[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 18:58

hannahaapje schreef:
Niet zo snel! Ik kan het niet bijhouden! :O

Super dat het paardrijden goed ging. :D

Een eitje is heel gezond als ontbijt. :P

Eitjes zijn veilig terrein! :D Ik mag er zelfs twee tijdens mijn Cambridge tussenweken, zitten haast geen koolhydraten in (Ik mag ze dan als vervanging van vlees)

Mizora

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 19:01

Ik eet ook iedere dag een ei, maar wel als tussendoortje. Een ei bevat 83 kcal. Dus dat valt eigenlijk nog wel mee. En de banaan (mijn andere standaard tussendoortje) heb ik maar vervangen door een appel. Een kleine appel is 68kcal, een banaan minimaal 100kcal. En nu kan ik gewoon lang vantevoren boodschappen doen, eerder moest ik iedere 2/3 dagen voor bananen.

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 19:51

wollie2004 schreef:
Magli, ik ken niet alle soorten die je daar opnoemt, wat ik wel weet is dat sommige samenstellingen merkgebonden zijn. Ik heb bijv. altijd de mie van de conimex, die heeft een gezondere samenstelling (lager in vet en suikergehaltes) dan de mie van AH.

Verder is volkoren pasta altijd beter dan witte, je hebt er ook minder van nodig, en zilvervlies rijst beter dan witte.

Couscous wordt vaak klaargemaakt met rozijnen en suiker, dus volgens mij is met couscous niets mis maar de manier waarop je hem klaarmaakt wel.
Quinoa heb ik zelf nog nooit gemaakt dus daar weet ik niet zoveel van van, sorry...

Ok, bedankt :). Quinoa is iets (zo lijkt het allesinds voor mij) dat nu opkomt en dat veel wordt aangeraden in het kader van een gezond voedingspatroon. Vanaf dat je het opzoekt, zal het wel ergens gerefereerd worden aan 'gezond', 'dieet',..

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 19:52

Ok! Ik moet over 2 weken weer naar mn dietiste, ik heb al weer een heel lijstje aan vragen, ik zet quinoa er ook op! Ben wel benieuwd!

Eitje eet ik ook graag, meestal 1 a 2 keer in de week als afwisseling, roerei of ommeletje op mn brood.

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 19:53

Ik soms een gebakken ei met tomaatjes erin en ook gebakken patatjes erin, en dat vervangt dan eigenlijk m'n hoofdmaaltijd :).

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 20:01

owja lekker! Daar kun je eigenlijk vanalles in stoppen, prei, lenteuitjes, kipreepjes etc. soort van boerenomelet!

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 20:04

wollie2004 schreef:
owja lekker! Daar kun je eigenlijk vanalles in stoppen, prei, lenteuitjes, kipreepjes etc. soort van boerenomelet!

Jap, super makkelijk, alle restjes erbij kieperen :+

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 20:58

Ik eet idd ook wel is ei als tussendoortje, niet vaak maar het vult wel enorm. Of op brood met een plakje runderrookvlees, jammie!

Quinoa is volgens mij best gezond, heb het zelf nog nooit geproefd maar lees/hoor er altijd hele positieve dingen over :)

Hannahaapje, haha ahw bezorgde moeder :(:)

Ik zit nu aan de magere yoghurt met een heel klein scheutje light siroop (mij anders te zoet haha).

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 21:19

Mij is altijd geleerd dat veel eieren eten ook niet echt gezond is eigenlijk :) Een paar per week ja, maar dagelijks lijkt mij veel!

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 21:49

Hoi meiden!

Ik heb het eten niet helemaal onder controle de laatste dagen, maar het sporten gaat wel lekker.

Dat van die eieren is allang achterhaald, je kunt best een of twee eieren per dag eten hoor. Zitten enkel goede eiwitten in en geen khd. Voordeel van een ei op je brood bijvoorbeeld is dat je lekker vol zit.

Ik heb vandaag hardgelopen en gespind, ben helemaal klaar voor vandaag en ga zo mn bedje in!

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 23:45

Heb vandaag een omeletje gemaakt met ham en kaas, lekker joh! Echt van genoten.

Winner91

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 08:35

Sommige ziekenhuis dieeten bevatten veel eieren.

Ik zit mezelf bij elkaar te rapen om naar de sportschool te gaan. %)

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 08:50

denice schreef:
Dat van die eieren is allang achterhaald, je kunt best een of twee eieren per dag eten hoor. Zitten enkel goede eiwitten in en geen khd. Voordeel van een ei op je brood bijvoorbeeld is dat je lekker vol zit.

Dan weet jij meer dan mijn huisarts die mij dat vorige week nog afraadde ;) Dat ze per se slecht zijn voor je cholesterol is achterhaald ja, maar 2 per dag blijft echt veel hoor.

