Leven met Autisme

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

hiphopje

Re: Leven met Autisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 23:12

IceBabY schreef:
Ik was toen ik klein was precies zo! Ik ben alleen heel erg veranderd in de pubertijd.

vertel, hoe ben jij dan veranderd.
mijn dochter is nu 12, dus pubertijd is onderweg Haha!

IceBabY

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 17:03

hiphopje schreef:
IceBabY schreef:
Ik was toen ik klein was precies zo! Ik ben alleen heel erg veranderd in de pubertijd.

vertel, hoe ben jij dan veranderd.
mijn dochter is nu 12, dus pubertijd is onderweg Haha!

Ik werd veel drukker en kreeg een grote mond Tong uitsteken
Nu ben ik niet meer zo druk hoor en mijn grote pubermond is ook verdwenen.
Hoelang duurt de pubertijd eigenlijk?

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 17:46

IceBabY schreef:
Ik werd veel drukker en kreeg een grote mond Tong uitsteken
Nu ben ik niet meer zo druk hoor en mijn grote pubermond is ook verdwenen.
Hoelang duurt de pubertijd eigenlijk?

mijn dochter en een grote mond?
nou, dat zet ik dan in de krant hoor, hahaha
geloof je mij, als ik je vertel, dat ze werkelijk nog nooit een grote mond tegen ons of iemand heeft gehad?
Dat ze nog nooit geschreeuwd heeft uit boosheid, nooit met de deuren gesmeten oid?
NOOIT !

volgens mij houd de pubertijd nooit op, hihi

GVR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 00:56

IceBabY schreef:
GVR schreef:
Weer leuk weekend gehad ! Het is rustig hier.. Nog meer mensen een leuk weekend gehad ?

Groetjes

Ik heb ook wel een leuk weekend gehad. Wat heb je voor leuks gedaan? Haha!

Niks speciaals.. Buiten rit en thuis beetje hobbyen.

Jij ?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 11:50

snowdon schreef:
Welshcobfan, ze is een hij Knipoog
Thanx, had ondertussen via pb ook al antwoord, bedoelde het zoals Alwiene schreef.

Haal die wel vaker door elkaar nl, heb het niet zo op die pillendokters, zoals vele psychiaters dus.

Woeps! Sorry Nagelbijten / Gniffelen
Had niet eerst even je geslacht gecheckt! Nagelbijten / Gniffelen

Dus bij deze: ik zal het niet meer vergeten! Lachen

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 12:03

Mijn weekend was wel aardig, schoonmoeder vierde haar verjaardag dus was wel gezellig Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 19:18

Kom even jullie gezellige gekeuvel over het weekend bruut verstoren hoor Tong uitsteken

Vandaag weer één van die dingen waar ik de grootste hekel aan heb en wat ik kwijt moet:
Stond van de week de auto te krabben 's morgens, komt de buurman langs (we wonen hier trouwens nog maar net). Hij zegt iets tegen mij (weet al niet eens meer wat) waarop ik iets antwoordde als: Ja ik moet krabben, dat heb ik nog nooit gedaan (bij het oude huis hadden we een carport). Krijg ik vandaag weer te horen (uiteraard weer via ons ma want mensen zeggen nooit iets rechtstreeks) dat ik wel erg sacherijnig was... Maar ik was helemaal niet humeurig ofzo!
Hebben jullie dit ook vaak dat mensen altijd meteen denken dat je boos bent en er dan achteraf bij andere mensen over gaan zeiken?
Zwaar irritant gewoon, en dan ons ma ook nog zeggen van ja die mensen moeten je eerst maar leren kennen *hint*
Alsof ik iedereen aan z'n neus moet hangen dat ik dat achterlijke *** autisme heb voordat ze leuk en fatsoenlijk met me om kunnen gaan.

Waarom kan ik niet gewoon eens normaal zijn, zonder altijd na te hoeven denken over 'is dit wel volgens het protocol van omgangsregeling met de wel zo normale medemens'. Dit begint echt een wanhopige schreeuw van me te worden.

Sorry moest dit echt even kwijt.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 19:27

Erg herkenbaar Snoompje Knipoog
Je went eraan dat men zo denkt.... wellicht scheelt het ooit voor je.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 19:50

Wellicht, maar het moet toch ooit een keer ophouden?
Ik word zo moe van het me altijd moeten aanpassen om dat een of andere dwaas (of de zielenknijper) altijd tegen je zegt dat het jouw schuld is omdat jij degene bent die niet spoort.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 20:04

Wie zijn er wél normaal dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 20:10

Ja da t vroeg ik me ook al af...
Blijkbaar iedereen behalve degene die er zo hard hun best voor doen.
Hoe harder je je best doet hoe erger de teleurstelling.
(Hoop dat jullie niet vinden dat ik zeur maar kan wel janken de laatste tijd, niks is ooit goed genoeg en ik schijn alles verkeerd te doen).

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 20:11

Je kan het toch nooit goed doen bij andere mensen.. Vork
Al ben je wel ''normaal'' dan vinden ze toch wel iets hoor, is het niet hiermee is het wel met wat anders.

Heel herkenbaar verder.
Er gaat iets fout> Het word verdomme op MIJ afgeschoven omdat IK autistisch ben terwijl het vaak gewoon aan hen ligt!
Mensen gebruiken autisme nou eenmaal heul makkelijk om zelf maar niet schuldig te zijn.
Zo frustrerend gewoon, altijd heb ík het gedaan. Ik doe normaal, een ander banketstaaf over mij wat ik niet eens gedaan heb daar krijg je het weer hoor: ''we hebben haar dit aangeboden dan moeten we haar wel die extra rugdekking geven'' What the hell heeft dit nou weer met mijn autisme te maken??? Stoom uit je oren
NIETS.

