Meer mensen met burn out/overspannen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Haagsemeid

Re: Meer mensen met burn out/overspannen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 15:53

Meestal de eerste week. Moet even hard nadenken mijn psych zei toen dat het na 5-7 dagen wel redelijk over moest zijn (het ergste)

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 15:58

Ok..ja tis alleen met vlagen..

Moest vandaag naar Drenthe..alleen in de auto maar dat maar ff afgezegd..wil graag heel blijven Haha!.

Nog naar feestje geweest barbalala?

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 18:16

Zeg euhh hebben jullie ook wel 's zo'n dag dat de tranen snel in je ogen schieten?
Voelde me vanmorgen erg happy, en ben wezen rijden.. Vanmiddag iemand wezen helpen met springen; hindernissen opzetten enz... maakte soms( misschien wel stomme )fouten,krijg je daar een opmerking over,barst in tranen uit..en kan dan wel door blijven gaan..voelde me best l*llig Bloos

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 09:37

Ik ben zo ziek als een hond...en ook doodsbang. Gister erg hoofdpijn en werd steeds misselijker. Was op laatst zo beroerd..maar overgeven kan ik niet..

Vannacht enorme paniekaanvallen, de wereld draaide en ik dacht zo ongeveer dat ik dood ging..dit heb ik nooit gehad.

Nu nog erg angstig, zweet me dood..pupillen zijn groot en voel me erg onrustig..tril erg. Net toch maar nog een tablet genomen, maar vind het doodeng.

Hebben jullie dit ook gehad?

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 14:13

Vandaag weer naar het werk geweest...blijf loom en sloom,wordt er gek van.Wel wat kleine administratieve dingetjes gedaan en dat was prima.Hopelijk gaat dat nog even zo door.
Heb wel weer even een afspraak gemaakt met de HA om even te babbelen en te bekijken wat het beste is voor mij.Ook eens informeren of er geen homeopatische middelen zijn die mij weer een beetje kracht in mijn lijf kunnen schoppen.Denk dat ik iig wel even wat vitamine ga halen en een snuffelen wat er nog te halen qua boosts.

De medicatie waar jullie het over hebben kan ik niet over oordelen,geen ervaring mee.Mijn probleem zit in mijn lijf en niet zozeer in mijn bovenkamer.En stress...pffff wie gaat lopen jennen mag opwaaien dus dat is ook het punt niet.
Wat wel zo langzamerhand een probleem wordt is de frustratie van het niets kunnen doen...de meest simpele klusjes die ook maar enige lichamelijke inspanning kosten zijn bijna niet te doen

Gijs.... Bloos! Nors opkijken Hamer geen woorden voor...maar blij dat ze op hun nummer gezet zijn Duivel

Mariek...pittig hoor...zet m op!!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 17:43

Ik zie dit topic nu pas. Ik ga het eens op mijn gemakje doorlezen.

Ik zit sinds januari thuis. Door een collega die al sinds september ziek is en niet vervangen werd werd de werkdruk hoger. Ik voelde me verantwoordelijk en wilde niet dat belangrijke dingen bleven liggen en nam veel mee naar huis. Daarbij wil ik dingen ook niet half doen, waardoor je je het jezelf nog een beetje moeilijker maakt. Zelf had ik niet door dat het de spuigaten uitliep. Ik was alleen nog maar aan het werk, leuke dingen had of maakte ik geen tijd meer voor. Ik had vaak hoofdpijn en werd steeds negatiever over mijn werk. Ook kreeg ik steeds meer het idee er alleen voor te staan en dat collega's het wel best vonden.
Twee weken voordat ik thuis kwam te zitten was ik niet lekker. Duizelig, licht in mijn hoofd en slappe benen. Continue het idee dat je niet gegeten hebt, terwijl ik gewoon normaal at. Toen ik op een dag op cursus was, waar mijn leidinggevende ook naar toe was, werd ik na de lunch weer duizelig en slap. Hij maakte zich zorgen en vond dat ik de volgende dag toch naar de huisarts moest gaan. Dat gedaan, maar niet aangegeven dat ik op het werk heel druk was. dus de huisarts gooide het op een virusje. Iedereen (en ikzelf het meest) gerustgesteld. Even een beetje rustig aan dan kon ik weer. mijn leidinggevende heeft in die periode nog gevraagd of het allemaal wel goed ging en ik zei ja. ik had het zelf niet door. Toen ik zelf door had dat ik toch maar wat rustiger aan moest gaan doen was het te laat. Ik kon alleen nog maar huilen en ben naar huis gegaan. dat was dus in januari.

