[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

malih

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 22:09

MSQuincyTE schreef:
malih maak een afspraak met een verloskundige, dan heb je 100% zekerheid of het nog leeft of niet

Ja, maar als ik over 2 weken die test doe, en die zegt dat ik zwanger ben...dan weet ik net zo veel als wanneer ik naar de verloskundige ga.... En dan krijg ik weer die praatjes dat ik voorzichtig had moeten zijn enz enz enz...Terwijl ik echt mega voorzichtig was. ik weet gewoon 30000% zeker dat ik geen enkele pil vergeten ben.

En op zich gaat het best oke met me, ik moet er wel aan denken...ik heb gewoon een kindje in mijn buik gehad. En achteraf valt alles zo onwijs op zijn plaats. de reden dat ik zoo moe was, misselijk en futloos. Maar ook het gevoel dat ik dikker werd klopt. Want na die bloeding voelde ik me gelijk minder dik, zonder dat ik wist dat het waarschijnlijk een miskraam was/is

Iedereen denkt altijd dat je onwijs voorzichtig moet zijn, en dat als je onbedoeld zwanger raakt dat je dan zelf iets fout doet. En dit heb ik ook gedacht. Tot dat dit dus gebeurde, ik ben onwijs voorzichtig daar in. En toch gebeurd het...Dat zul je altijd zien. Want mijn klasgenoot doet het al 7 maanden onveilig, zonder condoom of pil.....voor het zingen de kerk uit gaan...hartstikke gevaarlijk dus, en mevrouw is nog steeds niet zwanger. en ik neem de pil altijd trouw...en nu Gaaaap ik heb gewoon vette peg....

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 22:10

sweetheart schreef:
Jep volgens mij wel en aan de hormonen in het bloed.

Okee interessant om te weten Lachen
Hier was ik wel heel erg benieuwd naar

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 22:18

malih, voel je je verder geestelijk ook ok enzo?
lijkt me toch zo'n enorme domper... ook al ben je 'pas' 16..
stomme vraag misschien, maar (waarom?) hadden jullie dan seks zonder condoom?

Danielle86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 22:22

ik meld me ook ff voor een vraag over spiraal.
ik heb sinds 4 maanden de koperspiraal.
ben in juni 1 mei juni 2 x heel hevig ongesteld geweest met veel buikpijn e.d nou heb ik de laatste keer in juli een rare bloeding gehad *bruin dik slijm* 2 weken lang met soms heel klein beetje bloed, dan 1 week niets en dan ineens weer 2 weken lang en zo tot nu toe het zijn telkens zon kleine beetjes.. maar t houdt niet op.. hebn ook een keer een zwangerschaps test gedaan, negatief..
maar ik blijf ongesteld, nja niet echt ongesteld maar proppen slijm met beetje bloed verliezen

heeft iemand een idee?
mn spiraal is trouwens 6 weken na het plaatsen gecontroleerd...
en hij zat perfect, en aangezien ik een test had die negatief aangaf, snap ik er niets meer van nu

Danielle86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 22:24

heb bij dit verlies ook geen ongesteldheids klachten zoals buikpijn. maar heb ook geen duidelijke zwangerschaps klachten

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 22:27

June, lees vorige pagina Lachen
Ik heb nu sinds begin augustus de mirena spiraal en ik heb het ook. Volgens de gyn is het normaal, maar het is natuurlijk heel vervelend.

Jij hebt de spiraal wel langer dan mij, misschien kan je contact opnemen met je huisarts en de vraag voorleggen, ik werd op die manier wel 'goed' geholpen. Zover dat kon.
De eerste keer dat ik heftige bloedingen had, ruim 4 weken afgelopen juli, hebben ze een uistrijkje genomen en een ... ik kom even niet op het woord.
Misschien kunnen ze dat bij jou voor de zekerheid ook doen? Lachen

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 22:42

IvysToeter schreef:
stomme vraag misschien, maar (waarom?) hadden jullie dan seks zonder condoom?

