelijk en conditioneel zwaardere uitdagingen. Paardrijden is zwaarder voor andere dingen, maar niet voor mijn conditie. Ik ga morgen voor het eerst sinds jaren weer een rondje hardlopen in het park en heb er zin in :)
Mijn vader gaat met mij trainen, want hij is/was een echte loper.

Votti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 23:25

Mariska28, vetpercentages zeggen niets over wat je mooi vind hoor! Te laag percentage vind ik ook niet mooi, zeker niet als het alleen maar mager is, maar een beetje droog lichaam is toch leuk om te zien :+ Ik ben ook niet altijd geweest zoals ik nu ben O:)

MarMarieke, leuk dat je je meldt! En ook gelijk met een doel, alvast succes met trainen! Omdat je doel al zo dichtbij is (2 maanden trainen) is het denk ik wel met een leuk gevoel trainen! En leuk dat je dit samen met je vader en je zus gaat doen, gezellig lopen :D
Heb je jezelf een doel gesteld qua tijd of ga je gewoon voor de lol meedoen?

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 23:27

Iedere keer als ik dit topic voorbij zie schieten wil ik ook weer gaan lopen, maar ik kan er op het moment geen motivatie voor vinden.. :n wat is jullie drive om te gaan?

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 10:24

Ik heb ook niet altijd zin om te lopen. Maar sinds mn paardje helaas wat kwakkelig is qua gezondheid merk ik dat ik het fijn vind om iets actiefs te doen, nu ik niet zoveel meer rijd. Dus vooral het lekker buiten bezig zijn :).

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 12:11

Hoi allemaal, graag wil ik me hier melden :)
Heb altijd graag hardgelopen en begin van dit jaar liep ik nog zonder moeite 8 km. Maar het is helemaal weggezakt en ik baal er zo van... Ik zie mn hardloopschoenen in de gang staan en dan gaat er een schuldgevoel door me heen. Dus ik heb me op mijn werk ingeschreven om in april de 10 km mee te lopen in de marathon van Rotterdam :D

Daar is mn stok achter de deur :j

En nu heb ik besloten, VANDAAG ga ik beginnen met trainen. Niet meer uitstellen, geen smoesjes meer, ik begin bij het begin en ik ga weer starten. Ik ga het schema van Evy gebruiken (start to run) en in april wil ik die 10km gaan doen :)

Graag klets ik met jullie mee en hoop ik dat ik mijn doel ga halen.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 13:11

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 14:18

Mars schreef:
Dus ik heb me op mijn werk ingeschreven om in april de 10 km mee te lopen in de marathon van Rotterdam :D

Ik ook! :j Dan hebben we het zelfde doel!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 14:35

Wat tof!
Ik hoop dat ik t ga halen, ik denk dat ik nu max 4 km loop dus met de eerste lessen van Evy start ik eigenlijk onder mn niveau. Maar omdat ik ook wat af moet vallen en voorzichtig wil zijn met mn lijf volg ik toch maar de beide programma's helemaal. Wellicht alleen met wat minder rustdagen om wat in te lopen, anders ben ik niet op tijd klaar met het tweede programma.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 14:36

Ik heb Evy inmiddels ook gedownload, dus vanavond toch maar echt starten _O-

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 14:43

10 km, echt respect voor diegene die van 'niets' daar naartoe gaan trainen!

Ik heb van het voorjaar ook mee-gekletst hier: toen liep ik een beginnerscursus bij de atletiekvereniging. Getraind naar de 5 km, wat toen erg goed ging. Helaas moest ik zo nodig van mijn paard vallen en heb ik weken met een dikke enkel gezeten. Tussendoor wel één keer geprobeerd te lopen, maar was niet echteen succes met de enkel.

Maar gisteren ben ik maar weer eens geweest. Had eigelijk afgesproken met een vriendin, maar zij haakte af omdat het regende. Toen toch maar zelf gegaan, het was droog geworden, en heb echt heerlijk gelopen. Van mijn oude schema de 5-4-5-4 gedaan en dat ging echt soepeltjes met een gem. snelheid van 8,5 KM/u.
Ik hoop dat ik het nu weer kan doorzetten, want het is zo lekker als je eenmaal aan het lopen bent! Alleen die warme huiskamer verlaten...dat is altijd moeilijk, haha!

MarMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 15:19

Votti schreef:
Mariska28, vetpercentages zeggen niets over wat je mooi vind hoor! Te laag percentage vind ik ook niet mooi, zeker niet als het alleen maar mager is, maar een beetje droog lichaam is toch leuk om te zien :+ Ik ben ook niet altijd geweest zoals ik nu ben O:)

MarMarieke, leuk dat je je meldt! En ook gelijk met een doel, alvast succes met trainen! Omdat je doel al zo dichtbij is (2 maanden trainen) is het denk ik wel met een leuk gevoel trainen! En leuk dat je dit samen met je vader en je zus gaat doen, gezellig lopen :D
Heb je jezelf een doel gesteld qua tijd of ga je gewoon voor de lol meedoen?

Ik ben van mezelf al vrij fanatiek, en ben dan ook niet het type die rustig kan lopen zonder een doel. Ik probeer me altijd in te houden, maar ergens wil ik toch wel altijd bij de beste zitten. :+
Ik weet nog niet voor wat voor tijd ik ga trainen, maar ik denk wel rond de 55 minuten.

Weet iemand hier hoe je het het beste kan opbouwen? Meteen vanaf het begin knallen en dat zo lang mogelijk volhouden (dit doe ik meestal en dan ben ik helemaal stuk aan het einde) of eerst 2 km dan 3 km etc. ?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 16:25

Ik zou rustig gaan opbouwen met een programma als start to run. Eerst naar de 5 km en als je dat goed en makkelijk kan volhouden verder gaan uitbouwen.

