Spastische darm belemmert leven

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

peaches

Re: Spastische darm belemmert leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 18:50

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-08 19:46

Ik heb het gebruikt, voor mij maakte het geen moer uit. Staat nu nog ergens in de kast heb het wel lang geprobeert want de halve fles is op.

hestejente: zou misschien wel kunnen maar veel mensen krijgen 's ochtends eten moeilijk weg Nagelbijten / Gniffelen

Melissa: Je zegt dat je het alleen medisch vind op te lossen maar je zegt wel dat je angsten hebt? die angsten zijn toch echt psychisch hoor. Misschien dan wel door eits fysieks veroorzaakt maar ze zijn psychisch. En ja idd als je er al geen vertrouwen in helpt gaat het ook niet helpen. Maar je moet er ook van uit gaan dat je PDS eigenlijk nooit over zal gaan, dus wil je heel je leven zulke extreme angsten houden?

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 10:22

Ik heb ook zoiets gebruikt, van A vogel.. daslookdruppels ofzo Verward
Hielp ook voor geen meter

Ik had gisteren in de stad een broodje op, was een broodje met ham & meloen. Ik denk, dat moet goed gaan.. maar dat bleek dus een broodje vol met pittige kruiden te zijn.. sinds gisterenmiddag dus al buikpijn en opgeblazen Boos! zo vervelend... Verdrietig
Dus die nemen we voortaan ook maar niet meer..

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 10:27

Ik meld me ook maar es.

Ik vind de titel van dit topic nogal dramatisch, dat weerhield ervan hier te reageren.

Natuurlijk is een spastische darm lastig en vervelend,maar komop er zijn ergere dingen !

Ik word ook gestrafd als ik kruiden eet .
Maar het ergste vind ik de gassen Clown

Ik ben er nog niet achter waar ik precies allergisch voor ben, maar sinds ik gezonder eet heb ik meer last van mijn darmen.

Ik heb nog niet veel supplementen geprobeerd, maar ben er wel nu aan toe om er weer eens aan te wagen.

Darmactiviteit is er genoeg. Maar ik zoek iets dat de darmactiviteit verminderd Clown

Overigens heb ik ook dat als ik moet, ik ook binnen 5 minuten een plee gevonden moet hebben. Dat vind ik wel een vreselijk iets hoor. Maar goed, er zijn ergere dingen denk ik maar Lachen

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 10:31

peaches schreef:
Ik merk alleen nu ik dit topic doorspit dat ik bepaalde dingen niet herken en ook dingen niet kan vinden die ik wel heb. Ik heb bijvoorbeeld geen last van diaree of dat ik juist niet kan gaan...ik hoef alleen niet elke dag maar verder is dat normaal. Winderigheid heb ik ook geen last van...alleen als ik vlees eet(wat ik nu dus veel vermijd) ook heb ik geen extra krampen met ongesteld zijn.

Ik vroeg me dan af waar jullie psies kramp hebben? Mijn krampen gebeuren altijd net onder en voorbij mijn ribben..dus nooit begint het in mn onderbuik.

Wel word ik er ontzettend moe van..word er soms bezweet van en ga kort ademen en krijg soms hartkloppingen ervan. Ik ga meestal ook plat liggen en maar masseren die boel...dat houd soms in heel hard drukken..(het gevoel dat de pijn word verplaatst/verdeelt) en het dus wegggaat.

Met tijden heb ik nergens last van.. en dan doe en eet ik bijna alles..sommige dingen in mate..zoals tomaat en komkommer en vooral geen paprika maar zelfs chocola met mate. Maar net zoals nu heb ik er al 2 volle dagen erg veel last van...waardoor ik amper iets kan..omdat ik niet meer wet hoe ik moet liggen staan zitten of lopen van de krampen. Dus ben ik in dit topci terecht gekomen.