Omdat we dat al bijna 6 maanden hebben. En omdat ik altijd keurig en braaf de pil slik.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 23:08

malih je moet gewoon gaan eizen dat ze een echo gaan maken

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 08:37

Marchador schreef:
sweetheart schreef:
Jep volgens mij wel en aan de hormonen in het bloed.

Okee interessant om te weten Lachen
Hier was ik wel heel erg benieuwd naar

Er moet uiteraard geen jaar overheen gaan, want je lichaam ruimt de hormonen op en de baarmoeder hersteld, maar met als nu bij Malih valt het volgens mij nog wel te achterhalen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 08:47

In België wordt er zelden dubbel velig gedaan, vaak gebruikt men enkel de pil (ik verkies wel om condoom te gebruiken tot er getest is).

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 08:58

Ik heb ook wel een test gedaan gister, en die zei dat ik niet meer zwanger was... Maar k heb geen idee hoelang het kindje er gezeten heeft, miss was het hormoon wel te laag om te kunnen meten? over 2 weken moet ik in elk geval weer meten.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 09:01

o ik bedoelde test op soa's wel in bovenstaande post Lachen

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 09:26

Weet ik Lachen Maar die heb ik ook gehad Tong uitsteken Alleen dan niet gister Tong uitsteken Maar meer als 9 maanden terug Knipoog Omdat ik zo stom was geweest onveilig sex te hebben met 2 exen van me... Maar bleek gelukkig niks te hebben. Vriend heeft ooit 2x in bed geleden met een meid, (op mij na dan) en dat was altijd veilig Haha!

zeanine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 09:36

Marchador schreef:
June, lees vorige pagina Lachen
Ik heb nu sinds begin augustus de mirena spiraal en ik heb het ook. Volgens de gyn is het normaal, maar het is natuurlijk heel vervelend.

Jij hebt de spiraal wel langer dan mij, misschien kan je contact opnemen met je huisarts en de vraag voorleggen, ik werd op die manier wel 'goed' geholpen. Zover dat kon.
De eerste keer dat ik heftige bloedingen had, ruim 4 weken afgelopen juli, hebben ze een uistrijkje genomen en een ... ik kom even niet op het woord.
Misschien kunnen ze dat bij jou voor de zekerheid ook doen? Lachen

June heeft het over de koperspiraal, dat is wel anders dan de Mirena spiraal. Voor zover ik weet zorgt de koperspiraal ervoor dat het eitje niet kan innestelen omdat de baarmoederwand geirriteerd wordt door het spiraaltje. De mirena heeft meerdere werkingen, waaronder hormonen. Hierdoor is de koperspiraal volgens mij heftiger dan de Mirena en neemt de menstruatie er ook niet door af.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 09:45

Mirena werkt via hormoon op de baarmoederwand in ook gewoon toch? Je krijgt ook nog een eisprong.

Danielle86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 09:58

bij de koper regelt je lichaam alles zelf geen enkel hormoon dat er bij te pas komt.. mag ik absoluut niet want ik heb een beroerte gehad dit jaar,door de hormonen van de pil. in combi met roken Verdrietig
ik ben 1 keer heel hevig ongesteld geweest vlak na het plaatsen in mei/juni
daarna alleen nog maar veel soort van menstruatie aan een stuk, maar daarbij geen buikpijn ofzo Scheve mond
en ja met het koper spiraal blijft je ongsteldheid niet weg, zoals met het mirena!
maar ik denk dat er verder niemand hier het koper spiraaltrje heeft Dromen

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 09:59

Ik dacht dat er nog iemand was...

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 10:31

zeanine : Ik las inderdaad dat het niet ging om de mirena. Maar dat is ook niet het doel van mijn post, ik had net zo goed kunnen plaatsen dat ik de nuvaring gebruik Haha!
Het gaat om de heftige bloedingen, waar ik ook ervaring naar vroeg. Niet wetend hoe het komt en waar het vandaan komt.
Ik geef in mijn bericht aan dat als ze het niet vetrouwd dat ze wellicht kan laten testen, dit hebben ze bij mij toen ook gedaan Lachen
Uitstrijkje en ik kom nog steeds niet op de naam van het andere onderzoekje Bloos Haha!