Ik heb iemand een mep verkocht die mij al maanden zat te treiteren door mij expres aan te raken etc.
die op een gegeven moment kwam met de tekst:
JAAAA meneer ze heeft een soort ZIEKTE( Koe ) waardoor ze niet aangeraakt wil worden!!
-zwart voor mijn ogen en een gigantische klap voor dr smoel verkocht. Bloos -
Nee, ik kon mij -natuurlijk weer door mijn autisme- niet voorstellen dat ze nu bang voor mij was.
Hallo, ze zit mij maanden te treiteren en als ik een keer na vele waarschuwingen uithaal moet ik nog snappen dat ze bang voor me is ook? Bloos
Had ze maar van mij af moeten blijven, heel simpel.

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 20:12

Niemand is gewoon gelukkig! (hm dubbele betekenis)

Ik heb niet alle 22 pagina's gelezen, maar ik zag wel een paar keer voorbij komen dat ADD en ADHD onder ASS vallen. Weet iemand waar ik dit terug kan vinden? (ik bedoel een bron op i-net oid)

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 20:13

Hier mag je best zeuren vind ik Ja

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 20:14

Leuk topic, Ik doe nu de opleiding pw (Pedagogich werker) en autisme trek mij erg aan. Ook op mijn stage heb ik veel met dit soort kinderen/jongeren te maken Lachen.

Leuk voorbeeldje dat ik geleerd heb:

|-------------|Autist|---------|

Ergens is een lijn getrokken door iemand van en vanaf dan heb je autisme.. Je kan er dus heeel erg voor zitten en dus toch trekjes hebben enz. Tegenwoordig heeft iedereen zo snel autisme of ADHD en dat soort dingen Lachen

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 20:17

Van alles kom je in de huidige maatschappij meer tegen, dus ook het autistisch spectrum.
De huidige maatschappij (zonder erkende fokkerij Knipoog ) maakt meer dan genoeg problemen, afwijkingen en ellende...

Vind het dus niet zo gek dat steeds meer en meer mensen zichzelf (of anderen hun) overschaduwd zien met dit spectrum.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 20:19

Kev schreef:
Niemand is gewoon gelukkig! (hm dubbele betekenis)

Ik heb niet alle 22 pagina's gelezen, maar ik zag wel een paar keer voorbij komen dat ADD en ADHD onder ASS vallen. Weet iemand waar ik dit terug kan vinden? (ik bedoel een bron op i-net oid)

Ik kan je zo even geen bron geven. Maar als je de DSM-IV als uitgangspunt neemt (iets wat het meest logisch is omdat dit het uitgangspunt hoort te zijn voor de diagnose) dan valt ADHD niet onder de 'pervasieve ontwikkelingsstoornissen' waaronder autisme en aan autisme verwante aandoeningen.

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 20:21

nee dat dacht ik ook, maar mijn DSM ligt op m'n werk en ik dacht even dat ik het niet goed had onthouden omdat er een paar keer heel stellig werd beweerd dat het er wel onder valt!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 20:22

Ik zou ook zo 123 niet weten waar het staat, weet wel dat het ergens op internet staat. Betrouwbaarheid... geen flauw idee.
Is volgens mij nog geen uitsluitsel over of het er wel of niet onder valt?

Wat wel opvallend is, is dat de diagnoses vaker samen vallen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 20:25

Oja, sorry dat ik ook even mijn gal moest spuwen. Clown

Paix: Bietje vaag met dat tekeningetje.
Doe mij maar right to the point, met dat soort riedeltjes snap ik er geen deuk van. Cool

Met wiskunde etc al die onnozele handigheidjes om het te snappen snap ik ook niet, maar gewoon de som opzich wel.
Maar ga het niet met die ''handigheidjes/ezelsbruggetjes'' vragen..
Nederlandse spellingsregels snap ik niet/weet ik niet, dat zit er gewoon in, ik geef het goede antwoord zo. Maar vraag mij niet hoe ik het gedaan heb! Werkelijk geen idee. Haha!
Dat heb ik zo vaak gehad, spel dit en dit eens?
O' zo en zo. Hoe heb je dat gedaan? Uhhhhhh, géén idee. Haha!

Herkent iemand dit hier?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 20:26

Moonfish: en terecht dat je dr gemept hebt! Als ik jouw verhaal lees krijg ik ook al weer de kriebels en wil ik hier van alles gaan typen wat bij lange na mijn dagelijkse frustraties nog niet kan bewoorden. Je zpu toch bijna de gebruiker van t excuus een knal voor z'n harsens verkopen?

Verder is het inderdaad erg makkelijk dat ze meteen overal een stempel opdrukken, in mijn geval: omdat ik gepest werd. Lachwekkend, weet je hoeveel mensen er dan nu ineens autist zouden moeten zijn Tong uitsteken

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 20:28

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 20:36

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 20:37

Comorbiditeit?

edit: owja, ik zie het!

*zoekt verder*

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 20:39

Dat bepaalde stoornissen vaker samen voorkomen dan door toeval (statistisch) zou moeten. Zo komen ADHD en Autisme vaker voor dan logisch zou zijn. Wat niet wil zeggen dat ADHD onder ASS valt.