Ik wist niet dat stress zoveel met je lichaam kon doen. Dat je voorde kleinste dingen geen energie meer hebt en ook uit leuke dingen geen voldoening meer kan halen. Ook was ik totaal mezelf niet. Het ene moment kon ik alleen maar huilen, om het volgende moment uit m'n dak te gaan om een kleinigheid. Ik was in het begin heel opvliegerig en continue gespannen. doordat ik continue zo gespannen was had ik een drukkend gevoel op m'n borst, wat de hele dag aanwezig was. Ook kon ik van de kleinste dingen in paniek raken of heel zenuwachtig worden.

Via de bedrijfsarts loop ik bij bedrijfsmaatschappelijkwerk. Daar heb ik echt heel veel aan. De gesprekken maken veel bij me los en ik begin langzaam in te zien waar dingen wegkomen en wat de oorzaken zijn van dat ik thuis zit.Heel confronterend en zo'n gesprek ben ik compleet gesloopt en een aantal dagen van slag. Maar ik leer dingen te begrijpen en ik hoop dat ik die nu een plekje kan gaan geven. Ik ben er zeker nog niet, maar heb de laatste twee weken het idee dat ik uit het dal begin te klimmen. Alles lijkt weer wat positiever.

Op het werk hebben ze veel begrip en zijn ze bereid om mij de tijd te geven om weer de oude te worden. En dat werkt zeker mee. alleen het gevoel begrepen te worden geeft een stukje rust waardoor ik verder kan. Door het begrip dat ze op het werk hebben kan ik mijn schuldgevoel langzaam aan de kant zetten. En dat is prettig, want wat ik al snel bij andere gelezen heb is dat begrip er zeker niet bij iedere werkgever.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 19:35

Heb eens even het een en ander doorgelezen (nog lang niet alles natuurlijk). Wel heel veel herkenbare dingen. Toch ook wel fijn, want soms begin je gewoon aan jezelf te twijfelen.

Het begint trouwens weer wat beter te gaan, maar heb een periode gehad dat ik vanalles vergat. Heel irritant. Nu nog met periodes last van...

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 09:53

Heb je er ook angst/paniek bij? Die combin lees je toch veel en ik had meer daar last van dan van die burn out.

Wel fijn dat je werkgever er rekening mee houdt!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 16:16

Dat gelukkig niet echt, wel schrik ik veel meeren heftiger dan normaal. Van harde geluiden bijvoorbeeld waar je normaal gesproken niet van schrikt, kan ik me nu helemaal rot schrikken.

Wat ik in het begin heel erg had dat je gewoon ook niet in verhalen van anderen geïnteresseerd bent. Ookal wilde ik wel naar anderen luisteren, het kwam gewoon niet door ofzo.

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 20:17

Het klopt dat je klachten in de eerste week kunnen verergeren door de medicatie.
Ik moet zeggen dat ik de eerste week vooral als ik midden in de nacht wakker werd het zag draaien (vooral de projectieklok). Ik sliep slechter en droomde heel vreemd

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 21:14

Had je ook hoofdpijn? Mijn hoofd scheurt voor mijn gevoel vandaag of morgen door midden..de hele dag echt verschrikkelijke hoofdpijn..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 21:15

Daarom neem ik geen medicatie en zoek ik een andere weg............ ik kan niet dieper weg, want ik heb de verantwoordelijkheden van een werkgever

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 13:21

Even een snelle post van de nieuwe perikelen, ik lees wel bij vanavond Lachen

Ik heb gister 4 huilbuien op het werk gehad, (ook waar mn baas bij was) ik trok het echt niet meer.
Werken ging goed tot nu, leek prima afleiding. maar niet dus.