Ik heb even wat eruit gehaald.
Maar ook ik had toen de diagnose gesteld werd geen last van aan abnormale ontlasting. Pijn zat vaak net onder de ribben. Ja Vooral rechts.
En ik zag gewoon zwart voor mijn ogen tijdens zo'n aanval. Hartkloppingen, zweten, etc.
Ik heb ook tijden dat ik weleens zeurende pijn heb. Maar die heftige aanvallen is vaak maar een periode, en dan weer tijden niet.

Waar ik momenteel de grootste moeite mee heb is vooral de vermoeidheid..
En daarnaast iets, waarvan ik me afvraag of jullie het herkennen.
Ik kan prima lopen, geen probleem. Maar zodra ik ga rennen wordt ik licht in me hoofd. Een klein stukje gaat. Maar een sprintje hele station over naar andere trein is al teveel. Bloos
Nu zal ik niet zeggen dat ik een topconditie heb, maar eerder ging dit prima. Laatste tijd wordt het steeds erger..
Daarnaast moet ik erg letten op wanneer ik eet. Als ik te lang niets gegeten heb merk ik ook dat ik me niet goed voel.

crossmonster. Ik ben het ook niet helemaal eens met de titel hoor.
Hoewel het mijn leven 4 jaar geleden wel echt belemmerde. Ondertussen laat ik me er niet meer echt door belemmeren. En doe ik gewoon de dingen die ik wil. Al houd ik wel rekening met mezelf.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 10:33

Dyonne, heb jij je bloed al eens laten testen?

En ademhalingstherapie of yoga zou wellicht ook kunnen helpen, dat lichte in je hoofd zou kunnen duiden op een ademhalingsprobleem Lachen

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 10:36

4 jaar geleden is mijn bloed wel onderzocht. Maar toen had ik dat niet zo.

Ademhaling kan ik op zich ook wel wat mee. Toevallig laatst wel oefeningen mee gedaan. Maar ik ben een soort van chronisch verkouden, dus daar zit misschien ook wel een oorzaak.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 10:37

crossmonster; er zijn absoluut ergere dingen, maar het kan je wel behoorlijk belemmeren.
De pijn en krampen vind ik nog niet zo erg, hier zijn het voor voornamelijk de gassen waar ik nogal last van heb Bloos

Als ik gezonder ga eten (lees; meer vezels) heb ik ook meer last.. dus ik probeer niet al te veel vezels te eten. En geeeen pittige dingen meer! want dat komt niet goed Tong uitsteken

Sinds in darmocare van bonusan gebruik zijn m'n klachten wel al wat minder, nog wel opgeblazen/winderigheid, maar wel stukken minder. Ook de diarree is veel minder geworden. Maar er helemaal vanaf komen gaat vast niet lukken. Maar het is al stukken meer accepteerbaar zeg maar Knipoog
En we zijn echt niet de enige.. geloof dat 1 op de 5 mensen darmklachten heeft...

Ademhalingsoefeningen helpen bij mij ook goed. Ik merk dat ik vaak slecht dooradem, dat geeft ook meer klachten..

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 11:18

Ik heb zowel lookdruppels als iberogast gebruikt. Hielp mij niets..
Van darmocare heb ik nog nooit gehoord..
Haal je dat bij de natuurwinkel?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 11:19

Iberogast heb ik ook een aantal jaren geleden geprobeerd, weinig resultaat ..

Ben ook benieuwd naar die darmocare Lachen

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 11:22

Het is wel raar dat ik er nooit van gehoord heb, volgens mij heb ik de hele natuurwinkel en drogist en apotheek al gehad namelijk..