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 16:34

Ik ben het met KarinvdM eens. :) Beter langzaam opbouwen. Ook i.v.m. de kans op blessures e.d. :)

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 16:39

Oke, daar ga ik _O-

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 16:45

MarMarieke, ik zou ook rustig opbouwen. Vanaf het begin knallen lijkt me een garantie voor blessures :=

Succes Barbabientje!

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 17:15

Pfoe!!! Gelopen, maar ben nog steeds benauwd -O- ging verder op zich wel lekker! Toch maar eens Ha bellen voor longfucntie test..

Heb nu over 2,6 km 19 min gedaan :)

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 19:05

Mars schreef:
Hoi allemaal, graag wil ik me hier melden :)
Heb altijd graag hardgelopen en begin van dit jaar liep ik nog zonder moeite 8 km. Maar het is helemaal weggezakt en ik baal er zo van... Ik zie mn hardloopschoenen in de gang staan en dan gaat er een schuldgevoel door me heen. Dus ik heb me op mijn werk ingeschreven om in april de 10 km mee te lopen in de marathon van Rotterdam :D

Daar is mn stok achter de deur :j

En nu heb ik besloten, VANDAAG ga ik beginnen met trainen. Niet meer uitstellen, geen smoesjes meer, ik begin bij het begin en ik ga weer starten. Ik ga het schema van Evy gebruiken (start to run) en in april wil ik die 10km gaan doen :)

Graag klets ik met jullie mee en hoop ik dat ik mijn doel ga halen.

Succes! :)

Ik sta ook op het punt om me voor de 10 km in te schrijven, maar ik heb geen idee welk startvak ik moet kiezen :+ Ik loop nu 5 km in ongeveer 32 minuten (dan kan ik makkelijk nog verder, maar daar heb ik tot nu toe nog even geen tijd voor gehad), lukt het me in april dan om de 10 km onder de 60 minuten te lopen? Ik loop nu 3 keer per week (heel soms 2 keer, als ik echt geen tijd heb).

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 20:26

Ik denk wel dat je dan als streeftijd rond een uur kan gaan hoor Eugony! Duurt nog even hé, en als je je niet aan je streeftijd houd wordt je niet zomaar eruit gegooid ;). Mijn ervaring is dat je beter iets korter van tijd kan gokken dan iets langer, qua startvak. Als je start tussen langzame mensen motiveert dat toch minder om door te rennen. Andersom gekeken moet je jezelf ook niet over de kop lopen natuurlijk.

@barbabientje: Goedzo! :D Had je gewoon les 1 gedaan?

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 20:29

Eulogy volgens mij gaat dat je makkelijk lukken!!

Ik heb mezelf als doel gesteld om de 10km onder de 50min te gaan lopen maar dan moet ik nog flink gaan intervaltrainen! Gelukkig is de run waar ik aan mee wil doen pas eind maart.

Mimichelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 23:54

Ik doe zondag weer mee aan een 5 KM run, alleen heb de laatste tijd niet zoveel op afstand getraind, voornamelijk interval in de duinen.. Helaas begint de run al om 11.00 uur 's ochtends en ik vind 's ochtends lopen zo zwaar! :( Hebben meer mensen hier last van? Zo ja wie heeft er tips?
Ik loop het fijnst aan het begin van de avond, voor het eten. Dan is mijn lichaam al flink actief en heb ik meer dan genoeg energie. Ik probeer het af en toe wel om voor de lunch te lopen, maar dat vind ik echt 3 x zo zwaar.. Mijn lichaam moet dan echt nog opstarten ofzo :+

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 09:20

Ik zou ook rustig beginnen. Zoals Evi zegt Kun je nog meezingen of praten, dan heb je het goede tempoAfbeelding

Ik loop nu meestal s'avonds. Ik doe eerst de kids naar bed en ga dan de kelder in. Ik heb een jaar terug ofzo een loopband aangeschaft zodat ik dus geen smoesje had dat ik niet weg kon omdat de kinderen in bed liggen.

Echter ik liep voor de kids ook wel s'morgens heel vroeg en ook midden op de middag. Ik moet zeggen dat ik niet echt een voorkeur heb wat lopen betreft.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 14:48

Lijkt me heerlijk om een loopband te hebben!
Helaas heb ik geen mogelijkheid om hem in de kelder te zetten en denk ik dat mijn benedenburen het geen succes vinden als ik er hier op 4 hoog een zet.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 15:18

Ik heb ook naar een loopband gekeken op internet, maar de betere qua lopen zijn erg duur en erg groot.. en als ik nou zeker wist dat ik er 3x per week gebruik van ga maken.. :D

Net les 3 gelopen, was lekker weer, was eerst bang dat het te koud zou zijn maar was heerlijk :D
Hebben jullie drinken mee tijdens het lopen?

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 15:19

Nee, ik heb geen drinken mee, jij wel? Hoogstens als het 30 graden is en ik anderhalf uur ga lopen. Maar dan ga ik eigenlijk vooral 's ochtends lopen als het zo heet is en dan neem ik dus ook geen drinken mee...

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 15:22

Nee, ik niet, loop ook nog maar hooguit een half uurtje, maar had aan het eind een beetje last van slijm wat ik moeilijk weggeslikt kreeg (bah wat klinkt dat vies haha) en dacht dat een slokje water nu wel fijn was geweest :D.. Maarja om zo`n klapperende bidon aan je middel te hebben lijkt me nou ook niet fijn.. :D