Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
peaches schreef:Ik merk alleen nu ik dit topic doorspit dat ik bepaalde dingen niet herken en ook dingen niet kan vinden die ik wel heb. Ik heb bijvoorbeeld geen last van diaree of dat ik juist niet kan gaan...ik hoef alleen niet elke dag maar verder is dat normaal. Winderigheid heb ik ook geen last van...alleen als ik vlees eet(wat ik nu dus veel vermijd) ook heb ik geen extra krampen met ongesteld zijn.
Ik vroeg me dan af waar jullie psies kramp hebben? Mijn krampen gebeuren altijd net onder en voorbij mijn ribben..dus nooit begint het in mn onderbuik.
Wel word ik er ontzettend moe van..word er soms bezweet van en ga kort ademen en krijg soms hartkloppingen ervan. Ik ga meestal ook plat liggen en maar masseren die boel...dat houd soms in heel hard drukken..(het gevoel dat de pijn word verplaatst/verdeelt) en het dus wegggaat.
Met tijden heb ik nergens last van.. en dan doe en eet ik bijna alles..sommige dingen in mate..zoals tomaat en komkommer en vooral geen paprika maar zelfs chocola met mate. Maar net zoals nu heb ik er al 2 volle dagen erg veel last van...waardoor ik amper iets kan..omdat ik niet meer wet hoe ik moet liggen staan zitten of lopen van de krampen. Dus ben ik in dit topci terecht gekomen.
Anita1987 schreef:Ik heb ook een spastische darm en neem elke ochtend een poederoplossing voor in water; Movicol, via doktersrecept. Dat helpt bij mij echt super, heb helemaal geen krampen meer! Het is een soort glijmiddel en heeft opgeloste vezels. Tis geen echt medicijn, dus niet nadelig en je darmen worden er niet lui van.
Enige nadeel is dat het vies is om in te nemen. Zeker het proberen waard!!
crossmonster schreef:Anita1987 schreef:Ik heb ook een spastische darm en neem elke ochtend een poederoplossing voor in water; Movicol, via doktersrecept. Dat helpt bij mij echt super, heb helemaal geen krampen meer! Het is een soort glijmiddel en heeft opgeloste vezels. Tis geen echt medicijn, dus niet nadelig en je darmen worden er niet lui van.
Enige nadeel is dat het vies is om in te nemen. Zeker het proberen waard!!
Maar dat is dan toch juist voor obstipatie?
Spastische darm is juist het tegenovergestelde, dan heb je die laxeermiddelen juist niet nodig, integendeel.
Of in elk geval niet dagelijks. Want sommige mensen met spastische darm hebben soms obstipatie.
Maar dagelijks een laxeermiddel bij een spastische darm vind ik niet logisch
Of had jij juist last van dagelijkse obstipatie?
De meeste mensen met spastische darm hebben juist een onvoorspelbare darmwerking.
Zo nu en dan een paar dagen niets, en dan ineens een week lang 3 keer per dag ..
Micha, je kunt gewoon een mod vragen je titel te laten veranderen.
Ik ben gewoon recht voor zijn raap en zeg wat ik denk, en sorry maar dat was wat ik van de titel vind
En ik denk dat het meer mensen ervan weerhoud te reageren
Flosje446 schreef:Ik heb juist veel last van dat onberekenbare. Dan heb ik een periode van 1 keer op een dag, dan een week niets, dan 2 weken lang 4 keer op een dag en dan weer een paar dagen niets, en dat blijft zo maar door gaan. Ik heb bijna geen last van krampen, maar wel veel last van gassen.
Doordat het bij mij zo onregelmatig is, is bij mij ook 1 van de redenen dat ik terughoudend ben met allerlei middeltjes. Want neem ik iets tegen de obstipatie ben ik continu aan de diarree en neem ik iets tegen de diarree zit ik weer helemaal verstopt.
wino schreef:http://www.hpu.nl en doe de hpu test.(online)