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 11:36

Ik bestel het via internet, kreeg de tip van een bokker, te bestellen via
http://www.gezondheidaanhuis.nl/
(hij pakt 'm nu alleen niet Verward)
maar het is dit product;
http://www.bonusan.nl/vademecum/darmocare_pro.html

het is een zakje poeder wat je 's avonds oplost in lauwwarm water en inneemt op een lege maag (dus van te voren een paar uur niet meer eten), net voor het naar bed gaan. Wel staand opdrinken (dan komt het het snelst in je darmen). Het is net behangplaksel Haha! maar ik heb er veel baat bij. Het zijn goede bacteriën, eigelijk gewoon een voedingssupplement.
Bij mij zijn de klachten ook verergerd na een antibioticakuur.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 12:16

Ik ga denk ik dat darmocare is proberen. Ik ben altijd een beetje terughoudend met zulk soort dingen omdat ik er vaak zo onwijs ziek van wordt (overgeven, diarree). Ik heb volgende week vakantie dus dan kan ik het wel eventjes uitproberen.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-08 13:42

crossmonster: in het begin van het topic staat toch al dat de titel wat overdreven is?
Ik wist alleen niet hoe ik het beter en kort genoeg kon verwoorden.
En in zekere zin heeft het me aan het begin van het topic ook echt belemmert. Daar bedoel ik die angsten mee, en natuurlijk zijn er ergere dingen maar wil dat zeggen dat ik niet mag zeggen dat ik er last van hem en dat ik geen angsten mag hebben? Natuurlijk had ik ze ook liever niet en de angsten zitten tussen je oren dat weet ik maar zo 1,2,3 krijg ik ze niet weg. Ben hard bezig want ik WIL niet dat ik dingen laat vanwegen mijn PDS absoluut niet. Ga niet dingen laten omdat ik buikpijn heb. Maar zo kon ik het het beste kort verwoorden.

Samneman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 21:03

Ik heb ook een spastische darm en neem elke ochtend een poederoplossing voor in water; Movicol, via doktersrecept. Dat helpt bij mij echt super, heb helemaal geen krampen meer! Het is een soort glijmiddel en heeft opgeloste vezels. Tis geen echt medicijn, dus niet nadelig en je darmen worden er niet lui van.
Enige nadeel is dat het vies is om in te nemen. Zeker het proberen waard!!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 10:09

Anita1987 schreef:
Ik heb ook een spastische darm en neem elke ochtend een poederoplossing voor in water; Movicol, via doktersrecept. Dat helpt bij mij echt super, heb helemaal geen krampen meer! Het is een soort glijmiddel en heeft opgeloste vezels. Tis geen echt medicijn, dus niet nadelig en je darmen worden er niet lui van.

Maar dat is dan toch juist voor obstipatie?
Spastische darm is juist het tegenovergestelde, dan heb je die laxeermiddelen juist niet nodig, integendeel.
Of in elk geval niet dagelijks. Want sommige mensen met spastische darm hebben soms obstipatie.
Maar dagelijks een laxeermiddel bij een spastische darm vind ik niet logisch Lachen
Of had jij juist last van dagelijkse obstipatie?

De meeste mensen met spastische darm hebben juist een onvoorspelbare darmwerking.
Zo nu en dan een paar dagen niets, en dan ineens een week lang 3 keer per dag ..

Micha, je kunt gewoon een mod vragen je titel te laten veranderen.
Ik ben gewoon recht voor zijn raap en zeg wat ik denk, en sorry maar dat was wat ik van de titel vind Knipoog

En ik denk dat het meer mensen ervan weerhoud te reageren Lachen

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 11:30

crossmonster. PDS in mijn geval heeft niets met onlasting te maken. Die is eigenlijk niets anders dan normaal. Of ik moet een buikgriepje ofzo hebben.
Heel soms heb ik wel krampen dat ik naar de wc moet. Maar meestal eigenlijk gewoon normaal.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 12:03

Ik heb juist veel last van dat onberekenbare. Dan heb ik een periode van 1 keer op een dag, dan een week niets, dan 2 weken lang 4 keer op een dag en dan weer een paar dagen niets, en dat blijft zo maar door gaan. Ik heb bijna geen last van krampen, maar wel veel last van gassen.
Doordat het bij mij zo onregelmatig is, is bij mij ook 1 van de redenen dat ik terughoudend ben met allerlei middeltjes. Want neem ik iets tegen de obstipatie ben ik continu aan de diarree en neem ik iets tegen de diarree zit ik weer helemaal verstopt.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 12:09

Oei dat is ook heel vervelend, flosje!