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 17:35

Heb de nuvaring er vrijdag eind van de middag uitgehaald en begin nu pas ongesteld te worden.. Is dat niet verschrikkelijk laat? Ben komen weekend weekendje weg met 't vriendje Nagelbijten / Gniffelen Dus wil eigenlijks neit ongesteld zijn Schijnheilig Bloos Zal ik anders morgen of donderdag nieuwe ring indoen of zou dat niet schelen? Dan ben ik misschien voortaan als ik het op die dag hou ook niet in het weekend ongesteld?

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 20:03

Bij mij hielp het nooit als ik de ring er eerder in deed Haha!

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 20:20

He verdorie Nagelbijten / Gniffelen

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 20:46

Hoe lang ben je al aan de nuvaring Wendy? Lachen Ik gebruik 'm nu bijna 2 jaar en pas na een kleine 1,5 jaar merk ik dat mijn cyclus 'klopt'. Ik doe 'm donderdagavond uit en wordt het dan zondagochtend, daar kan ik inmiddels de klok op gelijk zetten *LOL*
Voorheen werd ik het meestal pas maandag of dinsdag, maar gelukkig dan maar 2 dagen heftig en daarna minimaal Ja Ook nu is dat nog zo, ik heb zondag & maandag veel verlies en pijn (helaas Clown ) en daarna veel minder, met op donderdag hooguit nog een beetje Ja Nu wil ik eigenlijk niet op zondag al beginnen, dus ga ik 'm vanaf volgende keer op vrijdag eruit halen en word ik het maandag als het goed is.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 20:52

Heb nu zeg maar sinds vrijdag stopweek na m'n 2e ring en ben net vanmiddag ongesteld geworden (heel licht maar).
Wil eigenlijk graag doordeweeks ongesteld zijn en in het weekend niet. Dus als ik voortaan van woensdag tot woensdag stopweek doe zou dat moeten kloppen toch?

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 01:12

Oke...

ik twijfelde of ik dit zou plaatsen maar vooruit, ik moet even mijn hart luchten. Allereerste; Ik weet hoe dom deze acties was, en dat hoeft dus niet tig keer herhaald te worden. Ik wordt al gek van mezelf momenteel...

Oke.. zo zit het. Ik was net klaar met mijn ongesteldheid, 10e dag van mijn cyclus. Onveilig seks gehad, maar hij kwam niet in mij klaar. Volgende dag de morning after pil gehaald, de eerste genomen, toen naar de dokter (had de afspraak al tijdje staan), daar kreeg ik de prikpil, en de 2e morning after pil moest ik dus 12 uur later nemen. Niet gedaan Frusty

Wat denken jullie? Ik las dat tussen de 10-14e dag de eisprong plaats vindt.. Zou dit tot een zwangerschap kunnen leiden? Ik heb geteld en als het goed is moet ik eind deze week ongesteld worden.. Tot nu toe een beetje PMS bui-en en wat vreetbuien..maar verder..

Nogmaals, ik WEET hoe dom dit was, en ik ben het zat, ik laat ZSM een spiraaltje plaatsen als ik niet zwanger ben...

Maar wat denken jullie... Scheve mond

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 07:50

Sja meid het kan zijn. Ook al kwam hij niet klaar, kan het nog zijn dat door voorvocht wat spermacellen bij jou terecht zijn gekomen.
Maar als je nog niet overtijd bent, kan ik er heel moeilijk een uitspraak over doen......
Het rest te wachten op je menstruatie, maar als ik lees dat je een prikpil hebt laten zetten, kan het zijn dat je niet meer ongesteld wordt.
Dus op de dag dat je normaal gesproken ongesteld zou moeten worden een test doen..
sterkte ermee. je weet zelf wel hoe dom je bent geweest.. Ik hoop dat voor je dat je niet zwanger bent en dat je hier een leermomentje in ziet.