[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Yasmijntje

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 00:41

Zullen we dan nu weer informatief verder gaan?
Alsjeblieft?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 00:52

Yasmijntje schreef:
Zullen we dan nu weer informatief verder gaan?
Alsjeblieft?

Alleen als je het nóg liever vraagt :D
Nee het is al besproken via pb hoor, zodat het topic gewoon ontopic verder kon gaan. :)

FjordHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 11:24

Ik heb niet de volledige 7 topics doorlezen, maar hoop wat recentere ervaringen te krijgen van mensen.

Iemand die nuvaring gebruikt? Ik heb jaren de pil geslikt, ging op zich goed maar heb veel problemen met darmen waardoor gebruik ervan op zijn minst te zeggen qua anticonceptie onbetrouwbaar is.
Nu met mijn huisarts overlegd en hij heeft me nuvaring voorgeschreven. Eigenlijk wou ik voor de pleister gaan maar dit zou blijkbaar niet geschikt zijn als je eens zweet ofzo zou het al minder betrouwbaar zijn. Nuvaring zou hij goede ervaringen mee hebben en na veel bla bla heeft hij me toch gewoon overtuigd.
Ik was er al op zich niet voor.. Maar nu ben ik op internet etc gaan horen achter ervaringen, veel oude topics tegengekomen en je leest eigenlijk overal hetzelfde "in het begin was ik tevreden, maar zo'n ding is veel te duur en je krijgt er veel bijwerkingen van".
Eigenlijk ben ik nu niet meer zo enthousiast om het nog te gaan gebruiken. Het feit dat het superduur is helpt ook niet. Ik moet het nog gaan kopen, maar eerlijk.. ben echt niet meer zo happig op om het te gaan halen.

Eigenlijk twijfel ik van een spiraaltje, maar hoe gaat dat in zijn werk? Iemand ervaringen mee? Mag via pb ook hoor. Ik vraag me vooral af hoe ze dat plaatsen, is dat niet lastig? Of duur?

Ik weet gewoon niet wat nemen. Ben dat zo beu :( De pil werkt voor mij echt niet, kan daar totaal niet op vertrouwen gezien ik bij minste diarree ofzo heb..

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 11:33

Ik heb 3jaar de pleister gehad, ben matig tot zeer sportief (lopen, zwemmen en paardrijden) en heb maar 1x gehad dat ie een hoekje losliet na een hele dag fietsen bij +30 graden. Dus dat is geen reden om het te laten.
Nuvaring ken ik een iemand, zijns er mee gestopt om dezelfde reden dat ik de pleister nu niet meer gebruik: emotioneel negatieve reactie. Maar dat verschilt per persoon en weet je pas als je het gebruikt.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 11:37

Ik vond hem ideaal, helaas mag ik hem vanwege het geven van borstvoeding nu niet gebruiken anders zou ik dat meteen weer doen.
De eerste keer dat ik er mee begon kreeg ik wel grotere borsten, maar verder heb ik eigenlijk geen bijwerkingen gehad, zoals aankomen of stemmingswisselingen, volgens mij ligt het er maar net aan hoe gevoelig je bent voor hormonen.

Pleister vond ik trouwens niets, raakte vaak al snel los ook al zweet ik vrijwel niet, en de plekken werden altijd heel rood en geïrriteerd.

FjordHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 11:45

Ja die ervaringen had mijn huisarts ook met de pleister, daarom dat hij me echt afraadde dat te gaan gebruiken (en bange trees als ik ben, dan blijf ik daar meteen braaf van weg).

Hoe lang heb je die ring gebruikt zonnebloem18?

Mijn huisarts had heel goede ervaringen met nuvaring, maar ik kan er echt amper iets goeds over terugvinden als ervaringen.. Weet niet of ikzelf op hormonen gevoelig ben of niet, heb er met de pil (deso) nog nooit last van gehad in elk geval. Heb geen enkele bijwerking gehad eigenlijk gedurende gebruik van de pil, dus ben echt wel heel tevreden ervan. Buiten het feit dat het via je maag moet want dat is bij mij niet zo'n succes.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 11:50

Ik heb de ring bijna 3 jaar gebruikt en ook alleen maar gestopt omdat we zwanger wilden worden.
Je kan ook via de website mailtjes of smsjes laten sturen wanneer je hem weer moet wisselen, dat vond ik altijd erg handig.
Hij is inderdaad wel wat prijzig, maar het gemak dat ik er van had was het wel waard.

FjordHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 11:52

Ok bedankt voor je ervaring te delen! Dat is alvast 1 positieve reactie erover, dat is ook fijn :)

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 15:03

Ik vind het gebruiksgemak van de nuvaring echt geweldig! Heb wel wat bijwerkingen gehad maar niets anders als met andere anticonceptie methoden en de meeste ook in mindere mate. Jaren lang naar tevredenheid gebruikt!

FjordHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 15:09

Welke bijwerkingen heb je dan gehad illytjuh?

