ADD??

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: ADD??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 17:36

Ik moet eigenlijk huiswerk maken al heel de dag maar krijg mezelf er steeds niet aan en steeds afgeleid en alles Scheve mond. Wordt er helemaal gek van, heb ik altijd last van.

Iemand nog tips misschien?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 17:37

Okee. Mijn planning gaat nu al veel beter. Alleen ik wilde net zoals gepland aan m'n schoolwerk beginnen, en nou doet m'n word irritant waardoor dat niet kan. Dan schiet ik wel ff in de stress, maar véél minder dan zonder Ritalin!

Dat is balen desiree!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 17:38

Desiree_1993 schreef:
Ik moet eigenlijk huiswerk maken al heel de dag maar krijg mezelf er steeds niet aan en steeds afgeleid en alles Scheve mond. Wordt er helemaal gek van, heb ik altijd last van.

Iemand nog tips misschien?

Dat heb ik dus ook altijd gehad.. nu met Ritalin gaat het heel goed. Ik kan nu gewoon ergens aan beginnen en doorgaan zonder afgeleid te worden en steeds weer iets anders te gaan doen..

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 17:49

Ik heb me nooit tot huiswerk kunnen zetten, behalve als ik iets écht leuk vind. Dan ga ik er voor de volle 100 % voor en kan ik me opeens wel concentreren. Maar helaas bij de meeste vakken is het 10 dingen tegelijk waarvan geen een juist is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 18:15

Juul wat fijn dat het goed gaat!!! Go jij! Go jij!

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 18:26

Juul schreef:
Maar ik voel me echt zoveel beter met dat spul... Moest vanmiddag gewoon serieus bijna janken omdat ik zoiets had van: 'Nu pas komen ze erachter, na 18 jaar.. en nu pas voel ik me normaal en functioneer ik normaal. Door 1 l.ullig pilletje.' Nagelbijten / Gniffelen Ik kan gewoon alles doen zonder maar door te blijven rennen, alles zo snel mogelijk, niet stil kunnen zitten.. Ik kan normaal gesprekken voeren en mensen uit laten praten.. vergeet niet meer constant wat ik aan het doen was en wat ik moet doen.. Niet meer snel afgeleid... heeerlijk. Ja

Dit is zooooo herkenbaar alleen was het bij mij dus: Ik voel me uitgerust en kan dingen doen zónder van het minste of geringste doodmoe te worden. Verder heel herkenbaar. Helaas neemt bij mij met de dag dat gevoel af Boos! Heb het idee dat ik een van de zeldzame treffers ben die tolerantie opbouwt Huilen

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 18:30

Juul dat verschil dat jij ervaart heb ik nog echt niet zo ervaren nu met de concerta. Ik merk wel iets maar niet echt noemenswaardig veel.
Begin nou dus te twijfelen of ik niet een te lichte dosering heb...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 19:00

Alwiene idd! Ook dat heb ik.. Ik stressde me altijd helemaal kapot, en pas aan het eind van de dag gaf ik mezelf rust en ging ik slapen. Tussendoor even zitten ofzo kon ik nooit.

Dan zou ik dat melden laulau, dat kan idd wel..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 19:08

Pff balen trouwens.. ik had om 3 uur nog Ritalin genomen en na 4 uur mag ik het niet meer nemen. Nu moet ik nog schoolwerk doen en is het uitgewerkt zometeen.. Nagelbijten / Gniffelen

Yoshimi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 19:28

@ laulau: Dus jij hebt dat ook met Concerta..? Mijn dosis is echter al een keer verhoogd (zit nu op 36mg), maar ik heb dat gevoel dus nog steeds niet echt...