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 08:51

Hophop Winner! Je kunt het! Of als je echt niet lekker bent zou ik niet gaan, maar als je geen zin hebt dan zeg ik: Skup!! ~~}>

2 eieren per dag vind ik veel, maar ik denk dat mensen met een te hoog cholesterolgehalte ook niet echt veel eieren moeten eten. Voor gezonde mensen mag geloof ik 1 ei per etmaal...

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 09:22

De meningen zijn er verschillend over. Ook onder deskundigen. Dus wordt het gewoon maar zelf kijken wat verstandig is. In mijn ogen moet tot 2 eieren per dag kunnen. Maar dan moet je wel opletten dat in de rest van de voedingsstoffen niet ook nog allemaal ei verwerkt zit (zoals cake, veel soorten brood, pasta, ovengerechten, mayo, etc., etc.). Gemiddeld eten Nederlanders ruim 180 eieren per jaar. Dus om de dag.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 09:46

Is misschien bij jullie 'normaler' dan hier, hier wordt echt maar uitzonderlijk puur ei gegeten, omelet ofzo, en ik ken eigenlijk niemand die dagelijks eieren gaat eten :) Kwestie van gewoonte misschien... Ik lees idd dat het ikan als je dan voor de rest niets anders gaat eten dat belastend is. En het is het eigeel dat slecht is, niet het eiwit, maarja, helft van je ei weggooien is misschien ook een beetje overdreven :')

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 09:55

Dat kan natuurlijk Stral, zijn toch 2 verschillende landjes :D
Het cholesterol zit in het eigeel indd! Dus dat zou bij erhoogd cholesterol niet echt kunnen meehelpen.
Het eiwit van een ei bestaat indd (hoe logisch) uit eiwit en wordt in het lichaam gebruikt bij de aanmaak van lichaamscellen, zo ook spieropbouw en daarom wordt er vaak een eitje gegeten na het sporten.
Toen ik nog wat fanatieker aan krachttraining deed, at ik na het sporten altijd een omelet van alleen 2 eiwitten met kipfilet.

Maar indd, zoveel studies, zoveel meningen, zoveel onderzoeksresultaten. Het is als leek moeilijk om je keuzes hieruit te maken. Uitproberen kan altijd en dan goed luisteren naar je lichaam hoe deze erop reageerd!
:D

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 10:03

Ik ga er altijd een beetje van uit dat teveel van hetzelfde nooit niet goed kan zijn en je lichaam wel deugd heeft van een beetje afwisseling soms!

Allez, ik kan het mooi verwoorden in theorie hoor, het doén is nog iets anders ;)

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 10:07

Ja indd afwisseling is the key to succes!
Toen ik 6 x per week in de sportschool zat en bijna altijd hetzelfde deed, had ik vrijwel geen resultaat, nu ik nu 3 x per week ren, 1 x in de 2 weken ga zwemmen en 1 x per week met hond wandel merk ik veel sneller resultaat.
En dat zal met voeding precies zo zijn!

Ik merk dat ik vanochtend te weinig ontbeten heb, en nu heb ik dus alweer honger en mn lunch al opgegeten, alleen heb ik nu dus niets meer bij me voor vanmiddag :o faaaal! Morgenochtend dus maar wat meer ontbijten..

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 10:11

Ik ben ook weer 400 gram kwijt! :D Maandag stap ik over op Cambridge800, heb er zin in!

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 10:21

*\o/*

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 11:41

Ik was jullie kwijt, perongeluk verwijderd uit mijn eigen berichten, hihi.

Ik weeg elke dag en schommel wel veel, maar ik wordt er niet chaggie van.
malima.valtaf.nl kan je zien hoe mijn lijn is, redelijk toch? Hihi.

Ik wou donderdag over dus precies 1 week 70kg of lager wegen maar dat gaat niet lukken -O-
Ik ben nu 71,2kg en ik krijg er nooit 1,2kg af in 1 week of ik moet gigantisch gaan crashen en dat wil ik niet...
Dus we zien wel hoe dichtbij ik bij de 70 kan komen, wel balen dat ik mijn streefgewicht niet ga halen wanneer ik wil, was wel even een domper.

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 11:57

Ik ben een stille meelezer, maar de laatste tijd scheelt mijn gewicht elke dag terwijl ik gewoon normaal eet.
Het verschilt van +1,3 -0.9 -0,5 + 0,6. Is dit normaal?

Ohja ik doe het nieuwe boek van sonja bakker, met volkoren producten en veel fruit!
Ben inmiddels 4 kg in 5 weken tijd afgevallen. Ben er best tevreden mee, maar mijn papa is er al 12(!!!) kwijt en dat is best frustrerend

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 11:59

Ik snap echt niet waarom mensen iedere dag wegen.. Ja, het is logisch dat je de ene dag wat zwaarder bent en de andere dag wat lichter.. Enige advies wat ik kan geven is: hou 1 vast weegmoment aan 1 keer per week.

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 12:03

Voor mij geeft het een boost.
Ik schommelde wat en ineens was er -0,5kg af en vandaag weer -0,2kg.
Dit geeft mij een boost om door te gaan.