Uiteindelijk kon ik om 10 uur weg ipv 11 uur.
En vanmorgen was het nog niet veel beter, dus besloot ik me ziek te melden.
Wat bleek; dat kon eigenlijk niet, want dan moest mn baas (junior) het overnemen en dat wilde mn oude baas hem niet aandoen.
Ik snap ook wel dat het laat is, maar ziek is ziek toch?
Nou moet ik om 4 uur terug bellen of ik vanaf half 5 tot 11 kan, maar ik weet nu al dat het niet veel zal verbeteren.

Ik ga dus ook niet werken.

Zowieso; vorige week werd er gevraagd; trek je het allemaal nog met het aantal uren (3x pw 6 a 9 uur) en dat ging, maar ik wilde niet meer werken heb ik duidelijk gezegd.

Wat denk je?
Plannen ze me deze week ma-di-wo-vr-za-zo allemaal in Verward

Komt het niet binnen ofzo??

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 14:37

Gaat lekker Barbalala....
Jij meld je ziek maar dat kan niet want dat willen ze junior niet aandoen...eeeeh Verward jouw gezondheid is dus minder belangrijk blijkbaar.Helemaal als je de hele week wordt ingeroosterd.
Laat ze lekker raak roosteren Boos! misschien verstandig om even contact op te nemen met de HA en het even te bepraten,dan kan deze contact opnemen met de bedrijfsarts of je baas.Laat niet over je heenlopen hoor Ach gut

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 15:34

Als ik jou reactie zo lees Barbalala, realiseer ik me weer dat ik echt blij mag zijn met mijn werkgever en hoeveel begrip die heeft.

Voel je je niet ontzettend onbegrepen als je zo'n reactie krijgt van je werk? Zoals Tinky12 al zegt, alsof jou gezonheid minder belangrijk is dan de junior. Sterkte in ieder geval

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 10:09

Ziek is toch ziek Barbalala? Al met je baas gepraat of weer gewerkt?

Ik heb het idee dat het hier iets beter gaat, ben echt erg ziek geweest van die medicijnen. Dinsdag hele dag ontiegelijke hoofdpijn, niet te harden meer. Gister ging het al iets beter, zelf s even op paard gezeten..10 minuten maar hoor. Gister verjaardag van mijn vader hier en ondanks de drukte ging dat ook goed..wel slecht geslapen maar voel me nu redelijk ok, beetje duizelig. Hopen dat het de goede kant op gaat nu!

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 18:15

KiWiKo schreef:
Daarom neem ik geen medicatie en zoek ik een andere weg............ ik kan niet dieper weg, want ik heb de verantwoordelijkheden van een werkgever

Nou ik moet wel medicatie en dat staat los van of ik werkgever ben of werknemer. Zou niet weten waarom je dan geen medicatie kan nemen want ik loop niet als een zombie rond en toen ik wel als een zombie rond liep en dwars door rode verkeerslichten reed en de Mercedes van mijn vader in de kreukels reed, juist toen was ik zonder medicatie en nu kan ik alles veel en veel beter relativeren, zonder med. was ik een ongeleid projectiel en niet meer te sturen en als ik al zou flippen dan kan ik het allemaal veel eerder over zien dan 11/2 jaar terug was toen zat er geen rem meer op.

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 18:42

Zonder medicatie ging ik niet vooruit..dus ja dan probeer je toch wat..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 19:05

Ik MOET scherp zijn, ik ben wel verantwoordelijk voor het eten van 70 gezinnen.........

Naja eergisteren weer onder Hypnose geweest......... kwamen wat dingen uit die echt diep in een kassie opgesloten waren....... resulteerde in ernstige gesprekken met wat familieleden vandaag, en uiteindelijk een heel rustig opgeruimd gevoel.....

toch weer ernstig vooruitgang geboekt Lachen

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 11:51

Wat is het hier rustig!