Samneman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 13:40

crossmonster schreef:
Anita1987 schreef:

Maar dat is dan toch juist voor obstipatie?
Spastische darm is juist het tegenovergestelde, dan heb je die laxeermiddelen juist niet nodig, integendeel.
Of in elk geval niet dagelijks. Want sommige mensen met spastische darm hebben soms obstipatie.
Maar dagelijks een laxeermiddel bij een spastische darm vind ik niet logisch Lachen
Of had jij juist last van dagelijkse obstipatie?

De meeste mensen met spastische darm hebben juist een onvoorspelbare darmwerking.
Zo nu en dan een paar dagen niets, en dan ineens een week lang 3 keer per dag ..

Micha, je kunt gewoon een mod vragen je titel te laten veranderen.
Ik ben gewoon recht voor zijn raap en zeg wat ik denk, en sorry maar dat was wat ik van de titel vind Knipoog

En ik denk dat het meer mensen ervan weerhoud te reageren Lachen

Ik heb wel degelijk spastische darm en bij mij uit het zich in obstipatie en bij anderen in diarree.. Voor mij helpt dit dus ideaal! En ja had/heb elke dag obstipatie, vandaar die heftige krampen. Als ik stop met Movicol is het ook direct weer raak. Ik heb het ook niet verzonnen Knipoog

Samneman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 13:48

PDS uit zich in verschillende patronen; tis iig een afwijkend onlastingspatroon, waarbij sommige mensen last hebben van verstopping, anderen vooral last van diarree, anderen hebben last van een plotselinge niet houdbare aandrang met of zonder diarree. En anderen hebben weer een ontlastingspatroon die gedurende de dag kan wijzigen. Zo las ik dit op de site van de PDS belangenvereniging.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-08 20:47

crossmonster: het maakt mij verder ook echt niet uit wat jij van de de titel vind/ dat het mensen ervan weerhoud te reageren moeten ze zelf weten.
Ik wist toen simpel weg toen geen andere titel.

En idd PDS heeft geen vast ontlastings patroon

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 22:57

Flosje446 schreef:
Ik heb juist veel last van dat onberekenbare. Dan heb ik een periode van 1 keer op een dag, dan een week niets, dan 2 weken lang 4 keer op een dag en dan weer een paar dagen niets, en dat blijft zo maar door gaan. Ik heb bijna geen last van krampen, maar wel veel last van gassen.
Doordat het bij mij zo onregelmatig is, is bij mij ook 1 van de redenen dat ik terughoudend ben met allerlei middeltjes. Want neem ik iets tegen de obstipatie ben ik continu aan de diarree en neem ik iets tegen de diarree zit ik weer helemaal verstopt.

Hier dus precies zo.. en ene dag blijf ik lopen (en vaak diaree) en dan kan ik weer dagen niet en ben ik ontzettend opgeblazen Boos! Gassen zijn ook erg aanwezig.
Probeer heel erg op m'n voeding te letten maar dat heeft weinig invloed op die gassen. Schaam me er dood voor en dat belemmerd me nogal. Die buikpijn is wel mee om te gaan Knipoog

ik durf ook niks tegen diarree of obstipatie te nemen, want dan krijg ik idd het tegenovergestelde...
Wel merk ik dat met stress de klachten erger worden. Als ik bang ben last te krijgen van buikpijn en teveel aan lucht, dan krijg ik daar ook last van Boos!

Blommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 13:40

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 13:48

wino schreef:
http://www.hpu.nl en doe de hpu test.(online)

ik krijg een site met internettoepassingen??