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 19:30

Iedereen zit nu zo te praten hier over ADD..Maar kunnen we niet daarvan een kletstopic maken?;) Hand omhoog wie voor is Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 19:34

ikke Tong uitsteken

Ik moet zo ook nog aan mijn schoolwerk beginnen, 't gaat weer geweldig Scheve mond

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 19:45

Yoshimi ja ik merk niet echt heel veel verschil...
Moet gelukkig volgende week toch weer naar het ggz dus dan kan ik er naar vragen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 20:41

Er is al een AD(H)D huiskamertopic Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 21:08

Ach we kunnen er hier toch ook gewoon over praten? *LOL* Huiswerk is af trouwens. Werkt bij mij dus langer dan 4 uur schijnbaar. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 22:11

Ik ben nou pas begonnen met natuurkunde Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 22:53

Zo heb het af eindelijk, was niet veel maar wel weer zoveel moeite om mijn aandacht erbij te houden Scheve mond.
Nu moet ik wiskunde nog doen maar daar heb ik echt geen fut meer voor, ik plan alles zo goed alleen er komt uiteindelijk niks van terecht.
Moet morgen voor wiskunde t/m 20 afhebben en ben bij 1(terwijl we 2! lessen van 50! minuten hebben gehad om aan het huiswerk te werken maja ik kan in de les ook heel moeilijk werken). Maar baal wel echt van mezelf, wiskunde is best moeilijk(zit in havo 4, wiskunde B), mijn docente helpt me echt super omdat ik het best moeilijk vind af en toe en ik had vandeweek een 6 voor mijn 1e so Lachen.
Maarja ik schrijf ff over t/m 5 ofzo uit het antwoordenboekje, ik kan echt niet aankomen dat ik maar 1 som af heb. Nakomen zal het toch wel worden Scheve mond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 23:01

Desiree, was het bij jou nou al zeker dat je AD(H)D hebt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 23:03

nog niet. Ze gaan het over 5 maanden testen. Eerlijk gezegd hoop ik wel dat er ADD uitkomt ofzoiets want dan kan ik teminste hulp krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 23:04

Waarom dan pas dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 23:06

allemaal wachtlijsten enzo hier in de buurt. Ik zou eerst bij Kempenhaeghe in Heeze over 3 maanden getest worden maar de huisarts had het fout gezegd, Kempenhaeghe doet die tests helemaal niet.
En daarna de korste wachtlijst was 5 maanden voor psychologenkliniek veldhoven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 23:13

Pffff...

Maar als je in ieder geval al een deel van je huiswerk afhebt... Dan ben je al een stuk verder dan ik ooit gekomen ben.

Keep up the good work Knipoog

Skwoesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 07:43

Desiree_1993 schreef:
allemaal wachtlijsten enzo hier in de buurt. Ik zou eerst bij Kempenhaeghe in Heeze over 3 maanden getest worden maar de huisarts had het fout gezegd, Kempenhaeghe doet die tests helemaal niet.
En daarna de korste wachtlijst was 5 maanden voor psychologenkliniek veldhoven.

Kempenhaeghe (gedragswetenschappelijke dienst) doet dit test wel!
Maar wellicht alleen als je er al 'binnen' bent zoals ik, ik heb daar een deel van die test gehad en zou eigenlijk de gehele krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 09:04

Ik ben vandaag in een normaal rustig tempo naar school gelopen. Haha! Kon ik eerst ook niet....

llittlellady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 18:06

@laulau; balen dat je nog niet zo veel merkt, maar misschien heb je inderdaad een te lage dosering.
Bij ritalin moest het echt ingesteld worden bij mij. Ik merkte verschil maar had er in het begin af en toe meer last van dan profeit.
Nu is het echt geweldig. Op school gaat het zo veel beter en met mij ook. Ik kan voor het eerst in mijn leven me gewoon met 1 ding tegelijk bezig houden. Ik kan me op school concentreren maar het ook weer van me afzetten en heerlijk genieten van het paardrijden zonder dat er nog 100 dingen door mijn hoofd spoken.
Vandaag zelfs weer na meer dan een half jaar een gemeent compliment van docent gehad Haha! Haha!

dat trillen dat heb ik met ritalin gehad de eerste keren dat ik het gebruikte. Ik weet nog een van de eerste dagen op school. Ik begon op eens helemaal te trillen ik had het koud maar eigenlijk ook niet, ik werd misselijk en spierwit (volgens andere) en viel bijna flauw :S zeker niet fijn ! Maar bij mij ging dat over.
Misschien kan het komen doordat het je eetlust wat remt je 'vergeet' te eten of veel minder eet dan normaal en je lichaam dat wel verwacht?