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 15:39

Mijn migraine is hormonaal dus in de stopweek ben ik erg beroerd. Verder soms wat stemmingswisselingen maar niets anders als met de gewone pil.

DaniqueHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 10:34

Komt even binnenvallen, dus als je vanwege de hormonen in de pil daarmee gestopt bent, is de nuvaring geen goede oplossing voor andere anticonceptie?! Omdat die ook veel hormonen afstaat?
Ik ben met de pil gestopt omdat ik veel last kreeg van de bijwerkingen, maar omdat ik nu bijna 2x in de maand ongesteld word, ben ik op zoek naar een andere optie.. Maar wat..?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 10:37

Volgens mijn huisarts wel DaniqueHorse die dacht zelf dat het nog wel een beetje erger kon worden.. Die ervaring hadden ze met veel patienten.

DaniqueHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 10:39

Dan valt die optie voor mij dus ook af.. Dan ga ik verder zoeken naar andere opties..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 10:40

Ik ben ook nog steeds opzoek := ik krijg ook vreselijke bijwerkingen :\ maar een goed alternatief nog niet gevonden..

DaniqueHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 10:42

Ik kom met mijn kennis ook niet veel verder dan een spiraaltje eigenlijk.. Maar de mirena heeft ook hormonen (wel veel minder dacht ik) en de koperspiraal worden de bloedingen vaak erger van toch? Of heb ik dat verkeerd begrepen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 10:44

Nee dat heb ik beide ook begrepen van de huisarts. Dus dat durf ook niet goed aan.. De koper niet omdat het dan erger wordt, daar bedank ik sowieso voor := en met de mirena ben ik bang dat ik er toch last van krijg en dan kan het er niet zomaar uit.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 10:47

Bij koper spiraal hoeft bloeding niet erger te worden, dat hangt van de soort spiraal af. Mirena geeft hormonen af maar minimaal in vgl tot pil etc.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 11:42

Ik had een apart topic geplaatst voor mijn vraag, maar die is helaas gesloten.. Dus sorry dat ik zo binnen kom vallen :') hoop dat jullie me kunnen helpen.

Sinds een tijdje overweeg ik het anticonceptiestaafje in de bovenarm ipv de pil die ik nu al een jaar of 4 slik. Ik vergeet hem zo nu en dan eens, hij is niet veilig als ik antibiotica slik en ik ben het beu om er elke dag aan te moeten denken..

Op internet staat zoveel informatie dat ik door de bomen het bos niet meer zie, dus ik ben op zoek naar jullie ervaringen met deze manier van anticonceptie. Hoe groot is de kans dat je meer of heftigere bloedingen krijgt? En hoe zit het met de bijwerkingen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 13:33

Wat vaak ook kan helpen bij last van hormonen van de pil hebben is eens kijken naar de friefasenpil. Daar krijg je eigenlijk per fase een andere hoeveelheid hormonen waar lichamen vaak wel weer goed op reageren in tegenstelling tot de pil met altijd dezelfde hoeveelheid.

Ik heb daar wel veel baat bij gehad.

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 10:17

Ik had even een vraagje:
Sinds een half jaar ongeveer slik ik de micro 30 (met stopweek etc.)
nu heb ik weer een nieuw pakje (precies dezelfde) maar nu ik deze weer begin te slikken heb ik nu na 2 dagen slikken, ben ik nogsteeds heel lichtjes -lees héééél lichtjes- ongesteld.
Het stelt niks voor, maar vraag me af of ik me zorgen moet maken/een nieuwe pil moet aanvragen/me niet zo aan moet stellen en gewoon even door moet slikken.

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 14:12

Ik snap je probleem niet helemaal.. je hebt dezelfde pil?
Maar je bent na je stopweek weer begonnen en je bloed nog steeds, is dat wat je bedoelt?

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 16:52

Ja, als het goed is wel, alleen wel een 'nieuw' doosje zegmaar.
Ja, lichtjes.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 23:00

Ik krijg de pil!! Vannaf mijn eerst volgende menstruatie (ondertussen weer 2 weken te laat) de eerste dag begin ik. Joepie!!

Ps ik heb allemaal bultjes die vreselijk jeuken op mijn kont. Weet iemand wat dat is??

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 00:20

@Drawerlover,

Zo enthausiast zou ik er nou ook weer niet over zijn... het is nou niet echt in het bijzonder iets om trots op te zijn. Ook zou ik erg uitkijken met wat je voor informatie allemaal op bokt zet, aangezien je aan je profiel prima te zien bent wie je bent, in verband met privacy, mensen kunnen je hier mee gaan dwarsbomen. ;)

Die bultjes, tja, het kan van alles zijn, maar in eerste instantie denk ik gewoon aan acne. Of je moet echt bij de anus bedoelen, dan kan het om aambeien gaan, dan zou ik nog even naar de apotheek gaan voor een zalfje.