Mooi dat het vooruitgaat Kiwiko, lijkt me toch eng dat hypnose!

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 12:07

Ik MOET ook scherp zijn als ik in één ruk 230 km moet rijden, ben zo dom geweest om de medicijnen 2x vergeten in te nemen en ik was blij dat ik de auto aan de kant kon zetten gisteren, want zonder is het rampzalig, net een junk en als ik de medicatie neem dan weet ik welke verantwoording ik draag en blijf ik zo scherp als een mes achter het stuur. Kan me geen uitspattingen veroorloven die later door wie dan ook terug gevoerd kunnen worden op medicijngebruik.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 00:02

@ Staroo
Ik gebruik geen medicijnen, maar had van de week bijna mijn auto in de prak zitten. Blijkbaar helemaal in gedachten en een ander niet gezien. Zette me ook wel weer even aan het denken. Echt link...

Pfffff gisteren bij de bedrijfsmaatschappelijkwerker geweest. Op zich heb ik er heel veel aan, alleen zijn de eerste dagen erna altijd heftig. Het gesprek heeft weer veel losgemaakt en heb weer genoeg om te overdenken.
Ben meteen weer meer gespannen en gefrustreert en kon me net niet beheersen en heb (bewust) een klok kapot gegooid op de grond. Gewoon naar aanleiding van een onbenulligheid. De spanning zat zo hoog en zat me blijkbaar zo in de weg dat het er op een of andere manier uit moest. Tja dan sta je om kwart voor 12 op zaterdagavond nog te stofzuigen...

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 10:50

Ik heb dat ook wel gehad ja, reed naar huis vanaf het huis van mn broer..ben daar hartstikke bekend maar reed gewoon 2x verkeerd.

Voor degene die medicijnen slikken..hoeveel mg per dag krijgen jullie?

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 13:57

150 mg. Efexor dat is de hoogste dosering maar dat zegt niets want een ander medicijn zoals bijv. Seroxat kan 20-40 mg. zijn dat lijkt dan 130-110 mg. minder maar dat is niet zo het gaat om de werkzame stof. Van de Temazepam bijv. neem ik 10 of 20 mg. als slaaptablet, als dit dan te vergelijken zou zijn met de Efexor dan betekent het in de praktijk dat ik 15 of7.5 tabl. van de Temazepam zou moeten nemen om gelijk te staan aan de Efexor, nou dan kan je me wegbrengen vanwege een overdosis, dus de mg. brengen je geen duidelijkheid dat heeft niets met de hoeveelheid te maken, nog liever gebruikte ik helemaal niets.

Afgelopen weel ben ik een heel scala van artsen etc. af geweest van psycholoog tot werkgever en ook nog de bedrijfsarts, zij vertelde mij, dat naast een eventuele gedeeltelijke arbeidsongeschiktheid + nog aanvullende arbeid er ook een scenario kan ontstaan van gedeeltelijke arbeidsongeschiktheid en een aanvulling van de WW als je werkgever geen mogelijkheden voor je heeft. Zelf hoop ik op administratief werk maar als het aanvullende WW wordt dacht ik dat het voor 2 jaar was maar dat is veranderd, het wordt nu gekoppeld aan je arbeidsverleden en ik heb berekend dat het voor mij betekent 39 maanden WW, dat valt dan nog mee maar ik hoop op de goedheid van de werkgever, ondanks de reorganisaie.

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 18:34

Ok, ik slik nu sinds een dikke 20 mg...huisarts wou na een tijdje verhogen zei ie toen. Ik had toen zoiets van zien we later wel, maar wil dat dus echt niet. Voel me vandaag voor eerst sinds ik met dat spul begon weer goed Lachen.

Hopen dat je wat vind dan of dat je werkgever iets voor je heeft. Vind het altijd maar wat vaag met al die regeltjes hoe dat zit enzo.